
Rihanna i Amina Muaddi łączą siły. Ich pierwsze buty dla Fenty już w sprzedaży!
Pochodząca z Barbadosu amerykańska piosenkarka, aktorka i bizneswoman Robyn Rihanna Fenty jest wymarzoną ambasadorką dla marek na całym świecie. Jej 85 milionów fanów na Instagramie to potencjał, który gwiazda postanowiła jednak wykorzystać sama, tworząc pod własną marką FENTY.
Fenty — inny pomysł na modę
Najpopularniejszą markę spod znaku Fenty jest Fenty Beauty, która oferuje produkty do makijażu m.in. podkłady dla wszystkich kolorów skóry. Rihanna dostrzegła niszę na rynku i idealnie się w nią wpasowała. Podobnie zrobiła z bielizną, tworząc brand Savage X Fenty. Ta sygnowana przez Rihannę marka z jednej strony oferuje bieliznę na co dzień w bardzo szerokiej gamie cielistych odcieni i rozmiarów, z drugiej pokazuje odważne modele, stawiając tym samym na ciałopozytywność i inkluzywność. Jeśli chodzi o same ciuchy, to początkowo Rihanna połączyła siły z marką Puma i zrobiła kilka limitowanych kolekcji sportowych ubrań i obuwia pod brandem Fenty x Puma. Np. modowe szaleństwo na basenowe klapki z futerkiem, które ogarnęło świat w 2016 roku to jej dzieło, ale to był dopiero początek.
Fenty, czyli czarny as w talii LVMH
Dwa lata temu francuski koncern LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) ogłosił, że marka Fenty dołącza do ich stajni. Bernard Arnault — prezes LVMH, z dumą podkreślał, że Rihanna zostaje tym samym pierwszą kobietą oraz czarnoskórą osobą na czele własnego brandu w sektorze marek luksusowym. Przy okazji warto dodać, że nadal pozostaje jedną z trzech czarnoskórych osób na czele luksusowej marki (pozostali to Olivier Rousteing w Balmain oraz Virgil Abloh odpowiedzialny za męską linię Louis Vuitton). Od 2014 roku, czyli od założenia firmy Fenty, Rihanna blisko współpracuje ze swoim stylistą. Jahleel Weaver i ona rozumieją się podobno bez słów i to właśnie on został jej prawą ręką w należącym do LVMH Fenty. To, że Fenty opiera się na sprzedaży online i działa w systemie See Now Buy Now to ich wspólny pomysł. Każdy kolejny drop, do ostatniej chwili trzymany jest w tajemnicy i ma swoją premierę w sieci — podobnie jak kolejne single składające się ostatecznie na pełen album. Najnowszy singiel Rihanny i Fenty, czyli release 7-20 to buty zaprojektowane wspólnie z Aminą Muaddi.
Release 7-20, czyli Fenty x Amina Muaddi
Amina Muaddi urodziła się w Jordanii, wychowywała w Rumunii, studiowała we Włoszech. Piękna i przebojowa 32-latka od dwóch lat ma własną markę butów, jedną z popularniejszych obecnie w Paryżu. Przyjaźni się z Gildą Ambrosio i Giorgią Tordinii (twórczyniami marki The Attico), a buty jej projektu, z charakterystycznym stożkowym obcasem noszą stylowe dziewczyny takie jak Dua Lipa, Kendall Jenner, Rosie Huntington-Whiteley czy Rihanna. To stylista i prawa ręka Rihanny — Jahleel wpadł na pomysł, by skontaktować ją z Aminą.
Okazało się, że dziewczyny szybko znalazły wspólny język. Kolekcja Aminy dla Fenty to pół roku ciężkiej pracy, której efekt — seksowne buty z charakterem, będzie można od 15 lipca kupić na stronie Fenty.com. Jeśli dysponujecie kwotą około 600 dolarów amerykańskich i chcecie mieć najmodniejsze buty lata 2020, to warto się pośpieszyć, bo zarówno projekty Fenty, jak i buty Aminy wyprzedają się na pniu.