Najmodniejsza torebka sezonu? Pastelowa, w rozmiarze mini, z metką „Made in Poland”
fot. Ina Lekiewicz

Najmodniejsza torebka sezonu? Pastelowa, w rozmiarze mini, z metką „Made in Poland”

Na pokazach na wiosnę i lato 2020 zaroiło się od kolorowych minitorebeczek. Chociaż taka it-bag nie mieści zazwyczaj dużo, to ta polskiej marki Mandel cię zaskoczy!
Zuzanna Szustakiewicz
01.06.2020

Dla pięknych torebek potrafimy stracić głowę! A jeśli oprócz wyglądu są superfunkcjonalne, to jesteśmy w siódmym niebie! Być może torebki Mandla odziedziczą kiedyś nasze córki. Bo moda zatacza koła, a dobra jakość i rzemiosło zawsze są na czasie.

 

It-bags Made in Poland

 

Dobrze pamiętam, gdy pierwszy raz trzymałam w rękach torebkę marki Mandel. Było to jakieś cztery lata temu na jednych z warszawskich targów Mustache lub Hush Warsaw (które niestety przeszło już do historii). Właściwie to nie była nawet torebka, ale bardzo praktyczne połączenie torebki z etui na telefon. Pamiętam, że zdziwiona powiedziałam: „Niesamowite, że też nikt tego wcześniej nie wymyślił”, a sprzedająca torebki uśmiechnięta brunetka odpowiedziała, że słyszała te słowa sporo razy tego dnia. Zupełnie nie zdziwiło mnie więc, że Mandel szybko stał się nie tylko jedną z moich ulubionych marek torebek „Made in Paland” i od 4 lat odnosi kolejne sukcesy. Monika Kalicińska z sezonu na sezon udoskonala wnętrza swoich torebek, by były jeszcze bardziej praktyczne. A ja cały czas zastanawiam się, jak jej się to udaje!?
 

Mandel znaczy migdał

 

Almond to obok kultowej Phone Purse flagowy produkt marki. Co zresztą ma sens, bo Mandel i Almond znaczy to samo, czyli migdał. Różowy, miętowy, holo i nude, w matowej i lakierowanej skórze — to nowa paleta limitowanych, letnich kolorów migdałów. Tej wiosny projektantka zabawiała się nie tylko kolorem, ale i rozmiarem Almonda.

Mandel Wiosna lato 2020 London Kampania
fot. Ina Lekiewicz

Mandel Wiosna lato 2020 London Kampania
fot. Ina Lekiewicz

Mandel Wiosna lato 2020 London Kampania
fot. Ina Lekiewicz

Mandel Wiosna lato 2020 London Kampania
fot. Ina Lekiewicz

Wersja Micro zmieści telefon, karty płatnicze, klucze i pomadkę, ma odpinaną rączkę tak jak każdy Almond. Nano to urocza miniaturka na klucze i karty płatnicze, którą można przypinać do paska czy też przewiązać na nadgarstku. Oprócz migdała w kolekcji nalazła się też Vanity Bag w wersji Round i Triangle.

Mandel Wiosna lato 2020 London Kampania
fot. Ina Lekiewicz

Ta niepozorna, na pierwszy rzut oka, torebeczka tradycyjnie zaskakuje funkcjonalnym wnętrzem z przegródkami na telefon i karty oraz wygodnym otwieraniem. W zależności od dobranego paska może być świetnym dodatkiem do dresu, ale sprawdzi się też na wielkie wyjścia. 

Wszystkie nowe modele w pastelowej odsłonie są wersją limitowaną i pojawią się w kilku dropach na www.mandel.com. Do kolekcji limitowanej PasteLove dołączy też kilka stałych modeli jak Phone Purse i Almond Bag.

Sesja zdjęciowa nowych Mandli powstała w Londynie, zdjęcia zrobiła Ina Lekiewicz, a wystylizowała Rachel Bakewell.
 

Torebki Mandel etycznie

 

Kochamy torebki, dzięki którym proste dżinsy i biała koszula albo wieczorowa sukienka nabierają charakteru. Jeszcze bardziej kochamy te, które powstają w Polsce i są tworzone z dbałością o każdy detal. Ale najbardziej kochamy modele, które powstają w duchu mody zrównoważonej. W zeszłym roku Monika z Mandla stanęła przed trudnym wyborem: jak prowadzić markę, która opiera się na tworzeniu i sprzedawaniu nowych torebek, a jednocześnie być w zgodzie z samą sobą i swoimi ekologicznymi wartościami. Zamiast zamknąć uwielbianą przez klientki markę, projektantka wprowadziła jako pierwsza w Polsce model bliski idei obiegu zamkniętego.

Mandel Recycle, Repair, Reuse, Rent
mat. prasowe

Filozofia ta sprowadza się do 4R. Recycle — oprócz nowych torebek na stronie dostępne są torebki używane. Reuse — starego Mandal można oddać w zamian za kod rabatowy na nowe modele. Repair — marka oferuje usługi naprawy swoich torebek. Rental — Mandal nie musisz kupować, możesz go tylko wypożyczyć. Zazdroszczę Monice pomysłów.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
trendy wiosna-lato 2020 pokazy plisy pleats solejka
East News: Chloé, Lanvin, Lacoste, Luisa Beccaria, Marco de Vincenzo

Trendy wiosna-lato 2020. Jeszcze więcej plis, please!

Plisowane spódnice i sukienki zdobyły serca projektantów. Są kobiece i eleganckie, a jednocześnie nowoczesne i sportowe. I bardzo korzystne dla sylwetki.
Zuzanna Szustakiewicz
01.06.2020

Jako dziecko na hasło plisowana spódnica dostawałam dreszczy. Kojarzyła mi się ona z gryzącym wełnianym mundurkiem, który nosiłam do szkoły i strojem do tenisa, w którego nigdy nie lubiłam grać. O ile niechęć do tenisa mi pozostała (wolę inne sporty) to plisowane spódnice pokochałam, ale do tej miłości musiałam dojrzeć.   Plisy na spódnicach i sukienkach najlepsze dla sylwetki   W starożytności noszenie plisowanej tkaniny świadczyło o statusie społecznym i zamożności. Dlaczego dzisiaj kobiety uwielbiają ubrania z plisowanego materiału? Ponieważ pionowe pasy wyszczuplają , a doły z tkanin uformowanych w harmonijkę dodają całej sylwetce kobiecości i lekkości. Asymetryczne cięcia i linie dodatkowo wydłużają sylwetkę. Plisowana spódnica przeważnie szyta jest z koła. Rozchodzące się od jego środka linie przypominają promienie słońce, dlatego taką spódnicę nazywamy solejką (od francuskiego soleil, czyli słońce).   Solejki i sukienki z plisowanymi dołami mają w sobie coś sportowego, a także klasycznie eleganckiego. Można je nosić na luzie — ze sneakersami i dżinsową kurtką, bardziej formalnie — z mokasynami i marynarką lub wieczorowo z połyskliwymi dodatkami. Zawsze są pełne wdzięku i... harmonii!   Jak powstają plisy? Podglądamy najlepszych.   Hermès, Christian Dior, Chanel, Balenciaga, Balmain, Yves Saint Laurent... Wszyscy najwięksi projektanci korzystali i do dziś korzystają z usług Maison Lognon. Warsztat działa od czasów Napoleon III i kultywuje tradycyjne techniki plisowania tkanin , sięgające XIX wieku.    

Czytaj dalej
Zalando.pl moda zrównoważona nowa współpraca z markami
mat. prasowe Zalando.pl

Zalando promuje zrównoważony rozwój i wymaga tego od marek

Do 2023 roku Zalando będzie współpracowało tylko z firmami, które spełnią kryteria dotyczące norm etycznych i środowiskowych. Jakie? Jeśli leży ci na sercu los planety, sprawdź.
Zuzanna Szustakiewicz
29.05.2020

Wczoraj duńska platforma sprzedażowa wraz z Sustainable Apparel Coalition (SAC) i firmą technologiczną Higg Co. ogłosiła, że zamierza przyspieszyć tworzenie globalnego standardu zrównoważonego rozwoju w branży mody.   Czym jest zrównoważony rozwój w modzie?   Moda jest jedną z najbardziej szkodliwych dla środowiska branż gospodarki. Zmaga się także z problemami natury etycznej — brakiem transparentności, jeśli chodzi o pozyskiwanie zasobów, produkcję i łańcuch dostaw. O tym, jak ważna jest przejrzystość działań marki, przekonała się ostatnio boleśnie Jessica Mercedes Kirschner, kiedy wokół  koszulek z metką Veclaim rozpętała się burza . Samo pojęcie „zrównoważony rozwój” ma wiele znaczeń, trudno je jednoznacznie zdefiniować, a jeszcze trudniej zrozumieć. Działania są rozproszone, na rynku istnieją setki certyfikatów, etykiet i inicjatyw, a ich podejście do zrównoważonego rozwoju bywa różne. Marki i detaliści mają własne oceny i różne cele. Branży brakuje wspólnej metody pomiaru zrównoważonego rozwoju . Higg Brand & Retail Module (w skrócie Higg BRM) to narzędzie, które zapewnia markom i sprzedawcom kompleksowy sposób oceny ich działalności pod kątem takich aspektów jak prawa człowieka, uczciwe płace i emisja CO2 . Dzięki modułowi Higg BRM Zalando będzie pozyskiwać porównywalne dane od swoich marek partnerskich. Dzięki temu rozwiązaniu współpraca z markami partnerskimi ulegnie istotnej i trwałej poprawie. Łatwiej będzie też zrozumieć wyzwania branży, zarówno na poziomie poszczególnych firm, jak i całego przemysłu. Wszyscy członkowie koalicji SAC, zarówno marki, jak i detaliści, będą używać narzędzia Higg BRM do mierzenia wyników i postępów w zakresie...

Czytaj dalej
trendy wiosna-lato 2020 sandały i klapki z kwadratowymi noskami strap sandals pokazy wybiegi moda
East News: Rejina Pyo, Jacquemus, Proenza Schouler

Trendy wiosna-lato 2020. Sandały z kwadratowym noskiem

Jakie buty można nosić i do zwiewnej sukienki, i do dżinsów, i do dresowych spodni? Kolorowe sandały z cieniutkich pasków, koniecznie z kanciastym noskiem!
Zuzanna Szustakiewicz
02.06.2020

Najmodniejsze sandały tego sezonu wcale nie mają wysokiego obcasa. Mogą być na niewysokim słupku, kwadratowym klocku, zgrabnej kaczuszce lub na zupełnie płaskiej podeszwie. Ważne, żeby miały kwadratowy, kanciasty nosek.   Sandały 2020 - liczy się styl i wygoda!   Wygoda to hasło przewodnie mody w dobie pandemii. Podejrzewam, że to trend, który zostanie z nami na dłużej. Gdy wrócimy do pracy w biurach, zaczniemy spotykać się z przyjaciółmi i bywać na imprezach nadal będzie dla nas ważne czy dobrze się w czymś czujemy. Zaletą tych letnich butów jest ich lekkość. Aby noszenie sandałów skonstruowanych z cienkich pasków, było maksymalnie komfortowe, polecamy modele wykonane z miękkiej skóry lub zamszu . Żeby z kolei stopa się z nich nie wysuwała, warto pomyśleć o modelu z dodatkowym skórzanym paskiem między palcami, à la japonki .   Z czym nosić te wiosenne buty?   Cały urok tych butów polega na tym, że możesz je założyć do wszystkiego! Ich najbardziej naturalną parą są letnie sukienki — te bawełniane, te na ramiączkach czy te z najnowszej etycznej  kolekcji H&M Conscious . Spróbuj założyć je do ulubionych dresowych spodni, w końcu moda kocha kontrasty. Jeśli chcesz podkręcić swoją stylizację, zawiąż paski w kostce na wierzchu nogawek od spodni. Bez względu na to, co założysz na górę, takie buty sprawią, że całość będzie wyglądać lekko i kobieco.   Oto kilka inspiracji na zakup tych sandałów w naszych ulubionych sieciówkach.

Czytaj dalej
Risk For Love, LGBTQ, Duma, Pride, wiosna 2020, parada równości
Daniel Sunderland i Piotr Sunderland, fot. Antoni Mroziński

Risk For Love – tęczowa kolekcja marki Risk stworzona z okazji Pride Month

Są tacy, którzy zaryzykują wiele dla miłości... Polska marka pokazuje ich w najnowszej kampanii i prezentuje kolekcję, której partnerem jest Kampania Przeciw Homofobii.
Zuzanna Szustakiewicz
01.06.2020

Czerwiec to wyjątkowy miesiąc dla społeczności LGBTQ na całym świecie. W świętowanie Pride Month włącza się polska marka Risk Made in Warsaw, która właśnie wypuściła swoją kolekcję Risk For Love i pokazała kampanię, w której triumfuje miłość – prawdziwa, równa, wolna.   Pod tęczową flagą   „Gdybym miała narysować flagę dla planety Ziemia , to byłaby to właśnie tęcza” - mówi Klara Kowtun – współzałożycielka Riska. Tęczowa flaga to symbol środowisk LGBTQ, a jak powstała? Jej twórcą był amerykański artysta i aktywista na rzecz środowisk gejowskich Gilbert Baker. Pofarbował on pasy materiału na 8 kolorów, zszył je razem i zaprezentował podczas Parady Równości w San Francisco 25 czerwca 1978 roku. Każda barwa oznacza co innego: różowa — seksualność, czerwona — życie, pomarańczowa — ukojenie, żółta — słońce, zielona — naturę, turkusowa — sztukę i magię, indygo — pokój i harmonię, fioletowa — duchowość. Baker celowo nie opatentował swojego projektu, by każdy na całym świecie mógł go odtworzyć po swojemu.   Risk For Love   Tęczową flagę zinterpretowały także po swojemu założycielki Risk Made in Warsaw – Antonina Samecka i Klara Kowtun.  Wszystkie kolory tęczy  pojawiają się zarówno na rozkloszowanych bananówach, spódnicach inspirowanych latami 70. spódnicach, jak i letnich sukienkach na ramiączkach. Zaprojektowane przez Pawła Palikota łagodnie zaokrąglone litery tworzące słowo RISK, odtwarzają łuk naturalnej tęczy i pojawiają się w postaci haftu na plecach wygodnej, szarej bluzy. „Projektując ubrania w tęczę, miałyśmy prosty cel — by każdy mógł na ulicy, w biurze,...

Czytaj dalej