Pilates - metoda na smukłą sylwetkę
Adobestock

Pilates - metoda na smukłą sylwetkę

Połowa hollywódzkich seks-bomb, na czele z Megan Fox, zachwalają ćwiczenia Pilatesa
Agata Chabierska
20.01.2010

Połowa hollywódzkich seks-bomb, na czele z popularną Megan Fox, zachwalają wszem i wobec ćwiczenia Pilatesa - talia osy, zgrabne nogi, jędrna pupa… Czego chcieć więcej?

W porównaniu do aerobiku Pilates wydaje się mało efektowny. Ćwiczenia są powolne i nie wyglądają na wyciskające z nas litry potu i tysiące kalorii. Jednak to właśnie te ograniczone, spokojne ruchy wpływają na sylwetkę znacznie lepiej niż skoki i wymachy. Pilates jest metodą stosowaną powszechnie w rehabilitacji wad postawy i schorzeń układu ruchowego!

Więcej podobieństwa znajdziemy z jogą - tu też liczy się oddech, precyzja, napięcie mięśniowe, rozciąganie oraz wzmacnianie mięśni, o egzystencji których nie mamy w ogóle pojęcia. Największe korzyści z Pilatesa:

  • Lepsza elastyczność, sprężystość i postawa ciała
  • Silniejsze mięśnie - zwłaszcza brzucha i pośladków; odpowiedzialne na piękną figurę
  • Wysmuklenie i wydłużenie ciała
  • Rozluźnienie napięć, zestresowanych mięśni, tonizowanie kształtu kończyn
  • Wzmocnienie pleców i redukcja dolegliwości związanych ze skrzywieniami kręgosłupa.

Najwyższa pora przejść do ćwiczeń - cały repertuar obejmuje ponad 500, ale dla codziennej domowej gimnastyki już te poniższe wystarczą, aby zmienić coś na lepsze. Nie coś - własną figurę!

„Setka”, czyli znane ćwiczenie na rozgrzewkę. Unosimy proste nogi pod kątem 45 stopni do podłogi, podnosimy głowę z klatką piersiową oraz wyprostowane wzdłuż tułowia ręce, jak na zdjęcie. W tej pozycji przesuwamy ręce o 20 centymetrów do góry i na dół - 100 razy.

Leżenie na plecach, jedna noga zgięta pod kątem prostym, łydka równolegle do podłogi, druga wyprostowana pod kątem 45 stopni do podłogi. Unosimy klatkę piersiową z głową i chwytamy za zgięte kolano. Powoli zmieniamy nogi usztywniając mięśnie brzucha. Powtarzamy 10 - 20 razy.

Siedząc płasko na podłodze, z wyprostowanym złączonym nogami z przodu, powoli kładziemy klatkę piersiową na kolanach, wytrzymując w tej pozycji kilka sekund. Powtarzamy 10 razy.

W leżeniu na plecach unosimy obie proste nogi do pionu. Następnie wykorzystując mięsnie brzucha przenosimy nogi za głowę, unosząc biodra, tak by łydki stały się równoległe z podłogą (jak na zdjęciu). Wracamy do pionu i powtarzamy 10 razy.

Zobacz także: Joga - oczyszcza umysł i ciało oraz... zapewnia udany seks!

W klęku podpartym jedną nogę unosimy równolegle do podłogi. Ze spiętym brzuchem i pośladkami wykonujemy nią małe kółka - po 10 w obie strony.

6056121 - Z leżenia na brzuchu podnosimy się na wyprostowanych rękach utrzymując prosty tułów. Z tej pozycji podnosimy po kolei wyprostowaną nogę, na wysokość bioder. Dla ułatwienia można pozostać na łokciach, zamiast prostych rękach.

Leżąc na plecach, jedną nogę zginamy w kolanie i opieramy stopą o podłogę, drugą prostujemy pionowo w górę. Podnosimy 20 razy biodra zaciskając mięśnie pośladków. Powtarzamy z drugą noga w pionie.

Leżąc na lewym boku, lewa ręką wyprostowujemy do góry jako przedłużenie linii tułowia i kładziemy na niej głowę. Prawą nogę ugiętą wysuwamy do przodu kładąc łydkę na podłodze przed nami. Lewą nogą robimy kółeczka -  w obie strony po 10. Zmieniamy nogi. 

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
screen: Facebook

"Piwna joga" to nowy sposób na idealną sylwetkę. Słyszałyście o tych zajęciach?

To jedna z najpopularniejszych aktywności fizycznych na świecie
Urszula Wilczkowska
28.08.2017

Każdy wielbiciel i propagator zdrowego stylu życia doskonale wie, że uprawianie sportu i alkohol nie idą w parze. Jest jednak jeden wyjątek. W Niemczech powstała właśnie nowa forma aktywności fizycznej - piwna joga. Joga jest jedną z najbardziej popularnych form ćwiczeń, a w połączeniu z piwem może okazać się prawdziwym hitem. To idealna połączenie przyjemnego i pożytecznego. Jak powstała "piwna joga"? Pewnie nikt nie będzie zdziwiony, że pomysł na „piwną jogę” powstał w Niemczech, gdzie wytwarza się najwięcej piwa w Europie. Na początku były to niezobowiązujące spotkania miłośników jogi, którzy są również miłośnikami piwa. Ludzie ubrani w sportowe stroje wykonywali asany z butelkami w dłoniach. Trend przetrwał próbę czasu i zdobył ogromną popularność. Obecnie „piwną jogę” ćwiczy się w Rosji czy Australii, a wszystko zaczęło się niedawno, bo latem 2016 roku.   It's all about balance. Next BierYoga session this Thursday, 7pm at Hänsel & Brezel. More details in link in bio. Cheers! #bier #Berlin #party #fitness #beer #yoga #bieryoga #beeryoga #yogainporation #balance Post udostępniony przez BierYoga (@bieryoga) 26 Lip, 2016 o 6:27 PDT Propagatorką „piwnej jogi” jest joginka Jhula, która wyjaśnia, że tutaj chodzi o połączenie filozofii jogi z przyjemnością towarzyszącą piciu piwa. Uważa, że najważniejszą korzyścią płynącą z uprawiania tej aktywności jest redukcja codziennego stresu. Jak wygląda „piwna joga”? Jesteś zmęczona po pracy i najchętniej wróciłabyś do domu, wzięła gorącą kąpiel lub obejrzała dobry film? A przed tobą jeszcze zajęcia fitness? Teraz możesz łączyć to, co lubisz z tym, co musisz robić. Najkrócej mówiąc, zajęcia polegają na wykonywaniu...

Czytaj dalej