Przepiękny pokaz online nowej kolekcji MMC: minimalizm, oversize i unisex
mat. prasowe MMC

Przepiękny pokaz online nowej kolekcji MMC: minimalizm, oversize i unisex

Dziś o 20:30 polska marka MMC pokazała na żywo kolekcję online. To odpowiedź na nowe czasy. To także demokratyzacja mody, bo wyjątkowe show może zobaczyć każdy.
Zuzanna Szustakiewicz
01.07.2020

Już dziś 1 lipca o 20:30 kilkadziesiąt osób, w tym gwiazdy, influencerzy i ludzie związani z modą zasiądzie na swoich miejscach w Studiu Las. Czekamy na spóźnialskich, w końcu rozbrzmiewa muzyka i modelki wchodzą na wybieg, by zaprezentować kolekcję Ilony Majer i Rafała Michalaka z MMC na sezon jesień-zima 2020/21. Potem są brawa i afterparty. Rano publikujemy w swoich serwisach recenzje kolekcji i wrażenia z poprzedniego wieczoru… Tak jeszcze do niedawna wyglądał każdy pokaz mody, ale dzisiaj zamiast fizycznie, spotkamy się online, a duet MMC robi to jako pierwszy w Polsce.

Polska marka MMC w awangardzie

Pierwszy lipcowy wieczór 2020 roku zapisze się w historii polskich pokazów mody jako pierwszy pokaz online. Projektanci MMC Ilona Majer i Rafał Michalak są w awangardzie nie, tylko jeśli chodzi o swoje projekty, ale także w kwestii komunikacji. Dzisiaj pokazali swoją kolekcję Jesień-zima 2020/21 w formie video-pokazu, a wszyscy miłośnicy mody mogli obejrzeć go u siebie na kanapie. Reżyserka pokazów mody Kasia Sokołowska od wielu lat współpracuje z MMC i także tym razem odpowiada za ten projekt medialny, któremu bliżej do artystycznego video niż klasycznej prezentacji ubrań. Paradoksalnie pojawiające się ograniczenia wyzwoliły jeszcze większą kreatywność, a dzięki technologii można było zrealizować pomysły, które inaczej pozostałyby tylko w artystycznych głowach duetu MMC i Kasi Sokołowskiej.

Jeszcze moda czy już sztuka?

Alexandre de Betak — najsłynniejszy reżyser i producent pokazów mody na świecie przewiduje, że tradycyjne prezentacje kolekcji w formie pokazów, a także tygodnie mody odbywające się tak jak do tej pory to przeszłość. Jako jedną z potencjalnych alternatyw wskazuje właśnie na video performance, który podobnie jak pokaz mody na żywo potrafi przekazać emocje. Kasi Sokołowskiej, która jest również autorką scenariusza i choreografii pokazu MMC, najbardziej zależało właśnie na uchwyceniu emocji towarzyszących tradycyjnemu pokazowi. Nie wystarczyło po prostu nagrać film z modelkami chodzącymi po wybiegu. Pokaz na żywo ma swój język, poetykę i dramaturgię niczym w teatrze. Projekt został zrealizowany we współpracy ze znakomitą ekipą, artystami wrażliwymi na sztukę i modę, za zdjęcia odpowiadała Aldona Karczmarczyk, za stylizację Agnieszka Ścibior, za scenografię Anna Witko, za kamerą staną Kuba Kossak.

Projekty MMC w czasach pandemii

Koronawirus zmienił nie tylko formę prezentacji kolekcji, ale także same ubrania. Po pierwsze, zamiast rozbudowywać kolekcję do 50-60 looków projektanci MMC woleli skupić się na 25 sylwetkach. Jak mówią Ilona i Rafał dzięki pandemii i domowej izolacji znaleźli czas na dopracowanie najmniejszego detalu każdej sylwetki. Wszystkie ciuchy zachowują DNA marki — styl sportowy i elegancki zmiksowane zostały z właściwą dla duetu nonszalancją. Monochromatyczne czernie, szarości i beże uzupełnia mocny kolor — amarantowy róż, limonkowa zieleń oraz futurystyczne srebro. „Świadomość, że pokaz będzie rejestrowany, wzmocnił potrzebę na kolor, który lepiej prezentuje się w kamerze” – czytamy w komentarzu do pokazu. W kolekcji znalazły się sportowe, nylonowe tkaniny, które MMC połączyło ze szlachetnym kaszmirem i jedwabiem.

Nowa-stara tkanina na nowy-stary początek

Nawet jeśli chodzi o dobór tkanin do kolekcji, to czas pandemii wiele zmienił. Początkowo odcięcie od włoskich dostawców tkanin sparaliżowało projektantów, którzy kochają odkrywać nowe tkaniny i w każdej kolekcji chętnie z nimi eksperymentują. Na szczęście okazało się, że w zapasach magazynowych znaleźli prawdziwe sztosy, które cierpliwie czekały na swój moment.

Pasja projektantów do kupowania materiałów i gromadzenia ich w końcu się opłaciła. Bo jak mówią – „Każda tkanina musi mieć swój czas”. W najnowszej kolekcji nadszedł czas na kupiony kilka lat temu nylon, który nadał kierunek całej kolekcji. A ten kierunek to lata 90. oczywiście zinterpretowane na nowo. Wysoki stan, skrócona góra do tego charakterystyczne marynarki za kolano, kimonową wiązane katany i bluzy z połyskliwych tkanin to modowa, minimalistyczna zabawa w stylu MMC.

Nowy pokaz mody MMC odbywa się online!
mat. prasowe MMC

W linii na jesień-zimę 2020/21 nie zabrakło bestsellerów marki, czyli kurtek i płaszczy puchowych. W tej kolekcji puchówki zostały uszyte z nowoczesnej, technicznej tkaniny odbijającej światło, dodatkowo mają hafty 3D.

Oversize i unisex

Te dwa słowa charakteryzują całą kolekcję, a także niezmiennie wyróżniają MMC na polskim rynku. Uniwersalność ubrań jest dla duetu czymś niezwykle naturalnym. To znak czasu i szacunku dla człowieka. W pokazie wystąpili modele bliźniacy, którzy i w damskim i męskim ubraniu wyglądają tak samo pięknie.

Nowy pokaz mody MMC odbywa się online!
mat. prasowe MMC

„Interesuje nas człowiek” deklarują Ilona i Rafał od lat przy każdej okazji. Charakteru stylizacjom dodają autorska biżuteria firmy Elixa, którą na potrzeby pokazu zapewniła marka Apart, a także fryzury, które stanowią mocny akcent sylwetek.

Jak mówią Ilona i Rafał, choć trudno porównać pokaz tradycyjny i pokaz online, oba dają ogromną satysfakcję, wywołują łzy wzruszenia twórców i odbiorców. Zresztą najlepiej przekonajcie się sami.

 

SCENARIUSZ I REŻYSERIA: Kasia Sokołowska

CHOREOGRAFIA: Kasia Sokołowska

ZDJĘCIA: Aldona Karczmarczyk i Kuba Kossak

POSTPRODUKCJA: Kuba Kossak

SCENOGRAFIA: Anna Witko

STYLIZACJA: Agnieszka Ścibior

MAKIJAŻE: Krzysztof Nadziejewiec i Bartosz Stanke

FRYZURY: Michał Bielecki oraz team stylistów marki Sebastian PROFESSIONAL

PAZNOKCIE: Patrycja Jewsienia

PRODUKCJA: Piotr Pomianowski i Van Dorsen Artists

PR: Iza Lewandowska ADVICE WISE PR

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
trendy wiosna-lato 2020 torby na lato w rozmiarze xxl
East News: Bottgega Veneta, Jacquemus, Jonathan Simkhai

Trendy wiosna-lato 2020. Najmodniejsza torebka na lato to torba XXL!

Pomieści wszystkie twoje skarby i... zakupy. Torebka XXL, ta do ręki czy na ramię to must have tego lata. Wyjątkowo piękny i praktyczny. Przetestuj go na plaży i w mieście.
Zuzanna Szustakiewicz
26.06.2020

Niedopinająca się torebka, z której wszystko wypada to zmora każdej kobiety. Dlatego trend na torbę w rozmiarze maksi każda z nas pokocha, bezwarunkowo. Ja tego lata zapakuję do niej wszystko, co potrzebne mi i trójce moich dzieci. Zmieszczę się do niej nawet spontaniczne zakupy zrobione po drodze. To torba bez... dna. Serio! Torebka na lato 2020 Skórzana czy płócienna, w kształcie prostokąta czy luźnego worka, noszona na ramieniu czy przewieszona na skos. To wszystko sprawy drugorzędne, bo najważniejsza jest jej pojemność. Wzorując się na kolekcjach Jacquemusa i uwielbianej ostatnio Bottegi Venety w tym sezonie wybieramy torebkę w rozmiarze XXL. I wcale się tego dużego rozmiaru nie wstydzimy. Bo duże jest piękne. I wygodne! A właśnie wygoda jest teraz najważniejsza. Ponieważ sama torba jest duża (tzn. ciężka), szczególnie polecamy  modele z cienkiego materiału, takie, który nie obciążą dodatkowo naszych pleców.

Czytaj dalej
Muuv. lato 2020 kolekcja Los Angeles dresy kostiumy
mat. prasowe Muuv.

Te kostiumy i dresy będą hitem lata! Oto nowa kolekcja i kampania Muuv.

#Muuvgirls po raz kolejny udowodniają, że nie ma dla nich rzeczy niemożliwych. Kampanię robią zdalnie w Los Angeles, a samą kolekcję dostosowują do nowych czasów.
Zuzanna Szustakiewicz
25.06.2020

Polska marka Muuv. uwielbia zabierać nas w piękne zakątki świata. Tak miało być i w te wakacje. Plaża, woda, słońce oraz świetnie skrojone kostiumy kąpielowe z przemyślanych tkanin, do tego seksowne sukienki na plażę i po plaży. Wszystko było już zaplanowane, ale... Things, they change! (Rzeczy się zmieniają!) Na początku marca plan był gotowy: dwa dropy, dwie sesje, dwie lokacje, dwa krańce świata. Odkąd założyły swoją autorską markę w 2015 roku, Malina Kurkowska i Kaja Lizut śmiało realizują swoje marzenia i nikogo nie pytają o pozwolenie. Tym razem to świat powiedział „STOP”. Okazało się, że jedyną pewną rzeczą jest to, że nic nie jest pewne. Jak choćby to, że w każdej chwili można wsiąść w samolot i polecieć tam, gdzie się chce. Okazało się, że zamiast beztroskich wyjazdów i podróży siedzimy zamknięci w domach. #Muuvgirls musiały zareagować szybko i wykombinować po pierwsze, jakie ciuchy będziemy nosić tego nietypowego lata, a także jak zrobić sesję zachowując charakter marki. Kampania „Things, they change” to odpowiedź dziewczyn z Muuv. na nową rzeczywistość, na fakt, że pewne kwestie są poza naszą kontrolą, ale jednocześnie, że każda najbardziej zaskakująca sytuacja to okazja, by się rozwinąć i wyjść poza schemat. Kampania lato 2020 od Muuv. Dziewczyny zawsze stawiają na naturalne zdjęcia, w plenerze, bez sztucznego światła, bez retuszu. Gdy w połowie marca okazało się, że muszą zmienić plany, wiedziały jedno: sesja zdjęciowa w studio z ustawioną scenografią nie wchodziła w grę. Postawiły na technologię, w końcu, od czego są telefony i komputery? W dzisiejszych czasach nawet sesję zdjęciową można zrobić zdalnie , co udowodnili w ostatnich miesiącach między innymi Jacquemus czy Zara. Nowa kampania Muuv. to efekt pracy zespołowej ludzi, którzy myślą i działają...

Czytaj dalej