Risk For Love – tęczowa kolekcja marki Risk stworzona z okazji Pride Month
Daniel Sunderland i Piotr Sunderland, fot. Antoni Mroziński

Risk For Love – tęczowa kolekcja marki Risk stworzona z okazji Pride Month

Są tacy, którzy zaryzykują wiele dla miłości... Polska marka pokazuje ich w najnowszej kampanii i prezentuje kolekcję, której partnerem jest Kampania Przeciw Homofobii.
Zuzanna Szustakiewicz
01.06.2020

Czerwiec to wyjątkowy miesiąc dla społeczności LGBTQ na całym świecie. W świętowanie Pride Month włącza się polska marka Risk Made in Warsaw, która właśnie wypuściła swoją kolekcję Risk For Love i pokazała kampanię, w której triumfuje miłość – prawdziwa, równa, wolna.

 

Pod tęczową flagą

 

„Gdybym miała narysować flagę dla planety Ziemia, to byłaby to właśnie tęcza” - mówi Klara Kowtun – współzałożycielka Riska. Tęczowa flaga to symbol środowisk LGBTQ, a jak powstała? Jej twórcą był amerykański artysta i aktywista na rzecz środowisk gejowskich Gilbert Baker. Pofarbował on pasy materiału na 8 kolorów, zszył je razem i zaprezentował podczas Parady Równości w San Francisco 25 czerwca 1978 roku.

Risk For Love, LGBTQ, Duma, Pride, wiosna 2020, parada równości
Daniel Sunderland i Piotr Sunderland, fot. Antoni Mroziński

Każda barwa oznacza co innego: różowa — seksualność, czerwona — życie, pomarańczowa — ukojenie, żółta — słońce, zielona — naturę, turkusowa — sztukę i magię, indygo — pokój i harmonię, fioletowa — duchowość. Baker celowo nie opatentował swojego projektu, by każdy na całym świecie mógł go odtworzyć po swojemu.

 

Risk For Love

 

Tęczową flagę zinterpretowały także po swojemu założycielki Risk Made in Warsaw – Antonina Samecka i Klara Kowtun. Wszystkie kolory tęczy pojawiają się zarówno na rozkloszowanych bananówach, spódnicach inspirowanych latami 70. spódnicach, jak i letnich sukienkach na ramiączkach.

Risk For Love, LGBTQ, Duma, Pride, wiosna 2020, parada równości
Dominika Zasłona-Dukielska i Adam Dukielski, fot. Antoni Mroziński

Zaprojektowane przez Pawła Palikota łagodnie zaokrąglone litery tworzące słowo RISK, odtwarzają łuk naturalnej tęczy i pojawiają się w postaci haftu na plecach wygodnej, szarej bluzy. „Projektując ubrania w tęczę, miałyśmy prosty cel — by każdy mógł na ulicy, w biurze, wszędzie w każdym momencie manifestować swoje poparcie dla osób LGBT” - mówią Antosia i Klara.

Risk For Love, LGBTQ, Duma, Pride, wiosna 2020, parada równości
Malka Kafka i Laura Monti, fot. Antoni Mroziński

Do końca czerwca 10 zł ze sprzedaży każdej rzeczy z kolekcji Risk For Love zostanie przeznaczone na organizowaną przez Kampanię Przeciw Homofobii akcję „Popieram związki”, która promuje równość małżeńską i związki partnerskie.

 

Czerwiec 2020– Miesiąc Dumy inaczej

 

Dlaczego to czerwiec jest Miesiącem Dumy? W nocy z 27 na 28 czerwca 1969 roku miał miejsce brutalny policyjny nalot na gejowski bar Stonewell Inn w Greenwich Village na Manhattanie. Następnego dnia nowojorscy geje, lesbijki, osoby biseksualne i trans płciowe wyszli protestować na ulice. Zamieszki rozprzestrzeniły się na wiele miast, a czerwiec stał się miesiącem manifestowania swojej seksualności na całym świecie ze słynnymi tęczowymi paradami równości i towarzyszącym im wydarzeniami.

Risk For Love, LGBTQ, Duma, Pride, wiosna 2020, parada równości
Karolina Górska-Tran i Eliza Górska-Tran, fot. Antoni Mroziński

Risk For Love, LGBTQ, Duma, Pride, wiosna 2020, parada równości
Anna Rosińska i Piotr Rosiński, fot. Antoni Mroziński

Początkowo dziewczyny z Riska planowały, by premierze kolekcji towarzyszyła huczna impreza na Statku Miłości. „Okazała się jednak, że pandemia zamknęła nas w domach oraz że poza własnym mieszkaniem nie można nawet trzymać się za rękę, a co dopiero przytulać i całować. Ktoś na spotkaniu kreatywnym rzucił: „O, to teraz wszyscy mogą doświadczyć, jak to jest być osobą LGBT w Polsce”. Od razu było jasne, że sesję zrobimy na ulicach Warszawy” - czytamy w informacji prasowej.

 

A ile Ty zaryzykujesz dla miłości?

 

W warszawskiej sesji zdjęciowej Risk For Love wzięły udział następujące pary: historyk XIX wieku, kulturoznawca Daniel Sunderland i jego mąż Piotr Sunderland, biochemik, ekspert w dziedzinie starzenia komórkowego; redaktorka mody, stylistka Dominika Zasłona-Dukielska z zajmującym się badaniami klinicznymi oraz miejską partyzantką ogrodniczą mężem Adamem Dukielskim i córką Niną; studentka Artes Liberales na Uniwersytecie Warszawskim i piłkarka AKS Zły Karolina Górska-Tran z żoną Elizą Górską-Tran, nauczycielką i działaczką AKS Zły; dziennikarka Anna Rosińska z mężem Piotrem Rosińskim, wydawcą; partnerzy z parkietu Dancingu Międzypokoleniowego Nina Starkel i Eryk Mroczek; preferująca wolne zawody mama-hipiska Agnieszka Radzio z mężem Rafałem Radzio, doradcą ds. sprzedaży samochodów premium; Malka Kafka i Laura Monti, właścicielki sieci wegańskich restauracji Tel Aviv Urban Food i Papuvege, z suczką Monti oraz przyjaciele Rita Müller – kulturoznawczyni, artystka Ada Rączka i muzyk Natan Kryszk. Autorem zdjęć jest Antoni Mroziński.

Risk For Love, LGBTQ, Duma, Pride, wiosna 2020, parada równości
Agnieszka Radzio i Rafał Radzio, fot. Antoni Mroziński

Risk For Love, LGBTQ, Duma, Pride, wiosna 2020, parada równości
Nina Starkel i Eryk Mroczek, fot. Antoni Mroziński

 

Homofobiczne prawo a opinia publiczna

 

Według najnowszego rankingu ILGA Europe Polska jest najbardziej homofobicznym krajem w Unii Europejskiej. Ranking ten powstaje na podstawie analizy krajowego prawodawstwa i praktyki jego stosowania. Już tylko w 6 państwach Unii Europejskiej, w tym w Polsce pary osób tej samej płci nie mogą się pobrać. To oznacza, że partnerzy i partnerki w świetle polskiego prawa są obcymi dla siebie osobami: nie mogą po sobie dziedziczyć, obejmować siebie wzajemnie ubezpieczeniem zdrowotnym, wspólnie się rozliczać, odmówić zeznawania przed sądem przeciwko sobie, zadecydować o leczeniu nieprzytomnego partnera/partnerki, ani pochować jej/jego po śmierci.

Risk For Love, LGBTQ, Duma, Pride, wiosna 2020, parada równości
Ada Rączka i Natan Kryszk, fot. Antoni Mroziński

„Można to zmienić, przyjmując w Sejmie ustawę o równości małżeńskiej i związkach partnerskich. Projekty ustaw są już gotowe!” - mówi Cecylia Jakubczak ze stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii, organizacji społecznej będącej partnerem kolekcji Risk For Love. Nadzieją napawa zakończony w sierpniu 2019 r. sondaż OKO.press, w którym za związkami partnerskimi par LGBT jest już 60% Polek i Polaków, rośnie też poparcie dla równości małżeńskiej.

 

Risk Made in Warsaw

 

Antonina Samecka i Klara Kowtun założyły Riska w 2011 roku. Markę będącą odzwierciedleniem ich gustów, przekonań i podejścia do życia pokochały młodsze i starsze dziewczyny w całej Polsce. Ich ciuchy noszę i ja i moja mama. Projektantki wspierają lokalne rzemiosło, szanują ludzi, ich pracę oraz środowisko. Kochają dobre stare, precyzyjne krawiectwo, dzięki któremu ich projekty na każdym leżą rewelacyjnie. Współpracują z polskimi artystami, bo moda powstaje w pewnym kontekście kulturowym. Wierzą w ideę Comfort Clothes - „Dla nas ubranie składa się z trzech rzeczy: komponentów, sposobu, w jaki jest zrobione i tego, jak ty się w nim czujesz”. Marzą o uszyciu sukienek i garniturów ślubnych na pierwszy przypieczętowany ustawą polski ślub pary LGBT.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
trendy wiosna-lato 2020 pokazy plisy pleats solejka
East News: Chloé, Lanvin, Lacoste, Luisa Beccaria, Marco de Vincenzo

Trendy wiosna-lato 2020. Jeszcze więcej plis, please!

Plisowane spódnice i sukienki zdobyły serca projektantów. Są kobiece i eleganckie, a jednocześnie nowoczesne i sportowe. I bardzo korzystne dla sylwetki.
Zuzanna Szustakiewicz
01.06.2020

Jako dziecko na hasło plisowana spódnica dostawałam dreszczy. Kojarzyła mi się ona z gryzącym wełnianym mundurkiem, który nosiłam do szkoły i strojem do tenisa, w którego nigdy nie lubiłam grać. O ile niechęć do tenisa mi pozostała (wolę inne sporty) to plisowane spódnice pokochałam, ale do tej miłości musiałam dojrzeć.   Plisy na spódnicach i sukienkach najlepsze dla sylwetki   W starożytności noszenie plisowanej tkaniny świadczyło o statusie społecznym i zamożności. Dlaczego dzisiaj kobiety uwielbiają ubrania z plisowanego materiału? Ponieważ pionowe pasy wyszczuplają , a doły z tkanin uformowanych w harmonijkę dodają całej sylwetce kobiecości i lekkości. Asymetryczne cięcia i linie dodatkowo wydłużają sylwetkę. Plisowana spódnica przeważnie szyta jest z koła. Rozchodzące się od jego środka linie przypominają promienie słońce, dlatego taką spódnicę nazywamy solejką (od francuskiego soleil, czyli słońce).   Solejki i sukienki z plisowanymi dołami mają w sobie coś sportowego, a także klasycznie eleganckiego. Można je nosić na luzie — ze sneakersami i dżinsową kurtką, bardziej formalnie — z mokasynami i marynarką lub wieczorowo z połyskliwymi dodatkami. Zawsze są pełne wdzięku i... harmonii!   Jak powstają plisy? Podglądamy najlepszych.   Hermès, Christian Dior, Chanel, Balenciaga, Balmain, Yves Saint Laurent... Wszyscy najwięksi projektanci korzystali i do dziś korzystają z usług Maison Lognon. Warsztat działa od czasów Napoleon III i kultywuje tradycyjne techniki plisowania tkanin , sięgające XIX wieku.    

Czytaj dalej
Zalando.pl moda zrównoważona nowa współpraca z markami
mat. prasowe Zalando.pl

Zalando promuje zrównoważony rozwój i wymaga tego od marek

Do 2023 roku Zalando będzie współpracowało tylko z firmami, które spełnią kryteria dotyczące norm etycznych i środowiskowych. Jakie? Jeśli leży ci na sercu los planety, sprawdź.
Zuzanna Szustakiewicz
29.05.2020

Wczoraj duńska platforma sprzedażowa wraz z Sustainable Apparel Coalition (SAC) i firmą technologiczną Higg Co. ogłosiła, że zamierza przyspieszyć tworzenie globalnego standardu zrównoważonego rozwoju w branży mody.   Czym jest zrównoważony rozwój w modzie?   Moda jest jedną z najbardziej szkodliwych dla środowiska branż gospodarki. Zmaga się także z problemami natury etycznej — brakiem transparentności, jeśli chodzi o pozyskiwanie zasobów, produkcję i łańcuch dostaw. O tym, jak ważna jest przejrzystość działań marki, przekonała się ostatnio boleśnie Jessica Mercedes Kirschner, kiedy wokół  koszulek z metką Veclaim rozpętała się burza . Samo pojęcie „zrównoważony rozwój” ma wiele znaczeń, trudno je jednoznacznie zdefiniować, a jeszcze trudniej zrozumieć. Działania są rozproszone, na rynku istnieją setki certyfikatów, etykiet i inicjatyw, a ich podejście do zrównoważonego rozwoju bywa różne. Marki i detaliści mają własne oceny i różne cele. Branży brakuje wspólnej metody pomiaru zrównoważonego rozwoju . Higg Brand & Retail Module (w skrócie Higg BRM) to narzędzie, które zapewnia markom i sprzedawcom kompleksowy sposób oceny ich działalności pod kątem takich aspektów jak prawa człowieka, uczciwe płace i emisja CO2 . Dzięki modułowi Higg BRM Zalando będzie pozyskiwać porównywalne dane od swoich marek partnerskich. Dzięki temu rozwiązaniu współpraca z markami partnerskimi ulegnie istotnej i trwałej poprawie. Łatwiej będzie też zrozumieć wyzwania branży, zarówno na poziomie poszczególnych firm, jak i całego przemysłu. Wszyscy członkowie koalicji SAC, zarówno marki, jak i detaliści, będą używać narzędzia Higg BRM do mierzenia wyników i postępów w zakresie...

Czytaj dalej
Jacquemus, wiosna-lato 2020 kampania #jacquemusathome
Instagram @Jacquemus

W najnowszej kampanii marki Jacquemus wystąpiła babcia projektanta!

Na jego Instagramie znaleźliśmy zdjęcia promujące kolekcję wiosna-lato 2020. W nietypowej kampanii w roli modelki pojawiła się Liline — ukochana babcia Simona Porte Jacquemusa.
Zuzanna Szustakiewicz
29.05.2020

Jeśli jeszcze nie śledzicie tej francuskiej marki na Instagramie najwyższy czas to zmienić. Profil Jacquemusa to prawdziwa uczta dla oka, pełna pięknej architektury, południowych widoków, słonecznych kolorów, a także najnowszych tendencji w światowej modzie. Kampania #JacquemusAtHome wiosna-lato 2020 Projektant spędza czas lockdownu w swoim rodzinnym domu w Mallemort na południu Francji. Czas odosobnienia wykorzystuje kreatywnie: albo piecze pizzę dla swoich kuzynów, albo realizuje przez FaceTime  kampanię, w której Bella Hadid też pozuje z domu . Parę dni temu Jacquemus zaskoczył wszystkich, pokazując zdjęcia najnowszej kampanii #JacquemusAtHome, do której zaangażował Liline – własną babcię. Zdjęcia robił oczywiście sam.           View this post on Instagram                   💕💕 #JACQUEMUSATHOME WITH MY GRAND MOTHER LILINE SHOT BY ME SUMMER 2020 (ONE OF THE MOST SPECIAL STORY FOR ME ) A post shared by JACQUEMUS (@jacquemus) on May 21, 2020 at 10:06am PDT   Przy okazji publikacji zdjęć Jacquemus wyznał, że to bardzo specjalny dla niego projekt. Babcia to ważna postać w jego życia projektanta zwłaszcza po odejściu jego matki, z którą był bardzo związany. Liline pomimo wieku ucieleśnia szyk, luz i seksapil, które projektant lansuje w swoich kolekcjach. Instagramowy must have Simon Porte Jacquemus nie boi się wychodzić przed szereg. Robi modę trochę na swoich zasadach. Na dziesiąte urodziny marki połączył damską i męską kolekcję na sezon wiosna-lato 2020 i pokazał ją kompletnie poza kalendarzem ready to wear, pośrodku pola lawendy w Prowansji. „Wszystko, co...

Czytaj dalej