Maseczki ochronne mogą być przy okazji stylowe
mat. prasowe Touch Wear

Maseczki ochronne mogą być przy okazji stylowe

Nie wiemy, jak długo potrwa obowiązek noszenia ich w miejscach publicznych. Potraktujmy więc ten przymusowy element garderoby jako stylowy dodatek... Co ty na to?
Zuzanna Szustakiewicz
16.04.2020

W Polsce zaczął obowiązywać nakaz noszenia maseczek ochronnych w miejscach publicznych. Wszystkim, którzy jeszcze nie do końca wiedzą, lub są nieprzekonani, po co mamy to robić, polecamy lekturę na ten temat na stronie WHO. A tych, którzy są już gotowi by nosić maseczki zachęcamy, żeby potraktowali je jako element stylizacji. Ponieważ obowiązek ten może potrwać całkiem długo, namawiamy do kupna kilku stylowych sztuk od polskich marek, oczywiście.

Wybór jest bardzo duży, ale my zdecydowaliśmy się na bajecznie kolorowe z jedwabiu od Touch Wear, wyprofilowane, neoprenowe od Petite Maison i te w piękny wzór Toile de Jouy z rustykalnymi scenkami od Łukasza Jemioła. W naszym wyborze nie mogło zabraknąć lnu — tutaj z pomocą przyszło Tatami Home. Zachwyciły nas marmurkowe wzory na maseczkach od MyAlpaca (sprzedawana od razu w zestawie po 4 sztuki) oraz zabawne maseczki, które z tkaniny pościelowej szyje Ola Rałowska vel Żona Johna — jeśli jeszcze nie znacie jej „cennych rzeczy”, to nadarza się świetna okazja by nadrobić zaległości.

Oczywiście jeśli macie zdolności manualne polecamy uszycie maseczki samodzielnie – świetny tutorial znajdziecie na profilu FB marki Risk Made in Warsaw.

Uwaga na koniec:

Maski mogą być najbardziej stylowe, ale aby ich noszenie miało jakikolwiek sens, należy przestrzegać kilku zasad. Oto krótka instrukcja użytkowania maseczek zaczerpnięta ze strony Mamaginekolog.pl. Dziękujemy Nicole!

 

  1. Przed założeniem maski należy umyć lub zdezynfekować ręce. Nie może być tak, że najpierw dotkniemy klamki w sklepie, włożymy kilka produktów, a potem nam się przypomni, że mieliśmy założyć maskę. Maskę zakładamy przed wejściem w miejsce publiczne.
  2.  Maska musi dobrze przylegać do twarzy, nie mogą robić się prześwity po bokach.
  3. Maska musi być sucha! Wilgotna maska to większe ryzyko przeniesienia cząstek wirusa zawieszonych w kropelkach wydzieliny z dróg oddechowych.
  4.  Maski nie można dotykać! Ciągłe dotykanie powoduje „wciskanie” osadzonej na niej wilgoci do środka, a to znów ułatwia przeniesienie cząstek wirusa. Maskę zakładamy przed wejściem w miejsce publiczne i ściągamy, jak je opuścimy. Nie ściągamy jej co chwilę, nawet do połowy, by lepiej oddychać nosem!
  5.  Maskę trzeba prawidłowo ściągać – łapiemy za gumki/troczki od tyłu i ściągamy do przodu, nie dotykając głównej przedniej części maski. Po zdjęciu maski myjemy ręce.
  6. Używając maseczek bawełnianych lub innych wielorazowych, trzeba pamiętać o właściwej dezynfekcji – roztworem alkoholu (minimum 70% spryskać i poczekać aż wyschnie), praniem w temperaturze powyżej 60 stopni z dodatkiem detergentu, lub wyjaławianiem w piekarniku przez 30 minut w 70 stopniach (oczywiście sposób dezynfekcji maski dostosowujemy do tego, jaką mamy maskę).
  7. Zdjętej wielorazowej maski nie trzymamy na blacie w kuchni lub szafce na klucze. Po zdjęciu a przed dezynfekcją wrzucamy ją to foliowego woreczka.
1\6
Touch Wear
Touch Wear
mat. prasowe

29 zł

2\6
MyAlpaca
MyAlpaca
mat. prasowe

100 zł (zestaw 4 sztuk)

3\6
Petite Maison
Petite Maison
mat. prasowe

49zł (dziecięca), 59 zł (damska)

4\6
Łukasz Jemioł
Łukasz Jemioł
mat. prasowe

29 zł (dziecięca), 39 zł (dorosła)

5\6
Tatami Home
Tatami Home
mat. prasowe

cena i zamówienia przez wiadomość na profilu Instagramowym marki

6\6
Żona Johna
Żona Johna
mat. prasowe

25 zł

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
Ania Kuczyńska polskie marki w walce z koronawirusem
mat.prasowe Ania Kuczyńska

Kupując, pomagasz. Wspieraj polskie szpitale w walce z Covid-19!

Polskie marki modowe zaangażowały się w pomoc polskim szpitalom. Sprawdź, które ubrania i dodatki wybrać, aby włączyć się do akcji.
Zuzanna Szustakiewicz
10.04.2020

Choć firmy modowe dotkliwie odczuwają ekonomiczne skutki aktualne sytuacji w Polsce i na świecie, to jednak solidarnie niosą pomoc polskiej służbie zdrowia. Niektóre, zarówno te małe, jak i te duże, szyją maseczki i zaopatrują w nie szpitale. Inne wspierają placówki medyczne finansowo. Ty kupujesz, a oni przekazują pieniądze szpitalom.  Agnieszka Rosa założycielka biżuteryjnej marki Rosa stworzyła specjalną bransoletkę Love, z której sprzedaży cały dochód przekazuje Dziecięcemu Szpitalowi Klinicznemu im. Józefa Polikarpa Brudzińskiego w Warszawie, który na czas epidemii został przekształcony w szpital zakaźny. Polską służbę zdrowia wesprzesz także, kupując bransoletkę ze specjalnej kolekcji Yes for Love. „Każda z nich ma niezwykłą moc. Nie tylko ze względu na unikalne znaczenie kamieni naturalnych, ale przede wszystkim na historię, którą bransoletki opowiadają. Są wyrazem wdzięczności dla polskich lekarzy, pielęgniarek i ratowników, którzy codziennie walczą o nasze zdrowie i bezpieczeństwo” - czytamy w komunikacie prasowym marki YES. Ania Kuczyńska z kolei w marcu pomagała Centralnemu Szpitalowi Klinicznemu MSWiA, a teraz przeznacza 10% dochodu ze sprzedaży w sklepie online swojej marki na rzecz Wojskowego Instytutu Medycznego na Szaserów w Warszawie. Należące do koncernu LPP Reserved i Mohito przeznaczają 10% dochodu ze sprzedaży swoich kolekcji #EcoAware szpitalom zakaźnym w Gdańsku i Krakowie. CCC przekazuje 10 zł z każdej sprzedanej pary butów marki Lasocki dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Wrocławiu. Z kolei 10% dochodu ze sprzedaży kolekcji Basic swojej marki SaintBy Anna Baj przekazuje Szpitalowi Miejskiemu w Siedlcach, swoim rodzinnym mieście. Warto też na bieżąco śledzić na Instagramie #polskiemarkidlasluzbyzdrowia akcję zainicjowaną...

Czytaj dalej