Biżuteria z recyklingu? Pandora pozytywnie zaskakuje!
mat. prasowe

Biżuteria z recyklingu? Pandora pozytywnie zaskakuje!

Wszystkie fanki duńskiej marki biżuteryjnej ucieszy fakt, że teraz srebrne i złote koraliki Pandory, które kolekcjonują na swoim nadgarstku, będą bardziej przyjazne dla środowiska.
Zuzanna Szustakiewicz
04.06.2020

W opublikowanym w tym tygodniu na oficjalnej stronie Grupy Pandora oświadczeniu czytamy, że do 2025 roku marka będzie korzystać tylko ze srebra i złota pochodzących z recyklingu. Pandora jest największą na świecie marką biżuteryjną, więc jej decyzja ma realny wpływ na ilość wydobywanego surowca. To także dobry przykład dla pozostałych firm z biżuteryjnej branży.

 

Biżuteria przyszłości z przeszłością

 

Winnie Liljeborg i Per Enevoldsen zaczęli swoją przygodę z biżuterią na przełomie lat 70. i 80. Początkowo biznes polegał na tym, że importowali biżuterię z Tajlandii na zamówienie duńskich firm. Pod koniec lat 80. zatrudnili pierwszego projektanta i zaczęli tworzyć własne produkty, które powstawały w sprawdzonych zakładach produkcyjnych pod Bangkokiem. Choć wtedy nikt nie używał hasła zrównoważony rozwój, to para Duńczyków po prostu prowadziła swój biznes uczciwie i odpowiedzialnie.

 

Wyjątkowe wspomnienia, czyli bransoletka Moments

 

W 2000 roku powstał flagowy produkt duńskiej marki – bransoletka Pandora Moments. Nowatorski pomysł na bransoletkę, na której gromadzisz pojedyncze koraliki związane z jakimś wydarzeniem czy wspomnieniem, tak bardzo spodobał się klientom, że wkrótce Pandora weszła na rynek amerykański, niemiecki oraz australijski i stała się marką globalną.

20 urodziny Pandora Moments Pandora recykling wiosna lato 2020
mat. prasowe

Od 2010 roku firma jest notowana na kopenhaskiej giełdzie. Obecnie marka sprzedaje biżuterię w ponad 100 krajach, w 7500 sklepach, z których 2700 to autorskie concept story, zatrudnia ponad 26 tysięcy ludzi, ponad 11 tysięcy w Tajlandii, gdzie powstają produkty Pandory.

 

Z szacunku dla ludzi, środowiska i surowców.

 

Pandora jest członkiem Responsible Jewellery Council i częścią UN Global Compact. Marka stawia na niskoemisyjny biznes. Biżuteria powstaje w dwóch własnych fabrykach w Tajlandi, które w tym roku po raz pierwszy pokryją całe swoje zapotrzebowanie energetyczne, energią pochodzącą z odnawialnych źródeł. Pandora deklaruje, że do 2025 roku cała jej działalność – sklepy, sieć dystrybucji i obsługa biur będzie neutralna węglowo. Jako część inicjatywy Science Based Targets – organizacji promującej praktyki zapobiegające zmianom klimatycznym – Pandora do 2021 roku opublikuje, zgodny z Porozumieniem Paryskim, plan ograniczenia emisji gazów cieplarnianych we własnych aktywnościach oraz całym procesie dostaw.

 

Jaki piękny recykling

 

Kultowe charmsy Pandory powstają głównie z przy użyciu srebra i złota. Te szlachetne metale mogą być poddawane recyklingowi, co nie wpływa na ich wygląd, ani na ich jakości. Dlatego marka zamiast z surowców dziewiczych zdecydowała się korzystać z materiałów pochodzących z recyklingu.

20 urodziny Pandora Moments Pandora recykling wiosna lato 2020
mat. prasowe

W 2019 roku 71% srebra i złota, wykorzystanego przez Pandorę, zostało pozyskanych w ten sposób, a w ciągu najbliższych pięciu lat marka zapowiada, że będzie to 100%. Dodatkowo ponad 99,9% kamieni, stosowanych do produkcji biżuterii Pandory jest wykonanych przez człowieka. Takie kamienie mają zdecydowanie mniejszy wpływ na środowisko niż te naturalne.

 

Huczne urodziny Pandora Moments.

 

W tym roku słynna bransoletka obchodzi swoje 20 urodziny. W ramach świętowania tego okrągłego jubileuszu Pandora stworzyła 12 kolekcjonerskich charmsów. Przez cały rok co miesiąc w sklepach Pandory na całym świecie i online ma premierę nowy urodzinowy koralik. Od stycznia 2020 pojawiły się już: Truskawka, Żaba, Pszczoła, Serce i Czterolistna Koniczyna. Ilość urodzinowych charmsów jest ograniczona. Pierwsza seria sprzedała się online w rekordowym czasie – niespełna 12 godzin. Jeśli więc zależy ci na zdobyciu kolejnych, zachowaj czujność koło 20 dnia każdego miesiąca, bo wtedy Pandora ujawnia swoje urodzinowe koraliki.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
Zalando.pl moda zrównoważona nowa współpraca z markami
mat. prasowe Zalando.pl

Zalando promuje zrównoważony rozwój i wymaga tego od marek

Do 2023 roku Zalando będzie współpracowało tylko z firmami, które spełnią kryteria dotyczące norm etycznych i środowiskowych. Jakie? Jeśli leży ci na sercu los planety, sprawdź.
Zuzanna Szustakiewicz
29.05.2020

Wczoraj duńska platforma sprzedażowa wraz z Sustainable Apparel Coalition (SAC) i firmą technologiczną Higg Co. ogłosiła, że zamierza przyspieszyć tworzenie globalnego standardu zrównoważonego rozwoju w branży mody.   Czym jest zrównoważony rozwój w modzie?   Moda jest jedną z najbardziej szkodliwych dla środowiska branż gospodarki. Zmaga się także z problemami natury etycznej — brakiem transparentności, jeśli chodzi o pozyskiwanie zasobów, produkcję i łańcuch dostaw. O tym, jak ważna jest przejrzystość działań marki, przekonała się ostatnio boleśnie Jessica Mercedes Kirschner, kiedy wokół  koszulek z metką Veclaim rozpętała się burza . Samo pojęcie „zrównoważony rozwój” ma wiele znaczeń, trudno je jednoznacznie zdefiniować, a jeszcze trudniej zrozumieć. Działania są rozproszone, na rynku istnieją setki certyfikatów, etykiet i inicjatyw, a ich podejście do zrównoważonego rozwoju bywa różne. Marki i detaliści mają własne oceny i różne cele. Branży brakuje wspólnej metody pomiaru zrównoważonego rozwoju . Higg Brand & Retail Module (w skrócie Higg BRM) to narzędzie, które zapewnia markom i sprzedawcom kompleksowy sposób oceny ich działalności pod kątem takich aspektów jak prawa człowieka, uczciwe płace i emisja CO2 . Dzięki modułowi Higg BRM Zalando będzie pozyskiwać porównywalne dane od swoich marek partnerskich. Dzięki temu rozwiązaniu współpraca z markami partnerskimi ulegnie istotnej i trwałej poprawie. Łatwiej będzie też zrozumieć wyzwania branży, zarówno na poziomie poszczególnych firm, jak i całego przemysłu. Wszyscy członkowie koalicji SAC, zarówno marki, jak i detaliści, będą używać narzędzia Higg BRM do mierzenia wyników i postępów w zakresie...

Czytaj dalej
Sesja moda wiosna lato SS2020 Łukasz Jemioł
fot. Jakub Pleśniarski/Van Dorsen Artists

Kolekcja inspirowana ziemią i naturą, czyli Łukasz Jemioł ekologicznie

Optymistyczny błękit, świeża biel i klasyczna czerń. Do tego zwierzęce printy. Kobiece fasony, zapewniające swobodę ruchu, oraz naturalne tkaniny dające ciału odetchnąć. Na reszcie!
Zuzanna Szustakiewicz
09.05.2020

Świadomość ekologiczna w branży mody rośnie. Coraz więcej marek i projektantów porzuca dawne myślenie i włącza tryb eko. I świetnie! W najnowszej kolekcja na sezon wiosna-lato 2020 Łukasz Jemioł znajduje swoją drogę do bardziej etycznej mody: naturalne i ekologiczne tkaniny doskonałej jakości oraz ponadczasowe fasony, które będą modne bez względu na sezon . Wspólnie tworzą spójną garderobę, w której łatwo połączyć ze sobą poszczególne elementy. W kolekcji dominują klasyczne kolory – biel, czerń, błękit i pudrowy róż. Garnitury, krótkie kombinezony, szmizjerki i koszule mają kobiecy krój i uniwersalny charakter . Wzór panterki i tygrysa oraz etniczne tekstury materiałów, a także naszywane na kurtkach i sukienkach kieszenie to wyraźna inspiracja Afryką i dalekimi podróżami. „Nowa kolekcja to kwintesencja miejskiego safari i wycieczka na Czarny Ląd afrykański — dla kobiet, które kochają naturalne tkaniny, nurt eko i świadomą modę, ale i takich, które nie boją się podkreślać swojej kobiecości poprzez printy, odważne zestawienia i nietuzinkowe rozwiązania”, mówi Łukasz Jemioł.   Zdjęcia: Jakub Pleśniarski/Van Dorsen Artists Stylizacja: Alicja Werniewicz Makijaż i fryzury: Kasia Biały/D’vision Talents Modelka: Wiola/Uncover Models Scenografia: Marek Piotrowski Studio: PinUp Studio Retusz: Maria Bieluszko Asystentka stylistki: Agnieszka Frankel   Wszystkie ubrania z kolekcji Łukasz Jemioł dostępne na www.lukaszjemiol.com

Czytaj dalej
sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Veja
mat. prasowe Veja, fot. Vincent Desailly

Bądź eko – sneakersy jakich nie znasz!

Szukasz sportowych butów na wiosnę? Rozważ wybór etycznej marki, która myśli o twoich stopach i twojej planecie. Zapłacisz ciut więcej, ale oddasz swój głos w słusznej sprawie.
Zuzanna Szustakiewicz
20.04.2020

Kupując ubrania i dodatki, staramy się wspierać inicjatywy, które na pierwszym miejscu stawiają nie własny zysk, ale dobro naszej planety i swoich pracowników. Lubimy marki, które mają transparentny łańcuch dostaw i mądrze zarządzają zasobami. Bo każdy nasz wybór ma znaczenie. My głęboko wierzymy, że moda zrównoważona to, bardziej niż kolejny przemijający trend, nowy kierunek, za którym niedługo podążą wszyscy. Im szybciej, tym lepiej, można nawet biegiem! Może w butach, którejś z tych 6 marek? Veja Przyjaciele Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion założyli tę markę w 2004, wierząc głęboko, że można robić sportowe buty w sposób etyczny i ekologiczny. Ich buty projektowane są w Paryżu, a materiały pozyskuje się z organicznych hodowli i rolnictwa ekologicznego m.in. bezpośrednio od brazylijskich hodowców drzew kauczukowych, których Veja wspiera. Jedną z dostępnych opcji jest but w pełni wegański. Buty z rozpoznawalnym V mają już status kultowych, a ich fanką jest choćby Meghan Markle. Timberland Marka od początku stawia na odpowiedzialność. Każdy produkt Timberland zawiera coś ważnego. Składnik pochodzący z recyklingu. Zieloną technologię. Skórę z odpowiedzialnej garbarni. Marka każdego dnia pracuje nad jednym z najbardziej ekologicznych standardów produkcji w branży odzieżowo-obuwniczej. Przestrzega surowych norm na każdym etapie drogi ubrań i butów sygnowanych logo z drzewkiem. Nieustannie poszukuje innowacji. Polecamy model Emerald Bay, w którym cholewka wykonana została z wytrzymałego, lekkiego materiału ReBOTL pochodzącego z przetworzonych plastikowych butelek. Allbirds To fenomenalny przykład zupełnie innego myślenia o butach. Motto marki, którą założyło dwóch Nowozelandczyków Tim Brown i Joey...

Czytaj dalej