Przepiękny pokaz online nowej kolekcji MMC: minimalizm, oversize i unisex
mat. prasowe MMC

Przepiękny pokaz online nowej kolekcji MMC: minimalizm, oversize i unisex

Dziś o 20:30 polska marka MMC pokazała na żywo kolekcję online. To odpowiedź na nowe czasy. To także demokratyzacja mody, bo wyjątkowe show może zobaczyć każdy.
Zuzanna Szustakiewicz
01.07.2020

Już dziś 1 lipca o 20:30 kilkadziesiąt osób, w tym gwiazdy, influencerzy i ludzie związani z modą zasiądzie na swoich miejscach w Studiu Las. Czekamy na spóźnialskich, w końcu rozbrzmiewa muzyka i modelki wchodzą na wybieg, by zaprezentować kolekcję Ilony Majer i Rafała Michalaka z MMC na sezon jesień-zima 2020/21. Potem są brawa i afterparty. Rano publikujemy w swoich serwisach recenzje kolekcji i wrażenia z poprzedniego wieczoru… Tak jeszcze do niedawna wyglądał każdy pokaz mody, ale dzisiaj zamiast fizycznie, spotkamy się online, a duet MMC robi to jako pierwszy w Polsce.

Bermudy na 5 sposobów!

Polska marka MMC w awangardzie

Pierwszy lipcowy wieczór 2020 roku zapisze się w historii polskich pokazów mody jako pierwszy pokaz online. Projektanci MMC Ilona Majer i Rafał Michalak są w awangardzie nie, tylko jeśli chodzi o swoje projekty, ale także w kwestii komunikacji. Dzisiaj pokazali swoją kolekcję Jesień-zima 2020/21 w formie video-pokazu, a wszyscy miłośnicy mody mogli obejrzeć go u siebie na kanapie. Reżyserka pokazów mody Kasia Sokołowska od wielu lat współpracuje z MMC i także tym razem odpowiada za ten projekt medialny, któremu bliżej do artystycznego video niż klasycznej prezentacji ubrań. Paradoksalnie pojawiające się ograniczenia wyzwoliły jeszcze większą kreatywność, a dzięki technologii można było zrealizować pomysły, które inaczej pozostałyby tylko w artystycznych głowach duetu MMC i Kasi Sokołowskiej.

Jeszcze moda czy już sztuka?

Alexandre de Betak — najsłynniejszy reżyser i producent pokazów mody na świecie przewiduje, że tradycyjne prezentacje kolekcji w formie pokazów, a także tygodnie mody odbywające się tak jak do tej pory to przeszłość. Jako jedną z potencjalnych alternatyw wskazuje właśnie na video performance, który podobnie jak pokaz mody na żywo potrafi przekazać emocje. Kasi Sokołowskiej, która jest również autorką scenariusza i choreografii pokazu MMC, najbardziej zależało właśnie na uchwyceniu emocji towarzyszących tradycyjnemu pokazowi. Nie wystarczyło po prostu nagrać film z modelkami chodzącymi po wybiegu. Pokaz na żywo ma swój język, poetykę i dramaturgię niczym w teatrze. Projekt został zrealizowany we współpracy ze znakomitą ekipą, artystami wrażliwymi na sztukę i modę, za zdjęcia odpowiadała Aldona Karczmarczyk, za stylizację Agnieszka Ścibior, za scenografię Anna Witko, za kamerą staną Kuba Kossak.

Projekty MMC w czasach pandemii

Koronawirus zmienił nie tylko formę prezentacji kolekcji, ale także same ubrania. Po pierwsze, zamiast rozbudowywać kolekcję do 50-60 looków projektanci MMC woleli skupić się na 25 sylwetkach. Jak mówią Ilona i Rafał dzięki pandemii i domowej izolacji znaleźli czas na dopracowanie najmniejszego detalu każdej sylwetki. Wszystkie ciuchy zachowują DNA marki — styl sportowy i elegancki zmiksowane zostały z właściwą dla duetu nonszalancją. Monochromatyczne czernie, szarości i beże uzupełnia mocny kolor — amarantowy róż, limonkowa zieleń oraz futurystyczne srebro. „Świadomość, że pokaz będzie rejestrowany, wzmocnił potrzebę na kolor, który lepiej prezentuje się w kamerze” – czytamy w komentarzu do pokazu. W kolekcji znalazły się sportowe, nylonowe tkaniny, które MMC połączyło ze szlachetnym kaszmirem i jedwabiem.

Nowa-stara tkanina na nowy-stary początek

Nawet jeśli chodzi o dobór tkanin do kolekcji, to czas pandemii wiele zmienił. Początkowo odcięcie od włoskich dostawców tkanin sparaliżowało projektantów, którzy kochają odkrywać nowe tkaniny i w każdej kolekcji chętnie z nimi eksperymentują. Na szczęście okazało się, że w zapasach magazynowych znaleźli prawdziwe sztosy, które cierpliwie czekały na swój moment.

Pasja projektantów do kupowania materiałów i gromadzenia ich w końcu się opłaciła. Bo jak mówią – „Każda tkanina musi mieć swój czas”. W najnowszej kolekcji nadszedł czas na kupiony kilka lat temu nylon, który nadał kierunek całej kolekcji. A ten kierunek to lata 90. oczywiście zinterpretowane na nowo. Wysoki stan, skrócona góra do tego charakterystyczne marynarki za kolano, kimonową wiązane katany i bluzy z połyskliwych tkanin to modowa, minimalistyczna zabawa w stylu MMC.

Nowy pokaz mody MMC odbywa się online!
mat. prasowe MMC

W linii na jesień-zimę 2020/21 nie zabrakło bestsellerów marki, czyli kurtek i płaszczy puchowych. W tej kolekcji puchówki zostały uszyte z nowoczesnej, technicznej tkaniny odbijającej światło, dodatkowo mają hafty 3D.

Oversize i unisex

Te dwa słowa charakteryzują całą kolekcję, a także niezmiennie wyróżniają MMC na polskim rynku. Uniwersalność ubrań jest dla duetu czymś niezwykle naturalnym. To znak czasu i szacunku dla człowieka. W pokazie wystąpili modele bliźniacy, którzy i w damskim i męskim ubraniu wyglądają tak samo pięknie.

Nowy pokaz mody MMC odbywa się online!
mat. prasowe MMC

„Interesuje nas człowiek” deklarują Ilona i Rafał od lat przy każdej okazji. Charakteru stylizacjom dodają autorska biżuteria firmy Elixa, którą na potrzeby pokazu zapewniła marka Apart, a także fryzury, które stanowią mocny akcent sylwetek.

Jak mówią Ilona i Rafał, choć trudno porównać pokaz tradycyjny i pokaz online, oba dają ogromną satysfakcję, wywołują łzy wzruszenia twórców i odbiorców. Zresztą najlepiej przekonajcie się sami.

 

SCENARIUSZ I REŻYSERIA: Kasia Sokołowska

CHOREOGRAFIA: Kasia Sokołowska

ZDJĘCIA: Aldona Karczmarczyk i Kuba Kossak

POSTPRODUKCJA: Kuba Kossak

SCENOGRAFIA: Anna Witko

STYLIZACJA: Agnieszka Ścibior

MAKIJAŻE: Krzysztof Nadziejewiec i Bartosz Stanke

FRYZURY: Michał Bielecki oraz team stylistów marki Sebastian PROFESSIONAL

PAZNOKCIE: Patrycja Jewsienia

PRODUKCJA: Piotr Pomianowski i Van Dorsen Artists

PR: Iza Lewandowska ADVICE WISE PR

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
trendy wiosna-lato 2020 torby na lato w rozmiarze xxl
East News: Bottgega Veneta, Jacquemus, Jonathan Simkhai

Trendy wiosna-lato 2020. Najmodniejsza torebka na lato to torba XXL!

Pomieści wszystkie twoje skarby i... zakupy. Torebka XXL, ta do ręki czy na ramię to must have tego lata. Wyjątkowo piękny i praktyczny. Przetestuj go na plaży i w mieście.
Zuzanna Szustakiewicz
26.06.2020

Niedopinająca się torebka, z której wszystko wypada to zmora każdej kobiety. Dlatego trend na torbę w rozmiarze maksi każda z nas pokocha, bezwarunkowo. Ja tego lata zapakuję do niej wszystko, co potrzebne mi i trójce moich dzieci. Zmieszczę się do niej nawet spontaniczne zakupy zrobione po drodze. To torba bez... dna. Serio! Torebka na lato 2020 Skórzana czy płócienna, w kształcie prostokąta czy luźnego worka, noszona na ramieniu czy przewieszona na skos. To wszystko sprawy drugorzędne, bo najważniejsza jest jej pojemność. Wzorując się na kolekcjach Jacquemusa i uwielbianej ostatnio Bottegi Venety w tym sezonie wybieramy torebkę w rozmiarze XXL. I wcale się tego dużego rozmiaru nie wstydzimy. Bo duże jest piękne. I wygodne! A właśnie wygoda jest teraz najważniejsza. Ponieważ sama torba jest duża (tzn. ciężka), szczególnie polecamy  modele z cienkiego materiału, takie, który nie obciążą dodatkowo naszych pleców.

Czytaj dalej
buszujący w zbożu, czyli pokazy w czasie pandemii
East News

Czy to jeszcze pokaz mody? Sprawdzam, jak pandemia zmieniła tygodnie mody

Valentino, Prada i Jacquemus. Te i inne wydarzenia modowe ostatnich tygodni udowadniają, że pewna era w historii mody się kończy. Czy to oznacza również zmierzch tradycyjnych pokazów kolekcji?
Zuzanna Szustakiewicz
25.08.2020

Paryż. 1 marca 2020, godzina 11.30 przed południem. Nad stolicą mody wiszą nie tylko deszczowe chmury, ale i widmo nadchodzącego wirusa. Ważni goście, jak gdyby nigdy nic zasiadają w pierwszym rzędzie, by obejrzeć ubrania i dodatki Balenciagi na sezon jesień-zima 2020/21. Po chwili stylowe buty elity świata mody są kompletnie przemoczone. Okazuje się, że wybieg oraz dwa pierwsze rzędy publiczności pokrywa wysoka warstwa woda. Po chwili na suficie pojawia się ogień i niepokojąco apokaliptyczne animacje, a Demna Gvasalia prezentuje swoją „najczarniejszą”, jak do tej pory, kolekcję dla francuskiego domu mody. Wieczorem tego samego dnia, swoje projekty dla Givenchy (ostatnie, jak się wkrótce okaże) pokazuje Clare Waight Keller. Choć ciuchy zaprojektowane przez Brytyjkę są ultrakobiece i eleganckie mają w sobie coś podobnie dramatycznego i mrocznego co prezentowana rano kolekcja Gruzina. Dwa dni później pokaz Louis Vuitton jak co sezon zamyka paryski fashion week, ale tym razem prawdopodobnie to także finał epoki tygodni mody, do jaki przywykliśmy . Fashion week – co to takiego? Tygodnie mody to najważniejsze wydarzenia świata mody. Te, organizowane przez izby mody, kilkudniowe pokazy i towarzyszące im wydarzenia pełnią kilka funkcji. Dla projektantów to możliwość pokazania kolekcji na nowy sezon. Dla kupców to możliwość obejrzenia na żywo tych linii i złożenia zamówienia konkretnych modeli do swoich salonów, butików czy prestiżowych sklepów online. Dla celebrytów to okazja, by się pokazać i przy okazji zapewnić danej marce odpowiedni odzew w mediach tradycyjnych i społecznościowych. W obecnej formie, czyli z podziałem na cztery najważniejsze stolice, tygodnie mody odbywają się od początku lat 90 . Pierwszy, na początku XX wieku był Paryż , w 1943, gdy Francja znajdowała się pod niemiecką...

Czytaj dalej
ta polska marka robi modne sukienki na każdą figurę
fot. Sonia Szóstak

Seksowne sukienki, Kasia Struss i ambasadorki z Instagrama, czyli kampania Nydyess w duchu body positive

Czy jest sukienka, w której każda kobieta będzie wyglądać jak milion dolarów? Obejrzyjcie kampanię polskiej marki Nudyess na sezon jesień-zima 2020 i zdecydujcie sami!
Zuzanna Szustakiewicz
16.09.2020

Gdy prawie rok temu zobaczyłam sukienki z prążkowanej dzianiny na prasowej prezentacji nowej kolekcji Nudyess pomyślałam, że są zupełnie nie dla mnie. Bardziej z uprzejmości wzięłam jedną z wieszaka i poszłam do przymierzalni. Gdy ja włożyłam i spojrzałam w lustro... zaniemówiłam. Wyglądałam świetnie, choć zazwyczaj daleka jestem od samozachwytu. Z butiku przy ul. Wiejskiej wyszłam z czarną sukienką, która od tej pory jest jedną z moich ulubionych małych czarnych. Zakładam ją, gdy chcę się poczuć kobieco i zmysłowo. Efekt wow tych ubrań znają wszystkie klientki, więc nie dziwi mnie, że wracają po więcej. W sezonie jesień-zima 2020 marka Nudyess zaprosiła sześć z nich do swojej kampanii. Oto efekty! Seksowne sukienki po raz ósmy Niektórzy używają modnego, zaczerpniętego od marek streetwearowych hasła DROP, a działająca od niespełna trzech lat marka Nudyess każdą kolejną linię nazywa rozdziałem i je numeruje. Najnowsza kolekcja to już Chapter 8. Ta najnowsza odsłona na jesień/zimę 2020/21 to bardzo wyjątkowy rozdział w historii marki Nudyess. Twórczynie marki do swojej najnowszej kampanii zaprosiły po pierwsze topmodelkę Kasię Struss, ale także, a może przede wszystkim 6 swoich klientek. Ambasadorki marki wybrane zostały w drodze castingu zorganizowanego na kanałach społecznościowych marki. „Od początku istnienia marki obserwowałyśmy, jak fantastycznie przyjmowane były nasze kampanie bez retuszu, gdzie modelka miała na nodze bliznę lub boczki na brzuchu. Była prawdziwa i każda kobieta, mogła w jej wizerunku zobaczyć siebie. W kolejnej kampanii Nudyess postanowiłyśmy jednak pójść o krok dalej i stworzyć grupę Ambasadorek marki, które zostały gwiazdami kampanii” - opowiadają Sandra do Manh i Agnieszka Sołoń. „Zależało nam, by pokazać kobietom, iż dopasowane, przylegające do...

Czytaj dalej
mat. prasowe

Early Bird Kids – kolejna polska marka podbija serca mam

Early Bird czyli Ranny Ptaszek. To określenie zna każda mama. Poznajcie markę dziecięcych ubrań, która w czasie pandemii zaczęła swoją biznesową przygodę
Materiał partnera
06.10.2020

Early Bird to projekt Kasi Dziubłowskiej i Oli Sołtysiak, mam małych dzieci, dla których nie mogły znaleźć, tego co szukały. – Ciężko było stworzyć kapsułową garderobę, mimo pełnej szafy, cały czas miałam wrażenie, że nic do siebie nie pasuje – przyznaje Kasia. – Obydwie lubimy modę, ale nie byłyśmy do końca zadowolone z tego, co dla naszych dzieci kupujemy, zawsze było jakieś „ale”. Jeśli coś miało fajny krój, to było kiepskiej jakości i odwrotnie – dodaje Ola. – Dlatego postanowiłyśmy pomóc sobie i innym rodzicom mającym podobne rozterki. Kasia jest prezesem Fundacji Do Dzieła! Lata temu pożegnała się bez sentymentów z branżą farmaceutyczną i wpadła w wir działań aktywizujących Warszawę – jej ulice (przez festiwal Street Art. Doping, który produkowała) i nadwiślańskie rewiry (działania nad rzeką i na rzece – spotkania, warsztaty, teatry, koncerty, rejsy). – Działo się dużo, mogłam spinać projekty, które tworzyłam z chłopakiem a później mężem, ale jednak wyczuwałam potrzebę niezależnego działania, a że kocham modę i dzieci, wybór stał się prosty – zdradza. – A już jak zaczęło się poszukiwanie materiałów, bardzo czasochłonny, ale i wciągający proces, poczułam, że to jest to. Kasia zaczęła myśleć o firmie produkującej ubranka dla dzieci zaraz po urodzeniu pierwszej córki. Poszła na kurs szycia, kupiła maszynę i zaczęła mierzyć się z tematem. – Nie było łatwo, godziny, noce nieprzespane nie tylko z powodu dzieci, ale efekty motywowały do dalszej pracy – wspomina. Ola porzuciła czołową korporację z branży beauty, w której zajmowała się marketingiem. – Wiem, że mimo że moment był trudny, to był ten czas – mówi. – Byłam na urlopie...

Czytaj dalej