Od Reserved do etycznej mody, czyli o nowej marce Commitment i ciuchach nie tylko do jogi
Mat. prasowe, fot. Wunsche & Samsel

Od Reserved do etycznej mody, czyli o nowej marce Commitment i ciuchach nie tylko do jogi

Commitment to po angielsku zobowiązanie. Nowa polska marka zobowiązuje się, że da nam wygodne i modne ubrania dobrej jakości, które ponosimy wiele sezonów. Jedne sprawdzą się na macie, inne na imprezie.
Zuzanna Szustakiewicz
30.07.2020

Commitment to pomysł, który nie powstał z dnia na dzień. Narodził się z wielu lat przemyśleń i doświadczeń w branży mody. Za marką stoi Monika Kapłan, odpowiedzialna za strategie marketingowe największych polskich marek odzieżowych, m.in. za kampanie Reserved z Kate Moss czy Kendall Jenner. Teraz razem z Kamą Bojarczuk i Eweliną Wydrą chcą robić modę inaczej i lepiej. Jak?

Bermudy na 5 sposobów!

Mniej, lepiej i w Polsce!

Zobowiązanie nowej marki to przede wszystkim tworzenie mody zrównoważonej. Bardziej etyczne podejście widać w wielu aspektach działalności Commitment. Po pierwsze marka nie jest przywiązana do sezonów, ubrania są zaprojektowane do noszenia przez cały rok, a poszczególne elementy kolekcji łatwo łączyć w różnorodne, ale spójne zestawy.

Od Reserved do etycznej mody, czyli o nowej marce Commitment
Mat. prasowe, fot. Wunsche & Samsel
Po drugie Commitment w swoich kolekcjach wykorzystuje materiały pochodzące z dead stocku, czyli partie tkanin zalegające w magazynach, przeznaczone do zniszczenia.
Od Reserved do etycznej mody, czyli o nowej marce Commitment
Mat. prasowe, fot. Wunsche & Samsel
W swoich sportowych modelach marka korzysta z recyklingowanego poliamidu, a część kolekcji wykonuje ze szlachetnych surowców wysokiej jakości — naturalnej skóry, jedwabiu i wełny z merynosów, co sprawia, że dłużej ponosimy ich ubrania. Po trzecie całą swoją produkcję Commitment realizuje w Polsce.

Sport, minimalizm i wygoda

Commitment czerpie inspiracje z jogi. W kolekcji widać fascynację sportem, retro estetyką oraz minimalizmem. Proste kroje, spójna kolorystyka i duża uwaga przywiązywana do detali.

Od Reserved do etycznej mody, czyli o nowej marce Commitment
Mat. prasowe, fot. Wunsche & Samsel
Tworząc swoją markę Monika, Kama i Ewelina zdecydowały się na komfort i wygodę. „Współczesny tryb życia stawia przed modą nowe wymagania. Zamiast dopasowanych marynarek i wąskich spódnic coraz częściej pozwalamy sobie na nieformalne ubrania, w których po prostu czujemy się swobodnie. To, jaki nadamy im charakter, w dużej mierze zależy od zestawień. Np. luźny sportowy krój można łamać casualem albo fasonem klasycznym.” – czytamy w informacji prasowej.

Pierwsza kolekcja Commitment

To aż 52 modele ubrań i dodatków, z których można zbudować całą szafę. Płaszcz, kardigan, koszula i plisowana spódnicy z jednej strony, z drugiej dres, legginsy, top do ćwiczeń oraz torba XXL i jedwabna apaszka. Wszystkie te elementy znajdziemy w pierwszej kolekcji polskiej marki.

Od Reserved do etycznej mody, czyli o nowej marce Commitment
Mat. prasowe, fot. Wunsche & Samsel
Złamana biel, klasyczny beż, spokojna mięta i szałwia, energetyczny kobalt i mocna czerń przewijają się przez kolekcję i pozwalają łączyć poszczególne jej elementy w uniwersalne zestawy.
Od Reserved do etycznej mody, czyli o nowej marce Commitment
Mat. prasowe, fot. Wunsche & Samsel
„Miękki luźny dres zestawiony z koszulą i mokasynami to pomysł na styl, który chcemy upowszechnić” – mówi Ewelina Wydra, główna projektantka Commitment.

Cena ma znaczenie

„Do tej pory klienci mogli kupować tanie ubrania słabej jakości, takie na chwilę, albo bardzo drogie, lepiej wykonane, służące przez lata. Brakowało czegoś pomiędzy – porządnego projektu i jakościowego wykonania w średnim przedziale cenowym. Tę niszę wypełnia właśnie Commitment” – mówi Kama Bojarczuk.

Od Reserved do etycznej mody, czyli o nowej marce Commitment
Mat. prasowe, fot. Wunsche & Samsel
Za top Commitment zapłacimy 149 zł, za szorty 249 zł, a za bluzę z kapturem 399 zł. Najdroższy w kolekcji, dwustronny pikowany żakiet zadrukowany logiem marki kosztuje 999 zł.

Dla kogo Commitment robi ubrania?

Monika, Kama i Ewelina deklarują, że ich klientka to świadoma konsumentka, dla której ważna jest jakość i to, jak i gdzie powstają ubrania, które wybiera. To osoba, która za ciuchy ze szlachetnych materiałów, uszyte w Polsce jest w stanie zapłacić więcej.

Od Reserved do etycznej mody, czyli o nowej marce Commitment
Mat. prasowe, fot. Wunsche & Samsel
Taka, która docenia fakt, że w kolekcji sportowej marka korzysta z przędzy z recyklingu, a do produkcji bezszwowych modeli wykorzystuje prąd z energii słonecznej. Dziewczyna, do której Commitment adresuje swoje kolekcje, żyje aktywnie, ceni sobie równowagę i ma zdrowy dystans do świata. 

Chcecie dowiedzieć się więcej? Zajrzyjcie na stronę thisiscommitment.com

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
sukienka bez pleców to must have lata 2020
mat. prasowe The Odder Side

Modna sukienka na lato? To sukienka bez pleców! Na przykład od TheOdderSide

Seksownie odsłonięte plecy to znak firmowy The Odder Side, ale sukienki z dekoltem z tyłu znajdziesz też w ofercie innych polskich marek
Zuzanna Szustakiewicz
23.07.2020

Lato to najlepszy czas, by odsłonić ciało! Możesz pokazać swoje opalone nogi, nosząc supermodne bermudy lub jak dziewczyny z Instagrama wybierając szorty z lnu w piżamowym stylu. Możesz też pokazać swoje plecy. Ta część ciała to fetysz zarówno projektantek The Odder Side, jak i ich stylowych fanek. Sukienka bez pleców Historia marki The Odder Side (i nazwa tej polskiej marki) jest ściśle związana z dekoltem na plecach . To bawełniana koszulka z głębokim V z tyłu, w ostatniej chwili wymyślona przez Brygidę Handzelewicz-Wacławek i Justynę Przygońską i odszyta w ich pierwszej kolekcji ponad pięć lat temu zapewniła ich marce miejsce na polskiej modowej mapie. T-shirty i longsleevy bez pleców stanowią kolekcję basic The Odder Side i do dziś są bestsellerem marki. W każdej kolejnej kolekcji Brygida i Justyna lansują nowe oryginalne dekolty , które w ich letnich sukienkach osiągają mistrzowski poziom. Najgorętszy dekolt na plecach należy do... Od kilku sezonów inne polskie marki modowe dołączyły do wyścigu w kategorii sukienka bez pleców . W tej dyscyplinie swoich reprezentantów, a raczej reprezentantki mają już Muuv., Veclaim, Le Collet i Nudyess. Wybraliśmy dla was kilka typów, ale wciąż nie potrafimy zdecydować, która sukienka jest najfajniejsza... Może wam pójdzie lepiej!

Czytaj dalej
Moda na wygodę, dresy i casual od polskiej marki
fot. Łukasz Żyłka

Trendy jesień 2020: dresy w wersji romantycznej i nowych kolorach. Premiera kolekcji SaintBy

Skąd taka popularność tzw. streetwearu? Bo coraz częściej w modzie wybieramy jakość i wygodę. Polska marka serwuje jedno i drugie. I robi to z wielkim wdziękiem.
Zuzanna Szustakiewicz
11.08.2020

Spodnie i bluzy wykonane z miękkich dzianin to część streetwearu , który od kilku sezonów przenika do szaf, nawet tych bardzo eleganckich. Jeśli jednak część z was, tak jak ja, nie uległa do tej pory temu trendowi, to ostatnie miesiące postawiły na głowie nasze potrzeby. Kto by podejrzewał pół roku temu, że w dresach będziemy „chodzić” do pracy? Wakacyjna beztroska i praca w trybie homeoffice to sprawcy obecnego dresowego zamieszania w modzie. Polska marka SaintBy przekonuje, że tak szybko z dresów nie zrezygnujemy. Komfort ubranie jest jak comfort food „W ostatnim czasie słowo »komfort« nabrało nowego znaczenia. Szukaliśmy go też w modzie. Zdefiniowaliśmy na nowo swoje garderoby. Zostawiliśmy ubrania jakościowe i ponadczasowe , ale też komfortowe , w których czujemy się po prostu dobrze”, mówi Ania Baj, właścicielka polskiej marki ubrań SaintBy, dzięki której określenie „dresy damskie” nabiera nowego znaczenia. Przekonując nas, że komfort to teraz przewodni trend, jej marka SaintBy na nowy sezon proponuje dwie wygodne odsłony: basic i casual. W linii Basic znajdziemy oczywiście dresy. Jesienią do wiosennego różu i złamanej bieli, dołączyły dwa nowe kolory: ciepły camel i głęboką zieleń . Odszyte z nich zostały spodnie, tunika oraz bluzy : klasyczna z kapturem, oversizowa bez kaptura i krótka odsłaniająca brzuch. Casual w wersji romantycznej Drugą częścią nowej kolekcji marki jest linia casual. Jeśli wydaje Wam się, że znajdziecie tu spodnie typu chino i kurtki z kieszeniami to się zdziwicie, bo casual w wersji SaintBy jest dziewczęcy i romantyczny . Marka lansuje m.in. sukienki z falbanami z bawełny oraz zmysłową slipp dress wykonaną ze szlachetnego jedwabiu. Na sukienkę zarzucamy swetry z wełny...

Czytaj dalej
H&M współpracuje z projektantami i wypuszcza boho sukienki i ponadczasowe garnitury
mat. prasowe

Romantyczne sukienki kontra modne garnitury? Nowa kolekcje H&M na jesień zaskakuje! Również tym, kto ją zaprojektował...

Dla szwedzkiej marki pracowali już Lagerfeld, Marant i Valli. Sprawdź jakich projektantów H&M zaprosił do współpracy jesienią 2020. Możesz się zdziwić!
Zuzanna Szustakiewicz
28.08.2020

Karl Lagerfeld, Marni czy Giambattista Valli. Szwedzka marka przyzwyczaiła nas do limitowanych jesiennych kolekcji , które tworzy we współpracy ze światowej sławy projektantami . Czekamy na nie w napięciu od maja, kiedy ogłaszana jest współpraca, do listopada, kiedy kolekcja trafia na półki. Tym razem w miejsce jednego designera H&M zaprosiła do współpracy aż dwie marki, a zamiast późną jesienią kolekcje te mają swoje premiery już teraz . Modne ubrania od Sandry Mansour dają moc W centrum zainteresowań Sandry Mansour  jest sztuka, natura i kobieta. Inspirację do tworzenia swoich kolekcji libańska projektantka czerpie z obrazów, książek i snów... Sandra mówi, że wyjątkowo dużo i intensywnie śni, a sny zapisuje w specjalnym notatniku, który trzyma na nocnym stoliku. Nic więc dziwnego, że założona przez nią w Bejrucie w 2010 marka słynie właśnie z sennej, fantazyjnej, marzycielskiej, a jednocześnie odważnej estetyki . Bo Sandra projektuje piękne ubrania, których zadaniem jest wzmocnić kobiety. Nowa kolekcja H&M – nadzieja i światło dla wszystkich Pomysł na kolekcję dla H&M zrodził się, jak mówi Sandra „z potrzeby niesienia przesłania nadziei i światła dla kobiet na całym świecie”. Kolekcja zaprojektowana dla szwedzkiej sieciówki nosi tytuł „Fleur de Solei”, bo słonecznik jest idealnym połączeniem natury i słońca. Oprócz natury inspiracją do powstania kolekcji były surrealistyczne prace Toyen, obrazy Dorothei Tanning oraz poezja Leny Leclercq. Z tego mariażu wątków powstała kolekcja modnych sukienek, bluzek i spódnic , w których jednocześnie widać motywy damskiej mody z początków XX wieku....

Czytaj dalej
odzież używana - trend czy przyszłość mody
mat. prasowe Vinted

Miłość z drugiej ręki – kupujemy w secondhandach, czekamy na vintage z prawdziwego zdarzenia

Wzrost świadomości konsumentów oraz nasze kurczące się budżety spowodowały, że rynek odzieży używanej ma przed sobą tłuste lata. Czy jest się z czego cieszyć?
Zuzanna Szustakiewicz
16.12.2020

Ten dreszczyk emocji towarzyszący przesuwaniu ściśniętych wieszaków i przewracaniu ubrań w tzw. „grzebadłach”. „Dzisiaj wszystko za 5 zł! Cena dnia 29 zł za kg!” Ja nie potrzebuję dodatkowej zachęty, by regularnie co środę odwiedzić kilka ulubionych lumpeksów na warszawskiej Ochocie. Wiem, że wytrwałą poszukiwaczkę czeka zawsze nagroda: kaszmirowy sweter, wełniany płaszcz, jedwabny top, designerka sukienka – wszystko za grosze. Lumpeksy odwiedzam nie tylko tam, gdzie mieszkam – każdy wyjazd to świetna okazja, by zwiedzić lokalne ciucholandy – niektórzy wybierają Kopenhagę, a ja mam swoje ulubione miejsca w Wejherowie i w Opolu Lubelskim. Koleżanka z kolei już któryś raz namawia mnie na wyprawę do jej ukochanego wakacyjnego „lumpka” w Piszu – chyba pojedziemy na wiosnę. Uzależnienie? Znam gorsze... Mogłabym z czystym sumieniem zatytułować ten tekst – „Second-hand moja miłość”. I choć trudno zachować dziennikarską obiektywność, to o boomie na używaną odzież nie piszę po to, by zaklinać rzeczywistość, ale dlatego, że zmieniająca się sytuacja na świecie, w tym kryzys klimatyczny i pandemia sprawiły, że prędzej czy później większość z nas pokocha modę z drugiej ręki, z wyboru albo konieczności. Second-hand w liczbach Vinted, największy europejski serwis, na którym ludzie sprzedają odzież z drugiej ręki, niedawno ogłosił, że w Polsce ma już 3 mln zarejestrowanych użytkowników, a tzn., że jedna na dziesięć dorosłych osób w Polsce sprzedaje lub kupuje używane rzeczy na Vinted! Największa platforma sprzedająca modę z drugiej ręki na świecie – amerykański ThredUp w swoim dorocznym badaniu Fashion Resale Report publikuje dane, z których czarno na białym wynika, że rynek second-hand w USA w 2019 roku rósł 25...

Czytaj dalej