Zalando — nowe luksusowe marki i nowi niezwykli bohaterowie kampanii
fot. Felix Cooper

Zalando — nowe luksusowe marki i nowi niezwykli bohaterowie kampanii

Platforma sprzedażowa Zalando pyta bohaterów swojej kampanii — zwykłych ludzi, czym jest dla nich luksus i moda. Przy okazji wprowadza nowe modowe marki m.in. Victorię Beckham, Roksandę i Mary Katrantzou.
Zuzanna Szustakiewicz
07.09.2020

Zalando rozszerza katalog luksusowych marek, by móc zaoferować swoim klientom jeszcze większy wachlarz mody i związanych z nią emocji. Nowe marki, nowa nazwa działu i nowa kampania, w której, podobnie jak wiosną, występują prawdziwi bohaterowie.

Jak wystylizować białą koronkową sukienkę?

Luksus dla wszystkich według Zalando

Zalando właśnie pokazało swoją kampanię na sezon jesień-zima 2020/21. Nosi ona nazwę „Real life luxury”, jej reżyserem i autorem zdjęć jest pochodzący z Wielkiej Brytanii Felix Cooper, a jej bohaterami nie są profesjonalni modele, ale autentyczni, zwykli ludzie, a konkretnie mieszkańcy małego holenderskiego miasta Monnickendam.  

Nowe marki na Zalando jesień 2020
fot. Felix Cooper
Kampania opowiada o tym, że luksus może mieć wiele znaczeń i dla każdego może oznaczać co innego. To bohaterowie zdjęć opowiadają o tym, czym jest dla nich „real life luxury”, czyli luksus w życiu codziennym. Dla jednych jest ucieczką na łono natury, dla drugich czasem spędzony z rodziną, dla jeszcze innych spełnianiem marzeń z przyjaciółmi czy wolnością w wyrażaniu własnej tożsamości, także tej wynikającej z korzeni kulturowych.                              
Nowe marki na Zalando jesień 2020
fot. Felix Cooper
Nawet pozornie zwykłe, codzienne doświadczenia, mogą być odbierane jako luksusowe. „Praca nad tą kampanią dała mi mnóstwo radości. Czas spędzony z każdym z jej bohaterów, poznawanie ich i obserwowanie ich relacji były po prostu piękne.  Cieszę się, że mogłem zobaczyć, jak każda z tych osób zmienia swoje postrzeganie siebie i co daje im moda” – mówi autor zdjęć i filmu.
Nowe marki na Zalando jesień 2020
fot. Felix Cooper
Felix Cooper towarzyszył przez kilka dni: grupie obserwatorów ptaków, ekipie młodych kreatywnych twórców, rodzinie z burundyjskimi korzeniami i kapeli muzycznej. Dokumentował ich codzienne życie, odwiedzał ważne dla nich miejsca i słuchał osobistych historii. Także tych o postrzeganiu przez nich mody jako formy ekspresji, eskapizmu lub sposobu na przełamanie konwenansów czy dodanie pewności siebie.  
Nowe marki na Zalando jesień 2020
fot. Felix Cooper
Kampania Zalando wykorzystuje potencjał i autentyczność zwykłych ludzi. Stawia także na inne podejście do luksusu niż to, które zazwyczaj z nim utożsamiamy. Teraz luksus jest bardziej inkluzywny, demokratyczny i dostępny dla wielu grup docelowych.

Zalando – nowe marki

Ambicją platformy sprzedażowej jest nie tylko być liderem zrównoważonego podejścia do mody, ale także stać się „starting point of fashion”. Zalando chce być pierwszym miejscem, do którego trafiają konsumenci, gdy myślą o modzie. Chcąc zaoferować swoim klientom wszystko, czego poszukują — jak najszerszy asortyment ubrań i dodatków, w każdym przedziale cenowym Zalando wprowadza więc do sprzedaży nowe marki, aby rozszerzyć ofertę kategorii premium i rozwijać ją w kierunku kategorii luksusowej. W gronie ponad 260 luksusowych marek, dostępnych na Zalando, już znajdują się lub znajdą się w następnym sezonie m.in.: Victoria Beckham, Roksanda, GCDS (God Can't Destroy Streetwear), Theory, Mary Katrantzou i Cult Gaia.

Nie Premium, tylko Designer

Niedawno Zalando zmieniło także nazwę kategorii z Premium na Designer. Nowa nazwa jest bardziej inkluzywna i opisuje szeroki asortyment produktów, które Zalando chce oferować swoim klientom. Określenie Designer używane jest na wszystkich siedemnastu rynkach europejskich, z wyjątkiem Francji, w której kategoria nazwana została Espace Créeateurs. „Zgodnie z zapowiedziami z początku roku, promujemy modę premium i rozwijamy tę kategorię w kierunku mody współczesnej i luksusowej. Nowe marki, nowa nazwa kategorii oraz dedykowana kampania marketingowa podkreślają, że postrzegamy asortyment Designer w inny sposób. Jesteśmy podekscytowani tym, że możemy zaproponować naszym klientom zupełnie nowe doświadczenia zakupowe online, a zarazem stworzyć dla marek odpowiednią przestrzeń, zgodną z ich standardami” – mówi Lena-Sophie Roeper, dyrektor zakupów Premium & Luxury w Zalando. 

Zalando brand shops

Dzisiaj sprzedając modę, trzeba się czymś wyróżnić. Oprócz tego, co kupujemy, Zalando stawia na sposób, w jaki kupujemy. Poza wprowadzeniem do sprzedaży nowych marek w ramach kategorii Designer, Zalando nieprzerwanie doskonali luksusowe doświadczenia zakupowe klientów. Po pierwsze kategoria Designer wyróżnia się na stronie głównej Zalando — dzięki wyodrębnionym treściom i ekskluzywnym kampaniom tworzonym przez dedykowany im zespół kreatywny i produkcyjny, który pracuje nad przedstawieniem tych marek w wyjątkowy sposób. Po drugie podstrony marek tzw. brand shops na Zalando, umożliwiają projektantom, markom premium oraz markom luksusowym zaprezentowanie się na platformie w swoim stylu.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
Nowa modna marka z grupy H&M na Zalando
mat. prasowe

Ta marka z grupy H&M dołączy do Zalando. Znasz ją?

Szwedzka marka Arket niedługo dostępna będzie na największej platformie sprzedażowej w Europie. My nie możemy się doczekać!
Zuzanna Szustakiewicz
20.07.2020

Zalando , europejska platforma modowa i lifestylowa, nawiązuje współpracę z marką  Arket . Kolekcje damska, męska i dziecięca tego skandynawskiego brandu będą dostępne na platformie od 21 sierpnia . Arket — czyli market bez „M” Pamiętam, że gdy trzy lata temu grupa H&M ogłosiła otwarcie pierwszego salonu swojej nowej marki Arket przy Regent Street w londyńskim Soho, akurat byłam w Londynie, więc szybko pobiegłam na zakupy. Jeśli chodzi o koncept i wystrój sklepu to Arket skojarzył mi się z Muji. Ciuchom blisko było do COSa, Acne czy założonej przez Elin Kling marki Totême. Całość stylowa, praktyczna, uniwersalna . Parkę, którą wtedy kupiłam noszę do dzisiaj i co ciekawe wciąż znajduje się ona w ofercie marki. Bo o to chodzi w Arket — po pierwsze marka ma kolekcję bazową , która nie zmienia co sezon, a ciuchy, które są bardziej trendy i sezonowe są na tyle dobre jakościowo, że możesz je nosić latami. W ofercie Arket znajdziecie także zapachy, kosmetyki i wybór produktów do domu . „Naszym celem jest oferowanie pięknie wykonanych przedmiotów codziennego użytku : prostych, funkcjonalnych i wszechstronnych elementów, które łatwo wkomponować w swoją garderobę lub dom, a które przetrwają wiele sezonów . Bardzo cieszymy się z możliwości współpracy z Zalando i czekamy z niecierpliwością na okazję, aby zaprezentować nasze kolekcje szerokiej grupie świadomych i dociekliwych klientów” – mówi Dyrektor Zarządzająca ARKET Pernilla Wohlfahrt. Zalando poszerza ofertę grupy H&M Na platformie Zalando są już dostępne marki ze stajni szwedzkiego giganta odzieżowego...

Czytaj dalej
Zalando.pl moda zrównoważona nowa współpraca z markami
mat. prasowe Zalando.pl

Zalando promuje zrównoważony rozwój i wymaga tego od marek

Do 2023 roku Zalando będzie współpracowało tylko z firmami, które spełnią kryteria dotyczące norm etycznych i środowiskowych. Jakie? Jeśli leży ci na sercu los planety, sprawdź.
Zuzanna Szustakiewicz
29.05.2020

Wczoraj duńska platforma sprzedażowa wraz z Sustainable Apparel Coalition (SAC) i firmą technologiczną Higg Co. ogłosiła, że zamierza przyspieszyć tworzenie globalnego standardu zrównoważonego rozwoju w branży mody.   Czym jest zrównoważony rozwój w modzie?   Moda jest jedną z najbardziej szkodliwych dla środowiska branż gospodarki. Zmaga się także z problemami natury etycznej — brakiem transparentności, jeśli chodzi o pozyskiwanie zasobów, produkcję i łańcuch dostaw. O tym, jak ważna jest przejrzystość działań marki, przekonała się ostatnio boleśnie Jessica Mercedes Kirschner, kiedy wokół  koszulek z metką Veclaim rozpętała się burza . Samo pojęcie „zrównoważony rozwój” ma wiele znaczeń, trudno je jednoznacznie zdefiniować, a jeszcze trudniej zrozumieć. Działania są rozproszone, na rynku istnieją setki certyfikatów, etykiet i inicjatyw, a ich podejście do zrównoważonego rozwoju bywa różne. Marki i detaliści mają własne oceny i różne cele. Branży brakuje wspólnej metody pomiaru zrównoważonego rozwoju . Higg Brand & Retail Module (w skrócie Higg BRM) to narzędzie, które zapewnia markom i sprzedawcom kompleksowy sposób oceny ich działalności pod kątem takich aspektów jak prawa człowieka, uczciwe płace i emisja CO2 . Dzięki modułowi Higg BRM Zalando będzie pozyskiwać porównywalne dane od swoich marek partnerskich. Dzięki temu rozwiązaniu współpraca z markami partnerskimi ulegnie istotnej i trwałej poprawie. Łatwiej będzie też zrozumieć wyzwania branży, zarówno na poziomie poszczególnych firm, jak i całego przemysłu. Wszyscy członkowie koalicji SAC, zarówno marki, jak i detaliści, będą używać narzędzia Higg BRM do mierzenia wyników i postępów w zakresie...

Czytaj dalej
Zalando connected retail covid-19 shopping 2020
mat. prasowe

Zalando udostępnia swoją platformę, by wesprzeć sklepy w Polsce!

Od lipca Zalando uruchamia w Polsce usługę Connected Retail – pakiet wsparcia dla sklepów stacjonarnych. Jak to działa?
Zuzanna Szustakiewicz
29.06.2020

Obecnie do platformy Zalando jest podłączonych ponad 1800 sklepów . Wysyłają one w sumie do 41 tys. zamówień dziennie, te odnoszące największe sukcesy nawet 6400 w ciągu jednego dnia. Który sklep nie marzy o takiej sprzedaży, zwłaszcza w dobie kryzysu? Teraz jeszcze więcej marek będzie mogło skorzystać z platformy Zalando — także tych lokalnych! Zalando odpowiada na kryzys wywołany pandemią 1 lipca  Zalando uruchomi specjalną ofertę dla partnerów w ramach Connected Retail . Firma umożliwi sklepom sprzedaż za pośrednictwem swojej platformy i przez pierwsze miesiące zrezygnuje z pobierania opłat prowizyjnych od członków programu, do końca roku będzie także rozliczać się z nimi w cyklu tygodniowym. Connected Retail to odpowiedź na znaczne spadki sprzedaży stacjonarnych sklepów spowodowane pandemią Covid-19. Zalando rozszerza swój program wsparcia dla sklepów stacjonarnych, aby wesprzeć je w kryzysie. Trzeba działać szybko! „Kiedy tylko zdobyliśmy pierwsze doświadczenia z kryzysu spowodowanego przez Covid-19 i poznaliśmy jego konsekwencje dla sprzedawców offline, wiedzieliśmy, że chcemy szybko zaoferować im wsparcie — nie tylko teraz, ale także w dłuższej perspektywie. Polska potrafi sobie skutecznie radzić z kryzysami, co udowadniała zarówno w przeszłości, jak i obecnie. Program Connected Retail oferuje sklepom stacjonarnym możliwość sprzedaży asortymentu online i przyspieszenie powrotu do biznesu. Ten strategiczny krok to dla nas również nowa szansa, dzięki której możemy stworzyć jeszcze bardziej ekscytujące i zrównoważone zakupy dla polskich klientów: szerszy, bardziej zlokalizowany asortyment , wysyłany od lokalnych sprzedawców jeszcze szybciej” — mówi Dawid Pożoga, Marketing Lead na Polskę w Zalando SE. Zalando w duchu mody...

Czytaj dalej