
Świąteczną reklamę Coca-Coli trzeba zobaczyć. Wzruszyła już miliony
W ostatnim czasie niemal wszystkie marki starają się, by ich reklamy były wyjątkowe i miały w sobie ważny przekaz. Kilka lat temu wzruszaliśmy się dziadkiem z reklamy Allegro, ostatnio IKEA chciała pokazać nam, że w domu powinniśmy czuć się bezpiecznie – a nie zawsze tak jest. W tym roku jedną z najbardziej wzruszających reklam zaprezentowała Coca-Cola. Nie zabrakło kultowej ciężarówki i prostego, ale bardzo ważnego przekazu. Jeśli jeszcze nie widziałaś tej reklamy, musisz to nadrobić!
Czytaj też: Reklama, która wywołuje ciarki. IKEA pokazuje, że nie każdy dom jest bezpiecznym miejscem
Reklama Coca-Coli: liczy się bliskość
W ponad dwuminutowej reklamie możemy obejrzeć historię ojca, który przed Świętami wyjeżdża do pracy. Mężczyzna dostaje od swojej córki list do świętego Mikołaja, który ma mu wysłać. Niestety o tym zapomina. Gdy orientuje się, że list nie został wrzucony do skrzynki, szybko postanawia wyruszyć na biegun północy i dostarczyć list osobiście. Przedziera się przez cały świat tylko po to, by móc dotrzymać słowa danego córce. Jest już jednak za późno. Wtedy pojawia się ciężarówka Coca-Coli...
Morał, który płynie z reklamy, jest prosty do odczytania. I dobrze, bo nic nie działa na nasze emocje tak, jak prostota. Zwłaszcza w tym roku, kiedy jest nam wyjątkowo trudno, a wyczekiwane przez nas Święta mogą tak bardzo różnić się od tych, które przeżywaliśmy w poprzednich latach. Będzie inaczej, będzie ciszej, będzie nas mniej.
Dopiero w momencie, gdy zabrano nam możliwość odczuwania bliskości i świętowania razem z rodziną, zaczęliśmy doceniać tę podstawową wartość okresu bożonarodzeniowego. Sama Coca-Cola tak mówi o przesłaniu płynącym z tegorocznej reklamy: „Osobiście, podczas rozmowy wideo lub krótkiej wiadomości tekstowej – to znalezienie czasu dla tych, których kochasz, sprawia, że Boże Narodzenie jest naprawdę wyjątkowym okresem w roku”.
Czytaj także: „Tegoroczne Święta będą inne, ale mogą nas dużo nauczyć” – mówi psycholożka Joanna Żółkiewska
Reklama Coca-coli wzruszyła nas najbardziej
Reklama została wykreowana przez Taikę Waititiego – reżysera, który w tym roku odebrał Oscara za film „Jojo Rabbit”. W rolę główną wcielił się Cohen Holloway, który pojawił się w filmie „Thor: Ragnarok” – także wyreżyserowanym przez Waititiego. Być może fakt, że panowie znali się już wcześniej, wpłynął na to, że reklama odniosła taki sukces? W ciągu dwóch pierwszych dni reklama została obejrzana ponad milion razy! Komentarze były właściwie jednogłośne. „Ale wzruszające, popłakałam się jak dziecko” – w taki lub podobny sposób brzmiała większość z nich.
Krótki film Coca-Coli oficjalnie nazwano najmocniejszą i najbardziej działającą na publiczność reklamą świąteczną tego roku.
Czytaj także: Jak i dlaczego powinnaś ćwiczyć wdzięczność? Po pierwsze — bądź cierpliwa