Opakowania z recyklingu, oszczędzanie wody, składniki z rolnictwa ekologicznego – to cele Garniera do 2025 roku!
mat. prasowe Garnier

Opakowania z recyklingu, oszczędzanie wody, składniki z rolnictwa ekologicznego – to cele Garniera do 2025 roku!

Dlaczego to takie ważne? Bo Garnier to najczęściej wybierana marka naturalna na świecie, a polska fabryka L'Oréala jest największą fabryką koncernu. Inicjatywa Green Beauty to zielone zobowiązanie marki do zminimalizowania jej wpływu na środowisko naturalne.
Aleksandra Szajewska
12.08.2020

Cieszymy się, że kolejna marka decyduje się na wielkie proekologiczne zmiany! Szczególnie że Garnier to marka o zasięgu globalnym, a więc wszystkie działania przez nią podjęte, będą miały realny i wymierny wpływ na środowisko naturalne. Marka należąca do francuskiego koncernu L'Oréal od lat angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, od dawna produkuje coraz bardziej naturalne kosmetyki, wykorzystujące surowce pochodzące ze sprawiedliwego handlu. Garnier jako  pierwszy wprowadził na rynek masowy produkty do pielęgnacji z certyfikatami ekologicznymi. 

Teraz w ramach Inicjatywy Green Beauty marka podjęła kolejne zobowiązania w pięciu kluczowych obszarach: produkcji opakowań, formuł produktów, procesu produkcji, pozyskiwania surowców oraz walki z zanieczyszczeniem plastikiem. Realizacja wszystkich celów ma się zakończyć do 2025 roku. Takie wieloaspektowe podejście do tematu świadczy o zrozumieniu, że czasy produkcji linearnej się kończą. Firmy nie mogą już pozyskiwać, przetwarzać i pozbywać się surowców w trakcie procesu produkcji. Każda wytwarzana i wyrzucona przez nas rzecz ma realny wpływ na stan środowiska, dlatego Garnier dąży do produkcji obiegu zamkniętego. „Strategia ta zobowiązuje nas do poprawy wpływu naszych produktów w całym ich cyklu życia, przyczyniając się do ochrony zasobów naturalnych, wykorzystywania czystej energii i zapobiegania powstawaniu odpadów”, mówi Aurélie Weinling, międzynarodowy Dyrektor ds. Nauki i Zrównoważonego Rozwoju Garnier.

Garnier Green Beauty
mat. prasowe Garnier

Książę Karol nawet po rozwodzie chciał mieć ostatnie zdanie

Ekologiczne zobowiązania marki:

1. Opakowania 

Do 2025 Garnier będzie dążył do całkowitego wyeliminowania tworzyw pierwotnych w produkcji opakowań. Garnier będzie korzystać w 100% z plastiku z recyklingu pokonsumpcyjnego lub z bioplastiku. Zmniejszy to roczne zużycie plastiku o... 37 tys. ton! A wszystkie nowe opakowania będą się nadawały do ponownego użytku, przetworzenia lub kompostowania. W samym 2019 roku zmniejszono zużycie nowego plastiku o 3670 ton.

2. Formuły

Już za dwa lata wszystkie składniki roślinne będą pozyskiwane w sposób zrównoważony, a do 2025 roku każdy nowy produkt będzie formułowany tak aby, w jak najmniejszym stopniu wpływać na środowisko naturalne. Przykładem takich „zielonych formuł” jest linia Hemp. Zastosowany w niej olejek Hemp posiada certyfikat ekologiczny, poświadczający dbałość o równowagę naturalnych ekosystemów. Nawet nasiona są zbierane jesienią, z poszanowaniem ich naturalnego cyklu. „Na poziomie składu nasz żel-krem Hemp jest w 97% biodegradowalny i zawiera ponad 95% składników pochodzenia naturalnego, otrzymanych przy użyciu zielonej chemii”, deklaruje Cyril Lemoine, Kierownik Laboratorium Kosmetycznego Garnier. Co to jest zielona chemia? Zakłada przeprowadzanie procesów chemicznych w taki sposób, aby ograniczyć użycie i powstawanie substancji szkodliwych.

3. Produkcja

Do końca 2025 roku wszystkie fabryki będą w 100% neutralne pod wpływem emisji dwutlenku węgla. Już teraz jego emisja została ograniczona o ponad 70%! Do tej pory trzy fabryki marki przeszły na zamknięty obieg wody, co oznacza, przede wszystkim zmniejszenie zużycia samej wody oraz optymalizację pracy wszystkich urządzeń i wszystkich procesów produkcyjnych, wykorzystujących wodę. W polskiej fabryce L'Oréal powstała już stacja recyklingu wody. Docelowo marka chce we wszystkich swoich fabrykach wprowadzić obieg zamknięty wody. W ten sposób trzy fabryki marki, w samym 2019 zaoszczędziły łącznie ponad 8 230 000 litrów wody!

4. Pozyskiwanie surowców 

Garnier planuje wesprzeć 800 lokalnych społeczności na całym świecie w ramach programu „Solidarity Sourcing”. Wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju, przejawia się w walce z wylesianiem oraz pozyskiwaniem w sposób odpowiedzialny surowców: m.in. olejku arganowego, masła shea oraz aloesu. Jedną z najważniejszych akcji realizowanych w ramach tej działalności jest Program Ochrony Dobrostanu Pszczół, ponieważ marka wykorzystuje około 10 ton miodu rocznie do produkcji swojej linii Ultra Doux Honey Treasures. 

5. Ograniczenie zanieczyszczenia plastikiem

Garnier zaangażował się w działania dwóch organizacji pozarządowych Ocean Conservancy i Plastic For Change, których celem jest zmniejszenie produkcji plastiku i powstrzymanie fali plastikowych zanieczyszczeń trafiających do oceanów. 19 września zespoły pracowników Garnier i konsumentów mają wziąć udział we wspólnej akcji oczyszczania plaż w ramach Międzynarodowego Dnia Sprzątania Wybrzeży. 

„Zielona strategia Garnier Green Beauty to program, z którego jesteśmy szczególnie dumni. Wierzymy, że odmieni on nie tylko naszą markę, ale przede wszystkim całą branżę kosmetyczną, dzięki czemu troska o planetę i biznes będą mogły iść w parze. Nasze zobowiązania są pierwszym krokiem w stronę zrównoważonej, zielonej przyszłości, a my serdecznie zapraszamy Was do aktywnego towarzyszenia nam w tej podróży”, powiedział Adam Nitecki, General Manager Consumer Products Division L’Oréal Poland & Baltics.

Garnier Green Beauty
mat. prasowe Garnier

Transparentność i informacje na etykietach

W jaki sposób marka Garnier chce nas zachęcić do proekologicznych zachowań?

„Uważamy, że naszym obowiązkiem jest podnoszenie świadomości na temat recyklingu poprzez dostarczanie użytecznych informacji o recyklingu i sortowaniu odpadów”, mówi Gregory Benoit, Zastępca Dyrektora Generalnego Garnier. I dodaje: „Do końca 2021 r. chcemy dołączyć instrukcje o recyklingu do wszystkich naszych opakowań, aby wypracować odpowiednie nawyki”. 

W ramach programu Grupy L'Oréal for the Future, Garnier będzie pierwszą marką, która umieści na swoich produktach informacje o wpływie środowiskowym i społecznym, dając w ten sposób możliwość dokonywania bardziej zrównoważonych wyborów. 

Dlaczego informacje na temat pochodzenia składników i sposobu ich pozyskiwania, transparentności procesu produkcji i zasad recyklingu są tak ważne? Bo wciąż nie zawsze wiemy, że samo „bio” nie oznacza, że składnik został pozyskany z troską o środowisko naturalne, że opakowania TETRA PAK to nie papier i że każdy nasz wybór zakupowy pozostawia po nas ślad węglowy (to ile energii zostało zużyte do pozyskania, przetworzenia, wyprodukowania i przetransportowania kupowanego produktu). Bądźmy tego świadomi – i my, na końcu łańcucha zakupowego i ci wielcy, który za tą produkcją stoją. Bądźmy odpowiedzialni za naszą planetę – razem.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
20 urodziny Pandora Moments Pandora recykling wiosna lato 2020
mat. prasowe

Biżuteria z recyklingu? Pandora pozytywnie zaskakuje!

Wszystkie fanki duńskiej marki biżuteryjnej ucieszy fakt, że teraz srebrne i złote koraliki Pandory, które kolekcjonują na swoim nadgarstku, będą bardziej przyjazne dla środowiska.
Zuzanna Szustakiewicz
04.06.2020

W opublikowanym w tym tygodniu na oficjalnej stronie Grupy Pandora oświadczeniu czytamy, że do 2025 roku marka będzie korzystać tylko ze srebra i złota pochodzących z recyklingu . Pandora jest największą na świecie marką biżuteryjną, więc jej decyzja ma realny wpływ na ilość wydobywanego surowca . To także dobry przykład dla pozostałych firm z biżuteryjnej branży.   Biżuteria przyszłości z przeszłością   Winnie Liljeborg i Per Enevoldsen zaczęli swoją przygodę z biżuterią na przełomie lat 70. i 80. Początkowo biznes polegał na tym, że importowali biżuterię z Tajlandii na zamówienie duńskich firm. Pod koniec lat 80. zatrudnili pierwszego projektanta i zaczęli tworzyć własne produkty, które powstawały w sprawdzonych zakładach produkcyjnych pod Bangkokiem. Choć wtedy nikt nie używał hasła zrównoważony rozwój, to para Duńczyków po prostu prowadziła swój biznes uczciwie i odpowiedzialnie.   Wyjątkowe wspomnienia, czyli bransoletka Moments   W 2000 roku powstał flagowy produkt duńskiej marki – bransoletka Pandora Moments . Nowatorski pomysł na bransoletkę, na której gromadzisz pojedyncze koraliki związane z jakimś wydarzeniem czy wspomnieniem, tak bardzo spodobał się klientom, że wkrótce Pandora weszła na rynek amerykański, niemiecki oraz australijski i stała się marką globalną. Od 2010 roku firma jest notowana na kopenhaskiej giełdzie. Obecnie marka sprzedaje biżuterię w ponad 100 krajach , w 7500 sklepach, z których 2700 to autorskie concept story, zatrudnia ponad 26 tysięcy ludzi, ponad 11 tysięcy w Tajlandii, gdzie powstają produkty Pandory.   Z szacunku dla ludzi, środowiska i surowców.   Pandora jest członkiem Responsible Jewellery Council i częścią UN Global Compact. Marka stawia na niskoemisyjny...

Czytaj dalej
ile rozkłada się plastik
Getty Images

To już ostatni dzwonek na globalne otrzeźwienie! Zróbmy to, zanim będzie za późno

Dzisiaj życie etyczne znaczy: życie ekologiczne.
Magdalena Żakowska
04.06.2019

Powodzie, upały, susze, znowu powodzie – to nie przyroda oszalała, ale my, ludzie. Bez naszej pomocy Ziemia nie poradzi sobie sama z globalnym ociepleniem. I wcale to nie znaczy,  że wszyscy musimy nagle wywrócić swoje życie do góry nogami. Wystarczą minimalne, właściwie nieodczuwalne zmiany, a każdy z nas ocali takiego żółwia, jak na zdjęciu powyżej. Cały rok segregujesz śmieci, jeździsz do  pracy rowerem, a na zakupy chodzisz z płócienną torbą. Zastanawiasz się dwa razy, zanim kupisz nową sukienkę, bo wiesz, że kupowanie ubrań w sieciówkach oznacza generowanie śmieci. Ale wystarczy, że kupisz bilety lotnicze na wakacje na drugim końcu świata, żeby ktoś życzliwy skomentował to krótkim: „I po co było się tak cały rok starać?”. Bo przecież teoretycznie jedna podróż samolotem do Tajlandii to większa krzywda dla naszej planety niż codzienna jazda samochodem do pracy i te kilkadziesiąt reklamówek, które zużyjesz w ciągu roku na zakupy. Czy to znaczy, że cały twój wysiłek idzie na marne? Po co się starać, jeśli przekreśla to jedna podróż samolotem? Ale czy naprawdę przekreśla?! – Wszyscy jesteśmy hipokrytami. Każdy z nas ma coś na sumieniu – mówi filozofka, profesor UMK w Toruniu Ewa Bińczyk. – Nie jesz mięsa, ale nosisz skórzane buty. Sprzedałeś samochód i  używasz roweru, ale latasz samolotem i kupujesz ubrania w tanich sieciówkach, uszyte w łamiących prawa człowieka fabrykach w Bangladeszu. I tak dalej, i tak dalej. Często podświadomie szukamy argumentów, które nas usprawiedliwią i zwolnią z obowiązku myślenia o tym, jaki świat zostawimy naszym dzieciom. A  przecież nie wszyscy muszą się zmieniać w stu procentach. Jeżdżąc rowerem, zachęcasz do tego innych. To już dużo. Dyskomfort,...

Czytaj dalej
Esprit kamopania Earth Colors Archroma wiosna-lato 2020
mat. prasowe

Nowa kolekcja Esprit w duchu eko

Jeśli kochasz naturę i bliskie ci jest hasło „Love, Peace and Harmony”, koniecznie poznaj ubrania typu basic barwione liśćmi palmy i skórkami z owoców!
Zuzanna Szustakiewicz
09.06.2020

Lubimy dzielić się z wami nowinkami związanymi ze zrównoważonym rozwojem w modzie i staramy się wspierać marki, które robią ubrania ekologicznie oraz te, które zmieniają się w tym kierunku. O farbowaniu naturalnymi barwnikami pisaliśmy już przy okazji ciuchów do jogi, które marka Asics zrobiła we współpracy z Pyrates Smart Fabrics. Jesteśmy też zafascynowani tym techniką Oli Bystry, która o naturalnym farbowaniu tkanin roślinami mówi, że to alchemia . I czekamy na kolejne warsztaty jej „Dzikich barw”! Ale tym razem opowiemy o marce Esprit i jej kapsułowej kolekcji basiców barwionych przy użyciu EarthColors® by Archroma.   Jak powstała marka Esprit?   Jest rok 1963 . Route 89 przy Emerald Bay. On przyjechał ze wschodniego wybrzeża i podróżuje stopem po Kalifornii, ona jedzie swoim garbusem do wakacyjnej pracy. Trzy miesiące później Doug Tompkins i Susie Russell są już małżeństwem, a po pięciu latach tworzą wspólnie markę Esprit. Od samego początku filozofia Esprit opiera się na hipisowskich hasłach: miłości, pokoju i harmonii (czy tak jak my, słyszycie teraz kawałek „Aquarius” z musicalu Hair?) Na tych trzech hasłach i wynikającym z nich szacunku dla ludzi, środowiska i zasobów Doug i Susie zbudowali swoją, dziś już międzynarodową, markę.   Esprit jest cool, bardzo cool.   Kojarzycie słynne reklamy Oliviero Toscaniego dla Benettona z lat 90. – a wiedzieliście, że Esprit był pierwszy i zatrudniał Włocha do swoich kampanii już w latach 80?     À propos reklam — ostatnio spodobała nam się kampania Zalando, w której wystąpili pracownicy marki , otóż na podobny pomysł marka Esprit wpadła 30 lat wcześniej! Ciekawe czy ci, którzy...

Czytaj dalej
Modna bluza marki Tommy Hilfiger bardziej eko
mat. prasowe

Modny T-shirt czy bluza bardziej eko? Tommy Hilfiger stawia na odpowiedzialną modę

Tommy Hilfiger deklaruje, że będzie robić modę, która nic nie marnuje i jest otwarta na wszystkich i ogłasza program „Make it Possible”, czyli strategię na najbliższe 10 lat.
Zuzanna Szustakiewicz
03.09.2020

Kilka lat temu rozmawiałam z pewną projektantką prowadzącą markę w duchu slow fashion. Jej historia była taka, że potrzebę robienia mody etycznej poczuła, pracując dla międzynarodowej korporacji odzieżowej, której daleko było do poszanowania środowiska naturalnego i pracowników — marka szyła część swoich kolekcji w „brudnych” fabrykach m.in. w Bangladeszu. Od słowa do słowa okazało się, że firmą tą był Tommy Hilfiger, a informacja ta wówczas była „off the record”. Od tego wywiadu minęło dobrych kilka lat, więc nie widzę powodu, by teraz tego nie napisać, zwłaszcza że amerykański kultowy brand właśnie stawia na lepszą modę. Skoro robi to modowy gigant, o rozbudowanej strukturze i skomplikowanym łańcuchu dostaw, to może to zrobić każdy, wystarczy chcieć! Tommy Hilfiger mówi „Działamy”! Make it Possible to ambitny program Tommy'ego Hilfigera, plan rozwoju zrównoważonego społecznie i ekologicznie na najbliższych 10 lat. Zawiera on  24 cele społeczne i ekologiczne, które jego marka zamierza osiągnąć przed 2030 r.  Wyzwania podzielone zostały na cztery filary: Circle Round: produkcja w pełni zamkniętym, ekologicznym modelu obiegu surowców. Made for Life: poszanowanie planety na każdym etapie działalności firmy, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów zmian klimatycznych, odpowiedzialnego wykorzystania gruntów, gospodarki wodnej oraz zanieczyszczenia chemicznego. Everyone Welcome: marka zawsze otwarta na ludzi i dostępna dla wszystkich. Opportunity for All: równe szanse w rozwoju kariery – bez barier na ścieżce do sukcesu.  „Mój pierwszy sklep – People’s Place – otworzyłem w 1969 r. w rodzinnej Elmirze, aby ludzie ze wszystkich środowisk mogli spotykać się i...

Czytaj dalej