Top 7 książek o modzie. Z jedną z nich nawet gotujemy...
mat. prasowe

Top 7 książek o modzie. Z jedną z nich nawet gotujemy...

Moda to nie tylko ubrania, to także forma sztuki. Zainspiruj się projektami Alexandra McQueena, zdjęciami Tima Walkera i sesjami wystylizowanymi przez Grace Coddington!
Zuzanna Szustakiewicz
29.04.2020

Nadal jesteśmy wierni zasadzie #zostańwdomu. Przebywanie w nim skłoniło nas do porządków nie tylko w szafie, ale i na półkach z książkami. Znaleźliśmy tam kilka pozycji, które polecamy Wam do czytania i oglądania. Można je też wyeksponować w widocznym miejscu w domu, bo wszystkie są przepiękne!

Alexander McQueen: Savage Beauty

fashion moda books albumy książki kwarantanna McQueen
mat. prasowe

Najbardziej wpływowy projektant swojego pokolenia. Obdarzony niezwykłą wyobraźnią i wrażliwością. Prowokator i enfant terrible świata mody. Lee McQueen zasłużył na wszystkie te określenia. Album „Dzikie piękno” napisany przez kuratora nowojorskiego Costume Institute przy Metropolitan Museum of Art został wydany przy okazji wystawy o tym samym tytule z 2011 roku. Książka to bardzo pogłębiona analiza twórczości Londyńczyka. Andrew Boltona w ciekawy sposób pokazuje jak na wyjątkową estetykę McQueena, składają się: tradycyjne angielskie krawiectwo (Lee zaczynał swoją karierę w jednym z zakładów krawieckich na Savile Row) specjalistyczne techniki haute couture i technologiczne innowacje.

Wydane dla MET
174 zł na krainaksiazek.pl

 

Tim Walker: Wonderful Things

fashion moda books albumy książki kwarantanna Tim Walker Wonderful Things
mat. prasowe

„Każde zdjęcie jest jak list miłosny napisany dla jednego lub kilku przedmiotów z kolekcji Muzeum Wiktorii i Alberta” – tak we wstępie do swojej książki pisze Tim Walker. Brytyjski fotograf znany ze swojej magicznej, jakby sennej estetyki zawiera przyjaźnie z przedmiotami i potrafi wejść z nimi w relację podobną do tej z ludźmi. Wystawa Tim Walker: Wonderful Thing, zakończona niedawno w Victoria&Albert Museum, przedstawiała ponad 100 zdjęć podzielonych na 10 oddzielnych projektów. Każdy z nich powstał w wyniku interakcji z innymi przedmiotami znajdującymi się w kolekcji słynnego londyńskiego muzeum. Każdy, kto nie zdążył odwiedzić tej niezwykłej ekspozycji (czyli między innymi autorka tego artykułu) powinien zaopatrzyć się w ten cudownie różowy album.

Wydane dla Victoria&Albert Museum
180 zł na Libristo.pl

 

Grace: Thirty Years of Fashion at Vogue

fashion moda books albumy książki kwarantanna Grace Coddington
mat. prasowe

Grace Coddington to jedna z bardziej rozpoznawalnych postaci modowej branży. Burza rudych włosów odcinająca się na tle czarnej, minimalistycznej sylwetki. Swoją karierę w modzie zaczynała jako modelka, nieszczęśliwy wypadek samochodowy sprawił, że zajęła się stylizacją. Przez ponad 30 lat realizowała sesje dla amerykańskiej edycji Vogue'a i jako jedna z niewielu osób potrafiła polemizować z Anną Wintour (polecamy film „September Issue”). Jednak to, czym Grace na stałe wpisała się w historię mody to sposób, w jaki przekształciła statyczne studyjne sesje mody lat 70. w dynamiczne historie z fabułą, realizowane we wspaniałych lokacjach. Wspomnieniom Walijki towarzyszą zdjęciami m.in. Helmuta Newtona, Guya Bourdina, Stevena Meisela, Annie Leibovitz i Petera Lindbergha.

Wydawnictwo Phaidon
249 zł na Bookoff.pl

 

The Eye: How the World’s Most Influential Creative Directors Develop Their Vision

fashion moda books albumy książki kwarantanna The Eye Kinefolk
mat. prasowe

Nathan Williams, założyciel magazynu Kinefolk przeprowadza intymne rozmowy z najbardziej wpływowymi dyrektorami kreatywnymi, także z branży mody. Pyta, co ich inspiruje, dzięki czemu rozwijają swoje wyjątkowe, artystyczne „oko” (tytułowe The Eye) i jak realizują swoje kreatywne wizje. Dzięki tej książce dowiemy się, co czyta Claire Waight Keller (do niedawna dyrektor kreatywna Givenchy, odpowiedzialna za kreację ślubną Meghan Markle). Thom Browne (jeden z najbardziej oryginalnych amerykańskich projektantów) zdradza, kto jest jego największym mentorem, a Marie-Amélie Sauvé – słynna francuska stylistka, wyznaje, co najbardziej ceni w swojej długoletniej współpracy z Nicolasem Ghesquière'em.

Wydane przez Kinefolk
Od 90 zł na amazon.com

 

Terry Richardson vol.1 Portraits i vol.2 Fashion

fashion moda books albumy książki kwarantanna Terry Richardson
mat. prasowe

Ten dwutomowy album to absolutny must-have każdego, kto jest zainteresowany modą, fotografią czy kulturą (zwłaszcza popkulturą) w ogóle. Ta monografia dokumentuje ponad 20 lat pracy Brytyjskiego fotografa. Zawiera ponad 600 zdjęć podzielonych na fotografię modową i intymne portrety ludzi. Znajdziemy tutaj zarówno edytoriale publikowane w Vogue’u, Harper's Bazaar, The Face, i-D, czy Interview, jak i te mniej znane, z początków kariery Terry’ego Richardsona. Ostra, hiperseksualna, często obrazoburcza estetyka Richardsona to jego znak firmowy. Album warto upolować na Bookoff.pl, gdzie kosztuje 40% swojej początkowej ceny.

Wydawnistwo Rizzoli
179,10 zł (przecenione 60%) na Bookoff.pl

 

Etro

fashion moda books albumy książki kwarantanna ETRO
mat. prasowe

Prawdziwa gratka dla wszystkich fanów estetyki boho. Napisana przez Renatę Molho książka opowiada ponad pięćdziesięcioletnią historię włoskiego domu mody. Założona w 1968 roku przez Gimmo Etro marka początkowo zajmowała się produkcja samych tkanin. Naturalne włókna, oryginalne wzory i innowacyjny proces farbowania — to wszystko sprawiło, że świat od razu pokochał materiały Etro i słynny wzór paisley. Firma rozwijała się prężnie, by w latach 90. wystartować z damską i męska linia pret-a-porter.

Wydawnictwo Rizzoli
259 zł na Foliobooks.pl

 

Missoni Family Cookbook

fashion moda books albumy książki kwarantanna Missoni Cookbook
mat. prasowe

Syn Angeli i wnuk Rosity i Taia Missoni – założycieli tego słynnego włoskiego domu mody Francesco Maccapani Missoni wpuszcza nas do rodzinnej kuchni, w której znajdziemy cudowny kalejdoskop smaków, zapachów i kolorów. Francesco z wykształcenia jest architektem, ale z zamiłowania kucharzem i cała rodzina pieszczotliwie nazywa go „una buona forchetta” (co po włosku znaczy dosłownie dobry widelec). Francesco ceni rodzinne, tradycyjne przepisy i zrównoważone podejście do jedzenia. Stawia więc na lokalne i sezonowe produkty, które znajdziemy także teraz na polskich targowiskach. Jeśli gotować to najlepiej we włoskim stylu! Dlaczego nie w stylu Missoni?

Wydawnictwo Assouline
244 zł na Libristo.pl

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
Niebieski to modny kolor lata
mat. prasowe

Niebieski to najmodniejszy kolor lata. Ta włoska marka wie to najlepiej!

Niebieski to kolor roku 2020 wg Pantone'a, ale także kolor włoskich wakacji. Dzisiaj robimy zakupy z marką Luisa Spagnoli i wybieramy ubrania w kolorze blu!
Zuzanna Szustakiewicz
14.07.2020

Sukienka w kolorze nieba rzymskiego nieba, czy lekka kurtka na lato w odcieniu morza przy Capri? Niezależnie od tego, co wybierzesz, poczujesz się jak na wakacjach we Włoszech. Kobieco i luksusowo. Są też inne powody, dla których warto latem nosić kolor niebieski. Classic Blue to kolor roku 2020 wg. Instytutu Pantone Ty i ja ze wzornikiem kolorów Pantone'a mamy do czynienia od czasu do czasu np. w sklepie, wybierając kolor farby do pomalowania ścian w salonie. Jednak projektanci korzystają z niego na co dzień, a Pantone Color Institute od 20 lat, na tajnych spotkaniach, wybiera rocznie jeden kolor, który będzie rządził w nadchodzącym roku i z którego designerzy i projektanci będą korzystać chętniej. Kolorem roku 2020 oficjalnie został Classic Blue. „W kolorze niebieskim, malowanym na niebiesko” Niebieski jest kolorem, który wpływa na nas bardzo pozytywnie: łagodzi stres, uspokaja i pobudza kreatywność. Osoby noszące odcienie niebieskiego postrzegamy jako bardziej profesjonalne i godne zaufania. „Nel blu, dipinto di blu” - tak brzmi pełen tytuł włoskiego hitu z lat 50., który cały świat bardziej kojarzy jako „Volare”. Przebój ‎Domenico Modugno doczekał się nieskończenie wiele coverów i każdy z nas ma swoją ulubioną jego wersję. Także wybierając swój ulubiony niebieski kolor, nie musimy podchodzić do tematu tak ortodoksyjnie, jak Pantone i trzymać się tego jednego odcienia — każdy niebieski jest piękny. Gotowa na zakupy na Luisaspagnoli.it dipinto di blu?

Czytaj dalej
Zara kampania wiosna-lato 2020 Steven Meisel
mat. prasowe Zara, fot. Steven Meisel

Romantyczną kolekcję Zary na wiosnę-lato 2020 sfotografował Steven Meisel

Znany fotograf po raz kolejny udowadnia, że jak nikt potrafi uchwycić na zdjęciach kobiece piękno. A hiszpańska sieciówka pokazuje, na co ją stać i ucieka konkurencji.
Zuzanna Szustakiewicz
03.05.2020

Steven Meisel jest jednym z najbardziej znanych fotografów modowych na świecie. Urodzony w 1954 roku Amerykanin zaczynał pracę w branży jako ilustrator, dopiero pod koniec lat 70. profesjonalnie zajął się fotografią. Przez ponad 40 lat swojej kariery robił zdjęcia największym gwiazdom m.in. Mickowi Jaggerowi czy Madonnie (z którą prywatnie się przyjaźni). Steven Meisel i supermodelki Ma na koncie kampanie dla największych domów mody, z których niektóre zatrudniały go co sezon, np. Prada (a ostatnio Marc Jacobs). W branży mówi się, że Meisel stoi za karierami większości topmodelek, w latach 90. wypromował supermodelki: Naomi Campbell, Cindy Crawford i Christy Turlington. Dzięki jego zdjęciom karierę zrobiła Gisele Bündchen, a w ostatnich latach siostry Gigi i Bella Hadid czy Kaia Gerber. Fotograf niezależny i zaangażowany Meisel protegowany naczelnej amerykańskiego Vogue’a Anny Wintour i ulubieniec Franki Sozzani, redaktor naczelnej włoskiego Vogue’a, fotografował każdą kolejną okładkę włoskiej edycji Vogue'a od 1988 roku do 2015 , co jest absolutnym fenomenem w branży mody. Sam fotograf ceni sobie bardzo niezależność artystyczną, a jego ulubione edytoriale to te, którymi może coś przekazać. Jak np. w słynnym numerze włoskiego Vogue’a „Black Beauty” z 2006 roku , w którym wystapiły wyłącznie czarnoskóre modelki (tak branża mody miała wtedy i nadal ma z tym problem) czy sesja z 2007 roku zrealizowana na oddziale psychiatrycznym (także z włoskiego Vogue’a). Oczywiście prawdziwe pieniądze fotografowie zarabiają nie na edytorialach, ale na komercyjnych projektach. Od kilku lat Steven Meisel co sezon fotografuje kampanie Zary. To, że hiszpańską markę stać na zatrudnienie fotografa takiego jak Meisel w sumie nie dziwi, w końcu Inditex to największy gracz na...

Czytaj dalej
COS jesienią lansuje minimalizm
mat. prasowe

Modny minimalizm i artyści, czyli kampania „New Perspectives” marki COS na sezon jesień-zima 2020

COS – siostra marki H&M, w nowym sezonie stawia na proste, ponadczasowe ubrania, artystyczne zdjęcia i niezwykłych bohaterów – tancerzy, poetów, muzyków i zaangażowane modelki
Zuzanna Szustakiewicz
31.08.2020

W dzisiejszych czasach, by skutecznie sprzedawać ubrania, bez względu na to, czy są to sukienki, marynarki, T-shirty czy dżinsy trzeba opowiedzieć klientowi pewną historię. Gdyby nie stojące za marką wartości ciuchy byłyby tylko kawałkami materiału. Świetnym tego przykładem jest najnowsza kampania marki COS. Filozofia siostry H&M  Należąca do giganta fast fashion H&M, marka COS od początku, czyli od 2007 roku stawia na nowoczesną klasykę, świetną jakość i ponadczasowy design . Budując konsekwentnie swoje DNA, ten brand współpracuje z artystami na całym świecie, wspiera młodych designerów i angażuje się w przeróżne kreatywne inicjatywy. Inspirowane sztuką i kulturą projekty COS owszem prezentowane są co sezon, ale założenie jest takie, że zgodnie z etycznym podejściem marki mają wytrwać wiele sezonów.  Niezwykła jesień-zima 2020 u COS Tej jesieni, znana z minimalizmu, marka stawia na różnorodność . W najnowszej kampanii na jesień-zimę 2020 COS przedstawia serię portretów „New Perspectives” autorstwa Jacka Davidsona. Do sesji zaproszone piętnastu przedstawicieli i przedstawicielek kreatywnej społeczności (głównie z Londynu, w którym pochodząca ze Szwecji marka ma swoją siedzibę). W stylizacjach Clare Richardson wystąpili m.in. stylista Ibrahim Kamara, modelka Lara Stone, poetka Greta Bellamacina i artystka Rhea Dillon. Ubrania z najnowszej kolekcji na jesień-zimę 20-20/21, w których wystąpili bohaterowie kampanii, łączą tradycyjne krawiectwo i innowacyjne pomysły . W kolekcji znajdziemy znane u COS  oversizowe kroje, asymetrie, cięcia i przeszycia w nieoczywistych miejscach. Gama kolorystyczna to złamana biel, beże, szarości przełamane mocnym błękitem, oranżem i zielenią. Na...

Czytaj dalej
newton
PAP/DPA

„Miłość? To tylko kilka liter”. Wielki fotograf,  Helmut Newton i jego jedyna miłość: June

Mówił, że w życiu liczą się seks i dobra zabawa. Ale to nieprawda. Dla niego liczyła się fotografia, a zaraz po niej... żona. June i Helmut Newton spędzili razem 56 lat. Szczęśliwych!
Dorota Szuszkiewicz
25.10.2020

13 listopada do kin wejdzie  film „Piękno i bestia” o legendarnym fotografie mody Helmucie Newtonie. W dokumencie opowiadają o nim jego gwiazdy i modelki m.in. Catherine Deneuve, Claudia Schiffer, Grace Jones, Isabella Rossellini. Newton lubił seksualizować swoje modelki, ale nawet rozebrane czy w kajdankach nie wyglądały na ofiary. Były piękne i silne. Taka też była jego żona – June. Ale kiedy się w niej zakochał, od razu zaznaczył, że fotografia będzie jego pierwszą miłością. Ona może być drugą. I że nie znosi odpowiedzialności. I myśli tylko o sobie. Jak to możliwe, że spędzili razem szczęśliwych 56 lat? Helmut Newton urodził się w 1920 w Berlinie, jako Helmut Neustädter, w bogatej żydowskiej rodzinie. Mieszkał w 10-pokojowym apartamencie otoczony liczną służbą i kolejnymi opiekunkami. Matka stroiła go jak lalkę – w piękne ubrania z miękkiego aksamitu – i strzygła na pazia. Kiedy poszedł do szkoły, stał się obiektem kpin kolegów. Z powodu zbyt dziewczyńskiego wyglądu, ale też dlatego, że jako jedyny przyjeżdżał do szkoły samochodem z własnym szoferem. W wieku 12 lat za trzy i pół marki kieszonkowego kupił pierwszy aparat fotograficzny. W wieku 16 lat porzucił szkołę i zaczął praktykę u znanej berlińskiej fotograficzki mody Elsy Neuländer-Simon – Yvy. Dziewictwo stracił jako 14-latek i od tej pory seks i fotografia stały się sensem jego życia. Z Berlina, uciekając przed hitlerowcami, wyjechał w 1938 roku do Singapuru. Rodzice popłynęli kilka miesięcy później do Ameryki Południowej. Ojca już nigdy nie zobaczył, Neustädter senior zmarł wkrótce po opuszczeniu Niemiec. Żyć jak w Hollywood W Singapurze Helmut był, jak wspomina, żigolakiem. Miał 18 lat, wdał się w romans z 34-letnią rozwódką Josette Fabien, właścicielką agencji reklamowej. Pomogła mu...

Czytaj dalej