Najmodniejsza biżuteria sezonu jesień-zima 2020 to łańcuch. Ta polska marka wie to bardzo dobrze!
Fot. Magdalena Kozicka

Najmodniejsza biżuteria sezonu jesień-zima 2020 to łańcuch. Ta polska marka wie to bardzo dobrze!

Setki małych ogniw składają się na modne minimalistyczne łańcuchy, tak jak pojedyncze emocje budują skomplikowane relacje. O tym opowiada nowa kampania Więzi marki Umiar.
Zuzanna Szustakiewicz
22.09.2020

Jeśli kiedyś zdarzyło nam się zapomnieć, jak ważne w naszym codziennym życiu są relacje, to ostatnie pół roku pozwoliło nam sobie o tym przypomnieć! Lockdown, ograniczenia w kontakcie z najbliższymi i brak spotkań towarzyskich uzmysłowiły nam, że najważniejsze w naszym życiu są więzi, które budujemy z innymi ludźmi. Z tymi, których kochamy, z tymi, z którymi się przyjaźnimy, z tymi, z którymi pracujemy, a nawet z nieznajomymi, z którymi mieszkamy na jednej klatce czy osiedlu. Wszystkie one budują skomplikowaną sieć relacji, bez której trudno wyobrazić sobie nasze życie.

Modny łańcuch na jesień 2020

O wadze naszych relacji z innymi w swojej nowej kampanii opowiada marka biżuterii Umiar, a modne proste łańcuchy i ażurowe formy są pięknym punktem wyjścia tej opowieści. Więzi — tak nazywa się nowa kolekcja marki Umiar, która została stworzona dla niej i dla niego, aby za pomocą biżuterii opowiedzieć o wadze codziennych relacji.

modna biżuteria z łańcucha na jesień
Fot. Magdalena Kozicka
„Dzięki temu, że istnieją połączenia pomiędzy elementami, czyli więzi, może powstać coś pełnego i pięknego, zarówno w tworzeniu wyjątkowej biżuterii, jak i relacji z drugim człowiekiem” - mówią Malwina Wysińska i Magdalena Brzozowska, właścicielki i projektantki tej polskiej marki.

Minimalizm i rzemiosło zawsze na czasie

Biżuteria polskiej marki Umiar to pochwała minimalizmu w formie i wyrazie. Projekty z nowej kolekcji Więzi są również hołdem dla prostoty. Istotę kolekcji oddają użyte w niej materiały i tradycyjne techniki rzemieślnicze. Łańcuchy, które stanowią bazę kolekcji, zostały wyplecione ręcznie z setek małych ogniw, w niewielkiej pracowni pod Warszawą.

modna biżuteria z łańcucha na jesień
Fot. Magdalena Kozicka
Wykonano je z trzech rodzajów splotów. Nowością w ofercie marki są ażurowe siatki — unikatowe zdobienie wywodzi się z architektury i nawiązuje do siły związanej z jednością. Elementy kolekcji to m.in. misternie plecione naszyjniki, kolczyki i bransoletki oraz elementy z ażurowej struktury.

Biżuteria dla niej i dla niego

Więzi to pierwsza kolekcja, którą marka stworzyła także do mężczyzn. Znalazły się w niej spinki do mankietów, szpilki do marynarek, a także krawaty bolo. Projektantki zaproponowały zupełnie nową interpretację tej ozdoby. W zaprezentowanej odsłonie bolo porzuca swój kowbojski charakter na rzecz subtelnego, biżuteryjnego wyrazu, głównie dzięki wykorzystaniu szlachetnych materiałów: srebra i złota.

modna biżuteria z łańcucha na jesień
Fot. Magdalena Kozicka
„Od początku istnienia marki chciałyśmy tworzyć biżuterię, którą mogliby zainteresować się także mężczyźni. Naszą intencją była próba odejścia od tradycyjnego rozróżnienia na ozdoby dla mężczyzn i kobiet. Upewniło nas w tym wiele rozmów z naszymi klientkami i klientami. Kolekcja nie określa płci. Krawat bolo jest propozycją dla wszystkich, spinki do mankietów mogą zaś być doskonałym dodatkiem tak do męskiej, jak i damskiej koszuli” — mówią projektantki.

Biżuteria z Umiarem

Polska marka Umiar powstała w 2015 roku. Magdalena Brzozowska i Malwina Wysińska założyły ją z miłości do prostych form i pasji projektowania. Sama nazwa marki definiuje wartości, za którymi podążają projektantki: proste w formie i wyrazie projekty, szlachetne materiały, najwyższa jakość wykonania i rzemieślnicze doświadczenie. Umiar to biżuteria w duchu slow, robiona lokalnie z dbałością o każdy szczegół. W zeszłym sezonie Magda i Malwina stworzyły wyjątkową kolekcję Vintage Touche — na bazie znalezionych i uratowanych od zapomnienia gum odlewniczych z lat 50., 60. i 70. stworzyły piękne biżuteryjne formy z nutą retro.

modna biżuteria z łańcucha na jesień
Fot. Magdalena Kozicka

Wszystkie kolekcje marki znajdziecie w sklepie internetowym marki www.umiar.pl, w showroomie przy ulicy Mokotowskiej 50 w Warszawie oraz punktach partnerskich.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
20 urodziny Pandora Moments Pandora recykling wiosna lato 2020
mat. prasowe

Biżuteria z recyklingu? Pandora pozytywnie zaskakuje!

Wszystkie fanki duńskiej marki biżuteryjnej ucieszy fakt, że teraz srebrne i złote koraliki Pandory, które kolekcjonują na swoim nadgarstku, będą bardziej przyjazne dla środowiska.
Zuzanna Szustakiewicz
04.06.2020

W opublikowanym w tym tygodniu na oficjalnej stronie Grupy Pandora oświadczeniu czytamy, że do 2025 roku marka będzie korzystać tylko ze srebra i złota pochodzących z recyklingu . Pandora jest największą na świecie marką biżuteryjną, więc jej decyzja ma realny wpływ na ilość wydobywanego surowca . To także dobry przykład dla pozostałych firm z biżuteryjnej branży.   Biżuteria przyszłości z przeszłością   Winnie Liljeborg i Per Enevoldsen zaczęli swoją przygodę z biżuterią na przełomie lat 70. i 80. Początkowo biznes polegał na tym, że importowali biżuterię z Tajlandii na zamówienie duńskich firm. Pod koniec lat 80. zatrudnili pierwszego projektanta i zaczęli tworzyć własne produkty, które powstawały w sprawdzonych zakładach produkcyjnych pod Bangkokiem. Choć wtedy nikt nie używał hasła zrównoważony rozwój, to para Duńczyków po prostu prowadziła swój biznes uczciwie i odpowiedzialnie.   Wyjątkowe wspomnienia, czyli bransoletka Moments   W 2000 roku powstał flagowy produkt duńskiej marki – bransoletka Pandora Moments . Nowatorski pomysł na bransoletkę, na której gromadzisz pojedyncze koraliki związane z jakimś wydarzeniem czy wspomnieniem, tak bardzo spodobał się klientom, że wkrótce Pandora weszła na rynek amerykański, niemiecki oraz australijski i stała się marką globalną. Od 2010 roku firma jest notowana na kopenhaskiej giełdzie. Obecnie marka sprzedaje biżuterię w ponad 100 krajach , w 7500 sklepach, z których 2700 to autorskie concept story, zatrudnia ponad 26 tysięcy ludzi, ponad 11 tysięcy w Tajlandii, gdzie powstają produkty Pandory.   Z szacunku dla ludzi, środowiska i surowców.   Pandora jest członkiem Responsible Jewellery Council i częścią UN Global Compact. Marka stawia na niskoemisyjny...

Czytaj dalej
trendy wiosna-lato  2020 łańcuchy, biżuteria, chains, chokers
East News: Chloé, Sacai, Bottega Veneta

Trendy wiosna-lato 2020. Reakcja łańcuchowa na szyi

Krótki łańcuch to biżuteryjny must have sezonu. Możesz go nosić na co dzień z T-shirtem, elegancko z koszulą lub imprezowo z topem na ramiączkach.
Zuzanna Szustakiewicz
10.06.2020

Chain, chain, chain... Chain of fools!” śpiewała Aretha Franklin. I choć u Królowej Soulu łańcuch stanowił metaforę skomplikowanej miłości, to nasze uczucia względem biżuterii są czyste i proste. Kochamy błyskotki! W tym sezonie do kolekcji dorzucamy wyraziste łańcuchy i nosimy je nawet po kilka na raz. Krótki łańcuch, czyli brakujące modowe ogniwo. Moje pierwsze skojarzenia z masywnym, złotym łańcuchem blisko szyi nie są zbyt pozytywne i raczej związane z subkulturami, z którymi się nie utożsamiam. Gdyby więc ktoś mi powiedział pół roku temu, że taki gangsterski łańcuch będzie moim ulubionym dodatkiem biżuteryjnym tej wiosny, to popukałabym się w czoło. A jednak... Warto czasem zmienić zdanie, z resztą nie tylko w kwestiach mody, polecam! Wracając do ogniw. Wystarczy zerknąć na wybiegi Sacai, Chloé czy Bottegi Venety , by totalnie stracić głowę i dać się „zakuć w stylowe łańcuchy”. Jak nosić choker w 2020? Najważniejsze to nie bać się nosić go do wszystkiego. Przekonałam się, że w weekend świetnie wygląda do białej koszulki i dżinsowych szortów . W tygodniu dodaje modowego sznytu oficjalnej koszuli — najlepiej założyć go zresztą na wierzch, na kołnierzyk. Wieczorem pięknie podkreśla dekolt noszony do jedwabnej slip dress , nawet jeśli chwilowo stroje się tylko dla siebie w domu. Wiosenne łańcuchy lubią towarzystwo. Warto albo nosić kilka krótkich chokerów na raz, albo do krótszego łańcucha przy szyi dołączyć dłuższy naszyjnik, który zawsze ładnie wysmukla dekolt i wydłuża całą sylwetkę.

Czytaj dalej
modna biżuteria na lato 2020
fot. Dorota Szulc

Najmodniejsza biżuteria dla silnej kobiety? Sygnet z niebieskim kamieniem mocy

LAU Jewellery, którą modne dziewczyny pokochały za stylowe sygnety, właśnie wypuściła trzecią kolekcję. Dojrzalszą, przemyślaną i idealną na lato 2020!
Zuzanna Szustakiewicz
02.07.2020

Pod skrótem LAU kryje się Love Art Urban , bo założyciela tej biżuteryjnej marki mówią – „Motywuje nas miłość, inspiruje sztuka, napędza rytm miasta”. Jak wielu innych niezależnych polskich twórców także Marta i Szymon musieli zmodyfikować swoje plany w związku z pandemią koronawirusa. Dzięki temu ich trzecia kolekcja jest jeszcze bardziej dopracowana. Dodatkowo prezentując ją w środku lata, przyjaciele udowadniają, że zamiast sezonowości interesuje ich ponadczasowość, a robiona ręcznie w Polsce biżuteria LAU zostanie z wami na lata. LAU Jewellery rozdział III Jak czytamy w informacji towarzyszącej tej premierze trzecia kolekcja LAU Jewellery to zupełnie nowa odsłona polskiej marki. Marta i Szymon pracowali nad nią ciężko przez wiele miesięcy. W efekcie linia jest bardziej dojrzała i projektanci kierują ją do bardziej świadomej klientki . W najnowszej kolekcji znalazły się trzy nowe modele kolczyków o surowych kształtach , delikatne naszyjniki z teksturowanymi blaszkami , minimalistyczne pierścionki w wersji srebrnej i złotej oraz charakterystyczne dla marki sygnety z kamieniami . Jak deklarują właściciele marki — Marta i Szymon, kolekcja dedykowana jest kobietom, które mają w sobie „to coś”, dla których „biżuteria LAU ma być nie tylko dodatkiem, ale i ukoronowaniem ich wyjątkowości”. Kobiety mają głos LAU to projekty dla kobiet, które na co dzień pełnią wiele ról — pracują, są matkami, żonami, siostrami, studentkami. Kobiety te mierzą się z wieloma obowiązkami, ale jednocześnie nie zapominają o sobie — pielęgnują w sobie kobiecość i indywidualny styl . Jeśli chodzi o kampanię, tym razem przyjaciele spotkali się z fotografką Dorotą Szulc nie nad Bałtykiem, ale w studio fotograficznym w Warszawie. Do...

Czytaj dalej
Modne ubrania w stylu serialu wg. bestsellerowej powieści Król
fot. Marta Wojtal

Lata 30. w modzie. Nowa kolekcja answear.LAB jest inspirowana serialem „Król” na podstawie powieści Twardocha!

Światy mody i filmu często wzajemnie się przenikają. Canal+ i answear.LAB właśnie pokazały limitowaną kolekcję inspirowaną serialem „Król” i latami 30.
Zuzanna Szustakiewicz
23.09.2020

Projektanci często inspirują się filmami. Wystarczy przypomnieć sobie kolekcję na Prady na sezon jesień-zima 2013, by znaleźć odniesienia do „Mulholland Drive”, czy kolekcję Anny Sui na sezon jesień zima 2014, by dostrzec na wybiegu estetykę z filmu „Grand Budapest Hotel”. Tak jak za granicą świat mody kocha Davida Lyncha i Wesa Andersona, tak polska moda kocha Szczepana Twardocha, a raczej kocha „Króla” i wyprodukowany przez Canal+ serial na podstawie tej bestsellerowej powieści. Zanim w listopadzie obejrzymy serial, przyglądamy się kolekcji nim inspirowanej. Kolekcja Król Na premierę serialu Król poczekamy do listopada, ale już teraz na stronie Answear.com dostępna jest limitowana kolekcja inspirowana tym serialem — efekt niezwykłej współpracy wchodzącej na rynek marki answear.LAB i CANAL+. W tej niezwykłej kolekcji znajdziemy współczesną interpretację wzorów i fasonów z czasów serialu, którego akcja toczy się w 1937 r. w przedwojennej Warszawie.  Kolekcja answear.LAB KRÓL złożona jest z blisko 100 modeli ubrań, tworzących łącznie ponad 20 pełnych damskich stylizacji i 3 męskie. Limitowana kolekcja czerpie z estetyki serialowych kostiumów, ale także tworzy nową historię, w której bohaterką jest silna i niezależna współczesna kobieta. „Kiedy stanęłam na planie »Króla«, zobaczyłam ogromną skalę tego projektu. Jego jakość scenograficzną, dbałość o każdy detal rekwizytorski i przede wszystkim fenomenalne kostiumy, te specjalnie szyte, jak i te ściągane z różnych stron świata od kolekcjonerek – pasjonatek przedwojennych czasów. Nie miałam żadnych wątpliwości, że jako answear.LAB chcemy współpracować z CANAL+...

Czytaj dalej