
Polskie modelki i aktorki walczą o lepszą przyszłość dla pszczół. Ty też możesz!
Gdy czytałam „Farmagedon” poruszył mnie fragment poświęcony pszczołom na plantacjach migdałowców w Kalifornii. W wyniku gospodarki monokulturowej oraz całego wachlarza środków chemicznych stosowanych na tych terenach, naturalnie nie występuje tam już ani jedna pszczoła. Dlatego owady, potrzebne do zapylenia migdałowców (bez czego nie byłoby ani jednego owocu) przywożone są w swoich ulach tirami, w określonych z góry terminach. Takie obwoźne pasieki są rozwiązaniem stosowanym na terenie całego USA, a pszczelarze w sezonie mają zapełniony swój kalendarz co do godziny i wysoko cenią swoje usługi. Oczywiście także dlatego, że ani oni, ani ich pszczoły nie mają łatwego życia, a wiele owadów podczas pracy oraz transportu umiera.
Wymieranie pszczół to problem całego świata – jeden ze skutków kryzysu klimatycznego. Bez pszczół zginiemy i my. Potrzebne są rozwiązania w skali globalnej, ale warto też działać lokalnie.
Zrób to po swojemu dla pszczół!
Niedawno Diana Dyba (@jestem_w_lesie) autorka bloga „Zrób to po swojemu” zainicjowała akcję #zrobmytorazemdlapszczol. Poprosiła bohaterów swoich tekstów, twórców polskich niezależnych marek i manufaktur by stworzyli przedmioty specjalnie na licytację dla pszczół.
Do jutra na portalu Allegro Charytatywni można wylicytować jeden z przedmiotów przekazanych m.in. przez Misiura design, Slowpresso, Gia czy Szmaciane Misie. Z zebranych środków, we współpracy z Roi Się (@roisie.pl) powstaną nowe ule i domki dla trzmieli m.in. w pasiece należącej do Fundacji Pociechom.
„Chcemy pobudować nowe ule na terenie Fundacji Pociechom, które przyciągną dzieci, młodzież i dorosłych do tego cudownego miejsca, które pomaga dzieciom, stosując hipoterapię oraz alpakoterapię. Coś wspaniałego! Chcemy także wybudować ścieżkę edukacyjną z tablicami informacyjnymi na temat pszczół i ich życia i ważności dla środowiska” – mówi Diana Dyba, autorka akcji.
Kup koszulkę, wesprzyj pszczołę!
W akcji bierz udział także marka Bynamesakke, która od początku swojego istnienia stawia na modę zrównoważoną. Założyciele i właściciele marki Iza i Robert Keyes przekażą 20% z zakupu każdego T-shirtu oraz koszulki typu longsleeve do końca czerwca na konto Fundacji Pociechom. Zakupy w Bynemasakke zrobiły już modelki: Anna Jagodzińska, Julia Bijoch, Monika Partyka, Anna Zasada i Nikola Stajszczak, a także aktorki: Monika Mrozowska i Karolina Bruchnicka.
Dziewczyny publikują na swoim Instagramie posty ubrane w T-shirtach marki, zachęcając w ten sposób swoich fanów, by przyłączyli się do akcji. Wystarczy kupić koszulkę!