
Kolekcja Billie Eilish by Takashi Murakami dla Uniqlo już jest!
Takashi Murakami to jeden z najbardziej znanych współczesnych japońskich artystów. Billie Eilish to jedna z najbardziej utalentowanych piosenkarek młodego pokolenia, o bardzo wyrazistym stylu. Kultowy brand Uniqlo właśnie wypuścił ich wspólną kolekcję. To, że te T-shirty będą hitem, nie ma najmniejszych wątpliwości. Pytanie tylko, czy znikną ze sklepu w kilka, czy w kilkanaście godzin?
Eilish x Murakami nie po raz pierwszy
Efekty wspólnej pracy tego artystycznego duetu można było podziwiać już w marcu zeszłego roku. Wtedy ukazała się oficjalny klip do kawałka „You should see me in the crown”. Wyreżyserowane i animowane przez Murakamiego video powstawało aż osiem miesięcy.
W klipie przewijają się zarówno motywy znane z twórczości Japończyka – słynne kwiatki, jak i logo „Blohsh” wykorzystywane przez Eilish. Na tych samych motywach zbudowana jest kolekcja dla Uniqlo.
Moda kocha Murakamiego
Takashi uważa za zupełnie naturalne przenikanie się sztuki wysokiej z użytkową. Uważa, że jest to naturalne dla powojennej Japonii podejście, a którym artysta pracujący komercyjnie nie jest za to krytykowany, a wręcz przeciwnie.
Dlatego Murakami chętnie wchodzi w modowe współprace. Najsłynniejszą do tej pory kolaboracją była ta z marką Louis Vuitton. W 2002 roku zaprosił go do niej ówczesny dyrektor kreatywny LV Marc Jacobs. Stworzona wspólnie linia torebek, w których Murakami zabawił się logo francuskiego domu mody, okazała się hitem i dodatkowo spopularyzowała twórczość Japończyka na świecie.
Sztuka za 13,5 mln dolarów
O tej popularności świadczy choćby cena, za jaką na aukcji w nowojorskim Sothbye's sprzedano „Hiropon”. Choć dla wielu samo dość kontrowersyjne dzieło mogło się wydawać niesmaczne, to jednak zostało wylicytowane w 2008 roku za zawrotną kwotę 13,5 mln dolarów. Co ciekawe „Hiropon” to kontynuacja „My Lonesome Cowboy” z 1998 roku, jeszcze bardziej obrazoburczego.
T-shirt za 14,90 $
Kolekcja Uniqlo jednak niczym nie szokuje, jeśli już to bardzo pozytywnie zaskakuje niską ceną. Damskie i męskie kosztują 14.90 $, dziecięce 9.90 $, natomiast limit koszulek na jedną osobę to 2 sztuki z danego modelu.
Oto kilka damskich, męskich i dziecięcych modeli koszulek z tej kolekcji.