Zalando — nowe luksusowe marki i nowi niezwykli bohaterowie kampanii
fot. Felix Cooper

Zalando — nowe luksusowe marki i nowi niezwykli bohaterowie kampanii

Platforma sprzedażowa Zalando pyta bohaterów swojej kampanii — zwykłych ludzi, czym jest dla nich luksus i moda. Przy okazji wprowadza nowe modowe marki m.in. Victorię Beckham, Roksandę i Mary Katrantzou.
Zuzanna Szustakiewicz
07.09.2020

Zalando rozszerza katalog luksusowych marek, by móc zaoferować swoim klientom jeszcze większy wachlarz mody i związanych z nią emocji. Nowe marki, nowa nazwa działu i nowa kampania, w której, podobnie jak wiosną, występują prawdziwi bohaterowie.

Jak wystylizować białą koronkową sukienkę?

Luksus dla wszystkich według Zalando

Zalando właśnie pokazało swoją kampanię na sezon jesień-zima 2020/21. Nosi ona nazwę „Real life luxury”, jej reżyserem i autorem zdjęć jest pochodzący z Wielkiej Brytanii Felix Cooper, a jej bohaterami nie są profesjonalni modele, ale autentyczni, zwykli ludzie, a konkretnie mieszkańcy małego holenderskiego miasta Monnickendam.  

Nowe marki na Zalando jesień 2020
fot. Felix Cooper
Kampania opowiada o tym, że luksus może mieć wiele znaczeń i dla każdego może oznaczać co innego. To bohaterowie zdjęć opowiadają o tym, czym jest dla nich „real life luxury”, czyli luksus w życiu codziennym. Dla jednych jest ucieczką na łono natury, dla drugich czasem spędzony z rodziną, dla jeszcze innych spełnianiem marzeń z przyjaciółmi czy wolnością w wyrażaniu własnej tożsamości, także tej wynikającej z korzeni kulturowych.                              
Nowe marki na Zalando jesień 2020
fot. Felix Cooper
Nawet pozornie zwykłe, codzienne doświadczenia, mogą być odbierane jako luksusowe. „Praca nad tą kampanią dała mi mnóstwo radości. Czas spędzony z każdym z jej bohaterów, poznawanie ich i obserwowanie ich relacji były po prostu piękne.  Cieszę się, że mogłem zobaczyć, jak każda z tych osób zmienia swoje postrzeganie siebie i co daje im moda” – mówi autor zdjęć i filmu.
Nowe marki na Zalando jesień 2020
fot. Felix Cooper
Felix Cooper towarzyszył przez kilka dni: grupie obserwatorów ptaków, ekipie młodych kreatywnych twórców, rodzinie z burundyjskimi korzeniami i kapeli muzycznej. Dokumentował ich codzienne życie, odwiedzał ważne dla nich miejsca i słuchał osobistych historii. Także tych o postrzeganiu przez nich mody jako formy ekspresji, eskapizmu lub sposobu na przełamanie konwenansów czy dodanie pewności siebie.  
Nowe marki na Zalando jesień 2020
fot. Felix Cooper
Kampania Zalando wykorzystuje potencjał i autentyczność zwykłych ludzi. Stawia także na inne podejście do luksusu niż to, które zazwyczaj z nim utożsamiamy. Teraz luksus jest bardziej inkluzywny, demokratyczny i dostępny dla wielu grup docelowych.

Zalando – nowe marki

Ambicją platformy sprzedażowej jest nie tylko być liderem zrównoważonego podejścia do mody, ale także stać się „starting point of fashion”. Zalando chce być pierwszym miejscem, do którego trafiają konsumenci, gdy myślą o modzie. Chcąc zaoferować swoim klientom wszystko, czego poszukują — jak najszerszy asortyment ubrań i dodatków, w każdym przedziale cenowym Zalando wprowadza więc do sprzedaży nowe marki, aby rozszerzyć ofertę kategorii premium i rozwijać ją w kierunku kategorii luksusowej. W gronie ponad 260 luksusowych marek, dostępnych na Zalando, już znajdują się lub znajdą się w następnym sezonie m.in.: Victoria Beckham, Roksanda, GCDS (God Can't Destroy Streetwear), Theory, Mary Katrantzou i Cult Gaia.

Nie Premium, tylko Designer

Niedawno Zalando zmieniło także nazwę kategorii z Premium na Designer. Nowa nazwa jest bardziej inkluzywna i opisuje szeroki asortyment produktów, które Zalando chce oferować swoim klientom. Określenie Designer używane jest na wszystkich siedemnastu rynkach europejskich, z wyjątkiem Francji, w której kategoria nazwana została Espace Créeateurs. „Zgodnie z zapowiedziami z początku roku, promujemy modę premium i rozwijamy tę kategorię w kierunku mody współczesnej i luksusowej. Nowe marki, nowa nazwa kategorii oraz dedykowana kampania marketingowa podkreślają, że postrzegamy asortyment Designer w inny sposób. Jesteśmy podekscytowani tym, że możemy zaproponować naszym klientom zupełnie nowe doświadczenia zakupowe online, a zarazem stworzyć dla marek odpowiednią przestrzeń, zgodną z ich standardami” – mówi Lena-Sophie Roeper, dyrektor zakupów Premium & Luxury w Zalando. 

Zalando brand shops

Dzisiaj sprzedając modę, trzeba się czymś wyróżnić. Oprócz tego, co kupujemy, Zalando stawia na sposób, w jaki kupujemy. Poza wprowadzeniem do sprzedaży nowych marek w ramach kategorii Designer, Zalando nieprzerwanie doskonali luksusowe doświadczenia zakupowe klientów. Po pierwsze kategoria Designer wyróżnia się na stronie głównej Zalando — dzięki wyodrębnionym treściom i ekskluzywnym kampaniom tworzonym przez dedykowany im zespół kreatywny i produkcyjny, który pracuje nad przedstawieniem tych marek w wyjątkowy sposób. Po drugie podstrony marek tzw. brand shops na Zalando, umożliwiają projektantom, markom premium oraz markom luksusowym zaprezentowanie się na platformie w swoim stylu.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
Moda na wygodę, dresy i casual od polskiej marki
fot. Łukasz Żyłka

Trendy jesień 2020: dresy w wersji romantycznej i nowych kolorach. Premiera kolekcji SaintBy

Skąd taka popularność tzw. streetwearu? Bo coraz częściej w modzie wybieramy jakość i wygodę. Polska marka serwuje jedno i drugie. I robi to z wielkim wdziękiem.
Zuzanna Szustakiewicz
11.08.2020

Spodnie i bluzy wykonane z miękkich dzianin to część streetwearu , który od kilku sezonów przenika do szaf, nawet tych bardzo eleganckich. Jeśli jednak część z was, tak jak ja, nie uległa do tej pory temu trendowi, to ostatnie miesiące postawiły na głowie nasze potrzeby. Kto by podejrzewał pół roku temu, że w dresach będziemy „chodzić” do pracy? Wakacyjna beztroska i praca w trybie homeoffice to sprawcy obecnego dresowego zamieszania w modzie. Polska marka SaintBy przekonuje, że tak szybko z dresów nie zrezygnujemy. Komfort ubranie jest jak comfort food „W ostatnim czasie słowo »komfort« nabrało nowego znaczenia. Szukaliśmy go też w modzie. Zdefiniowaliśmy na nowo swoje garderoby. Zostawiliśmy ubrania jakościowe i ponadczasowe , ale też komfortowe , w których czujemy się po prostu dobrze”, mówi Ania Baj, właścicielka polskiej marki ubrań SaintBy, dzięki której określenie „dresy damskie” nabiera nowego znaczenia. Przekonując nas, że komfort to teraz przewodni trend, jej marka SaintBy na nowy sezon proponuje dwie wygodne odsłony: basic i casual. W linii Basic znajdziemy oczywiście dresy. Jesienią do wiosennego różu i złamanej bieli, dołączyły dwa nowe kolory: ciepły camel i głęboką zieleń . Odszyte z nich zostały spodnie, tunika oraz bluzy : klasyczna z kapturem, oversizowa bez kaptura i krótka odsłaniająca brzuch. Casual w wersji romantycznej Drugą częścią nowej kolekcji marki jest linia casual. Jeśli wydaje Wam się, że znajdziecie tu spodnie typu chino i kurtki z kieszeniami to się zdziwicie, bo casual w wersji SaintBy jest dziewczęcy i romantyczny . Marka lansuje m.in. sukienki z falbanami z bawełny oraz zmysłową slipp dress wykonaną ze szlachetnego jedwabiu. Na sukienkę zarzucamy swetry z wełny...

Czytaj dalej
moda zalando sustainability wiosna spring 2020
mat. prasowe Zalando, fot. Brett Lloyd

Pracownicy bohaterami akcji „Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando”

Platforma sprzedażowa Zalando stawia na modę etyczną. W najnowszej kampanii występują pracownicy firmy, którzy i zawodowo i prywatnie dbają o środowisko.
Zuzanna Szustakiewicz
05.05.2020

Zalando ma ponad 30 mln klientów na 17 rynkach. Dla firmy to więcej niż imponujące liczby. To potencjał, który można wykorzystać w słusznej sprawie, np. po to, by zbudować większą świadomość ekologiczną wśród tych 30 mln ludzi. My także wierzymy w metodę „baby steps” – małe kroki składają się na coś o wiele większego. Zalando w stronę zrównoważonego rozwoj Marka od 2016 roku prowadzi szereg działań promujących modę bardziej etyczną. Cel jest jeden — być platformą zrównoważonej mody z pozytywnym wpływem na ludzi i planetę. Opakowania z materiałów z recyclingu czy umożliwianie klientom kompensacji śladu węglowego za ich zakupy to niektóre przykłady bardziej odpowiedzialnego podejścia do zakupów. „Chcemy umożliwić klientom odkrywanie i kupowanie bardziej zrównoważonej mody: ponad 30 tys. produktów w naszym asortymencie oznaczyliśmy flagą przyjazność środowisku oraz udzielamy informacji ułatwiających podjęcie świadomych decyzji zakupowych” – mówi Kate Heiny, dyrektor zrównoważonego rozwoju w Zalando. Ten projekt to trzecia odsłona strategii do.MORE, kontynuacja pierwszej kampanii oraz kapsułowej kolekcji premium „Małe kroki. Duża zmiana”, stworzonej przy współpracy z dziewięcioma skandynawskimi markami w styczniu 2020. Działajmy razem z Zalando! Hasłem przewodnim najnowszej kampanii jest „Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando”. Na zdjęciach tym razem nie zobaczymy modelek ani influencerów, ale pracowników firmy. Kampania przedstawia działania związane ze zrównoważonym rozwojem z punktu widzenia siedmiu osób z różnych działów Zalando, takich jak Sustainability, Partner Communications, Marketing, Category Management, Tech czy...

Czytaj dalej
platforma Zalando rusza z sekcją odzieży używanej
mat. prasowe

Odzież używana z Zalando? Tak! Platforma rusza z ofertą Pre-owned. Niedługo także w Polsce!

Największa platforma sprzedażowa w Europie uruchamia właśnie sekcję, w której każdy może kupić i sprzedać ubrania z drugiej ręki! To kolejny krok ku bardziej zrównoważonej modzie!
Zuzanna Szustakiewicz
21.09.2020

Jeszcze niedawno mówienie o tym, że ubieramy się w second-handach, nie było popularne. W ciągu ostatnich kilku lat podejście do zakupów z drugiej ręki zmieniło się diametralnie, a kryzys klimatyczny i ten wywołany pandemią tylko przyspieszyły zmiany. Dzisiaj upolowanie jedwabnej sukienki, swetra z kaszmiru czy wełnianego płaszcza w sklepie vintage to fakt, którym można pochwalić się w gronie przyjaciółek. Dzięki temu czujemy się trochę mniej winne i mamy pewną namiastkę nieulegania konsumpcjonizmowi, przynajmniej ja tak mam... Odzież z drugiej ręki jest trendy! Rynek odzieży używanej jest jednym z prężniej rozwijających się sektorów w modzie. Wg badania GlobalData szacuje się, że wartość rynku „resale” wzrośnie z 24 miliardów $ w 2018 do 51 miliardów $ w 2023 roku. Trend ten widać też gołym okiem — modne jest choćby korzystanie z francuskiego Vestiaire Collective, amerykańskiego RealReal czy polskiego Vinted. Warszawski Bazar Miejski jest tak popularny, że ostatnio otworzył swoją trzecią lokalizację w popularnej galerii handlowej i jak grzyby po deszczu powstają kolejne podobne miejsca. Swój kawałek tortu w sektorze pre-owned chcą mieć też najwięksi gracze. Grupa H&M we wrześniu tego roku uruchomiła serwis Resell z używanymi ubraniami COS. Choć bardziej sceptyczni eksperci mody zrównoważonej i modelu zamkniętego obiegu w modzie twierdzą, że takie działania nie są motywowane etycznymi przesłankami, to jednak są pozytywne skutki takich ruchów, jak choćby wzrost zainteresowania odzieżą używaną i rezygnowanie z zakupów ubrań w pierwszym obiegu. Pre-owned na Zalando Modowa i lifestyle’owa platforma Zalando dołącza do nurtu sprzedawania odzieży używanej i uruchamia swoją nową ofertę Pre-owned. Ogłoszona po raz pierwszy w lutym tego roku nowa oferta skierowana...

Czytaj dalej
Zalando connected retail covid-19 shopping 2020
mat. prasowe

Zalando udostępnia swoją platformę, by wesprzeć sklepy w Polsce!

Od lipca Zalando uruchamia w Polsce usługę Connected Retail – pakiet wsparcia dla sklepów stacjonarnych. Jak to działa?
Zuzanna Szustakiewicz
29.06.2020

Obecnie do platformy Zalando jest podłączonych ponad 1800 sklepów . Wysyłają one w sumie do 41 tys. zamówień dziennie, te odnoszące największe sukcesy nawet 6400 w ciągu jednego dnia. Który sklep nie marzy o takiej sprzedaży, zwłaszcza w dobie kryzysu? Teraz jeszcze więcej marek będzie mogło skorzystać z platformy Zalando — także tych lokalnych! Zalando odpowiada na kryzys wywołany pandemią 1 lipca  Zalando uruchomi specjalną ofertę dla partnerów w ramach Connected Retail . Firma umożliwi sklepom sprzedaż za pośrednictwem swojej platformy i przez pierwsze miesiące zrezygnuje z pobierania opłat prowizyjnych od członków programu, do końca roku będzie także rozliczać się z nimi w cyklu tygodniowym. Connected Retail to odpowiedź na znaczne spadki sprzedaży stacjonarnych sklepów spowodowane pandemią Covid-19. Zalando rozszerza swój program wsparcia dla sklepów stacjonarnych, aby wesprzeć je w kryzysie. Trzeba działać szybko! „Kiedy tylko zdobyliśmy pierwsze doświadczenia z kryzysu spowodowanego przez Covid-19 i poznaliśmy jego konsekwencje dla sprzedawców offline, wiedzieliśmy, że chcemy szybko zaoferować im wsparcie — nie tylko teraz, ale także w dłuższej perspektywie. Polska potrafi sobie skutecznie radzić z kryzysami, co udowadniała zarówno w przeszłości, jak i obecnie. Program Connected Retail oferuje sklepom stacjonarnym możliwość sprzedaży asortymentu online i przyspieszenie powrotu do biznesu. Ten strategiczny krok to dla nas również nowa szansa, dzięki której możemy stworzyć jeszcze bardziej ekscytujące i zrównoważone zakupy dla polskich klientów: szerszy, bardziej zlokalizowany asortyment , wysyłany od lokalnych sprzedawców jeszcze szybciej” — mówi Dawid Pożoga, Marketing Lead na Polskę w Zalando SE. Zalando w duchu mody...

Czytaj dalej