Skandynawski minimalizm i kalifornijski vibe w jednym? Tylko w nowej kolekcji Weekday x Santa Cruz
mat. prasowe

Skandynawski minimalizm i kalifornijski vibe w jednym? Tylko w nowej kolekcji Weekday x Santa Cruz

Należąca do H&M marka Weekday zaprosiła do współpracy skateboardowy brand Santa Cruz. W jej wyniku powstał ciekawy miks z neoprenem i ubraniach tie-dye w rolach głównych.
Zuzanna Szustakiewicz
21.07.2020

Tego lata Weekday połączył siły z legendarną marką skateboardową Santa Cruz. W rezultacie dostaliśmy kolekcję, która z jednej strony jest skandynawska — prosta i oszczędna w formie, a drugiej celebruje surfing, jazdę na deskorolce i nawiązuje do psychodelicznej sztuki, czyli ma wszystko to, z czym kojarzy nam się Kalifornia.
 

Wybuch kreatywnej energii
 

Kolekcja Weekday i Santa Cruz to odzież typu basic — uniwersalna i funkcjonalna. Bazuje na luźnych T-shirtach, szortach, sukienkach i strojach kąpielowych.

Modne kostiumy kąpielowe i ciuchy na plażę od Weekday i Santa Cruz
mat. prasowe

Cała kolekcja utrzymana jest w chłodnych odcieniach szarości, czerni, fioletu i szałwii. Moim faworytem jest zdecydowanie sukienka Spot Dress, która występuje w wersji czarnej albo kolorowej, farbowanej metodą tie-dye.

Modne kostiumy kąpielowe i ciuchy na plażę od Weekday i Santa Cruz
mat. prasowe

Ten efekt odbarwienia, charakterystyczna dla Santa Cruz grafika „Screaming Hand” stworzoną przez Jima Philipsa w 1985 roku, a także elementy wykonane z neoprenowej pianki, np. szorty i krótka surfingowa góra, stanowią ciekawą propozycję idealną na lato.
 

„To naprawdę fajna kolekcja...”
 

Mówi Alice Shulman, projektantka odpowiedzialna za dział Womenswear & Co-creation w Weekday i dodaje – „Siedziba Weekday mieści się w północnej Europie i myślę, że wiele osób z północy w pewien sposób idealizuje wszystkie aspekty kreatywnej i wyluzowanej kultury panującej w Kalifornii. Ten charakterystyczny kalifornijski vibe od dekad wywiera wpływ na modę i styl uliczny w kultowy sposób. Przy okazji tej kolekcji chcieliśmy przekonać się, czy uda nam się to przekazać w nowoczesnym kontekście przy zachowaniu bardziej uniwersalnego i przyszłościowego podejścia”.

Z kolei Andrew Cannon Brand Manager NHS, Inc. odpowiedzialny za Santa Cruz Skateboards dopowiada – „To zawsze ciekawe obserwować, jak marka o odmiennym stylu interpretuje twoje grafiki i tworzy coś, co celebruje twoje dziedzictwo i jednocześnie ukazuje wyjątkowy punkt widzenia. Weekday wykonało kawał dobrej roboty i już nie możemy się doczekać, kiedy fani obydwu marek zobaczą efekt tej współpracy”.
 

Streetwearowa marka grupy H&M
 

Marka powstała w 2002 roku, ale zanim zyskała nazwę Weekday, przez dwa lata funkcjonowała jako Weekend. Ten, założony przez czwórkę przyjaciół, sklep z dżinsami i odzieżą second-hand mieścił się na przedmieściach Sztokholmu i był otwarty tylko w soboty i niedziele. Jednak zapotrzebowanie na inspirowane kulturą młodzieżową i stylem ulicznym ciuchy i akcesoria oferowane przez Weekend było tak duże, że wkrótce zmieniono godziny otwarcia sklepu oraz jego nazwę. W 2008 roku marka stała się częścią grupy H&M. Dzisiaj oferta Weekday dostępna jest na 97 rynkach i posiada sklepy w 15 krajach. W każdym z nich znajdziemy limitowane kolekcje, wyselekcjonowane rzeczy innych marek oraz starannie wybrane produkty second-hand i vintage.

Modne kostiumy kąpielowe i ciuchy na plażę od Weekday i Santa Cruz
Otwarty w maju 2020 sklep Weekday w Elektrowni Powiśle, mat. prasowe

W Polsce marka ma swój sklep w Galerii Kazimierz w Krakowie oraz w Elektrowni Powiśle w Warszawie.
 

Kalifornijska marka związana z kulturą skateboardingu
 

Santa Cruz Skateboards powstała w Santa Cruz w Kalifornii w 1973 roku. To jedna z oryginalnych marek deskorolkowych, która narodziła się w Kalifornii i przetrwała na rynku ponad 40 lat, przyczyniając się do popularyzacji skateboardingu, a także rozwoju technologicznego deskorolek. Jej założyciele — Richard Novak, Doug Haut i Jay Shuirman powołali do życia NHS Inc., firmę, do której Santa Cruz Skateboards należy do dziś.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
Nowe buty Rihanny i jej ulubionej projektantki butów Aminy Muaddi
mat. prasowe Fenty, fot. Valentin Herfray

Rihanna i Amina Muaddi łączą siły. Ich pierwsze buty dla Fenty już w sprzedaży!

Wszystko, czego dotknie Rihanna, zamienia się w złoto. Najnowsza kolekcja Fenty to seksowne klapki i sandały zaprojektowane przez jedno z gorętszych nazwisk mody ostatnich miesięcy — Muaddi.
Zuzanna Szustakiewicz
15.07.2020

Pochodząca z Barbadosu amerykańska piosenkarka, aktorka i bizneswoman Robyn Rihanna Fenty jest wymarzoną ambasadorką dla marek na całym świecie. Jej 85 milionów fanów na Instagramie to potencjał, który gwiazda postanowiła jednak wykorzystać sama, tworząc pod własną marką FENTY. Fenty — inny pomysł na modę Najpopularniejszą markę spod znaku Fenty jest Fenty Beauty, która oferuje produkty do makijażu m.in. podkłady dla wszystkich kolorów skóry. Rihanna dostrzegła niszę na rynku i idealnie się w nią wpasowała. Podobnie zrobiła z bielizną, tworząc brand Savage X Fenty. Ta sygnowana przez Rihannę marka z jednej strony oferuje bieliznę na co dzień w bardzo szerokiej gamie cielistych odcieni i rozmiarów, z drugiej pokazuje odważne modele, stawiając tym samym na ciałopozytywność i inkluzywność. Jeśli chodzi o same ciuchy, to początkowo Rihanna połączyła siły z marką Puma i zrobiła kilka limitowanych kolekcji sportowych ubrań i obuwia pod brandem Fenty x Puma. Np. modowe szaleństwo na basenowe klapki z futerkiem, które ogarnęło świat w 2016 roku to jej dzieło, ale to był dopiero początek. Fenty, czyli czarny as w talii LVMH Dwa lata temu francuski koncern LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) ogłosił, że marka Fenty dołącza do ich stajni. Bernard Arnault — prezes LVMH, z dumą podkreślał, że Rihanna zostaje tym samym pierwszą kobietą oraz czarnoskórą osobą na czele własnego brandu w sektorze marek luksusowym. Przy okazji warto dodać, że nadal pozostaje jedną z trzech czarnoskórych osób na czele luksusowej marki (pozostali to Olivier Rousteing w Balmain oraz Virgil Abloh odpowiedzialny za męską linię Louis Vuitton). Od 2014 roku, czyli od...

Czytaj dalej
Nowa modna marka z grupy H&M na Zalando
mat. prasowe

Ta marka z grupy H&M dołączy do Zalando. Znasz ją?

Szwedzka marka Arket niedługo dostępna będzie na największej platformie sprzedażowej w Europie. My nie możemy się doczekać!
Zuzanna Szustakiewicz
20.07.2020

Zalando , europejska platforma modowa i lifestylowa, nawiązuje współpracę z marką  Arket . Kolekcje damska, męska i dziecięca tego skandynawskiego brandu będą dostępne na platformie od 21 sierpnia . Arket — czyli market bez „M” Pamiętam, że gdy trzy lata temu grupa H&M ogłosiła otwarcie pierwszego salonu swojej nowej marki Arket przy Regent Street w londyńskim Soho, akurat byłam w Londynie, więc szybko pobiegłam na zakupy. Jeśli chodzi o koncept i wystrój sklepu to Arket skojarzył mi się z Muji. Ciuchom blisko było do COSa, Acne czy założonej przez Elin Kling marki Totême. Całość stylowa, praktyczna, uniwersalna . Parkę, którą wtedy kupiłam noszę do dzisiaj i co ciekawe wciąż znajduje się ona w ofercie marki. Bo o to chodzi w Arket — po pierwsze marka ma kolekcję bazową , która nie zmienia co sezon, a ciuchy, które są bardziej trendy i sezonowe są na tyle dobre jakościowo, że możesz je nosić latami. W ofercie Arket znajdziecie także zapachy, kosmetyki i wybór produktów do domu . „Naszym celem jest oferowanie pięknie wykonanych przedmiotów codziennego użytku : prostych, funkcjonalnych i wszechstronnych elementów, które łatwo wkomponować w swoją garderobę lub dom, a które przetrwają wiele sezonów . Bardzo cieszymy się z możliwości współpracy z Zalando i czekamy z niecierpliwością na okazję, aby zaprezentować nasze kolekcje szerokiej grupie świadomych i dociekliwych klientów” – mówi Dyrektor Zarządzająca ARKET Pernilla Wohlfahrt. Zalando poszerza ofertę grupy H&M Na platformie Zalando są już dostępne marki ze stajni szwedzkiego giganta odzieżowego...

Czytaj dalej
odzież używana - trend czy przyszłość mody
mat. prasowe Vinted

Miłość z drugiej ręki – kupujemy w secondhandach, czekamy na vintage z prawdziwego zdarzenia

Wzrost świadomości konsumentów oraz nasze kurczące się budżety spowodowały, że rynek odzieży używanej ma przed sobą tłuste lata. Czy jest się z czego cieszyć?
Zuzanna Szustakiewicz
16.12.2020

Ten dreszczyk emocji towarzyszący przesuwaniu ściśniętych wieszaków i przewracaniu ubrań w tzw. „grzebadłach”. „Dzisiaj wszystko za 5 zł! Cena dnia 29 zł za kg!” Ja nie potrzebuję dodatkowej zachęty, by regularnie co środę odwiedzić kilka ulubionych lumpeksów na warszawskiej Ochocie. Wiem, że wytrwałą poszukiwaczkę czeka zawsze nagroda: kaszmirowy sweter, wełniany płaszcz, jedwabny top, designerka sukienka – wszystko za grosze. Lumpeksy odwiedzam nie tylko tam, gdzie mieszkam – każdy wyjazd to świetna okazja, by zwiedzić lokalne ciucholandy – niektórzy wybierają Kopenhagę, a ja mam swoje ulubione miejsca w Wejherowie i w Opolu Lubelskim. Koleżanka z kolei już któryś raz namawia mnie na wyprawę do jej ukochanego wakacyjnego „lumpka” w Piszu – chyba pojedziemy na wiosnę. Uzależnienie? Znam gorsze... Mogłabym z czystym sumieniem zatytułować ten tekst – „Second-hand moja miłość”. I choć trudno zachować dziennikarską obiektywność, to o boomie na używaną odzież nie piszę po to, by zaklinać rzeczywistość, ale dlatego, że zmieniająca się sytuacja na świecie, w tym kryzys klimatyczny i pandemia sprawiły, że prędzej czy później większość z nas pokocha modę z drugiej ręki, z wyboru albo konieczności. Second-hand w liczbach Vinted, największy europejski serwis, na którym ludzie sprzedają odzież z drugiej ręki, niedawno ogłosił, że w Polsce ma już 3 mln zarejestrowanych użytkowników, a tzn., że jedna na dziesięć dorosłych osób w Polsce sprzedaje lub kupuje używane rzeczy na Vinted! Największa platforma sprzedająca modę z drugiej ręki na świecie – amerykański ThredUp w swoim dorocznym badaniu Fashion Resale Report publikuje dane, z których czarno na białym wynika, że rynek second-hand w USA w 2019 roku rósł 25...

Czytaj dalej
COS jesienią lansuje minimalizm
mat. prasowe

Modny minimalizm i artyści, czyli kampania „New Perspectives” marki COS na sezon jesień-zima 2020

COS – siostra marki H&M, w nowym sezonie stawia na proste, ponadczasowe ubrania, artystyczne zdjęcia i niezwykłych bohaterów – tancerzy, poetów, muzyków i zaangażowane modelki
Zuzanna Szustakiewicz
31.08.2020

W dzisiejszych czasach, by skutecznie sprzedawać ubrania, bez względu na to, czy są to sukienki, marynarki, T-shirty czy dżinsy trzeba opowiedzieć klientowi pewną historię. Gdyby nie stojące za marką wartości ciuchy byłyby tylko kawałkami materiału. Świetnym tego przykładem jest najnowsza kampania marki COS. Filozofia siostry H&M  Należąca do giganta fast fashion H&M, marka COS od początku, czyli od 2007 roku stawia na nowoczesną klasykę, świetną jakość i ponadczasowy design . Budując konsekwentnie swoje DNA, ten brand współpracuje z artystami na całym świecie, wspiera młodych designerów i angażuje się w przeróżne kreatywne inicjatywy. Inspirowane sztuką i kulturą projekty COS owszem prezentowane są co sezon, ale założenie jest takie, że zgodnie z etycznym podejściem marki mają wytrwać wiele sezonów.  Niezwykła jesień-zima 2020 u COS Tej jesieni, znana z minimalizmu, marka stawia na różnorodność . W najnowszej kampanii na jesień-zimę 2020 COS przedstawia serię portretów „New Perspectives” autorstwa Jacka Davidsona. Do sesji zaproszone piętnastu przedstawicieli i przedstawicielek kreatywnej społeczności (głównie z Londynu, w którym pochodząca ze Szwecji marka ma swoją siedzibę). W stylizacjach Clare Richardson wystąpili m.in. stylista Ibrahim Kamara, modelka Lara Stone, poetka Greta Bellamacina i artystka Rhea Dillon. Ubrania z najnowszej kolekcji na jesień-zimę 20-20/21, w których wystąpili bohaterowie kampanii, łączą tradycyjne krawiectwo i innowacyjne pomysły . W kolekcji znajdziemy znane u COS  oversizowe kroje, asymetrie, cięcia i przeszycia w nieoczywistych miejscach. Gama kolorystyczna to złamana biel, beże, szarości przełamane mocnym błękitem, oranżem i zielenią. Na...

Czytaj dalej