
Kobiety dla kobiet: Rusza nowy cykl szkoleń Fundacji Kobiety e-biznesu
Cel programu „TOP Women w e-biznesie” to głównie edukacja uczestniczek w zakresie rozpoczęcia działalności gospodarczej i korzystania z najbardziej potrzebnych narzędzi do prowadzenia biznesu online. Program ma innowacyjną formułę – łączy warsztat wiedzy z metamorfozą wizerunkową uczestniczek. Zapisy trwają do 10 lutego, następnie zostanie wyłonionych 200 kobiet, kore będą miały szansę wziąć udział w darmowym projekcie. Zajęcia będą prowadzone w formie online i rozpoczną się w lutym 2021 roku i potrwają do czerwca.
„TOP Women w e-biznesie powstał jako kontynuacja projektu „Potencjał Kobiet w e-biznesie”. Raport z tego badania uświadomił nam, z czym mierzą się kobiety, które chcą uruchomić swoje działania online. Z jednej strony chcą się rozwijać i złożyć własny biznes online, a z drugiej – mają świadomość poważnej luki w posiadanych kompetencjach cyfrowych. Chcemy to zmienić właśnie dzięki programowi TOP Women” – mówi dr Dorota Bachman, Członek Zarządu Fundacji.
Dla kogo jest cykl szkoleń „TOP Women w e-biznesie”?
Szkolenia przeznaczone są dla wszystkie kobiety, które chcą zmienić profil swojej działalności gospodarczej albo profil zawodowy na wyspecjalizowany w prowadzeniu biznesu online. To również świetny projekt dla mam, które chcą wrócić do życia zawodowego po urlopie macierzyńskim albo wychowawczym. Ważną grupą docelową są również kobiety chcące rozpocząć prowadzenie własnego sklepu internetowego lub innej formy handlu w internecie. Program może też stać się ważnym punktem startowym w budowaniu kariery zawodowej dla młodych dziewczyn, które chcą zapoznać się z zagadnieniami związanymi z założeniem działalności gospodarczej. Warunkiem jest ukończenie 18 roku życia.
Lekcje, wzbogacone o zajęcia praktyczne (jak założyć firmę, jak prowadzić biznes online, jak budować platformę sklepu www, jak korzystać z social mediów itd.) będą odbywać się w piątkowe popołudnia i w soboty. Spotkania z ekspertami zostaną nagrane, każda z uczestniczek będzie miała możliwość wrócić do wykładu lub też wysłuchać go w terminie dogodnym dla siebie. Uczestniczki, które wezmą czynny udział w co najmniej pięciu z siedmiu konwentów, otrzymają certyfikaty.
Czytaj także: Bywała „frajerką”, ale nigdy ofiarą. Paulina Młynarska: „Mam taki pewien defekt, życiową dysfunkcję…”
O Fundacji Kobiety e-biznesu
Fundacja Kobiety e-biznesu powstała w 2020 r., czyli w czasie narastającej niepewności na rynku pracy głównie dla kobiet, które sytuacja zmusiła do pozostania w domach. Okazuje się, że od końca czerwca tego roku liczba zarejestrowanych bezrobotnych kobiet wyniosła 551 tys., a mężczyzn – 475,5 tys. (dane GUS). Organizacja określiła swoją misję, w której nadrzędnym celem jest dzielenie się wiedzą i wspieranie w rozwijaniu swoich kompetencji w działalności związanej z gospodarką cyfrową i rozwojem biznesu w internecie.
Zarząd Fundacji – Anna Heimberger, Dorota Bachman, Agnieszka Brytan-Jędrzejowska chce pomagać kobietom w różnym wieku, na różnych etapach ich rozwoju zawodowego i osobistego, żeby mogły uczestniczyć w procesach związanych z rozwojem społeczeństwa o wysokich kompetencjach cyfrowych.
Patronat medialny nad programem objęły: Wirtualna Polska, Money.pl, „Uroda Życia”, „Mamo, to Ja”, Polki.pl i MeloRadio. Partnerami programu są: Allegro, Visa, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Hebe, IdoSell, OLX, Canon, Przelewy24, Progressivo, Flywheel PR, Future Collars, Izba Gospodarki Elektronicznej i Uniwersytet Łódzki.