
Odzież używana z Zalando? Tak! Platforma rusza z ofertą Pre-owned. Niedługo także w Polsce!
Jeszcze niedawno mówienie o tym, że ubieramy się w second-handach, nie było popularne. W ciągu ostatnich kilku lat podejście do zakupów z drugiej ręki zmieniło się diametralnie, a kryzys klimatyczny i ten wywołany pandemią tylko przyspieszyły zmiany. Dzisiaj upolowanie jedwabnej sukienki, swetra z kaszmiru czy wełnianego płaszcza w sklepie vintage to fakt, którym można pochwalić się w gronie przyjaciółek. Dzięki temu czujemy się trochę mniej winne i mamy pewną namiastkę nieulegania konsumpcjonizmowi, przynajmniej ja tak mam...
Odzież z drugiej ręki jest trendy!
Rynek odzieży używanej jest jednym z prężniej rozwijających się sektorów w modzie. Wg badania GlobalData szacuje się, że wartość rynku „resale” wzrośnie z 24 miliardów $ w 2018 do 51 miliardów $ w 2023 roku. Trend ten widać też gołym okiem — modne jest choćby korzystanie z francuskiego Vestiaire Collective, amerykańskiego RealReal czy polskiego Vinted. Warszawski Bazar Miejski jest tak popularny, że ostatnio otworzył swoją trzecią lokalizację w popularnej galerii handlowej i jak grzyby po deszczu powstają kolejne podobne miejsca. Swój kawałek tortu w sektorze pre-owned chcą mieć też najwięksi gracze. Grupa H&M we wrześniu tego roku uruchomiła serwis Resell z używanymi ubraniami COS. Choć bardziej sceptyczni eksperci mody zrównoważonej i modelu zamkniętego obiegu w modzie twierdzą, że takie działania nie są motywowane etycznymi przesłankami, to jednak są pozytywne skutki takich ruchów, jak choćby wzrost zainteresowania odzieżą używaną i rezygnowanie z zakupów ubrań w pierwszym obiegu.
Pre-owned na Zalando
Modowa i lifestyle’owa platforma Zalando dołącza do nurtu sprzedawania odzieży używanej i uruchamia swoją nową ofertę Pre-owned. Ogłoszona po raz pierwszy w lutym tego roku nowa oferta skierowana jest zarówno do klientów, którzy chcą kupować, jak i do tych, którzy zamierzają sprzedawać używane artykuły na Zalando. Oferta została przygotowana spójnie z wyglądem, wrażeniami i wygodą znaną z platformy Zalando i będzie dostępna dla milionów klientów w całej Europie.
Zalando Pre-owned to proste!
Dzięki Pre-owned klienci Zalando będą mogli z łatwością sprzedawać artykuły bezpośrednio na Zalando, korzystając z darmowej wysyłki. Aby jeszcze bardziej ułatwić klientom zarządzanie swoją garderobą, Zalando zaktualizowało funkcję listy życzeń. Klienci od razu będą mogli zobaczyć wszystkie artykuły, które kupili na Zalando, a także dodać artykuły kupione gdzie indziej, by potem sprzedać je w zaledwie kilku kliknięciach. Po sprzedaży odzieży klienci mogą wybrać, czy wolą otrzymać kartę podarunkową na Zalando o odpowiedniej wartości, czy chcą wesprzeć jedną z dwóch partnerskich organizacji charytatywnych, Czerwony Krzyż lub WeForest.
Zrównoważone podejście do mody
Umożliwiając swoim klientom danie drugiego życia ubraniom bezpośrednio na platformie, nowa oferta Pre-owned jest częścią strategii do.MORE Zalando. Celem tej strategii zrównoważonego rozwoju jest przedłużenie życia 50 milionów artykułów i wyeliminowanie tworzyw sztucznych jednorazowego użytku do 2023 roku. Zgodnie z polityką Zalando, wspierającą zrównoważony rozwój, we wszystkich zamówieniach z kategorii Pre-owned wykorzystywane są wolne od plastiku opakowania z papieru pochodzącego z recyklingu. Uruchomieniu oferty Pre-owned towarzyszy kampania marketingowa zatytułowana Zmień[my] świat mody, zachęcająca klientów do sprzedawania, znajdowania i nadawania nowego stylu unikalnym artykułom modowym.