Szafa od podstaw, czyli Elementy Basic/Denim
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Szafa od podstaw, czyli Elementy Basic/Denim

Cztery modele jeansów, dwie kurtki, kilkanaście topów, bluzek, spódnic, sukienek oraz jeden trencz. Wszystkie wykonane z tkanin przyjaznych planecie. I szafa gra!
Zuzanna Szustakiewicz
29.06.2020

Świat kocha dżins. Jednocześnie klasyczna metoda wytworzenia pary dżinsowych spodni to nieprzyzwoicie wysoki koszt środowiskowy. Staram się dokonywać bardziej świadomych wyborów i z zaciekawieniem śledzę nowatorskie rozwiązania ekologiczne m.in. w kwestii produkowania denimu. O dżinsach marki Elementy miałam napisać wcześniej, bo pierwsze modele polska marka wypuściła już w kwietniu tego roku. Cieszę się, że poczekałam, bo teraz pojawił się jeszcze lepszy pretekst — czyli duża łączona kolekcja Basic/Denim.

Bermudy na 5 sposobów!

Kolekcja Basic/Denim

Linia Denim składa się z czterech modeli spodni. Dopracowany krój oraz rozmiary od XXS do XL sprawiają, że każda sylwetka znajdzie model dla siebie. Uzupełnieniem denimowego looku są dwie kurtki: interpretacja klasycznej truckerki oraz katany, obie z charakterystycznymi przeszyciami i kieszeniami. Przy produkcji materiału użytego w kolekcji denimowej oszczędzono do 83% wody. Tkanina wykonana jest z certyfikowanej, częściowo recyklingowanej przędzy z Brazylii, przy której produkcji wykorzystywane są alternatywne źródła energii. Każdy model z kolekcji denimowej jest uszyty i wykończony w Polsce i sygnowany jest dodatkami wyprodukowanymi lokalnie — napami, guzikami i metką z ręcznie tłoczonej, wegańskiej skóry. Linia Denim to trzy kolory: pudrowa biel, modry błękit oraz popielata czerń.

Elementy Basic Denim lato 2020 kampania i kolekcja polskiej etycznej marki
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Modele z linii Basic to kilkanaście wzorów. Wśród nich: otulające ciało niczym druga skóra topy i T-shirty, zmysłowe semi-transparentne i żakardowe bluzki oraz swobodne spódnice i sukienki z nowoczesnych tkanin przyjaznych planecie. Nie zabrakło też dobrze znanego klientkom Elementów trencza. Tym razem nosi imię Stella i jest wykonany z błyszczącej, przeciwdeszczowej tkaniny wiskozowej w odcieniu gwieździstej czerni. W linii Basic, poza czernią, znajdziemy: biały, piaskowy, pąsowy, lawendowy oraz szmaragdowy.

Elementy Basic Denim lato 2020 kampania i kolekcja polskiej etycznej marki
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Elementy nowoczesnej garderoby

Nowoczesna szafa to szafa na lata. To nie podążanie ślepo za trendami. To wybór szlachetniejszych tkanin. To ponadczasowe modele, które są zawsze na czasie. Takie podejście do mody charakteryzuje działalność polskiej marki Elementy. Nowa kolekcja to dwie linie: Basic oraz Denim, obie wymykają się sezonowości i pozwalają zbudować uniwersalną, a jednocześnie unikalną garderobę na lata. 

Linie Denim i Basic można łączyć ze sobą w nieskończoną ilość kombinacji.

Elementy Basic Denim lato 2020 kampania i kolekcja polskiej etycznej marki
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

„Na etapie przygotowań zdecydowaliśmy się stworzyć w naszej marce miejsce dla ponadczasowego, polskiego DENIMU najwyżej jakości, który będzie przyjazny środowisku. Nie bylibyśmy sobą, gdyby nasza pierwsza kolekcja z dżinsu nie łączyła się ściśle z misją marki, którą utrzymujemy od początków powstania ELEMENTY w 2015 roku. Ta misja to transparentność procesu produkcji, lokalność oraz bezwzględna selektywność w doborze nowoczesnych surowców niezanieczyszczających środowiska. Jesteśmy dumni z faktu, że zarządzamy jedną z pierwszych marek modowych w Polsce, która krok po kroku rozwija tę ideę w trosce o przyszłość i czystą planetę” – opowiadają o nowej kolekcji założyciele marki: Marta Garbińska-Włodarczyk i Bartosz Larda.

Kulsza&Pik w rytmie slow

Przez ostatnie cztery miesiące świat zwolnił swój bieg, ale slow to od samego początku naturalne tempo dla marki Elementy. Nowej kolekcji towarzyszy premiera kampanii zdjęciowej Agnieszki Kuleszy i Łukasza Pika. Zdjęcia powstały na kliszach i zostały wywołane tradycyjnymi, analogowymi metodami.

Elementy Basic Denim lato 2020 kampania i kolekcja polskiej etycznej marki
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

„Basic/Denim to dla nas bliskość, komfort, autentyczność. Odzwierciedlają to zdjęcia autorstwa duetu Kulesza & Pik będące realizacją naszych marzeń o kampanii eterycznej, przepełnionej bliskością, dotykiem. Spotkanie dwóch tak bardzo różnych bohaterek – hipnotyzującej Pauliny o urugwajskich korzeniach z delikatnym, słowiańskim charakterem Marii, których rozmowy o przygodzie, relacjach i pragnieniu wolności w subtelny sposób dopełnia kolekcja marki” – mówi Marta.

Elementy od podszewki

Trzy główne i niezmienne filary działalności marki to przejrzystość cen, transparentność produkcji oraz kapitał społeczny. Elementy komunikują otwarcie, gdzie szyte są ubrania, z jakiego kraju pochodzi materiał, a przy każdym produkcie można znaleźć informację o tym, co składa się na jego finalną cenę. Wzory, sample i część produkcji marki powstają głównie w Warszawie w pracowni na Pradze, natomiast pozostała część kolekcji powstaje w kilku szwalniach na terenie Polski, zachowując lokalne wymiary produkcji. 1% ceny każdego sprzedanego produktu przeznaczany jest na rzecz działań prospołecznych.

Oto lista tkanin, które znajdziecie w kolekcjach Elementów: Ecovero – certyfikowana wiskoza, Cupro – „wegański jedwab” z celulozy bawełnianej, Tencel – certyfikowana dzianina i tkanina z celulozy drzewnej, Modal – z celulozy drzewnej, Organic cotton – certyfikowana bawełna z uprawy organicznej, 100% cotton – tkanina bawełniana bez domieszek, Mikromodal – nowoczesna dzianina przyjazna dla skóry, produkowana w Polsce, Rayon z lnem – wiskoza z dodatkiem lnu, Recyclingowany poliester – z recyklingowanych materiałów m.in. butelek PET. Dokonujmy świadomych modowych wyborów, a świat będzie piękniejszy!

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Veja
mat. prasowe Veja, fot. Vincent Desailly

Bądź eko – sneakersy jakich nie znasz!

Szukasz sportowych butów na wiosnę? Rozważ wybór etycznej marki, która myśli o twoich stopach i twojej planecie. Zapłacisz ciut więcej, ale oddasz swój głos w słusznej sprawie.
Zuzanna Szustakiewicz
20.04.2020

Kupując ubrania i dodatki, staramy się wspierać inicjatywy, które na pierwszym miejscu stawiają nie własny zysk, ale dobro naszej planety i swoich pracowników. Lubimy marki, które mają transparentny łańcuch dostaw i mądrze zarządzają zasobami. Bo każdy nasz wybór ma znaczenie. My głęboko wierzymy, że moda zrównoważona to, bardziej niż kolejny przemijający trend, nowy kierunek, za którym niedługo podążą wszyscy. Im szybciej, tym lepiej, można nawet biegiem! Może w butach, którejś z tych 6 marek? Veja Przyjaciele Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion założyli tę markę w 2004, wierząc głęboko, że można robić sportowe buty w sposób etyczny i ekologiczny. Ich buty projektowane są w Paryżu, a materiały pozyskuje się z organicznych hodowli i rolnictwa ekologicznego m.in. bezpośrednio od brazylijskich hodowców drzew kauczukowych, których Veja wspiera. Jedną z dostępnych opcji jest but w pełni wegański. Buty z rozpoznawalnym V mają już status kultowych, a ich fanką jest choćby Meghan Markle. Timberland Marka od początku stawia na odpowiedzialność. Każdy produkt Timberland zawiera coś ważnego. Składnik pochodzący z recyklingu. Zieloną technologię. Skórę z odpowiedzialnej garbarni. Marka każdego dnia pracuje nad jednym z najbardziej ekologicznych standardów produkcji w branży odzieżowo-obuwniczej. Przestrzega surowych norm na każdym etapie drogi ubrań i butów sygnowanych logo z drzewkiem. Nieustannie poszukuje innowacji. Polecamy model Emerald Bay, w którym cholewka wykonana została z wytrzymałego, lekkiego materiału ReBOTL pochodzącego z przetworzonych plastikowych butelek. Allbirds To fenomenalny przykład zupełnie innego myślenia o butach. Motto marki, którą założyło dwóch Nowozelandczyków Tim Brown i Joey...

Czytaj dalej
Moda na wygodę, dresy i casual od polskiej marki
fot. Łukasz Żyłka

Trendy jesień 2020: dresy w wersji romantycznej i nowych kolorach. Premiera kolekcji SaintBy

Skąd taka popularność tzw. streetwearu? Bo coraz częściej w modzie wybieramy jakość i wygodę. Polska marka serwuje jedno i drugie. I robi to z wielkim wdziękiem.
Zuzanna Szustakiewicz
11.08.2020

Spodnie i bluzy wykonane z miękkich dzianin to część streetwearu , który od kilku sezonów przenika do szaf, nawet tych bardzo eleganckich. Jeśli jednak część z was, tak jak ja, nie uległa do tej pory temu trendowi, to ostatnie miesiące postawiły na głowie nasze potrzeby. Kto by podejrzewał pół roku temu, że w dresach będziemy „chodzić” do pracy? Wakacyjna beztroska i praca w trybie homeoffice to sprawcy obecnego dresowego zamieszania w modzie. Polska marka SaintBy przekonuje, że tak szybko z dresów nie zrezygnujemy. Komfort ubranie jest jak comfort food „W ostatnim czasie słowo »komfort« nabrało nowego znaczenia. Szukaliśmy go też w modzie. Zdefiniowaliśmy na nowo swoje garderoby. Zostawiliśmy ubrania jakościowe i ponadczasowe , ale też komfortowe , w których czujemy się po prostu dobrze”, mówi Ania Baj, właścicielka polskiej marki ubrań SaintBy, dzięki której określenie „dresy damskie” nabiera nowego znaczenia. Przekonując nas, że komfort to teraz przewodni trend, jej marka SaintBy na nowy sezon proponuje dwie wygodne odsłony: basic i casual. W linii Basic znajdziemy oczywiście dresy. Jesienią do wiosennego różu i złamanej bieli, dołączyły dwa nowe kolory: ciepły camel i głęboką zieleń . Odszyte z nich zostały spodnie, tunika oraz bluzy : klasyczna z kapturem, oversizowa bez kaptura i krótka odsłaniająca brzuch. Casual w wersji romantycznej Drugą częścią nowej kolekcji marki jest linia casual. Jeśli wydaje Wam się, że znajdziecie tu spodnie typu chino i kurtki z kieszeniami to się zdziwicie, bo casual w wersji SaintBy jest dziewczęcy i romantyczny . Marka lansuje m.in. sukienki z falbanami z bawełny oraz zmysłową slipp dress wykonaną ze szlachetnego jedwabiu. Na sukienkę zarzucamy swetry z wełny...

Czytaj dalej
H&M współpracuje z projektantami i wypuszcza boho sukienki i ponadczasowe garnitury
mat. prasowe

Romantyczne sukienki kontra modne garnitury? Nowa kolekcje H&M na jesień zaskakuje! Również tym, kto ją zaprojektował...

Dla szwedzkiej marki pracowali już Lagerfeld, Marant i Valli. Sprawdź jakich projektantów H&M zaprosił do współpracy jesienią 2020. Możesz się zdziwić!
Zuzanna Szustakiewicz
28.08.2020

Karl Lagerfeld, Marni czy Giambattista Valli. Szwedzka marka przyzwyczaiła nas do limitowanych jesiennych kolekcji , które tworzy we współpracy ze światowej sławy projektantami . Czekamy na nie w napięciu od maja, kiedy ogłaszana jest współpraca, do listopada, kiedy kolekcja trafia na półki. Tym razem w miejsce jednego designera H&M zaprosiła do współpracy aż dwie marki, a zamiast późną jesienią kolekcje te mają swoje premiery już teraz . Modne ubrania od Sandry Mansour dają moc W centrum zainteresowań Sandry Mansour  jest sztuka, natura i kobieta. Inspirację do tworzenia swoich kolekcji libańska projektantka czerpie z obrazów, książek i snów... Sandra mówi, że wyjątkowo dużo i intensywnie śni, a sny zapisuje w specjalnym notatniku, który trzyma na nocnym stoliku. Nic więc dziwnego, że założona przez nią w Bejrucie w 2010 marka słynie właśnie z sennej, fantazyjnej, marzycielskiej, a jednocześnie odważnej estetyki . Bo Sandra projektuje piękne ubrania, których zadaniem jest wzmocnić kobiety. Nowa kolekcja H&M – nadzieja i światło dla wszystkich Pomysł na kolekcję dla H&M zrodził się, jak mówi Sandra „z potrzeby niesienia przesłania nadziei i światła dla kobiet na całym świecie”. Kolekcja zaprojektowana dla szwedzkiej sieciówki nosi tytuł „Fleur de Solei”, bo słonecznik jest idealnym połączeniem natury i słońca. Oprócz natury inspiracją do powstania kolekcji były surrealistyczne prace Toyen, obrazy Dorothei Tanning oraz poezja Leny Leclercq. Z tego mariażu wątków powstała kolekcja modnych sukienek, bluzek i spódnic , w których jednocześnie widać motywy damskiej mody z początków XX wieku....

Czytaj dalej
modna biżuteria na lato 2020
fot. Dorota Szulc

Najmodniejsza biżuteria dla silnej kobiety? Sygnet z niebieskim kamieniem mocy

LAU Jewellery, którą modne dziewczyny pokochały za stylowe sygnety, właśnie wypuściła trzecią kolekcję. Dojrzalszą, przemyślaną i idealną na lato 2020!
Zuzanna Szustakiewicz
02.07.2020

Pod skrótem LAU kryje się Love Art Urban , bo założyciela tej biżuteryjnej marki mówią – „Motywuje nas miłość, inspiruje sztuka, napędza rytm miasta”. Jak wielu innych niezależnych polskich twórców także Marta i Szymon musieli zmodyfikować swoje plany w związku z pandemią koronawirusa. Dzięki temu ich trzecia kolekcja jest jeszcze bardziej dopracowana. Dodatkowo prezentując ją w środku lata, przyjaciele udowadniają, że zamiast sezonowości interesuje ich ponadczasowość, a robiona ręcznie w Polsce biżuteria LAU zostanie z wami na lata. LAU Jewellery rozdział III Jak czytamy w informacji towarzyszącej tej premierze trzecia kolekcja LAU Jewellery to zupełnie nowa odsłona polskiej marki. Marta i Szymon pracowali nad nią ciężko przez wiele miesięcy. W efekcie linia jest bardziej dojrzała i projektanci kierują ją do bardziej świadomej klientki . W najnowszej kolekcji znalazły się trzy nowe modele kolczyków o surowych kształtach , delikatne naszyjniki z teksturowanymi blaszkami , minimalistyczne pierścionki w wersji srebrnej i złotej oraz charakterystyczne dla marki sygnety z kamieniami . Jak deklarują właściciele marki — Marta i Szymon, kolekcja dedykowana jest kobietom, które mają w sobie „to coś”, dla których „biżuteria LAU ma być nie tylko dodatkiem, ale i ukoronowaniem ich wyjątkowości”. Kobiety mają głos LAU to projekty dla kobiet, które na co dzień pełnią wiele ról — pracują, są matkami, żonami, siostrami, studentkami. Kobiety te mierzą się z wieloma obowiązkami, ale jednocześnie nie zapominają o sobie — pielęgnują w sobie kobiecość i indywidualny styl . Jeśli chodzi o kampanię, tym razem przyjaciele spotkali się z fotografką Dorotą Szulc nie nad Bałtykiem, ale w studio fotograficznym w Warszawie. Do...

Czytaj dalej