
Opakowania z recyklingu, oszczędzanie wody, składniki z rolnictwa ekologicznego – to cele Garniera do 2025 roku!
Cieszymy się, że kolejna marka decyduje się na wielkie proekologiczne zmiany! Szczególnie że Garnier to marka o zasięgu globalnym, a więc wszystkie działania przez nią podjęte, będą miały realny i wymierny wpływ na środowisko naturalne. Marka należąca do francuskiego koncernu L'Oréal od lat angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, od dawna produkuje coraz bardziej naturalne kosmetyki, wykorzystujące surowce pochodzące ze sprawiedliwego handlu. Garnier jako pierwszy wprowadził na rynek masowy produkty do pielęgnacji z certyfikatami ekologicznymi.
Teraz w ramach Inicjatywy Green Beauty marka podjęła kolejne zobowiązania w pięciu kluczowych obszarach: produkcji opakowań, formuł produktów, procesu produkcji, pozyskiwania surowców oraz walki z zanieczyszczeniem plastikiem. Realizacja wszystkich celów ma się zakończyć do 2025 roku. Takie wieloaspektowe podejście do tematu świadczy o zrozumieniu, że czasy produkcji linearnej się kończą. Firmy nie mogą już pozyskiwać, przetwarzać i pozbywać się surowców w trakcie procesu produkcji. Każda wytwarzana i wyrzucona przez nas rzecz ma realny wpływ na stan środowiska, dlatego Garnier dąży do produkcji obiegu zamkniętego. „Strategia ta zobowiązuje nas do poprawy wpływu naszych produktów w całym ich cyklu życia, przyczyniając się do ochrony zasobów naturalnych, wykorzystywania czystej energii i zapobiegania powstawaniu odpadów”, mówi Aurélie Weinling, międzynarodowy Dyrektor ds. Nauki i Zrównoważonego Rozwoju Garnier.
Ekologiczne zobowiązania marki:
1. Opakowania
Do 2025 Garnier będzie dążył do całkowitego wyeliminowania tworzyw pierwotnych w produkcji opakowań. Garnier będzie korzystać w 100% z plastiku z recyklingu pokonsumpcyjnego lub z bioplastiku. Zmniejszy to roczne zużycie plastiku o... 37 tys. ton! A wszystkie nowe opakowania będą się nadawały do ponownego użytku, przetworzenia lub kompostowania. W samym 2019 roku zmniejszono zużycie nowego plastiku o 3670 ton.
2. Formuły
Już za dwa lata wszystkie składniki roślinne będą pozyskiwane w sposób zrównoważony, a do 2025 roku każdy nowy produkt będzie formułowany tak aby, w jak najmniejszym stopniu wpływać na środowisko naturalne. Przykładem takich „zielonych formuł” jest linia Hemp. Zastosowany w niej olejek Hemp posiada certyfikat ekologiczny, poświadczający dbałość o równowagę naturalnych ekosystemów. Nawet nasiona są zbierane jesienią, z poszanowaniem ich naturalnego cyklu. „Na poziomie składu nasz żel-krem Hemp jest w 97% biodegradowalny i zawiera ponad 95% składników pochodzenia naturalnego, otrzymanych przy użyciu zielonej chemii”, deklaruje Cyril Lemoine, Kierownik Laboratorium Kosmetycznego Garnier. Co to jest zielona chemia? Zakłada przeprowadzanie procesów chemicznych w taki sposób, aby ograniczyć użycie i powstawanie substancji szkodliwych.
3. Produkcja
Do końca 2025 roku wszystkie fabryki będą w 100% neutralne pod wpływem emisji dwutlenku węgla. Już teraz jego emisja została ograniczona o ponad 70%! Do tej pory trzy fabryki marki przeszły na zamknięty obieg wody, co oznacza, przede wszystkim zmniejszenie zużycia samej wody oraz optymalizację pracy wszystkich urządzeń i wszystkich procesów produkcyjnych, wykorzystujących wodę. W polskiej fabryce L'Oréal powstała już stacja recyklingu wody. Docelowo marka chce we wszystkich swoich fabrykach wprowadzić obieg zamknięty wody. W ten sposób trzy fabryki marki, w samym 2019 zaoszczędziły łącznie ponad 8 230 000 litrów wody!
4. Pozyskiwanie surowców
Garnier planuje wesprzeć 800 lokalnych społeczności na całym świecie w ramach programu „Solidarity Sourcing”. Wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju, przejawia się w walce z wylesianiem oraz pozyskiwaniem w sposób odpowiedzialny surowców: m.in. olejku arganowego, masła shea oraz aloesu. Jedną z najważniejszych akcji realizowanych w ramach tej działalności jest Program Ochrony Dobrostanu Pszczół, ponieważ marka wykorzystuje około 10 ton miodu rocznie do produkcji swojej linii Ultra Doux Honey Treasures.
5. Ograniczenie zanieczyszczenia plastikiem
Garnier zaangażował się w działania dwóch organizacji pozarządowych Ocean Conservancy i Plastic For Change, których celem jest zmniejszenie produkcji plastiku i powstrzymanie fali plastikowych zanieczyszczeń trafiających do oceanów. 19 września zespoły pracowników Garnier i konsumentów mają wziąć udział we wspólnej akcji oczyszczania plaż w ramach Międzynarodowego Dnia Sprzątania Wybrzeży.
„Zielona strategia Garnier Green Beauty to program, z którego jesteśmy szczególnie dumni. Wierzymy, że odmieni on nie tylko naszą markę, ale przede wszystkim całą branżę kosmetyczną, dzięki czemu troska o planetę i biznes będą mogły iść w parze. Nasze zobowiązania są pierwszym krokiem w stronę zrównoważonej, zielonej przyszłości, a my serdecznie zapraszamy Was do aktywnego towarzyszenia nam w tej podróży”, powiedział Adam Nitecki, General Manager Consumer Products Division L’Oréal Poland & Baltics.
Transparentność i informacje na etykietach
W jaki sposób marka Garnier chce nas zachęcić do proekologicznych zachowań?
„Uważamy, że naszym obowiązkiem jest podnoszenie świadomości na temat recyklingu poprzez dostarczanie użytecznych informacji o recyklingu i sortowaniu odpadów”, mówi Gregory Benoit, Zastępca Dyrektora Generalnego Garnier. I dodaje: „Do końca 2021 r. chcemy dołączyć instrukcje o recyklingu do wszystkich naszych opakowań, aby wypracować odpowiednie nawyki”.
W ramach programu Grupy L'Oréal for the Future, Garnier będzie pierwszą marką, która umieści na swoich produktach informacje o wpływie środowiskowym i społecznym, dając w ten sposób możliwość dokonywania bardziej zrównoważonych wyborów.
Dlaczego informacje na temat pochodzenia składników i sposobu ich pozyskiwania, transparentności procesu produkcji i zasad recyklingu są tak ważne? Bo wciąż nie zawsze wiemy, że samo „bio” nie oznacza, że składnik został pozyskany z troską o środowisko naturalne, że opakowania TETRA PAK to nie papier i że każdy nasz wybór zakupowy pozostawia po nas ślad węglowy (to ile energii zostało zużyte do pozyskania, przetworzenia, wyprodukowania i przetransportowania kupowanego produktu). Bądźmy tego świadomi – i my, na końcu łańcucha zakupowego i ci wielcy, który za tą produkcją stoją. Bądźmy odpowiedzialni za naszą planetę – razem.