Szafa od podstaw, czyli Elementy Basic/Denim
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Szafa od podstaw, czyli Elementy Basic/Denim

Cztery modele jeansów, dwie kurtki, kilkanaście topów, bluzek, spódnic, sukienek oraz jeden trencz. Wszystkie wykonane z tkanin przyjaznych planecie. I szafa gra!
Zuzanna Szustakiewicz
29.06.2020

Świat kocha dżins. Jednocześnie klasyczna metoda wytworzenia pary dżinsowych spodni to nieprzyzwoicie wysoki koszt środowiskowy. Staram się dokonywać bardziej świadomych wyborów i z zaciekawieniem śledzę nowatorskie rozwiązania ekologiczne m.in. w kwestii produkowania denimu. O dżinsach marki Elementy miałam napisać wcześniej, bo pierwsze modele polska marka wypuściła już w kwietniu tego roku. Cieszę się, że poczekałam, bo teraz pojawił się jeszcze lepszy pretekst — czyli duża łączona kolekcja Basic/Denim.

Kolekcja Basic/Denim

Linia Denim składa się z czterech modeli spodni. Dopracowany krój oraz rozmiary od XXS do XL sprawiają, że każda sylwetka znajdzie model dla siebie. Uzupełnieniem denimowego looku są dwie kurtki: interpretacja klasycznej truckerki oraz katany, obie z charakterystycznymi przeszyciami i kieszeniami. Przy produkcji materiału użytego w kolekcji denimowej oszczędzono do 83% wody. Tkanina wykonana jest z certyfikowanej, częściowo recyklingowanej przędzy z Brazylii, przy której produkcji wykorzystywane są alternatywne źródła energii. Każdy model z kolekcji denimowej jest uszyty i wykończony w Polsce i sygnowany jest dodatkami wyprodukowanymi lokalnie — napami, guzikami i metką z ręcznie tłoczonej, wegańskiej skóry. Linia Denim to trzy kolory: pudrowa biel, modry błękit oraz popielata czerń.

Elementy Basic Denim lato 2020 kampania i kolekcja polskiej etycznej marki
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Modele z linii Basic to kilkanaście wzorów. Wśród nich: otulające ciało niczym druga skóra topy i T-shirty, zmysłowe semi-transparentne i żakardowe bluzki oraz swobodne spódnice i sukienki z nowoczesnych tkanin przyjaznych planecie. Nie zabrakło też dobrze znanego klientkom Elementów trencza. Tym razem nosi imię Stella i jest wykonany z błyszczącej, przeciwdeszczowej tkaniny wiskozowej w odcieniu gwieździstej czerni. W linii Basic, poza czernią, znajdziemy: biały, piaskowy, pąsowy, lawendowy oraz szmaragdowy.

Elementy Basic Denim lato 2020 kampania i kolekcja polskiej etycznej marki
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Elementy nowoczesnej garderoby

Nowoczesna szafa to szafa na lata. To nie podążanie ślepo za trendami. To wybór szlachetniejszych tkanin. To ponadczasowe modele, które są zawsze na czasie. Takie podejście do mody charakteryzuje działalność polskiej marki Elementy. Nowa kolekcja to dwie linie: Basic oraz Denim, obie wymykają się sezonowości i pozwalają zbudować uniwersalną, a jednocześnie unikalną garderobę na lata. 

Linie Denim i Basic można łączyć ze sobą w nieskończoną ilość kombinacji.

Elementy Basic Denim lato 2020 kampania i kolekcja polskiej etycznej marki
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

„Na etapie przygotowań zdecydowaliśmy się stworzyć w naszej marce miejsce dla ponadczasowego, polskiego DENIMU najwyżej jakości, który będzie przyjazny środowisku. Nie bylibyśmy sobą, gdyby nasza pierwsza kolekcja z dżinsu nie łączyła się ściśle z misją marki, którą utrzymujemy od początków powstania ELEMENTY w 2015 roku. Ta misja to transparentność procesu produkcji, lokalność oraz bezwzględna selektywność w doborze nowoczesnych surowców niezanieczyszczających środowiska. Jesteśmy dumni z faktu, że zarządzamy jedną z pierwszych marek modowych w Polsce, która krok po kroku rozwija tę ideę w trosce o przyszłość i czystą planetę” – opowiadają o nowej kolekcji założyciele marki: Marta Garbińska-Włodarczyk i Bartosz Larda.

Kulsza&Pik w rytmie slow

Przez ostatnie cztery miesiące świat zwolnił swój bieg, ale slow to od samego początku naturalne tempo dla marki Elementy. Nowej kolekcji towarzyszy premiera kampanii zdjęciowej Agnieszki Kuleszy i Łukasza Pika. Zdjęcia powstały na kliszach i zostały wywołane tradycyjnymi, analogowymi metodami.

Elementy Basic Denim lato 2020 kampania i kolekcja polskiej etycznej marki
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

„Basic/Denim to dla nas bliskość, komfort, autentyczność. Odzwierciedlają to zdjęcia autorstwa duetu Kulesza & Pik będące realizacją naszych marzeń o kampanii eterycznej, przepełnionej bliskością, dotykiem. Spotkanie dwóch tak bardzo różnych bohaterek – hipnotyzującej Pauliny o urugwajskich korzeniach z delikatnym, słowiańskim charakterem Marii, których rozmowy o przygodzie, relacjach i pragnieniu wolności w subtelny sposób dopełnia kolekcja marki” – mówi Marta.

Elementy od podszewki

Trzy główne i niezmienne filary działalności marki to przejrzystość cen, transparentność produkcji oraz kapitał społeczny. Elementy komunikują otwarcie, gdzie szyte są ubrania, z jakiego kraju pochodzi materiał, a przy każdym produkcie można znaleźć informację o tym, co składa się na jego finalną cenę. Wzory, sample i część produkcji marki powstają głównie w Warszawie w pracowni na Pradze, natomiast pozostała część kolekcji powstaje w kilku szwalniach na terenie Polski, zachowując lokalne wymiary produkcji. 1% ceny każdego sprzedanego produktu przeznaczany jest na rzecz działań prospołecznych.

Oto lista tkanin, które znajdziecie w kolekcjach Elementów: Ecovero – certyfikowana wiskoza, Cupro – „wegański jedwab” z celulozy bawełnianej, Tencel – certyfikowana dzianina i tkanina z celulozy drzewnej, Modal – z celulozy drzewnej, Organic cotton – certyfikowana bawełna z uprawy organicznej, 100% cotton – tkanina bawełniana bez domieszek, Mikromodal – nowoczesna dzianina przyjazna dla skóry, produkowana w Polsce, Rayon z lnem – wiskoza z dodatkiem lnu, Recyclingowany poliester – z recyklingowanych materiałów m.in. butelek PET. Dokonujmy świadomych modowych wyborów, a świat będzie piękniejszy!

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Veja
mat. prasowe Veja, fot. Vincent Desailly

Bądź eko – sneakersy jakich nie znasz!

Szukasz sportowych butów na wiosnę? Rozważ wybór etycznej marki, która myśli o twoich stopach i twojej planecie. Zapłacisz ciut więcej, ale oddasz swój głos w słusznej sprawie.
Zuzanna Szustakiewicz
20.04.2020

Kupując ubrania i dodatki, staramy się wspierać inicjatywy, które na pierwszym miejscu stawiają nie własny zysk, ale dobro naszej planety i swoich pracowników. Lubimy marki, które mają transparentny łańcuch dostaw i mądrze zarządzają zasobami. Bo każdy nasz wybór ma znaczenie. My głęboko wierzymy, że moda zrównoważona to, bardziej niż kolejny przemijający trend, nowy kierunek, za którym niedługo podążą wszyscy. Im szybciej, tym lepiej, można nawet biegiem! Może w butach, którejś z tych 6 marek? Veja Przyjaciele Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion założyli tę markę w 2004, wierząc głęboko, że można robić sportowe buty w sposób etyczny i ekologiczny. Ich buty projektowane są w Paryżu, a materiały pozyskuje się z organicznych hodowli i rolnictwa ekologicznego m.in. bezpośrednio od brazylijskich hodowców drzew kauczukowych, których Veja wspiera. Jedną z dostępnych opcji jest but w pełni wegański. Buty z rozpoznawalnym V mają już status kultowych, a ich fanką jest choćby Meghan Markle. Timberland Marka od początku stawia na odpowiedzialność. Każdy produkt Timberland zawiera coś ważnego. Składnik pochodzący z recyklingu. Zieloną technologię. Skórę z odpowiedzialnej garbarni. Marka każdego dnia pracuje nad jednym z najbardziej ekologicznych standardów produkcji w branży odzieżowo-obuwniczej. Przestrzega surowych norm na każdym etapie drogi ubrań i butów sygnowanych logo z drzewkiem. Nieustannie poszukuje innowacji. Polecamy model Emerald Bay, w którym cholewka wykonana została z wytrzymałego, lekkiego materiału ReBOTL pochodzącego z przetworzonych plastikowych butelek. Allbirds To fenomenalny przykład zupełnie innego myślenia o butach. Motto marki, którą założyło dwóch Nowozelandczyków Tim Brown i Joey...

Czytaj dalej
moda sesja kampania Vicher
mat. prasowe Vicher, fot. Łukasz Pukowiec

Uwaga Vicher! Wreszcie jest kolekcja polskiej marki na wiosnę i lato 2020

Najnowsza odsłona jednej z najbardziej pożądanych polskich marek jest jak tlen. Wnosi tak potrzebny nam powiew optymizmu, wolności i energii. Chcemy więcej!
Zuzanna Szustakiewicz
04.05.2020

Do sukienek projektowanych przez Inez i Katarzynę Wicher wzdychamy już od kilku sezonów (podobnie jak cała branża mody). Na obecną kolekcją przyszło nam jednak czekać dłużej niż zwykle. Bo choć kolekcja już w styczniu była pokazywana na prestiżowych targach Who's Next w Paryżu, a wszystko było gotowe do sprzedaży w marcu, to projektantki zdecydowały się poczekać z premierą. Teraz gdy powoli wracamy do „normalności”, siostry Wicher startują z kampanią i kolekcją „Wild at Heart”. Wspaniale, bo ile można czekać?!   „Wild At Heart” na wiosnę-lato 2020 Kalifornijskim wzgórza, niebo i ocean. Na tym tle zamaszyste, jedwabne sukienki maksi w nasyconych kolorach. Najnowsza kampania duetu Vicher „Wild at Heart” została sfotografowana na wybrzeżach Los Angeles. Zdjęcia robił Łukasz Pukowiec, a za stylizacje odpowiadała Ewelina Gralak. Na kolekcję składa się 30 looków, w których znajdziemy mocne kobiece sylwetki, eksplozję kolorów i fasony będące kwintesencją wolności.  W tym idealnym równaniu nie mogło zabraknąć autorskich wzorów projektantek. W tym sezonie jest to zebra — klasycznie czarno-biała i ta elektryzująca różowo-pomarańczowa.  Motywem przewodnim konstrukcji projektów z tej kolekcji jest koło. Figura koła została zastosowana w tworzących formę słońca promienistych plisowaniach w sukniach i na rękawach. Koło to symbol nieskończoności, odradzania i doskonałości. W kolekcji znalazło się miejsca także dla jasnego dżinsu, z przekornie postrzępionymi brzegami oraz lekko  plisowanych tkanin, które powstały w małych manufakturach w Polsce. Dzięki delikatnemu, transparentnemu jedwabiowi i warstwom projekty są wspaniale przestrzenne i pełne oddechu. W większości sylwetek znajdziemy wszystko to, co...

Czytaj dalej
Mat. prasowe

Jane Fonda w domku na drzewie! 82-letnia aktorka w nowej eko-kampanii Gucci

Nowa kolekcja „Gucci Off The Grid” Alessandro Michele wykonana jest w całości z organicznych materiałów z recyklingu. Promuje ją m.in. znana z zaangażowania w ekologię Jane Fonda.
Sylwia Arlak
17.06.2020

Jane Fonda stoi na schodkach domku na drzewie, ubrana cała na biało w rzeczy uszyte z materiałów pochodzących z recyklingu. W nowej kampanii Gucci: „Gucci Off The Grid” moda idzie pod rękę z ekologią! To kolejna odsłona ekologicznej polityki marki – już cztery lata temu Gucci zaczęło używać materiałów pochodzących w 100 procentach z recyklingu. Teraz idzie o krok dalej. Włoski dom mody, pod przewodnictwem dyrektora kreatywnego Alessandro Michele wprowadza na rynek swoją pierwszą zrównoważoną kolekcję „Gucci Off The Grid”.  Jane Fonda i Gucci razem w trosce o środowisko Twarzą kampanii jest Jane Fonda oraz japoński wokalista Miyavi, brytyjski ekolog David Mayer de Rothschild, raper Lil Nas X i piosenkarka King Princess. W wideo wyreżyserowanym przez samego Allesandro Michele widzimy jak gwiazdy budujące domek na drzewie w samym sercu miasta.  — Kolekcja jest efektem pracy zespołowej. Każdy wniósł coś od siebie. W tej kampanii promujemy ideę dialogu pomiędzy ludźmi, którzy tworzą coś na nowo. Wyobraziłem sobie, że wspólnie zbudujemy dom na drzewie w centrum miasta, jak dzieci bawiące się w parku. Każdy z nas powinien zbudować taki dom, aby zrozumieć, że nasza planeta istnieje — mówi dyrektor kreatywny Gucci.         View this post on Instagram                   @janefonda leads the cast of the campaign for the first Gucci sustainable line which also includes David Mayer de Rothschild @thelostexplorer, @lilnasx, @kingprincess69 and @miyavi_ishihara. They each wear pieces from the #GucciOffTheGrid collection, standing and...

Czytaj dalej
Jedwab apaszki 2020 Balagan Meshi Opaliński Milanówek
mat. prasowe

Jedwab z Milanówka i grafika Tomka Opalińskiego, czyli nowości od Balagan Studio

Przedstawiamy najmodniejszy dodatek sezonu – apaszki. Tym razem w interpretacji polskiej marki. Jedwabne apaszki od Balagan Studio są kolorowe, malowane w maki i bociany.
Zuzanna Szustakiewicz
11.06.2020

Modne dziewczyny na całym świecie pokochały w tym sezonie apaszki . Zawiązują je na głowach , włosach, nadgarstkach, przywiązują je do shopperów lub oplatają nimi skórzane rączki torebek. Mają do nich słabość także projektanci, nie tylko z domu mody Hermès. Być może to krok w stronę zero waste, a może po prostu kreatorzy nie są w stanie oprzeć się pokusie nieskrępowanej ekspresji artystycznej na kwadracie szlachetnej tkaniny. Jeśli Balagan to tylko artystyczny Hanna Ferenc i Agata Matlak-Lutyk od początku stawiają na nowoczesny design i tradycyjne rzemiosło najlepszej jakości. Jednocześnie — razem z zaprzyjaźnioną marka Elementy , w ramach Transparent Shopping Collective, prezentują pełną przejrzystość, jeśli chodzi o produkcję oraz ceny produktów Balaganu. Taka transparentność mody to coś, na co klienci coraz częściej zwracają uwagę i czego się domagają, zwłaszcza po przypadku Veclaim . W newsletterze marki z okazji premiery apaszek Meshi („meshi” po hebrajsku znaczy „jedwab”) czytamy – „W ramach naszej pierwszej artystycznej współpracy stworzyłyśmy dla Was jedwabne apaszki. Zaprosiłyśmy do projektu Tomka Opalińskiego – artystę grafika – który zaprojektował wyjątkowe wzory. Tomek czerpał inspiracje z naszych dwóch ukochanych miast i tak powstała wersja warszawska z czerwonymi makami oraz izraelska z geometrycznymi formami architektury Bauhausu z Tel Awiwu”. Jedwab z tradycją Made in Poland Apaszki powstały w Polskim Jedwabiu w Milanówku. Zakład ten od prawie stu lat specjalizuje się w tworzeniu produktów z jedwabiu najlepszej jakości. Meshi to dwa różne wzory — inspirowany Warszawą z makami i bocianami występujący w dwóch wariantach kolorystycznych: czerwono-różowym i czarno-białym oraz...

Czytaj dalej