Jej naszyjniki-amulety noszą Maja Sablewska i Marina. Anka Krystyniak właśnie pokazała nową kolekcję
fot. Borys Synak

Jej naszyjniki-amulety noszą Maja Sablewska i Marina. Anka Krystyniak właśnie pokazała nową kolekcję

Znane z twórczości projektantki motywy księżyca, słońca czy gwiazdy isztar pojawiają się tym razem na masywnych łańcuchach i sznurach pereł. Jesteśmy zachwyceni!
Zuzanna Szustakiewicz
22.07.2020

Biżuteria Anki Krystyniak jest dobrze znana polskim gwiazdom, a charakterystyczne naszyjniki Słońce i Lunula są ulubionymi dodatkiem wielu stylistek i redaktorek mody. Oprócz oczywistych walorów estetycznych posiadają one funkcje amuletu. Ich moc wynika z symboli — zarówno polskich, jak i bliskowschodnich, religijnych lub etnicznych, które pojawiają się w projektach Anki. Właściwości magiczne to także zasługa naturalnych kamieni, z których wykonana jest biżuteria. Biżuteria Anki zawsze opowiada jakąś historię, w tym sezonie bałkańską.

Bermudy na 5 sposobów!

Modna biżuteria i pochwała wolności

Nowej kolekcji Anki Krystyniak nie byłoby bez filmu Emira Kusturicy „Czarny kot, biały kot”. Pokazana w tym nagrodzonym weneckim Złotym Lwem jugosłowiańskim filmie z 1998 roku historia to przerysowana opowieść o grupie Romów na bajecznie kolorowych Bałkanach.

Modna biżuteria, którą nosza Marina i Maja Sablewska
fot. Borys Synak

Bohaterowie kultowego obrazu Kusturicy łamią prawo, bawią się i biesiadują, brzęcząc złotymi i srebrnymi łańcuchami, a w tle gra radosna głośna muzyka. Jednak przede wszystkim kochają wolność, bo to ona jest w kulturze Romów najważniejsza. W komunikacie prasowym towarzyszącym premierze kolekcji znalazł się cytat z Bronisławy Wajs „Papuszy”, romskiej poetki – „Dobre ludzi dali mieszkanie, ale wziąć słowika w klatkę zamknąć, to on wszystko traci. Choć pięknie śpiewa, to jemu jest smutno. I te ściany takie ciężkie nade mną. A ja cygańska córka, las mi zdrowie daje”. Tę romską tęsknotę za wolnością i przerysowaną estetykę filmu Kusturicy Krystyniak przełożyła na język swojej biżuterii.

Nowa wspaniała Kobieta

Krystyniak zrywa z dotychczas lansowanym wizerunkiem kobiety nieuchwytnej. Bohaterka jej najnowszej kampanii to zadziorna wędrowniczka, samowystarczalna, łaknąca swobody i niezależności, która podobnie jak Rom wszędzie czuje się jak u siebie. Towarzyszące jej amulety są podobnie zuchwałe. „Anka, niczym stare romskie wieszczki, zadziera głowę ku niebu i czyta z gwiazd. Gwiazdy współgrają z kamieniami, półksiężyce zwisają z białych pereł, które Krystyniak wydłuża niemal w nieskończoność. Jest też słońce, w kulturze romskiej odgrywające wyjątkową rolę, bo – według Papuszy – »świat odkrywa« i jest życzliwe dla ludzi. W jego centrum projektantka wbiła czarny onyks i kryształ, a całość zahaczyła o gruby złoty łańcuch o płaskich okach” – czytamy w komentarzu dla prasy. 

Modna biżuteria, którą nosza Marina i Maja Sablewska
fot. Borys Synak

W kolekcji znalazło się miejsce dla węża, który oplata złote koło i którego surrealistyczne oko zdobi jeden z masywnych medalionów.

Modna biżuteria, którą nosza Marina i Maja Sablewska
fot. Borys Synak

Nowością są wysadzane kamieniami sygnety jakby żywcem wyjęte z kultowego filmu Kusturicy i nazwane przez Ankę „Czarny Kot” i „Biały Kot”.

Kampania na tle socrealistycznej architektury

Nie tylko w kolekcji znajdziemy inspirację estetyką Kusturicy, także kampania sfotografowana w okolicach Pałacu Kultury i Nauki oddaje atmosferę filmu „Czarny kot, Biały kot”.

Modna biżuteria, którą nosza Marina i Maja Sablewska
fot. Borys Synak

Wszystkie zdjęcia powstały przy użyciu analogowego aparatu i zostały wywołane tradycyjną metodą, co dodatkowo przybliżyło całość do klimatu filmu.

Anka Krystyniak, czyli numerologia i moc kamieni szlachetnych

Miłość do sztuki, architektury i wzornictwa Anka pielęgnowała w sobie od dzieciństwa. Projektantka jest absolwentką Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi na Wydziale Projektowania Ubioru i Biżuterii, a swoją autorską markę prowadzi od 2012. Na stronie projektantki czytamy, że narodziny marki to ważny moment w życiu projektantki, dzięki któremu „Krystyniak znalazła sposób na komunikację ze wszechświatem – swoimi projektami mogła wyrazić siebie i przekazać to innym poprzez charakterystyczne, kultowe już symbole zakute w biżuterii”. Według Anki energię można zakląć we wszystkim – „Jeżeli to, co robisz, pochodzi z głębi ciebie, to zaszywasz w tym swoją energię”. Jej pierwszy amulet powstał z zoisytów – kamieni pomagających w trudnych momentach, ale do dzisiaj najbardziej popularna i najchętniej kupowana jest Lunula. Symbol Lunuli to sierp księżyca – Luny (kobiecej energii). Lunula to pełnia w niepełności, która symbolizuje płodność — rozumianą jako kreatywność i możliwość realizowania marzeń. Jest talizmanem wzmacniającym poczucie kobiecości, cielesności i zmysłowości. 

Moja Lunula jest ażurowa i uzupełniona spinelami. Spinel to kamień, który wzmacnia witalność i energię życiową, daje siłę do radzenia sobie z trudami dnia codziennego i wyzwaniami, jakie stawia przed nami życie. Pomaga? Wierzę, że tak!

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
modna biżuteria z łańcucha na jesień
Fot. Magdalena Kozicka

Najmodniejsza biżuteria sezonu jesień-zima 2020 to łańcuch. Ta polska marka wie to bardzo dobrze!

Setki małych ogniw składają się na modne minimalistyczne łańcuchy, tak jak pojedyncze emocje budują skomplikowane relacje. O tym opowiada nowa kampania Więzi marki Umiar.
Zuzanna Szustakiewicz
22.09.2020

Jeśli kiedyś zdarzyło nam się zapomnieć, jak ważne w naszym codziennym życiu są relacje, to ostatnie pół roku pozwoliło nam sobie o tym przypomnieć! Lockdown, ograniczenia w kontakcie z najbliższymi i brak spotkań towarzyskich uzmysłowiły nam, że najważniejsze w naszym życiu są więzi, które budujemy z innymi ludźmi. Z tymi, których kochamy, z tymi, z którymi się przyjaźnimy, z tymi, z którymi pracujemy, a nawet z nieznajomymi, z którymi mieszkamy na jednej klatce czy osiedlu. Wszystkie one budują skomplikowaną sieć relacji, bez której trudno wyobrazić sobie nasze życie. Modny łańcuch na jesień 2020 O wadze naszych relacji z innymi w swojej nowej kampanii opowiada marka biżuterii Umiar, a modne proste łańcuchy i ażurowe formy są pięknym punktem wyjścia tej opowieści. Więzi — tak nazywa się nowa kolekcja marki Umiar, która została stworzona dla niej i dla niego, aby za pomocą biżuterii opowiedzieć o wadze codziennych relacji. „Dzięki temu, że istnieją połączenia pomiędzy elementami, czyli więzi, może powstać coś pełnego i pięknego, zarówno w tworzeniu wyjątkowej biżuterii, jak i relacji z drugim człowiekiem” - mówią Malwina Wysińska i Magdalena Brzozowska, właścicielki i projektantki tej polskiej marki. Minimalizm i rzemiosło zawsze na czasie Biżuteria polskiej marki Umiar to pochwała minimalizmu w formie i wyrazie. Projekty z nowej kolekcji Więzi są również hołdem dla prostoty. Istotę kolekcji oddają użyte w niej materiały i tradycyjne techniki rzemieślnicze. Łańcuchy, które stanowią bazę kolekcji, zostały wyplecione ręcznie z setek małych ogniw, w niewielkiej pracowni pod Warszawą. Wykonano je z trzech rodzajów splotów. Nowością w ofercie marki są ażurowe siatki —...

Czytaj dalej
modna biżuteria na więcej niż jeden sezon
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Złota biżuteria jest ponadczasowa. Ta modna polska marka wie to najlepiej!

Autorska marka Rosa w swojej najnowszej onirycznej kampanii udowadnia, że piękne biżuteryjne formy są w stanie przetrwać próbę czasu i że moda może zwolnić.
Zuzanna Szustakiewicz
21.07.2020

Najnowsza kampania Rosa Chains  jest międzysezonowa, bo na zdjęciach znalazły się modele marki z wcześniejszych kolekcji. Za obiektywem stanęli po raz kolejny Agnieszka Kulesza i Łukasz Pik, którzy współpracują z marką od początku. Tym razem zabierają nas w sentymentalną podróż, bo zarówno sceneria podwarszawskich ogródków działkowych oraz przewijające się motywy warzyw , oraz ślimaki wędrujące po dłoniach i uszach modelki kojarzą się z beztroskim dzieciństwem . Moda w rytmie slow Wszystkie modele, które znajdziemy w butikach Rosy to dzieło Agnieszki. Prototyp może powstać z każdego plastycznego elementu, który wpadnie w jej ręce — np. z aluminiowej folii, którą owija się łodygi kwiatów w bukietach. Pomysły następnie trafiają do pracowni, w której rzemieślnicy złotnicy dopracowują szczegóły i z której wychodzą gotowe produkty. Wszystkie modele  wykonywane są ręcznie , w małych seriach, z najlepszej jakości materiałów — najczęściej złota i kamieni szlachetnych . Marka Rosa to kwintesencja mody zrównoważonej, takiej, która szanuje ludzi i środowisko i której produkty są ponadczasowe. „Marzyłam o sesji, w której mogłabym pokazać nieprzemijalność i pozasezonowość moich kolekcji oraz to, jak nawzajem się przenikają i uzupełniają” – mówi Agnieszka Rosa, projektantka. To pierwsza taka sesja marki, w której możemy ponownie zobaczyć kultowe modele z różnych kolekcji. Biżuteria to zabawa złotem Projekty Agnieszki charakteryzuje minimalizm oraz nowoczesny design. To, co jest widoczne we wszystkich dotychczasowych kolekcjach marki, to zamiłowanie Agnieszki do zabawy strukturami złota . „To bardzo plastyczny i dający dużo...

Czytaj dalej
Biżuteria polskich marek na Święta
Unsplash.com

Biżuteria polskich marek – prezent z duszą na Święta

Dla minimalistek, miłośniczek natury, pasjonatek stylu boho i tych, które żałują, że urodziły się o kilka dekad za późno. Dla tych, które jak serialowa Phoebe noszą pierścionki na wszystkich palcach i tych, dla których sznur pereł jest wszystkim, czego potrzeba. Biżuteria to doskonały prezent dla (niemal) każdej z nas.
Hanna Szczesiak
07.12.2020

Biżuteria jest jednym z najwdzięczniejszych świątecznych prezentów. Dobrze dobrana nie tylko ozdabia ciało, ale przede wszystkim oddaje naturę osoby, która ją nosi. W tym roku jeszcze bardziej doceniamy polskie twórczynie i polskich twórców, dlatego planując gwiazdkowe prezenty, warto sięgnąć do ich projektów. Skoncentrować się na jakości, nie ilości. Docenić rękodzieło, rozkochać się w detalu i ofiarować prezent z duszą. Jeśli nie mamie, babci, przyjaciółce czy przyjacielowi – w końcu biżuteria nie jest zarezerwowana wyłącznie dla kobiet – to może sobie? Oto 7 polskich marek, w których projektach można się zakochać – od pierwszego wejrzenia! Poly Biżuteria Poly rozbudza tęsknotę za wakacjami – tymi spędzonymi na mazurskiej wsi, na rajskiej wyspie czy w samym sercu tętniącego życiem miasta. Urokliwe naszyjniki, kolczyki i bransoletki z pewnością przypadną do gustu miłośniczkom podróży (tych za ocean i do pobliskiego parku), letnich festiwali i zapachu opalonej skóry. Kolekcje Poli Olędzkiej, autorki marki Poly, pozwolą oderwać się od przytłaczającej codzienności – umilą wyjście do sklepu, spotkanie na Zoomie z przyjaciółkami czy planowanie kolejnej wyprawy.         Wyświetl ten post na Instagramie.                       Post udostępniony przez Poly | Biżuteria (@madebypoly) Anka Krystyniak Współczesne wiedźmy doceniają moc kamieni szlachetnych, wierzą w siłę symboli i magię liczb. Dlatego noszą biżuterię Anki Krystyniak. Ręcznie wykonane amulety zaczarują każdą pasjonatkę numerologii, astrologii i szeroko...

Czytaj dalej
Anna Orska lato 2020 biżuteria New Stone. Made by Homo Sapiens
fot. Agnieszka Szenrok

Anna Orska nawet poprzemysłowy plastik zamienia w piękną biżuterię!

Polska projektantka biżuterii wykorzystała poprzemysłowy plastik, stworzyła z niego „New Stone. Made by Homo Sapiens” i ten nowy kamień oprawiła w wyjątkowe organiczne formy swoich projektów.
Zuzanna Szustakiewicz
19.06.2020

Lepsza moda, która na względzie ma dobro naszej planety oraz ludzi, którzy ją tworzą to temat, o którym mówi się już bardzo dużo. Model obiegu zamkniętego w modzie zakłada, że nic nowego w tym układzie, się nie pojawia i nic z niego nie wychodzi tzn., że nic się nie zmarnuje. I choć do tego ideału droga jeszcze daleka, to przynajmniej coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że to jedyne słuszne rozwiązanie. Jednym z przejawów bardziej zrównoważonego podejścia do produkowania ciuchów czy akcesoriów jest wytwarzanie ich z już istniejących zasobów, zamiast z nowych materiałów. Pięknym przykładem takiego modowego upcyklingu jest najnowsza kolekcja Anny Orskiej i jej nowy wspaniały kamień. New Stone, czyli kamień filozoficzny z plastiku Anna Orska lubi eksperymentować i często w jej projektach pojawiają się niestandardowe elementy czy materiały. Dlatego wykorzystanie poprzemysłowego plastiku w jej najnowszej kolekcji nie powinno nikogo dziwić. Jednak zadziwia sposób, w jaki projektantka to zrobiła. Orska stworzyła po prostu własny kamień. Potrzebna była wiedza, cierpliwość, odpowiednia technologia i odrobina szczęścia, by spotkać odpowiednich ludzi, którzy zrealizują wizję projektantki. Orskiej pomogli Weronika Banaś – specjalistka od niestandardowych innowacyjnych materiałów oraz zespół Boomplastic. Wzięli oni poprzemysłowy plastik i poddali go eksperymentalnej obróbce. W efekcie powstała artystyczna, jubilerska interpretacja plastik u — czarny syntetyczny kamień o tęczowym połysku. Wykonane z recyklingowanego plastiku z dodatkiem opiłków mosiądzu bryły przypominają naturalne minerały, są nie tylko piękne, ale i wytrzymałe oraz lekkie. Nowy syntetyczny kamień został opatrzony pieczęcią, informującą o jego pochodzeniu –...

Czytaj dalej