Kultowy sweter z kultowym graffiti, czyli kolekcja Benetton x Keith Haring
mat. prasowe

Kultowy sweter z kultowym graffiti, czyli kolekcja Benetton x Keith Haring

W nowej kolekcji dla marki Benetton Jean-Charles de Castelbajac wykorzystał rysunki Keitha Haringa, kultowego artysty z Nowego Jorku z lat 80.
Zuzanna Szustakiewicz
07.09.2020

Pamiętam, że gdy w 1991 roku pierwszy raz odwiedziłam Nowy Jork, wszędzie widziałam kolorowe ludziki, pieski i serca malowane charakterystyczną czarną, kanciastą, a jednocześnie obłą kreską. Teraz te same obrazki znajdziecie na swetrach, T-shirtach i bluzach w sklepach Benetton. Kto za nimi stoi?

Jak wystylizować białą koronkową sukienkę?

Pierwsza lekcja sztuki

W 1991 roku miałam 9 lat i niewiele widziałam o sztuce, zwłaszcza tej ulicznej. Zapytałam więc przyjaciółkę mojej mamy, u której byłyśmy wtedy w odwiedzinach, o co chodzi z tymi kolorowymi rysunkami. Anka opowiedziała mi wtedy o autorze tych charakterystycznych murali i obrazków — młodym nowojorskim artyście, który zmarł rok wcześniej na AIDS. Zabrała nas też do Tony Shafrazi Gallery na wystawę prac Jean-Michel Basquiata i autora tych kolorowych ludzików Keitha Haringa. To była moja pierwsza lekcja o street arcie i graffiti. Był to też świetny wstęp do pop-artu, a prace Keitha Haringa do dziś są jednymi z moich ulubionych dzieł sztuki współczesnej. Skoro więc Jean-Charles de Castelbajac właśnie wykorzystał prace Keitha Haringa w swoich projektach dla marki Benetton na nadchodzący sezon, to nie mogłam o tym nie napisać.

Kim był Keith Haring?

Urodzony w 1958 roku Haring stał się popularny na początku lat 80, kiedy jego prace malowane białą kredą na pustych, czarnych billboardach w miejskim metrze zostały dostrzeżone i docenione. Młody chłopak szybko stał się częścią nowojorskiego, artystycznego środowiska lat 80., pracował po kilkanaście godzin dziennie, a jego styl stał się rozpoznawalny na całym świecie. Niby nic takiego: jasne, podstawowe kolory i odważna kreska. Do tego prosta tematyka — narodziny, śmierć, miłość czy wojna i znane symbole: serce, fala czy promienie. Mimo tej prostoty, a może właśnie dzięki niej, twórczość Haringa ma w sobie coś absolutnie wyjątkowego i unikatowego.

Keith tak samo, jak Andy Warhol, jego idol, z którym udało się Haringowi współpracować w drugiej połowie lat 80. uważał, że sztuka jest dla wszystkich. Podobnie uważa zresztą Jean-Charles de Castelbajac, także przedstawiciel nurtu pop art i w latach 80. związany zarówno z Warhalem, jak i Haringiem francuski projektant, który od 2 lat jest dyrektorem kreatywnym w Benettonie.

Kolekcja  Benetton na sezon jesień-zima 2020

„Sztuka, jakość i zrównoważona moda dla wszystkich” - napisał de Castelbajac w komentarzu do swojej najnowszej kolekcji United Colors Of Benetton. Kolekcja tej włoskiej marki na sezon jesień-zima 2020 to pochwała różnorodności, płynności i mieszania się wpływów i kultur.

Modne swetry z Benettona i street art z Nowego Jorku
mat. prasowe

Częścią kolekcji Blended Future jest linia, która powstała we współpracy z Keith Haring Foundation. Nowojorski artysta założył ją w 1988 roku, gdy dowiedział się, że jest zakażony wirusem HIV, by wspierać finansowo dzieci i osoby chore na AIDS.

Modne swetry z Benettona i street art z Nowego Jorku
mat. prasowe

Od śmierci Keitha w 1990 roku fundacja ta ma prawa do wszystkich prac artysty i to dzięki niej na swetrach, bluzach, T-shirtach i kurtkach Benettona w wersji damskiej, męskiej i dziecięcej, a także czapeczkach i skarpetkach w tym sezonie pojawiły się charakterystyczne ludziki i podpis Haringa.

Modne swetry z Benettona i street art z Nowego Jorku
mat. prasowe

Jean-Charles de Castelbajac przyjaźnił się z Haringiem i wcześniej współpracował z nim dwukrotnie, m.in. Amerykanin zaprojektował zaproszenia na jeden z pokazów Francuza. Jednocześnie mając świadomość, że pokolenie millenialsów może nie wiedzieć kim był Haring, wewnątrz wszystkich dżinsowych kurtek Benettona z tej limitowanej linii z Haringiem, Castelbajac umieścił metkę ze zdjęciem i krótką biografią tego wyjątkowego artysty.

Modne swetry z Benettona i street art z Nowego Jorku
mat. prasowe


Bo podobnie jak moda, sztuka, zwłaszcza ta spod pędzla, czy raczej markera twórcy „Promieniującego dziecka” jest dla wszystkich.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KEITH and TELL/ I am happy to announce my special tribute collection to my dear friend #keithharing in @benetton ,for men,women and kids/ thank you to the @keithharingfoundation for your support. I created a special tag inside all jackets with a Polaroid picture of Keith and a small resumé of his biography/ this will be the third time I collaborated with him. the first time was when he created the invitation for my show.he was the most generous artist and his vision of what is the duty of art to humanity makes him immortal,this is why i wanted to do this project in @benetton ,with sustainability,quality and affordable prices. Coming out tomorrow in @benetton stores and online. Come see our work!+ pic #hubertfanthomme pour @parismatch_magazine +

A post shared by Jean-Charles de Castelbajac (@jcdecastelbajac) on

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
trendy jesień 2020 - biała koszula to must have w szafie
East News: Alexander McQueen, Jil Sander, Chloe, Celine, Sacai

Trendy jesień 2020. Biała koszula to must have w każdej modnej szafie

Gdybym miała wybrać pięć rzeczy, które są absolutnie niezbędne w szafie, jedną z nich byłaby biała koszula. Jakie białe kołnierzyki są modne jesienią, a może będziemy nosić koszule bez kołnierzyka?
Zuzanna Szustakiewicz
02.09.2020

W poniedziałek rano gorączkowo szukałam białej koszuli dla mojego idącego do pierwszej klasy syna. Gdy tak biegałam po domu, naszła mnie myśl, że biała koszula, którą dzieci zakładają od święta, raczej pod pewnym przymusem, dla mnie dorosłej kobiety, to rzecz podstawowa, bez której moja szafa byłaby niepełna. Biała koszula w sezonie jesień-zima 2020 Na szczęście o tym, że biała koszula to modowy must have wiedzą także projektanci i na sezon jesień-zima 2020 serwują nam sporą dawkę koszulowych inspiracji w kolorze white. Wyraźnym trendem są koszule-sukienki. Sięgające do kolan białe koszule mogą być bardziej romantyczne z bufiastymi rękawami i asymetrycznym dołem jak u Alexandra McQueena lub prostsze i bardziej oszczędne w formie jak na wybiegu Sacai. Drugim wyraźnym koszulowym kierunkiem są maxi kołnierzyki. Często ozdobione haftami lub falbankami, kształtem przypominają słynne kołnierzyki bebe, ale w rozmiarze XXL. Na wybiegu proponuje je w swojej kolekcji marka Jil Sander, ale popularności tego typu rozwiązania należy szukać u La Veste. To właśnie ta ostatnio bardzo modna, założona dwa lata temu przez hiszpańską stylistkę Blancę Miro oraz projektantkę Marię de la Orden, marka wypromowała modę na wielkie retro kołnierzyki w stylu Piotrusia Pana. Jak nosić białą koszulę Wbrew przekonaniu mojego siedmiolatka biała koszula wcale nie jest zarezerwowana na okazje wymagające stroju galowego. Oczywiście pasuje do bardziej oficjalnego garnituru do pracy, ale kto w dobie pandemii trzymałby się sztywno biurowego dress kodu? Dłuższą białą koszulę nosimy jesienią solo jako sukienkę, a tę krótszą zakładamy do dżinsów, sztruksów lub spodni z wysokim stanem z aksamitu jak u Céline. P.S. Jeśli chcecie, możecie pożyczyć białą koszulę od chłopaka, męża lub partnera, ale taką najlepiej nosić po domu w...

Czytaj dalej
Jacquemus, wiosna-lato 2020 kampania #jacquemusathome
Instagram @Jacquemus

W najnowszej kampanii marki Jacquemus wystąpiła babcia projektanta!

Na jego Instagramie znaleźliśmy zdjęcia promujące kolekcję wiosna-lato 2020. W nietypowej kampanii w roli modelki pojawiła się Liline — ukochana babcia Simona Porte Jacquemusa.
Zuzanna Szustakiewicz
29.05.2020

Jeśli jeszcze nie śledzicie tej francuskiej marki na Instagramie najwyższy czas to zmienić. Profil Jacquemusa to prawdziwa uczta dla oka, pełna pięknej architektury, południowych widoków, słonecznych kolorów, a także najnowszych tendencji w światowej modzie. Kampania #JacquemusAtHome wiosna-lato 2020 Projektant spędza czas lockdownu w swoim rodzinnym domu w Mallemort na południu Francji. Czas odosobnienia wykorzystuje kreatywnie: albo piecze pizzę dla swoich kuzynów, albo realizuje przez FaceTime  kampanię, w której Bella Hadid też pozuje z domu . Parę dni temu Jacquemus zaskoczył wszystkich, pokazując zdjęcia najnowszej kampanii #JacquemusAtHome, do której zaangażował Liline – własną babcię. Zdjęcia robił oczywiście sam.           View this post on Instagram                   💕💕 #JACQUEMUSATHOME WITH MY GRAND MOTHER LILINE SHOT BY ME SUMMER 2020 (ONE OF THE MOST SPECIAL STORY FOR ME ) A post shared by JACQUEMUS (@jacquemus) on May 21, 2020 at 10:06am PDT   Przy okazji publikacji zdjęć Jacquemus wyznał, że to bardzo specjalny dla niego projekt. Babcia to ważna postać w jego życia projektanta zwłaszcza po odejściu jego matki, z którą był bardzo związany. Liline pomimo wieku ucieleśnia szyk, luz i seksapil, które projektant lansuje w swoich kolekcjach. Instagramowy must have Simon Porte Jacquemus nie boi się wychodzić przed szereg. Robi modę trochę na swoich zasadach. Na dziesiąte urodziny marki połączył damską i męską kolekcję na sezon wiosna-lato 2020 i pokazał ją kompletnie poza kalendarzem ready to wear, pośrodku pola lawendy w Prowansji. „Wszystko, co...

Czytaj dalej
Pride 2020 Levi’s kolekcja czerwiec pride month LGBTQ+ Use Your Voice
Mella, Elise Peterson fot. iO Tillett Wright

Z okazji światowego Pride Month Levi's dumnie wspiera osoby LGBT

Kultowa marka dżinsów wypuściła kolekcję PRIDE 2020. Premierze towarzyszy kampania Use Your Voice, w której występują osoby nieheteronormatywne.
Zuzanna Szustakiewicz
23.06.2020

Czy orientacja seksualna to kwestia polityczna? Nie! To, kogo kochamy, z kim tworzymy związek i budujemy rodzinę, jest naszą prywatną sprawą. Każdy z nas, bez względu na swój wybór powinien mieć zagwarantowane równe prawa. Koniec kropka! Płciowość człowieka nie mieści się w heteronormatywnych ramach. Miłość ma wiele twarzy i kolorów, całe spektrum tęczy! Pisaliśmy już o trendzie na kolorowe paski, a także o tęczowej kolekcji Risk Made in Warsaw . Miesiąc dumy trwa, więc napiszemy jeszcze o najnowszej niezwykłej kampanii marki Levi’s. LGBT to ludzie, nie ideologia! Levi's , który wynalazł i opatentował dżinsy, jest naturalnym liderem innowacyjności i postępu. Marka od początku stawia na równość i inkluzywność, a u jej podstaw leży idea swobodnego wyrażanie siebie. W 1992 roku Levi’s był pierwszą firmą (z rankingu Fortune 500), która zaoferowała ubezpieczenie zdrowotne dla partnerów pracowników pozostających w związkach jednopłciowych. W 2008 roku w witrynach sklepów Levi’s pojawiły się pary manekinów tej samej płci, których dłonie połączone były białą wstążką. Od 2014 roku co roku w czerwcu Levi’s wypuszcza kolekcje Pride. Jest ona nie tyle ukłonem w stronę środowisk LGBT, ile realnym wsparciem finansowym dla organizacji walczących o prawa osób nieheteronormatywnych. „Marka Levi’s od zawsze opowiada się za równością i nigdy nie boi się zabierać głosu, aby zrobić to, co dobre dla swoich pracowników, partnerów czy fanów. Z dumą wspieramy także tych, którzy stają w obronie równości i opowiadają się za postępem i powodowaniem pozytywnej zmiany w swoich społecznościach” – mówi...

Czytaj dalej
Modne ubrania sportowe od Anny Lewandowskiej
mat. prasowe

Sportowe ubrania od Ani Lewandowskiej. Kolekcja F4 już w sprzedaży!

Ulubiona trenerka milionów Polek w roli projektantki 4F? Tak! Sprawdź jakie legginsy, topy i szorty znajdziesz w jej debiutanckiej kolekcji dla tej sportowej marki.
Zuzanna Szustakiewicz
16.09.2020

Ania Lewandowska do tej pory w 4F pełniła rolę ambasadorki w ramach kampanii „Welcome To The Club”, teraz debiutuje w roli projektantki swojej linii dla tej polskiej marki. Sprawdźmy, jak wygląda kolekcja treningowa na sezon jesień-zima 2020, zaprojektowana przez Lewandowską dla 4F? Strój sportowy jest ważny! Każdy, kto uprawia sport w dzisiejszych czasach, wie, że strój sportowy jest niezmiernie istotny. W przypadku zawodowych sportowców dostępne obecnie technologie to często możliwość polepszenia wyników. Przy amatorskim uprawianiu sportu wybór odpowiedniej odzieży to bardziej kwestia komfortu i wygody. Anna Lewandowska, z którą trenują miliony Polek o treningach i sportowych ciuchach wie wszystko i postanowiła podzielić się swoim doświadczeniem projektując własną linię dla 4F. „Wiem, jak ważnym elementem treningu jest dobrany strój, zarówno pod kątem designu, jak i rozwiązań technologicznych. Swoboda ruchów, pewność siebie, komfort… Tymi wszystkimi kryteriami kierowaliśmy się z zespołem 4F w procesie projektowania. Mam nadzieję, że dzięki naszej wspólnej pracy ta wyjątkowa kolekcja stanie się przyjemną motywacją do rozpoczęcia przygody ze sportem dla wielu kobiet, odkryciem wewnętrznej pasji i siły. Moim celem jest dzielić się nimi z innymi kobietami, żeby codziennie stawały się inspiracją i oparciem dla siebie nawzajem!” – opowiada Anna Lewandowska. Legginsy i topy Ani Lewandowskiej w kolekcji 4F  Przede wszystkim nieważne czy zaczynasz trenować, czy ćwiczysz już na zaawansowanym poziomie, bo ta kolekcja treningowa jest idealna dla wszystkich osób, które po prostu chcą uprawiać aktywność fizyczną. Legginsy, topy i szorty są jednocześnie zaawansowane technologicznie i stylowe. Zostały stworzone z myślą...

Czytaj dalej