
Romantyczne sukienki kontra modne garnitury? Nowa kolekcje H&M na jesień zaskakuje! Również tym, kto ją zaprojektował...
Karl Lagerfeld, Marni czy Giambattista Valli. Szwedzka marka przyzwyczaiła nas do limitowanych jesiennych kolekcji, które tworzy we współpracy ze światowej sławy projektantami. Czekamy na nie w napięciu od maja, kiedy ogłaszana jest współpraca, do listopada, kiedy kolekcja trafia na półki. Tym razem w miejsce jednego designera H&M zaprosiła do współpracy aż dwie marki, a zamiast późną jesienią kolekcje te mają swoje premiery już teraz.
Modne ubrania od Sandry Mansour dają moc
W centrum zainteresowań Sandry Mansour jest sztuka, natura i kobieta. Inspirację do tworzenia swoich kolekcji libańska projektantka czerpie z obrazów, książek i snów... Sandra mówi, że wyjątkowo dużo i intensywnie śni, a sny zapisuje w specjalnym notatniku, który trzyma na nocnym stoliku.
Nic więc dziwnego, że założona przez nią w Bejrucie w 2010 marka słynie właśnie z sennej, fantazyjnej, marzycielskiej, a jednocześnie odważnej estetyki. Bo Sandra projektuje piękne ubrania, których zadaniem jest wzmocnić kobiety.
Nowa kolekcja H&M – nadzieja i światło dla wszystkich
Pomysł na kolekcję dla H&M zrodził się, jak mówi Sandra „z potrzeby niesienia przesłania nadziei i światła dla kobiet na całym świecie”. Kolekcja zaprojektowana dla szwedzkiej sieciówki nosi tytuł „Fleur de Solei”, bo słonecznik jest idealnym połączeniem natury i słońca. Oprócz natury inspiracją do powstania kolekcji były surrealistyczne prace Toyen, obrazy Dorothei Tanning oraz poezja Leny Leclercq.
Z tego mariażu wątków powstała kolekcja modnych sukienek, bluzek i spódnic, w których jednocześnie widać motywy damskiej mody z początków XX wieku. Projekty Sandry dla H&M, choć są ozdobione falbankami i tiulem, mają także bardzo wyrazistą formę, a czerń, złamana biel i klasyczny beż dodają im mocy.
Romantyzm przełamany jest biżuterią XXL, motyw słonecznika przewijający się przez kolekcję, najpiękniej prezentuje się na dużych kolczykach. Prosta marynarka, bluza i T-shirt, które także znalazły się w kolekcji, unowocześniają całość. Wojskowe buty nie są co prawda częścią linii, ale są świetnym pomysłem na wystylizowanie tych sukienek i spódnic, więc warto zwrócić na nie uwagę.
Kolekcja dostępna jest w H&M od 27 sierpnia.
H&M i Giuliva Heritage robią luksusowe ubrania na lata
Margherita Cardelli Cavaliere i Gerardo Cavaliere poznali się przypadkiem w Rzymie. Połączyła ich nie tylko miłość do siebie, ale także do ponadczasowej mody i męskiego krawiectwa rodem z Neapolu. Razem tworzą nie tylko zgrane małżeństwo, ale od 2017 roku także Giuliva Heritage.
W kolekcjach tej włoskiej luksusowej marki znajdziecie eleganckie, ponadczasowe ubrania, wykonywane z najwyższej jakości tkanin. Wszystkie powstają we Włoszech, a większość jest szyta ręcznie w Neapolu, który słynie z męskiego krawiectwa. Ubrania Giuliva Heritage mają być przekazywane z pokolenia na pokolenie.
Moda zrównoważona z Włoch
Marka Margherity i Gerardo hołduje idei mody zrównoważonej i slow. Tym bardziej jej założyciele byli zdziwieni, gdy na początku roku dostali telefon z propozycję zaprojektowania kolekcji dla H&M, bądź co bądź marki masowej i odpowiedzialnej za tanią, szybką modę, którą łatwo kupić, założyć i wyrzucić. Twórcy Giuliva Heritage jednak nie mogli odmówić tak kuszącej ofercie i powstała wspólna kolekcja.
Projektanci mogli skorzystać z innowacyjnych, zrównoważonych tkanin, nad którymi H&M nieustannie pracuje i które rozwija w swoich kolekcjach Conscious. W linii pojawia się wełna i poliester z recyklingu i organiczna bawełna. „Bardzo cieszy nas, że mogliśmy wykorzystać materiały z recyklingu w taki wielu lookach” – mówią założyciele i twórcy włoskiego brandu.
Modne garnitury i zwiewne sukienki
Jak w przypadku wszystkich linii tej włoskiej marki projektanci inspiracji dla damskich ubrań szukają w męskiej szafie. W kolekcji, która pojawi się w sprzedaży 3 września, znajdziemy świetnie skrojone koszule, płaszcze i marynarki. Są jednocześnie kobiece i nonszalancko mówiące „pożyczyłam to od swojego chłopaka”. Uzupełniają je zwiewne sukienki i bluzki oraz góry i doły, które łatwo ze sobą połączyć.
Paleta kolorystyczna to: beże, granaty, bordo, a także przytłumiony niebieski. Gdzieniegdzie w kolekcji pojawiają się typowe dla męskich garniturów: cienkie paski oraz drobna kratka. Całość tworzy kompletną i bardzo świadomą garderobę na lata. „Uwielbiamy autentyczną, prawdziwą modę, która ma znaczenie i trwa — ta kolekcja jest tego odzwierciedleniem”, mówią Margherita i Gerardo. W kolekcji spotyka się współczesny minimalizm, kojarzony z krajami skandynawskimi z włoską tradycją i pięknem.