Kwiaty, pasy, krata... Mieszamy wszystko! Tu nasza wolność jest nieograniczona
fot. Frederic Pinet/Nomad Portugal Production

Kwiaty, pasy, krata... Mieszamy wszystko! Tu nasza wolność jest nieograniczona

Masajowie w strojach plemiennych i mzungu, czyli biała Europejka w eklektycznych, wzorzystych stylizacjach. Estetycznie łączy ich więcej niż dzieli. Bo moda to uniwersalny język!
Zuzanna Szustakiewicz
14.05.2020

W przeciwieństwie do człowieka cywilizacji Zachodu, Masajowie nie przywiązują wagi do dóbr doczesnych. Wynika to głównie z faktu, że są ludem wędrownym. Jednak zasada ta nie dotyczy stroju i biżuterii — bo one świadczą o statusie w plemieniu. Shúkà dla mężczyzn powinna być czerwona, a kanga dla kobiet wzorzysta. Nasze kanony dopuszczają dużo większą różnorodność niż kanony kenijskiego plemienia. Bo choć mamy potrzebę, by należeć do „plemienia”, to na szczęście możemy nosić to, co chcemy. Możemy nawet nosić wszystko na raz. Eksperymentować z kolorami, bawić się warstwami, mieszać odważnie wzory. Turban z ubrania na głowie? Oczywiście, jeśli tylko mamy taką fantazję! Bo liczy się nasz indywidualny mtindo (w suachili styl). Moda to wolność wyrażania siebie. Tej wolności (i innych) nie dajmy sobie odebrać!

Zdjęcia: Frederic Pinet/Nomad Portugal Production
Stylizacja: Agnieszka Ścibior
Modelka: Angelika Maciołek/D’Vision Model
Makijaż: Daria Day/D’Vision Talent
Fryzury i turbany: Mike Desir/D’Vision Talent
Asystent fotografa: Curtis Gibson
Asystentka stylistki: Maria Zawarska
Produkcja: Nomad Portugal Production, www.nomadportugalproduction.com
 

Podziękowania dla hotelu Kinondo Kwetu, Kenia, Diani Beach, www.kinondo-kwetu.com
 

Sesja ukazała się w „Urodzie Życia” 06/2018

1\7
Modne plemię
Modne plemię
fot. Frederic Pinet/Nomad Portugal Production

Sukienka, Joseph/mytheresa.com; wiatrówka, Tommy Hilfier x Gigi Hadid; sandały, Sportmax; bransoletki, Artelioni

2\7
Powiedz to strojem!
Powiedz to strojem!
fot. Frederic Pinet/Nomad Portugal Production

Jedwabna tunika, Kenzo/moliera2.com; spodnie, Łukasz Jemioł; torebka na pasku, MISBHV; bransoletki, Artelioni

3\7
Królowa misz maszu
Królowa misz maszu
fot. Frederic Pinet/Nomad Portugal Production

Kurtka, MMC; góra od kostiumu, Bodymaps; szorty, Missoni; skórzana apaszka, Łukasz Jemioł; bransoletki, Artelioni

4\7
Modna misja
Modna misja
fot. Frederic Pinet/Nomad Portugal Production

Sweter i dzianinowa spódnica, Marni/mytheresa.com; jedwabna koszula, Łukasz Jemioł; spódnica z PCV, COS; torba vintage; sandały, Sportmax

5\7
Z dziecięcą fantazją
Z dziecięcą fantazją
fot. Frederic Pinet/Nomad Portugal Production

Sukienka, Magda Butrym; okulary, Céline; etniczny naszyjnik, własność stylistki

6\7
Kwiat pustyni
Kwiat pustyni
fot. Frederic Pinet/Nomad Portugal Production

Sukienka, Balenciaga/mytheresa.com; jedwabne spodnie, Łukasz Jemioł; torba, Star Mela/MOLIERA2; bransoletki, Artelioni

7\7
Pozdrowienia z Kenii
Pozdrowienia z Kenii
fot. Frederic Pinet/Nomad Portugal Production

Sukienka i sandały, Sportmax; dżinsowa kurtka, Topshop; torba, Coach/Zalando.pl; naszyjnik i bransoletki, Artelioni

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
sessesja moda Lizbona lato biało niebieski
Zosia Promińska

Zapraszamy cię na stylowy spacer po Lizbonie

Ciepłe słońce, piękna architektura i letnie sukienki. Dzięki naszym zdjęciom poczujesz się jak na jednej z urokliwych portugalskich uliczek. Bom dia!
Zuzanna Szustakiewicz
19.04.2020

Kolory biały i niebieski idealnie korespondują zarówno ze słynnymi Azulejos – malowanymi kafelkami, które zdobią fasady domów w Lizbonie i Porto, jak i z pochodzącymi z Francji wzorami toile de Jouy, czyli sielankowymi scenkami rodzajowymi. Prześwitujące sukienki, zwiewne spódnice i odsłaniające brzuchy topy zawracają w głowie niczym słodkie portugalskie wino. Przełamane plecionkami i słomką nabierają jeszcze bardziej słonecznego klimatu. Czy ty też marzysz już o wakacjach? Zdjęcia: Zosia Promińska Stylizacja: Agnieszka Ścibior Modelka: Sylwia/D’vision Makijaż i fryzury: Kasia Biały/ArtFace Asystentka stylistki: Magdalena Kubica Produkcja: Nomad Portugal Production Sesja ukazała się w „Urodzie Życia” 07/2019.  

Czytaj dalej
sesja kwiaty wiosna 2020
Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Projektanci nie zostawiają nam wyboru – kwiaty nosimy teraz od stóp do głów

Zakwitną na naszych płaszczach, sukienkach i akcesoriach. W tym sezonie florystyczne wzory są wyraziste i pewne siebie. Wiedzą, że wiosna to ich czas!
Zuzanna Szustakiewicz
28.03.2020

Uwaga, natura przejmuje władze. Duże i kolorowe róże, goździki i margerytki rozsiały się na całej sylwetce. Pojawiają się nie tylko na ubraniach, ale także na akcesoriach. Dzięki kwitnącym kompozycjom nawet rękawiczki i rajstopy awansują do sezonowych obiektów pożądania. Niezłe kwiatki! Zdjęcia: Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik/Das Agency Stylizacja: Agnieszka Ścibior Modelka: Maria Zakrzewska/The Management Makijaż: Wilson Fryzury: Kamil Pecka Asystentka stylistki: Stefania Lazar Scenografia: Michał Zomer Produkcja: Bombonierka

Czytaj dalej
sesja moda Minimalizm wiosna 2020
fot. Jakub Pleśniarski/Van Dorsen Artist

Po co w modzie minimalizm? Po to, żeby się nim bawić!

Klasyczne fasony, proste cięcia i naturalne kolory. Basicowe ubrania doskonałej jakości to równie dobra inwestycja, jak sztuka czy design.
Zuzanna Szustakiewicz
09.04.2020

Choć góra jest dwurzędowa, to spodnie sięgają tylko do kolana – bo garnitur wiosną wrzuca na luz. Spod marynarki i koszuli odważnie wystaje kolorowy stanik. Nawet pozornie prosty trencz dzięki skórzanej stójce wygląda jakby inaczej. Akcesoria jeszcze dodają całości twista. Torebki są albo na pasku, albo na szyi, albo są tak duże, że można by w nich zmieścić psa – przynajmniej takiego średniej wielkości. Biżuteria ma kolor złota, a do prostych pierścionków i naszyjników z motywem łańcucha, dołączają nausznice. Bo teraz nawet klasyka jest nowoczesna! Zdjęcia: Jakub Pleśniarski/Van Dorsen Artist Stylizacja: Agnieszka Ścibior Modelka: Anna Zatoń/Model Plus Makijaż: Gosia Macias/Van Dorsen Artists Fryzury: Adrian Własiuk/Van Dorsen Artists Retusz: Grzegorz Skoneczny/Color Workz Asystenci fotografa: Anna Bruślik, Jan Kurjan/Studio LAS Asystentka stylistki: Marcela Stańczyk Produkcja: Ewa Nogalska/Van Dorsen Artists   Dziękujemy malarce Karolinie Bielawskiej za udostępnienie obrazów i butikowi Yestersen za wypożyczenie mebli do sesji.   Sesja ukazała się w „Urodzie Życia” 04/2020

Czytaj dalej
Kwiaciarnia MAK
fot. MÁK 1904

„Wszystko zaczyna się od jednego kwiatu”, mówi Ola Rusak z Kwiaciarni MÁK

Miksuje tropikalne rośliny z polnymi kwiatkami. Uwielbia aromatyczne zioła i delikatne trawy. Ola Rusak tworzy bajeczne bukiety – niepowtarzalne, zaskakujące, malarskie. Przyznaje, że kwiaty to jej prawdziwa miłość. I dziedzictwo.
Wika Kwiatkowska
10.06.2020

W dniu otwarcia kwiaciarni byłam bardzo spięta – mówi Ola Rusak. – Przy tworzeniu dziesiątego bukietu „wyłączyłam” mózg. Wiem, że najpiękniejsze kompozycje robię właśnie wtedy, kiedy przestaję myśleć. Każdy bukiet jest niepowtarzalny , nie potrafię go odtworzyć. Zapach bzów i pola tulipanów Pierwsze wspomnienia: obłędnie pachnące bzy w trzech kolorach przed domem, a za nimi ogromna polana tulipanów. – Pamiętam, jak czekałam na moment, kiedy będę mogła je zerwać. To było niesamowite – mówi Ola Rusak. Później okazało się, że te pierwsze dziewięć lat, które spędziła w domu dziadków na warszawskim Mokotowie, wśród rozległych pól i opustoszałych już szklarni, ukształtowało jej wrażliwość i niezwykle czuły stosunek do kwiatów .  Kwiaty były w jej rodzinie tradycją. Ich hodowlą zajmowali się już prapradziadkowie – pierwszą reklamę w prasie zamieścili w 1904 roku. To zajęcie kontynuowali pradziadkowie i dziadkowie, którzy sprowadzili do Polski sadzonki storczyków i goździków. Babcia miała w Warszawie trzy kwiaciarnie o nazwie Mak. Ale dla Oli były to tylko historie z przeszłości – kiedy się urodziła na początku lat 90., nie było już ani kwiaciarni, ani storczyków w szklarniach. Przetrwała jedynie miłość do roślin.  Ola skończyła projektowanie ubioru w poznańskiej School of Form, ale nie chciała zajmować się modą. Interesowały ją same tkaniny – kolory, faktury, struktury. Formowała z nich nieoczywiste, rzeźbiarskie konstrukcje. Po studiach wciąż szukała swojej drogi. Pracowała w marketingu dużej odzieżowej firmy, była brand managerem marki jubilerskiej. A z potrzeby serca robiła wyrafinowane bukiety i obdarowywała nimi bliskich i znajomych.  MÁK 1904...

Czytaj dalej