Biżuteria z recyklingu? Pandora pozytywnie zaskakuje!
mat. prasowe

Biżuteria z recyklingu? Pandora pozytywnie zaskakuje!

Wszystkie fanki duńskiej marki biżuteryjnej ucieszy fakt, że teraz srebrne i złote koraliki Pandory, które kolekcjonują na swoim nadgarstku, będą bardziej przyjazne dla środowiska.
Zuzanna Szustakiewicz
04.06.2020

W opublikowanym w tym tygodniu na oficjalnej stronie Grupy Pandora oświadczeniu czytamy, że do 2025 roku marka będzie korzystać tylko ze srebra i złota pochodzących z recyklingu. Pandora jest największą na świecie marką biżuteryjną, więc jej decyzja ma realny wpływ na ilość wydobywanego surowca. To także dobry przykład dla pozostałych firm z biżuteryjnej branży.

 

Biżuteria przyszłości z przeszłością

 

Winnie Liljeborg i Per Enevoldsen zaczęli swoją przygodę z biżuterią na przełomie lat 70. i 80. Początkowo biznes polegał na tym, że importowali biżuterię z Tajlandii na zamówienie duńskich firm. Pod koniec lat 80. zatrudnili pierwszego projektanta i zaczęli tworzyć własne produkty, które powstawały w sprawdzonych zakładach produkcyjnych pod Bangkokiem. Choć wtedy nikt nie używał hasła zrównoważony rozwój, to para Duńczyków po prostu prowadziła swój biznes uczciwie i odpowiedzialnie.

 

Wyjątkowe wspomnienia, czyli bransoletka Moments

 

W 2000 roku powstał flagowy produkt duńskiej marki – bransoletka Pandora Moments. Nowatorski pomysł na bransoletkę, na której gromadzisz pojedyncze koraliki związane z jakimś wydarzeniem czy wspomnieniem, tak bardzo spodobał się klientom, że wkrótce Pandora weszła na rynek amerykański, niemiecki oraz australijski i stała się marką globalną.

20 urodziny Pandora Moments Pandora recykling wiosna lato 2020
mat. prasowe

Od 2010 roku firma jest notowana na kopenhaskiej giełdzie. Obecnie marka sprzedaje biżuterię w ponad 100 krajach, w 7500 sklepach, z których 2700 to autorskie concept story, zatrudnia ponad 26 tysięcy ludzi, ponad 11 tysięcy w Tajlandii, gdzie powstają produkty Pandory.

 

Z szacunku dla ludzi, środowiska i surowców.

 

Pandora jest członkiem Responsible Jewellery Council i częścią UN Global Compact. Marka stawia na niskoemisyjny biznes. Biżuteria powstaje w dwóch własnych fabrykach w Tajlandi, które w tym roku po raz pierwszy pokryją całe swoje zapotrzebowanie energetyczne, energią pochodzącą z odnawialnych źródeł. Pandora deklaruje, że do 2025 roku cała jej działalność – sklepy, sieć dystrybucji i obsługa biur będzie neutralna węglowo. Jako część inicjatywy Science Based Targets – organizacji promującej praktyki zapobiegające zmianom klimatycznym – Pandora do 2021 roku opublikuje, zgodny z Porozumieniem Paryskim, plan ograniczenia emisji gazów cieplarnianych we własnych aktywnościach oraz całym procesie dostaw.

 

Jaki piękny recykling

 

Kultowe charmsy Pandory powstają głównie z przy użyciu srebra i złota. Te szlachetne metale mogą być poddawane recyklingowi, co nie wpływa na ich wygląd, ani na ich jakości. Dlatego marka zamiast z surowców dziewiczych zdecydowała się korzystać z materiałów pochodzących z recyklingu.

20 urodziny Pandora Moments Pandora recykling wiosna lato 2020
mat. prasowe

W 2019 roku 71% srebra i złota, wykorzystanego przez Pandorę, zostało pozyskanych w ten sposób, a w ciągu najbliższych pięciu lat marka zapowiada, że będzie to 100%. Dodatkowo ponad 99,9% kamieni, stosowanych do produkcji biżuterii Pandory jest wykonanych przez człowieka. Takie kamienie mają zdecydowanie mniejszy wpływ na środowisko niż te naturalne.

 

Huczne urodziny Pandora Moments.

 

W tym roku słynna bransoletka obchodzi swoje 20 urodziny. W ramach świętowania tego okrągłego jubileuszu Pandora stworzyła 12 kolekcjonerskich charmsów. Przez cały rok co miesiąc w sklepach Pandory na całym świecie i online ma premierę nowy urodzinowy koralik. Od stycznia 2020 pojawiły się już: Truskawka, Żaba, Pszczoła, Serce i Czterolistna Koniczyna. Ilość urodzinowych charmsów jest ograniczona. Pierwsza seria sprzedała się online w rekordowym czasie – niespełna 12 godzin. Jeśli więc zależy ci na zdobyciu kolejnych, zachowaj czujność koło 20 dnia każdego miesiąca, bo wtedy Pandora ujawnia swoje urodzinowe koraliki.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
Sesja moda wiosna lato SS2020 Łukasz Jemioł
fot. Jakub Pleśniarski/Van Dorsen Artists

Kolekcja inspirowana ziemią i naturą, czyli Łukasz Jemioł ekologicznie

Optymistyczny błękit, świeża biel i klasyczna czerń. Do tego zwierzęce printy. Kobiece fasony, zapewniające swobodę ruchu, oraz naturalne tkaniny dające ciału odetchnąć. Na reszcie!
Zuzanna Szustakiewicz
09.05.2020

Świadomość ekologiczna w branży mody rośnie. Coraz więcej marek i projektantów porzuca dawne myślenie i włącza tryb eko. I świetnie! W najnowszej kolekcja na sezon wiosna-lato 2020 Łukasz Jemioł znajduje swoją drogę do bardziej etycznej mody: naturalne i ekologiczne tkaniny doskonałej jakości oraz ponadczasowe fasony, które będą modne bez względu na sezon . Wspólnie tworzą spójną garderobę, w której łatwo połączyć ze sobą poszczególne elementy. W kolekcji dominują klasyczne kolory – biel, czerń, błękit i pudrowy róż. Garnitury, krótkie kombinezony, szmizjerki i koszule mają kobiecy krój i uniwersalny charakter . Wzór panterki i tygrysa oraz etniczne tekstury materiałów, a także naszywane na kurtkach i sukienkach kieszenie to wyraźna inspiracja Afryką i dalekimi podróżami. „Nowa kolekcja to kwintesencja miejskiego safari i wycieczka na Czarny Ląd afrykański — dla kobiet, które kochają naturalne tkaniny, nurt eko i świadomą modę, ale i takich, które nie boją się podkreślać swojej kobiecości poprzez printy, odważne zestawienia i nietuzinkowe rozwiązania”, mówi Łukasz Jemioł.   Zdjęcia: Jakub Pleśniarski/Van Dorsen Artists Stylizacja: Alicja Werniewicz Makijaż i fryzury: Kasia Biały/D’vision Talents Modelka: Wiola/Uncover Models Scenografia: Marek Piotrowski Studio: PinUp Studio Retusz: Maria Bieluszko Asystentka stylistki: Agnieszka Frankel   Wszystkie ubrania z kolekcji Łukasz Jemioł dostępne na www.lukaszjemiol.com

Czytaj dalej
sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Veja
mat. prasowe Veja, fot. Vincent Desailly

Bądź eko – sneakersy jakich nie znasz!

Szukasz sportowych butów na wiosnę? Rozważ wybór etycznej marki, która myśli o twoich stopach i twojej planecie. Zapłacisz ciut więcej, ale oddasz swój głos w słusznej sprawie.
Zuzanna Szustakiewicz
20.04.2020

Kupując ubrania i dodatki, staramy się wspierać inicjatywy, które na pierwszym miejscu stawiają nie własny zysk, ale dobro naszej planety i swoich pracowników. Lubimy marki, które mają transparentny łańcuch dostaw i mądrze zarządzają zasobami. Bo każdy nasz wybór ma znaczenie. My głęboko wierzymy, że moda zrównoważona to, bardziej niż kolejny przemijający trend, nowy kierunek, za którym niedługo podążą wszyscy. Im szybciej, tym lepiej, można nawet biegiem! Może w butach, którejś z tych 6 marek? Veja Przyjaciele Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion założyli tę markę w 2004, wierząc głęboko, że można robić sportowe buty w sposób etyczny i ekologiczny. Ich buty projektowane są w Paryżu, a materiały pozyskuje się z organicznych hodowli i rolnictwa ekologicznego m.in. bezpośrednio od brazylijskich hodowców drzew kauczukowych, których Veja wspiera. Jedną z dostępnych opcji jest but w pełni wegański. Buty z rozpoznawalnym V mają już status kultowych, a ich fanką jest choćby Meghan Markle. Timberland Marka od początku stawia na odpowiedzialność. Każdy produkt Timberland zawiera coś ważnego. Składnik pochodzący z recyklingu. Zieloną technologię. Skórę z odpowiedzialnej garbarni. Marka każdego dnia pracuje nad jednym z najbardziej ekologicznych standardów produkcji w branży odzieżowo-obuwniczej. Przestrzega surowych norm na każdym etapie drogi ubrań i butów sygnowanych logo z drzewkiem. Nieustannie poszukuje innowacji. Polecamy model Emerald Bay, w którym cholewka wykonana została z wytrzymałego, lekkiego materiału ReBOTL pochodzącego z przetworzonych plastikowych butelek. Allbirds To fenomenalny przykład zupełnie innego myślenia o butach. Motto marki, którą założyło dwóch Nowozelandczyków Tim Brown i Joey...

Czytaj dalej
Biżuteria Pandora zaprojektowana przez gwiazdę Stranger Things
mat. prasowe

Gwiazda serialu Stranger Things zaprojektowała biżuterię dla Pandory!

Serialowa Eleven, czyli młodziutka brytyjska aktorka Millie Bobby Brown kocha naturę i kolory. To właśnie one inspirowały ją przy pracy nad kolekcją Pandora Me.
Zuzanna Szustakiewicz
02.07.2020

Młodziutka brytyjska aktorka ma już na swoim koncie nagrodę Emmy , za rolę Eleven w kultowej produkcji Netfliksa teraz do swojego portfolio dorzuca współpracę z największą marką biżuteryjną na świecie – Pandorą. Millie Bobby Brown została ambasadorka nowej kampanii Pandora Me oraz wspólnie z projektantami duńskiej marki stworzyła kolorową i radosną kolekcję — idealną na lato. Fani młodzieżowego serialu Stranger Things pewnie już biegną do najbliższego salonu Pandory, więc warto się pośpieszyć. Pandora Me by Millie Bobby Brown Gwiazda w ramach współpracy z Pandorą stworzyła cztery charmsy i jeden kolczyk. Każdy z nich jest związany z wizją idealnego lata i wakacji. „Wszystkie symbole, które wybrałam to moje ulubione elementy lata.” „Każdy charms łączy się dla mnie z wyjątkowym wspomnieniem”. Symbole, które wybrała Millie to: rozgwiazda, ananas, flaming, fala oceanu i żółw morski . Każda zawieszka Pandora Me jest wykonana ze srebra, ozdobiona sześciennymi kolorowymi cyrkoniami i wykańczana ręcznie. Może ozdobić nimi wyraziste łańcuchowe bransoletki i naszyjniki z kolekcji Pandora Me, a także broszki-agrafki lub kolczyki-serca. Sztyft „żółwik” sprzedawany jest pojedynczo, więc można go nosić solo, połączyć do pary z drugim identycznym lub z zupełnie innym. Gwiazda Stranger Things fanką Pandory! „Bycie ambasadorką Pandora Me wiele dla mnie znaczy” – mówi Brown - „jestem fanką Pandory, od kiedy pamiętam. Praca z marką, która stawia na wyrażanie siebie przez styl, jest dla mnie spełnieniem marzeń”. Projektanci Pandory i dyrektorzy kreatywni Francesco Terzo i A. Filippo Ficarelli, którzy pracowali z aktorką nad przekształceniem jej letnich inspiracji i pomysłów w nową kolekcję Pandora Me,...

Czytaj dalej
Garnier Green Beauty
mat. prasowe Garnier

Opakowania z recyklingu, oszczędzanie wody, składniki z rolnictwa ekologicznego – to cele Garniera do 2025 roku!

Dlaczego to takie ważne? Bo Garnier to najczęściej wybierana marka naturalna na świecie, a polska fabryka L'Oréala jest największą fabryką koncernu. Inicjatywa Green Beauty to zielone zobowiązanie marki do zminimalizowania jej wpływu na środowisko naturalne.
Aleksandra Szajewska
12.08.2020

Cieszymy się, że kolejna marka decyduje się na wielkie proekologiczne zmiany! Szczególnie że Garnier to marka o zasięgu globalnym, a więc wszystkie działania przez nią podjęte, będą miały realny i wymierny wpływ na środowisko naturalne. Marka należąca do francuskiego koncernu L'Oréal od lat angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, od dawna produkuje coraz bardziej naturalne kosmetyki, wykorzystujące surowce pochodzące ze sprawiedliwego handlu. Garnier jako  pierwszy wprowadził na rynek masowy produkty do pielęgnacji z certyfikatami ekologicznymi.  Teraz w ramach Inicjatywy Green Beauty marka podjęła kolejne zobowiązania w pięciu kluczowych obszarach: produkcji opakowań, formuł produktów, procesu produkcji, pozyskiwania surowców oraz walki z zanieczyszczeniem plastikiem. Realizacja wszystkich celów ma się zakończyć do 2025 roku. Takie wieloaspektowe podejście do tematu świadczy o zrozumieniu, że czasy produkcji linearnej się kończą. Firmy nie mogą już pozyskiwać, przetwarzać i pozbywać się surowców w trakcie procesu produkcji. Każda wytwarzana i wyrzucona przez nas rzecz ma realny wpływ na stan środowiska, dlatego Garnier dąży do produkcji obiegu zamkniętego. „Strategia ta zobowiązuje nas do poprawy wpływu naszych produktów w całym ich cyklu życia, przyczyniając się do ochrony zasobów naturalnych, wykorzystywania czystej energii i zapobiegania powstawaniu odpadów”, mówi Aurélie Weinling, międzynarodowy Dyrektor ds. Nauki i Zrównoważonego Rozwoju Garnier. Ekologiczne zobowiązania marki: 1. Opakowania   Do 2025 Garnier będzie dążył do całkowitego wyeliminowania tworzyw pierwotnych w produkcji opakowań. Garnier będzie korzystać w 100% z plastiku z recyklingu...

Czytaj dalej