
Uwaga Vicher! Wreszcie jest kolekcja polskiej marki na wiosnę i lato 2020
Do sukienek projektowanych przez Inez i Katarzynę Wicher wzdychamy już od kilku sezonów (podobnie jak cała branża mody). Na obecną kolekcją przyszło nam jednak czekać dłużej niż zwykle. Bo choć kolekcja już w styczniu była pokazywana na prestiżowych targach Who's Next w Paryżu, a wszystko było gotowe do sprzedaży w marcu, to projektantki zdecydowały się poczekać z premierą. Teraz gdy powoli wracamy do „normalności”, siostry Wicher startują z kampanią i kolekcją „Wild at Heart”. Wspaniale, bo ile można czekać?!
„Wild At Heart” na wiosnę-lato 2020
Kalifornijskim wzgórza, niebo i ocean. Na tym tle zamaszyste, jedwabne sukienki maksi w nasyconych kolorach. Najnowsza kampania duetu Vicher „Wild at Heart” została sfotografowana na wybrzeżach Los Angeles. Zdjęcia robił Łukasz Pukowiec, a za stylizacje odpowiadała Ewelina Gralak. Na kolekcję składa się 30 looków, w których znajdziemy mocne kobiece sylwetki, eksplozję kolorów i fasony będące kwintesencją wolności. W tym idealnym równaniu nie mogło zabraknąć autorskich wzorów projektantek. W tym sezonie jest to zebra — klasycznie czarno-biała i ta elektryzująca różowo-pomarańczowa. Motywem przewodnim konstrukcji projektów z tej kolekcji jest koło. Figura koła została zastosowana w tworzących formę słońca promienistych plisowaniach w sukniach i na rękawach. Koło to symbol nieskończoności, odradzania i doskonałości. W kolekcji znalazło się miejsca także dla jasnego dżinsu, z przekornie postrzępionymi brzegami oraz lekko plisowanych tkanin, które powstały w małych manufakturach w Polsce. Dzięki delikatnemu, transparentnemu jedwabiowi i warstwom projekty są wspaniale przestrzenne i pełne oddechu.
W większości sylwetek znajdziemy wszystko to, co kochamy w projektach duetu Vicher – podkreślone ramiona i talię. Bo Vicher to ubrania tworzone przez kobiety dla kobiet. Pełnych namiętności i pragnień indywidualistek ceniących sobie wolność i autentyczność.
Polska marka na Who's Next w Paryżu
Marka Vicher powstała w 2016 roku. Założyły ją siostry Katarzyna i Inez Wicher, humanistki z wykształcenia, wcześniej związane zawodowo z sektorem designu. Być może to kwestia doświadczenia i dojrzałości sprawia, że projektantki mają tak fantastyczne wyczucie trendów. Tworzą lekkie, nonszalanckie i odważne sylwetki, w których kobiety kochają chodzić. Charakterystyczne dla marki są oversizowe fasony, ręcznie malowane printy i ilustracje, oraz cudowna zabawa kolorami i kontrastami. Katarzyna i Inez współpracują z lokalnymi rzemieślnikami i przedstawicielami ginących zawodów np. mistrzyniami koronkarstwa.
Wszystko to zostało docenione podczas ostrej selekcji do tegorocznej edycji prestiżowych targów Who's Next, które odbyły się w dniach 17-22 stycznia w Paryżu. To międzynarodowe wydarzenie od niemal ćwierć wieku przyciąga najważniejsze i najbardziej obiecujące marki z całego świata, które mają okazję pokazać się szerokiemu gronu odwiedzających (około 50 tys. osób), w tym kupców i producentów oraz dziennikarzy i stylistów z blisko 100 krajów. Przed duetem Vicher na Who's Next udało się zaprezentować trzem polskim projektantom m.in. Michałowi Szulcowi. W tym roku duet Vicher ze swoją kolekcją zakwalifikował się do sekcji VIP. Stoisko Vicher miało formę instalacji artystycznej zaprojektowanej przez znanego rzeźbiarza i architekta Piotra Wełniaka, a ubraniom polskiej marki towarzyszyły charakterystyczne meble polskiego designera i architekta Oskara Zięty, który był Partnerem paryskiej strefy Vicher.
Fotograf: Łukasz Pukowiec
Stylistka: Ewelina Gralak
Make up & hair: Jo Bredzinska
Modelka: Alice Metza / DT Model Management, Bianca Feliciano / Ford Models
Koordynacja produkcji: Kornelia Strzelecka
Producent: Olga Janicka