Pracownicy bohaterami akcji „Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando”
mat. prasowe Zalando, fot. Brett Lloyd

Pracownicy bohaterami akcji „Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando”

Platforma sprzedażowa Zalando stawia na modę etyczną. W najnowszej kampanii występują pracownicy firmy, którzy i zawodowo i prywatnie dbają o środowisko.
Zuzanna Szustakiewicz
05.05.2020

Zalando ma ponad 30 mln klientów na 17 rynkach. Dla firmy to więcej niż imponujące liczby. To potencjał, który można wykorzystać w słusznej sprawie, np. po to, by zbudować większą świadomość ekologiczną wśród tych 30 mln ludzi. My także wierzymy w metodę „baby steps” – małe kroki składają się na coś o wiele większego.

Zalando w stronę zrównoważonego rozwoj

Marka od 2016 roku prowadzi szereg działań promujących modę bardziej etyczną. Cel jest jeden — być platformą zrównoważonej mody z pozytywnym wpływem na ludzi i planetę. Opakowania z materiałów z recyclingu czy umożliwianie klientom kompensacji śladu węglowego za ich zakupy to niektóre przykłady bardziej odpowiedzialnego podejścia do zakupów. „Chcemy umożliwić klientom odkrywanie i kupowanie bardziej zrównoważonej mody: ponad 30 tys. produktów w naszym asortymencie oznaczyliśmy flagą przyjazność środowisku oraz udzielamy informacji ułatwiających podjęcie świadomych decyzji zakupowych” – mówi Kate Heiny, dyrektor zrównoważonego rozwoju w Zalando.

Ten projekt to trzecia odsłona strategii do.MORE, kontynuacja pierwszej kampanii oraz kapsułowej kolekcji premium „Małe kroki. Duża zmiana”, stworzonej przy współpracy z dziewięcioma skandynawskimi markami w styczniu 2020.

Działajmy razem z Zalando!

Hasłem przewodnim najnowszej kampanii jest „Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando”. Na zdjęciach tym razem nie zobaczymy modelek ani influencerów, ale pracowników firmy. Kampania przedstawia działania związane ze zrównoważonym rozwojem z punktu widzenia siedmiu osób z różnych działów Zalando, takich jak Sustainability, Partner Communications, Marketing, Category Management, Tech czy Social Media. „Zależy nam na tym, aby nieustannie inspirować klientów do dokonywania świadomych, bardziej zrównoważonych wyborów” – podkreśla Dawid Pożoga, Regional Lead PL/CZ w Zalando. – Ta kampania jest dla nas naprawdę wyjątkowa – jej bohaterowie to nie tylko pracownicy Zalando, ale też orędownicy zrównoważonego rozwoju w życiu prywatnym. Chcemy podkreślić, że zrównoważony rozwój oznacza dla nas współpracę wielu działów w ramach jednego, wspólnego celu. Każdy pracownik przyczynia się do realizacji jego kolejnych kroków i cieszymy się, że możemy pokazać twarze tych, którzy za nimi stoją. ”

Bohaterowie sesji opowiedzieli, czym jest dla nich zrównoważony rozwój i jak starają się wprowadzać te zasady prywatnie i jak to wygląda z punktu widzenia ich pracy zawodowej. Poznaj ich inspirujące historie.

Cecilie Falk, Product Designer

moda zalando sustainability wiosna spring 2020
mat. prasowe Zalando, fot. Brett Lloyd

Prywatnie: „Jeśli postrzegamy coś w kategoriach kary i poświęcenia to czeka nas długa i trudna droga. Dla mnie to bardziej wyzwanie kreatywne, to jak gotowanie czegoś nowego ze składników, które już mam. Przestańmy myśleć, że potrzebujemy czegoś nowego, że to daje nam spełnienie. Zamiast tego doceńmy i wykorzystajmy rzeczy, które już posiadamy. Zróbmy coś sami, wyhodujmy coś sami! To dopiero jest satysfakcja!”

W pracy: „Celem naszego zespołu jest pomóc ludziom codziennie odkrywać bardziej zrównoważone produkty. Zalando jest ogromną platformą, więc możemy zmienić bardzo wiele, zmieniając zachowania nawet niewielkiej części klientów”.

Alex Droener, Senior Social Media Manager

moda zalando sustainability wiosna spring 2020
mat. prasowe Zalando, fot. Brett Lloyd

Prywatnie: „Nie możemy być w 100% sustainable — to jest po prostu niemożliwe. To, co możemy robić to są małe kroczki. Pojedynczo stanowią niewielką zmianę, ale zsumowane przynoszą istotną różnicę. Powinniśmy bardziej w to wierzyć i z przekonaniem zmieniać te małe rzeczy!”

W pracy: „Staramy się być szczerzy i pokorni, jeśli chodzi o zrównoważone podejście. Trzymamy się faktów. Mówimy i pokazujemy tylko to, co rzeczywiście robimy, zamiast składać obietnice i sprawiać dobre wrażenie. Dlatego to dla nas ważne, by mówić o bardziej zrównoważonym asortymencie i zachowaniach, bo 100% jest poza naszym zasięgiem”.

Salah Said, Corporate Responsibility & Sustainability Manager

moda zalando sustainability wiosna spring 2020
mat. prasowe Zalando, fot. Brett Lloyd

Prywatnie: „Gdy kupuję ubrania, obsesyjnie szukam certyfikatów. Ważny jest dla mnie aspekt ludzki. Kto zrobił moje ubranie? Gdzie i w jakich warunkach? Staram się też ograniczać pranie. Czasem, zamiast włożyć coś do pralki, wystarczy powiesić to na balkonie, żeby się przewietrzyło.”

W pracy: „Aby stać się bardziej zrównoważoną firmą, musimy przemyśleć nasz model biznesowy. I robimy to codziennie. Ta droga stwarza dla nas nowe możliwości rozwoju. Myślimy jak angażować w ten proces naszych klientów, a także naszych partnerów biznesowych, w tym marki. Osobiście, mocno wierzę w innowacje i nowe technologie. To badania i wynalazki pomogą nam poradzić sobie z wyzwaniami, które przed nami. Oczywiście to musi iść w parze ze zmianą zachowań każdego z nas. Nie tylko jednostki i firmy mają na to wpływ. Potrzebne są też odgórne regulacje”.

Kerra Simmons, Partner Communications Manager

moda zalando sustainability wiosna spring 2020
mat. prasowe Zalando, fot. Brett Lloyd

Prywatnie: „Nigdy nie wyrzucam ubrań ani książek. Zawsze jest ktoś, kto ponownie je wykorzysta i pokocha. Nauczyłam się naprawić i zszywać rzeczy — jeśli odpadnie mi guzik lub zrobi się mała dziurka, umiem sobie sama z tym poradzić.”

W pracy: „To miło widzieć jak wszystko składa się w większą całość. Jak możemy poprawić proces pakowania. Jak możemy uczynić nasz łańcuch dostaw bardziej czytelnym. Jak możemy wytwarzać bardziej zrównoważone produkty. To fajnie obserwować jak różne marki łącza swoje siły i wspólnie z Zalando stają się lepsze”.
Na stronie Zalando.pl oraz na profilach społecznościowych marki znajdziecie więcej zdjęć, oraz materiały video, które stworzone zostały we współpracy z fotografem Brettem Lloydem.


Po zeszłorocznym sukcesie aplikacji Wardrobe w Niemczech jesienią 2020 roku Zalando planuje uruchomienie sekcji „pre-owned”. W zakładce będzie można upolować unikatowe produkty, wcześniej należące do innych użytkowników Zalando. Tym samym Zalando przybliży klientom ideę obiegu zamkniętego w modzie i pomoże im wcielić ją w życie. Czekamy z niecierpliwością!

 

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Veja
mat. prasowe Veja, fot. Vincent Desailly

Bądź eko – sneakersy jakich nie znasz!

Szukasz sportowych butów na wiosnę? Rozważ wybór etycznej marki, która myśli o twoich stopach i twojej planecie. Zapłacisz ciut więcej, ale oddasz swój głos w słusznej sprawie.
Zuzanna Szustakiewicz
20.04.2020

Kupując ubrania i dodatki, staramy się wspierać inicjatywy, które na pierwszym miejscu stawiają nie własny zysk, ale dobro naszej planety i swoich pracowników. Lubimy marki, które mają transparentny łańcuch dostaw i mądrze zarządzają zasobami. Bo każdy nasz wybór ma znaczenie. My głęboko wierzymy, że moda zrównoważona to, bardziej niż kolejny przemijający trend, nowy kierunek, za którym niedługo podążą wszyscy. Im szybciej, tym lepiej, można nawet biegiem! Może w butach, którejś z tych 6 marek? Veja Przyjaciele Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion założyli tę markę w 2004, wierząc głęboko, że można robić sportowe buty w sposób etyczny i ekologiczny. Ich buty projektowane są w Paryżu, a materiały pozyskuje się z organicznych hodowli i rolnictwa ekologicznego m.in. bezpośrednio od brazylijskich hodowców drzew kauczukowych, których Veja wspiera. Jedną z dostępnych opcji jest but w pełni wegański. Buty z rozpoznawalnym V mają już status kultowych, a ich fanką jest choćby Meghan Markle. Timberland Marka od początku stawia na odpowiedzialność. Każdy produkt Timberland zawiera coś ważnego. Składnik pochodzący z recyklingu. Zieloną technologię. Skórę z odpowiedzialnej garbarni. Marka każdego dnia pracuje nad jednym z najbardziej ekologicznych standardów produkcji w branży odzieżowo-obuwniczej. Przestrzega surowych norm na każdym etapie drogi ubrań i butów sygnowanych logo z drzewkiem. Nieustannie poszukuje innowacji. Polecamy model Emerald Bay, w którym cholewka wykonana została z wytrzymałego, lekkiego materiału ReBOTL pochodzącego z przetworzonych plastikowych butelek. Allbirds To fenomenalny przykład zupełnie innego myślenia o butach. Motto marki, którą założyło dwóch Nowozelandczyków Tim Brown i Joey...

Czytaj dalej
moda shopping sieciówki wiosna 2020 po kwarantannie Zara Małgosia Bela
mat. prasowe Zara, Małgosia Bela ma na sobie asymetryczny top (139 zł) i kopertową spódnicę z kieszeniami (199 zł)

Zara, H&M, Mango i Reserved otwarte. Idziemy na zakupy!

Polujemy na ubrania i dodatki w Zarze, H&M, Mango i Reserved. Oczywiście zachowując wszelkie środki ostrożności.
Zuzanna Szustakiewicz
05.05.2020

4 maja została otwarta większość sklepów, także tych z ubraniami i dodatkami. Z przyjemnością wychodzimy z domu, by przejść się na spacer. Tym razem zamiast zatłoczonego parku czy lasu, wybieramy prawie puste sklepy i galerie handlowe. Ale przestrzegamy zasad higieny. Nosimy maseczki, dezynfekujemy ręce i zachowujemy dystans wobec innych kupujących oraz ekspedientów. W kwestii korzystania z przymierzalni stosujemy się do zaleceń obsługi danego sklepu. Przed wyjściem z domu warto sprawdzić godziny otwarcia Zary, H&M, Mango i Reserved, żeby móc zrobić wymarzone zakupy w realu. Warto też zrobić listę, by uniknąć wydawania pieniędzy pod wpływem nagłego impulsu, chociaż w razie czego większość sieciówek wprowadziła 60 dniowe prawo zwrotu lub wymiany. Oto nasza lista marzeń. Możecie się inspirować! Warto upewnić się, które salony Reserved są otwarte, ponieważ firma postanowiła zamknąć część swoich lokalizacji zwłaszcza w dużych galeriach handlowych.

Czytaj dalej
moda sesja kampania Vicher
mat. prasowe Vicher, fot. Łukasz Pukowiec

Uwaga Vicher! Wreszcie jest kolekcja polskiej marki na wiosnę i lato 2020

Najnowsza odsłona jednej z najbardziej pożądanych polskich marek jest jak tlen. Wnosi tak potrzebny nam powiew optymizmu, wolności i energii. Chcemy więcej!
Zuzanna Szustakiewicz
04.05.2020

Do sukienek projektowanych przez Inez i Katarzynę Wicher wzdychamy już od kilku sezonów (podobnie jak cała branża mody). Na obecną kolekcją przyszło nam jednak czekać dłużej niż zwykle. Bo choć kolekcja już w styczniu była pokazywana na prestiżowych targach Who's Next w Paryżu, a wszystko było gotowe do sprzedaży w marcu, to projektantki zdecydowały się poczekać z premierą. Teraz gdy powoli wracamy do „normalności”, siostry Wicher startują z kampanią i kolekcją „Wild at Heart”. Wspaniale, bo ile można czekać?!   „Wild At Heart” na wiosnę-lato 2020 Kalifornijskim wzgórza, niebo i ocean. Na tym tle zamaszyste, jedwabne sukienki maksi w nasyconych kolorach. Najnowsza kampania duetu Vicher „Wild at Heart” została sfotografowana na wybrzeżach Los Angeles. Zdjęcia robił Łukasz Pukowiec, a za stylizacje odpowiadała Ewelina Gralak. Na kolekcję składa się 30 looków, w których znajdziemy mocne kobiece sylwetki, eksplozję kolorów i fasony będące kwintesencją wolności.  W tym idealnym równaniu nie mogło zabraknąć autorskich wzorów projektantek. W tym sezonie jest to zebra — klasycznie czarno-biała i ta elektryzująca różowo-pomarańczowa.  Motywem przewodnim konstrukcji projektów z tej kolekcji jest koło. Figura koła została zastosowana w tworzących formę słońca promienistych plisowaniach w sukniach i na rękawach. Koło to symbol nieskończoności, odradzania i doskonałości. W kolekcji znalazło się miejsca także dla jasnego dżinsu, z przekornie postrzępionymi brzegami oraz lekko  plisowanych tkanin, które powstały w małych manufakturach w Polsce. Dzięki delikatnemu, transparentnemu jedwabiowi i warstwom projekty są wspaniale przestrzenne i pełne oddechu. W większości sylwetek znajdziemy wszystko to, co...

Czytaj dalej
Sesja moda wiosna lato SS2020 Łukasz Jemioł
fot. Jakub Pleśniarski/Van Dorsen Artists

Kolekcja inspirowana ziemią i naturą, czyli Łukasz Jemioł ekologicznie

Optymistyczny błękit, świeża biel i klasyczna czerń. Do tego zwierzęce printy. Kobiece fasony, zapewniające swobodę ruchu, oraz naturalne tkaniny dające ciału odetchnąć. Na reszcie!
Zuzanna Szustakiewicz
09.05.2020

Świadomość ekologiczna w branży mody rośnie. Coraz więcej marek i projektantów porzuca dawne myślenie i włącza tryb eko. I świetnie! W najnowszej kolekcja na sezon wiosna-lato 2020 Łukasz Jemioł znajduje swoją drogę do bardziej etycznej mody: naturalne i ekologiczne tkaniny doskonałej jakości oraz ponadczasowe fasony, które będą modne bez względu na sezon . Wspólnie tworzą spójną garderobę, w której łatwo połączyć ze sobą poszczególne elementy. W kolekcji dominują klasyczne kolory – biel, czerń, błękit i pudrowy róż. Garnitury, krótkie kombinezony, szmizjerki i koszule mają kobiecy krój i uniwersalny charakter . Wzór panterki i tygrysa oraz etniczne tekstury materiałów, a także naszywane na kurtkach i sukienkach kieszenie to wyraźna inspiracja Afryką i dalekimi podróżami. „Nowa kolekcja to kwintesencja miejskiego safari i wycieczka na Czarny Ląd afrykański — dla kobiet, które kochają naturalne tkaniny, nurt eko i świadomą modę, ale i takich, które nie boją się podkreślać swojej kobiecości poprzez printy, odważne zestawienia i nietuzinkowe rozwiązania”, mówi Łukasz Jemioł.   Zdjęcia: Jakub Pleśniarski/Van Dorsen Artists Stylizacja: Alicja Werniewicz Makijaż i fryzury: Kasia Biały/D’vision Talents Modelka: Wiola/Uncover Models Scenografia: Marek Piotrowski Studio: PinUp Studio Retusz: Maria Bieluszko Asystentka stylistki: Agnieszka Frankel   Wszystkie ubrania z kolekcji Łukasz Jemioł dostępne na www.lukaszjemiol.com

Czytaj dalej