Z okazji światowego Pride Month Levi's dumnie wspiera osoby LGBT
Mella, Elise Peterson fot. iO Tillett Wright

Z okazji światowego Pride Month Levi's dumnie wspiera osoby LGBT

Kultowa marka dżinsów wypuściła kolekcję PRIDE 2020. Premierze towarzyszy kampania Use Your Voice, w której występują osoby nieheteronormatywne.
Zuzanna Szustakiewicz
23.06.2020

Czy orientacja seksualna to kwestia polityczna? Nie! To, kogo kochamy, z kim tworzymy związek i budujemy rodzinę, jest naszą prywatną sprawą. Każdy z nas, bez względu na swój wybór powinien mieć zagwarantowane równe prawa. Koniec kropka! Płciowość człowieka nie mieści się w heteronormatywnych ramach. Miłość ma wiele twarzy i kolorów, całe spektrum tęczy! Pisaliśmy już o trendzie na kolorowe paski, a także o tęczowej kolekcji Risk Made in Warsaw. Miesiąc dumy trwa, więc napiszemy jeszcze o najnowszej niezwykłej kampanii marki Levi’s.

Bermudy na 5 sposobów!

LGBT to ludzie, nie ideologia!

Levi's, który wynalazł i opatentował dżinsy, jest naturalnym liderem innowacyjności i postępu. Marka od początku stawia na równość i inkluzywność, a u jej podstaw leży idea swobodnego wyrażanie siebie. W 1992 roku Levi’s był pierwszą firmą (z rankingu Fortune 500), która zaoferowała ubezpieczenie zdrowotne dla partnerów pracowników pozostających w związkach jednopłciowych. W 2008 roku w witrynach sklepów Levi’s pojawiły się pary manekinów tej samej płci, których dłonie połączone były białą wstążką. Od 2014 roku co roku w czerwcu Levi’s wypuszcza kolekcje Pride. Jest ona nie tyle ukłonem w stronę środowisk LGBT, ile realnym wsparciem finansowym dla organizacji walczących o prawa osób nieheteronormatywnych.

Pride 2020 Levi’s kolekcja czerwiec pride month LGBTQ+ Use Your Voice
Matthew Placek fot. iO Tillett Wright

Pride 2020 Levi’s kolekcja czerwiec pride month LGBTQ+ Use Your Voice
Cailin Russo fot. iO Tillett Wright

Pride 2020 Levi’s kolekcja czerwiec pride month LGBTQ+ Use Your Voice
Rocco fot. iO Tillett Wright

„Marka Levi’s od zawsze opowiada się za równością i nigdy nie boi się zabierać głosu, aby zrobić to, co dobre dla swoich pracowników, partnerów czy fanów. Z dumą wspieramy także tych, którzy stają w obronie równości i opowiadają się za postępem i powodowaniem pozytywnej zmiany w swoich społecznościach” – mówi Jen Sey, SVP & CMO, Global Brands, Levi Strauss & Co. Dla Levi'sa najważniejsi są ludzie, wszyscy ludzie!

Kolekcja Pride 2020 od Levi’sa

Przez tegoroczną kolekcję Pride przewija się hasło „Use Your Voice”. Pojawia się ono w kolorowej typografii na T-shirtach i na plecach ikonicznej dżinsowej kurtki truckerki w kolorze spranego indygo oraz farbowanej techniką tie-dye. W kolekcji znalazły się też szorty (w tym samym odcieniu indygo lub tie-dye), lawendowy T-shirt bez rękawów z logo Levi’s serif, transparentna kurtka Trucker Jacket z holograficzną powłoką oraz denimowe czapsy (ochraniacze na łydki) w kolorze stonewash.

Pride 2020 Levi’s kolekcja czerwiec pride month LGBTQ+ Use Your Voice
Nick Haramis i Mischa Khan fot. iO Tillett Wright

Pride 2020 Levi’s kolekcja czerwiec pride month LGBTQ+ Use Your Voice
Alicia fot. iO Tillett Wright

100% zysków ze sprzedaży kolekcji Pride 2020 zostanie przekazanych na rzecz OutRight Action International. Levi’s drugi rok z rzędu współpracuje z tą organizacją, która walczy o prawa osób LGBTQ+ na całym świecie. „Jesteśmy dumni z tego, że możemy współpracować z marką Levi’s, a kolekcja Levi’s Pride to bardzo ważne przypomnienie o tym, że każdy powinien mieć prawo do tego, aby otwarcie i z dumą mówić o swojej orientacji bez względu na to, gdzie żyje, kim jest czy kogo kocha” – mówi Jessica Stern, Executive Director OutRight Action International. Po co Levi’s angażuje się w czerwcowe tęczowe działania? Marka zgodnie z motywem przewodnim kampanii wykorzystuje swój głos w walce o taką rzeczywistość, w której każdy, wszędzie na świecie, może czuć się dumny, wolny i widoczny.

Jestem LGBT, to brzmi dumnie!

iO Tillett Wright jest artystą i aktywistą ściśle związanym ze środowiskiem LGBT. W ciągu ostatnich 10 lat w ramach projektu fotograficznego Self Evident Truths sfotografował 10 000 osób, którzy określają swoją orientację jako nieheteronormatywną. „Te portrety celebrują to, co nas wyróżnia i pokazuje nasze człowieczeństwo. Projekt Self Evident Truths ten to tylko jeden przykład, który pokazuje, jak jeden głos jest w stanie pociągnąć za sobą dziesiątki tysięcy innych” – mówi Oi. Gdy firma Levi’s poprosiła fotografa, by stworzył dla nich zdjęcia do kampanii Pride 2020 na podstawie swojego projekt, iO Tillett Wright nie mógł odmówić.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

In addition to the fact that I met my better half on a @levis shoot, they’ve always been a rare brand I Stan. They were the first to put same sex mannequins holding hands in their windows, before everybody and their mother had a pride campaign. Now, they go out of their way to support queer creators and projects like mine at every turn, so when they asked to collaborate on a campaign, it was an easy yes. So here it is: the new @levis x @selfevidentproject Pride campaign, “Use Your Voice”, shot/cast/creative directed by me, with a commercial by @malia_james. It is 50 faces from NY and LA who showed up for love and visibility, to benefit @selfevidentproject and @outrightintl, from every part of the queerdo spectrum: drag, trans, bisexual, pansexual, curious, lesbian, non binary - whatever your flavor, we got you covered. Thank you @levis for ALWAYS showing up for this community. ? Special thank you to the GLAM FAM: @_uncle__lee, @sandyganzer, @_trudy_nelson, @andrewcolvin, @nati_______

A post shared by iO Tillett Wright (@iolovesyou) on

Warszawska Parada Równości 2020 inaczej

Odbywający się od 20 lat kolorowy pochód ulicami Warszawy to największe w Polsce święto wolności, równości i tolerancji. W 2019 roku w paradzie wzięło udział ponad 80 tys. uczestników. W tym roku organizowana jest przez Fundację Wolontariat Równości, impreza została odwołana ze względu na sytuację epidemiczną. Zamiast tęczowego pochodu odbył się jednak kolorowy spływ. Wzięło w nim udział 150 aktywistów i wolontariuszy ogólnopolskich organizacji działających na rzecz równości i tolerancji, przedstawicieli grup społecznych zagrożonych wykluczeniem, oraz influencerów i mediów wspierających tęczową sprawę. Głównym hasłem była RÓWNOŚĆ. Levi’s drugi rok z rzędu współpracuje z Wolontariatem Równości i wspiera warszawską Paradę Równości.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Veja
mat. prasowe Veja, fot. Vincent Desailly

Bądź eko – sneakersy jakich nie znasz!

Szukasz sportowych butów na wiosnę? Rozważ wybór etycznej marki, która myśli o twoich stopach i twojej planecie. Zapłacisz ciut więcej, ale oddasz swój głos w słusznej sprawie.
Zuzanna Szustakiewicz
20.04.2020

Kupując ubrania i dodatki, staramy się wspierać inicjatywy, które na pierwszym miejscu stawiają nie własny zysk, ale dobro naszej planety i swoich pracowników. Lubimy marki, które mają transparentny łańcuch dostaw i mądrze zarządzają zasobami. Bo każdy nasz wybór ma znaczenie. My głęboko wierzymy, że moda zrównoważona to, bardziej niż kolejny przemijający trend, nowy kierunek, za którym niedługo podążą wszyscy. Im szybciej, tym lepiej, można nawet biegiem! Może w butach, którejś z tych 6 marek? Veja Przyjaciele Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion założyli tę markę w 2004, wierząc głęboko, że można robić sportowe buty w sposób etyczny i ekologiczny. Ich buty projektowane są w Paryżu, a materiały pozyskuje się z organicznych hodowli i rolnictwa ekologicznego m.in. bezpośrednio od brazylijskich hodowców drzew kauczukowych, których Veja wspiera. Jedną z dostępnych opcji jest but w pełni wegański. Buty z rozpoznawalnym V mają już status kultowych, a ich fanką jest choćby Meghan Markle. Timberland Marka od początku stawia na odpowiedzialność. Każdy produkt Timberland zawiera coś ważnego. Składnik pochodzący z recyklingu. Zieloną technologię. Skórę z odpowiedzialnej garbarni. Marka każdego dnia pracuje nad jednym z najbardziej ekologicznych standardów produkcji w branży odzieżowo-obuwniczej. Przestrzega surowych norm na każdym etapie drogi ubrań i butów sygnowanych logo z drzewkiem. Nieustannie poszukuje innowacji. Polecamy model Emerald Bay, w którym cholewka wykonana została z wytrzymałego, lekkiego materiału ReBOTL pochodzącego z przetworzonych plastikowych butelek. Allbirds To fenomenalny przykład zupełnie innego myślenia o butach. Motto marki, którą założyło dwóch Nowozelandczyków Tim Brown i Joey...

Czytaj dalej
trendy wiosna-lato 2020 mała czarna little black dress pokazy moda
East News: Ralph Lauren, Versace, Saint Laurent, Valentino, Bottega Veneta

Trendy wiosna-lato 2020. Kobiety w czerni!

Trudno wyobrazić sobie modowe wybiegi i nasze szafy bez koloru czarnego. Kochamy czerń, a Little Black Dress, czyli mała czarna to modowy evergreen.
Zuzanna Szustakiewicz
03.06.2020

Oto trend cały „na czarno”. Oczywiście nie bez powodu właśnie teraz go prezentujemy. Podobnie jak tysiące ludzi na ulicach USA i miliony ludzi na mediach społecznościowych nie godziny się na rasizm , czy jakąkolwiek dyskryminację w ogóle. O tym, że sama doświadczyła rasizmu mówia też Meghan Markle.   Afroamerykanie w modzie   Czy branża mody jest równościowa? Chcielibyśmy, ale nie. Chociaż pierwsza czarnoskóra modelka — Beverly Johnson pojawiła się na okładce magazynu Vogue w sierpniu 1974 roku , to już np. pierwszą sesję okładkową dla Vogue'a afroamerykański fotograf (Tyler Mitchell) zrobił dopiero we wrześniu 2018 roku i tylko dlatego, że tak chciała gwiazda tej okładki Beyoncé... Dwanaście lat temu naczelna włoskiego Vogue'a Franca Sozzani zdecydowała, że cały numer magazynu zrobi z czarnymi modelkami i poświęci czarnoskórym artystom, pisarzom i działaczom. Black Issue miało 4 okładki, a na nich Naomi Campbell, Liya Kebede, Jourdan Dunn i Sessilee Lopez, zdjęcia robił Steven Meisel, a sesję stylizował Edward Enninful obecny redaktor naczelny brytyjskiej edycji magazynu. Słynne wydanie z lipca 2008 roku zostało tak dobrze przyjęte we Włoszech i na świecie, że po 3 dniach trzeba było robić dodruk. A jednak...   Branża mody jest biała   Dzisiaj czarnoskóre modelki coraz częściej pojawiają się na wybiegach i w kampaniach. W 2019 roku tytuł Model of the Year opiniotwórczego portalu models.com, głosami branży zdobyła czarnoskóra Adut Akech , głosami publiczności Naomi Campbell, a w kategorii męskiej obie nagrody zgarnął Afroamerykanin Alton Mason. Jednak w rankingach dotyczących zarobków znajdziemy właściwie same białe dziewczyny. Jedynym czarnoskórym...

Czytaj dalej
met 2020 wspomnienie met gala 2019 moda czerwony dywan Lady Gaga
East News

Jennifer Lopez, Kendell Jenner i inni wspominają Met Galę 2019 na Instagramie 

Rihanna w „sukience-omlecie” czy Katy Perry w kreacji inspirowanej żyrandolem? W tym roku święto mody się nie odbędzie, ale razem z gwiazdami możemy przeżyć te emocje jeszcze raz!
Zuzanna Szustakiewicz
06.05.2020

Na co dzień monumentalne schody przy Piątej Alei prowadzące do The Metropolitan Museum of Art to ulubione miejsce nowojorczyków i turystów. Można na nich przysiąść choćby po to, by zjeść bajgla i napić się kawy z papierowego (lub bardziej ekologicznie: wielorazowego) kubka. Ale w jeden dzień w roku te schody stają się częścią spektakularnej scenografii towarzyszącej najważniejszej modowej imprezie świata — Balowi Met.   First Monday in May   Choć sama impreza trwa pół dnia (i nocy) to przygotowania do „Pierwszego Poniedziałku w Maju” - jak o gali mówią ludzie z branży, zajmują cały rok. Nic dziwnego skoro Met Ball jest dla świata mody tym, czym rozdanie Oskarów dla świata kina.  Pierwsza gala Met odbyła się 1948 roku. To doroczne wydarzenie od początku ma charakter benefitu, na którym zbiera się fundusze na działalność Costume Institute. Od połowy lat 70. impreza ma motyw przewodni. Jest tematycznie powiązana z dorocznymi modowymi ekspozycjami w MET i jest jednocześnie imprezą inaugurującą te wystawy. Met Gala 2019 odbyła się pod hasłem „Camp: Notes on Fashion”. Dzień przed wydarzeniem okazało się, że dywan zamiast czerwonego będzie tym razem... różowy. Nie tylko zeszłoroczny dywan, ale i większość kreacji przejdzie do historii mody jako jedne z najbardziej spektakularnych. W końcu nie tylko ranga wydarzenia, ale sam temat, czyli kiczowata, przesadzone estetyka campu to był doskonały do tego pretekst.   Na różowym dywanie?   Poznajcie top kreacje tamtego wieczoru. W ciekawe w tym gronie znalazł się wyjątkowo mężczyzna. Billy Porter (modowe objawienie zeszłego roku) wystąpił w złotym kostium ze skrzydłami, a także samo wejście aktora, niesionego na platformie przez sześciu półbogów, było jak narodziny Feniksa. Oczywiście zachwyciła...

Czytaj dalej
Pandora i rodzina Boba Marleya dla organizacji Unicef
mat. prasowe

Zbierzmy milion dolarów na inicjatywę One Love fundacji UNICEF!

W akcję ochrony dzieci przed skutkami pandemii COVID-19 zaangażowała się Halima Aden — muza biżuterii Pandora oraz rodzina Boba Marleya.
Zuzanna Szustakiewicz
20.07.2020

Modelka i aktywistka, Halima Aden , wraz z marką Pandora , przyłączyła się do działań wspierających inicjatywę One Love , której przyświeca misja stworzenia dobrego i bezpiecznego świata dla wszystkich dzieci. Fundacja UNICEF chce skoncentrować się na zapobieganiu rozprzestrzeniania pandemii COVID-19 i ochronie dzieci przed jej skutkami. W ramach współpracy Pandora zobowiązuje się do podwojenia każdego wpłaconego przez darczyńców dolara, do kwoty miliona dolarów .   „Jedna miłość” hymnem 2020 roku?   Członkowie rodziny Boba Marleya zdecydowali się wesprzeć ideę fundacji UNICEF i ponownie nagrali przebój One Love , który dzięki pomocy Tuff Gong International i Amplified Music 17 lipca trafił do sieci. Wszystkie dochody z utworu i powiązanych z nim aktywności przekazane zostaną na rzecz kampanii UNICEF. „Ponad 40 lat temu, mój ojciec napisał One Love — utwór o jedności, pokoju i uniwersalnej miłości w czasach, które nie były tym wartościom przychylne. Jego przesłanie pozostaje trafne, szczególnie w tych trudnych obecnie chwilach, kiedy często nie możemy być z naszymi bliskimi i przypomina, że razem jesteśmy w stanie przezwyciężyć każdy kryzys” – mówi Cedella Marley.   Piosenka One Love/People Get Ready, nagrana po raz pierwszy w 1977 roku przez Boba Marleya i The Wailers dzięki ponadczasowemu przesłaniu i zachęcie do działania ponad podziałami ma szansę stać się prawdziwym hymnem roku 2020. Oprócz rodziny Marley projekt wsparli także inni, znani muzycy i artyści z całego świata.   Razem mamy wielką moc!   Halima Aden gorąco zachęca w mediach społecznościowych do wsparcia inicjatywy One Love. Pierwszy zebrany milion dolarów zostanie podwojony przez Pandorę i pozwoli na zapewnienie...

Czytaj dalej