
Z okazji światowego Pride Month Levi's dumnie wspiera osoby LGBT
Czy orientacja seksualna to kwestia polityczna? Nie! To, kogo kochamy, z kim tworzymy związek i budujemy rodzinę, jest naszą prywatną sprawą. Każdy z nas, bez względu na swój wybór powinien mieć zagwarantowane równe prawa. Koniec kropka! Płciowość człowieka nie mieści się w heteronormatywnych ramach. Miłość ma wiele twarzy i kolorów, całe spektrum tęczy! Pisaliśmy już o trendzie na kolorowe paski, a także o tęczowej kolekcji Risk Made in Warsaw. Miesiąc dumy trwa, więc napiszemy jeszcze o najnowszej niezwykłej kampanii marki Levi’s.
LGBT to ludzie, nie ideologia!
Levi's, który wynalazł i opatentował dżinsy, jest naturalnym liderem innowacyjności i postępu. Marka od początku stawia na równość i inkluzywność, a u jej podstaw leży idea swobodnego wyrażanie siebie. W 1992 roku Levi’s był pierwszą firmą (z rankingu Fortune 500), która zaoferowała ubezpieczenie zdrowotne dla partnerów pracowników pozostających w związkach jednopłciowych. W 2008 roku w witrynach sklepów Levi’s pojawiły się pary manekinów tej samej płci, których dłonie połączone były białą wstążką. Od 2014 roku co roku w czerwcu Levi’s wypuszcza kolekcje Pride. Jest ona nie tyle ukłonem w stronę środowisk LGBT, ile realnym wsparciem finansowym dla organizacji walczących o prawa osób nieheteronormatywnych.
„Marka Levi’s od zawsze opowiada się za równością i nigdy nie boi się zabierać głosu, aby zrobić to, co dobre dla swoich pracowników, partnerów czy fanów. Z dumą wspieramy także tych, którzy stają w obronie równości i opowiadają się za postępem i powodowaniem pozytywnej zmiany w swoich społecznościach” – mówi Jen Sey, SVP & CMO, Global Brands, Levi Strauss & Co. Dla Levi'sa najważniejsi są ludzie, wszyscy ludzie!
Kolekcja Pride 2020 od Levi’sa
Przez tegoroczną kolekcję Pride przewija się hasło „Use Your Voice”. Pojawia się ono w kolorowej typografii na T-shirtach i na plecach ikonicznej dżinsowej kurtki truckerki w kolorze spranego indygo oraz farbowanej techniką tie-dye. W kolekcji znalazły się też szorty (w tym samym odcieniu indygo lub tie-dye), lawendowy T-shirt bez rękawów z logo Levi’s serif, transparentna kurtka Trucker Jacket z holograficzną powłoką oraz denimowe czapsy (ochraniacze na łydki) w kolorze stonewash.
100% zysków ze sprzedaży kolekcji Pride 2020 zostanie przekazanych na rzecz OutRight Action International. Levi’s drugi rok z rzędu współpracuje z tą organizacją, która walczy o prawa osób LGBTQ+ na całym świecie. „Jesteśmy dumni z tego, że możemy współpracować z marką Levi’s, a kolekcja Levi’s Pride to bardzo ważne przypomnienie o tym, że każdy powinien mieć prawo do tego, aby otwarcie i z dumą mówić o swojej orientacji bez względu na to, gdzie żyje, kim jest czy kogo kocha” – mówi Jessica Stern, Executive Director OutRight Action International. Po co Levi’s angażuje się w czerwcowe tęczowe działania? Marka zgodnie z motywem przewodnim kampanii wykorzystuje swój głos w walce o taką rzeczywistość, w której każdy, wszędzie na świecie, może czuć się dumny, wolny i widoczny.
Jestem LGBT, to brzmi dumnie!
iO Tillett Wright jest artystą i aktywistą ściśle związanym ze środowiskiem LGBT. W ciągu ostatnich 10 lat w ramach projektu fotograficznego Self Evident Truths sfotografował 10 000 osób, którzy określają swoją orientację jako nieheteronormatywną. „Te portrety celebrują to, co nas wyróżnia i pokazuje nasze człowieczeństwo. Projekt Self Evident Truths ten to tylko jeden przykład, który pokazuje, jak jeden głos jest w stanie pociągnąć za sobą dziesiątki tysięcy innych” – mówi Oi. Gdy firma Levi’s poprosiła fotografa, by stworzył dla nich zdjęcia do kampanii Pride 2020 na podstawie swojego projekt, iO Tillett Wright nie mógł odmówić.
Warszawska Parada Równości 2020 inaczej
Odbywający się od 20 lat kolorowy pochód ulicami Warszawy to największe w Polsce święto wolności, równości i tolerancji. W 2019 roku w paradzie wzięło udział ponad 80 tys. uczestników. W tym roku organizowana jest przez Fundację Wolontariat Równości, impreza została odwołana ze względu na sytuację epidemiczną. Zamiast tęczowego pochodu odbył się jednak kolorowy spływ. Wzięło w nim udział 150 aktywistów i wolontariuszy ogólnopolskich organizacji działających na rzecz równości i tolerancji, przedstawicieli grup społecznych zagrożonych wykluczeniem, oraz influencerów i mediów wspierających tęczową sprawę. Głównym hasłem była RÓWNOŚĆ. Levi’s drugi rok z rzędu współpracuje z Wolontariatem Równości i wspiera warszawską Paradę Równości.