Jedwab z Milanówka i grafika Tomka Opalińskiego, czyli nowości od Balagan Studio
mat. prasowe

Jedwab z Milanówka i grafika Tomka Opalińskiego, czyli nowości od Balagan Studio

Przedstawiamy najmodniejszy dodatek sezonu – apaszki. Tym razem w interpretacji polskiej marki. Jedwabne apaszki od Balagan Studio są kolorowe, malowane w maki i bociany.
Zuzanna Szustakiewicz
11.06.2020

Modne dziewczyny na całym świecie pokochały w tym sezonie apaszki. Zawiązują je na głowach, włosach, nadgarstkach, przywiązują je do shopperów lub oplatają nimi skórzane rączki torebek. Mają do nich słabość także projektanci, nie tylko z domu mody Hermès. Być może to krok w stronę zero waste, a może po prostu kreatorzy nie są w stanie oprzeć się pokusie nieskrępowanej ekspresji artystycznej na kwadracie szlachetnej tkaniny.

Jeśli Balagan to tylko artystyczny

Hanna Ferenc i Agata Matlak-Lutyk od początku stawiają na nowoczesny design i tradycyjne rzemiosło najlepszej jakości. Jednocześnie — razem z zaprzyjaźnioną marka Elementy, w ramach Transparent Shopping Collective, prezentują pełną przejrzystość, jeśli chodzi o produkcję oraz ceny produktów Balaganu. Taka transparentność mody to coś, na co klienci coraz częściej zwracają uwagę i czego się domagają, zwłaszcza po przypadku Veclaim. W newsletterze marki z okazji premiery apaszek Meshi („meshi” po hebrajsku znaczy „jedwab”) czytamy – „W ramach naszej pierwszej artystycznej współpracy stworzyłyśmy dla Was jedwabne apaszki. Zaprosiłyśmy do projektu Tomka Opalińskiego – artystę grafika – który zaprojektował wyjątkowe wzory. Tomek czerpał inspiracje z naszych dwóch ukochanych miast i tak powstała wersja warszawska z czerwonymi makami oraz izraelska z geometrycznymi formami architektury Bauhausu z Tel Awiwu”.

Jedwab apaszki 2020 Balagan Meshi Opaliński Milanówek
mat. prasowe

Jedwab z tradycją Made in Poland

Apaszki powstały w Polskim Jedwabiu w Milanówku. Zakład ten od prawie stu lat specjalizuje się w tworzeniu produktów z jedwabiu najlepszej jakości. Meshi to dwa różne wzory — inspirowany Warszawą z makami i bocianami występujący w dwóch wariantach kolorystycznych: czerwono-różowym i czarno-białym oraz inspirowany Tel Awiwem z kolorami nieba, piasku i ciepłego słońca.

Jedwab apaszki 2020 Balagan Meshi Opaliński Milanówek
mat. prasowe

Apaszki mają wymiar 70 cm x 70 cm i kosztują 299 zł. Na wersję czerwono-różową pewnie trzeba będzie się ustawić w kolejce, bo pierwsza partia wyprzedała się w kilka godzin.

Jedwab apaszki 2020 Balagan Meshi Opaliński Milanówek
mat. prasowe

Do końca czerwca w sklepie online marki na balaganstudio.com obowiązuje darmowa dostawy, a wpisując kod: WSPIERAMPL, dostaniecie 50 zł zniżki na zakupy.

 

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
wiosna-lato 2020 moda Women + Waves x H&M surfing ocean sustainability
mat. prasowe

Łap falę z H&M. Kostiumy kąpielowe nie tylko dla surferek!

Od jakiegoś czasu nie marzymy już o roli dziewczyny surfera, ale same chcemy pływać na desce. Nowa kolekcja H&M to stroje kąpielowe, pianki oraz plażowe akcesoria stworzone we współpracy z kolektywem Woman + Waves.
Zuzanna Szustakiewicz
10.06.2020

Styl bycia i kultura surferów fascynują mnie od dawna. Marzę o tym, by znaleźć się na desce i złapać falę. W tym roku postanowiłam się odważyć i wspólnie z przyjaciółkami planujemy wypad na kilkudniowy kurs surfingu. Chcemy poczuć się wolne i silne, jesteśmy przekonane, że właśnie taką moc ma w sobie pływanie na desce. I wierzcie mi lub nie, ale jednym z ważniejszych aspektów i intensywnie omawianych kwestii związanych z naszą dziewczyńską wyprawą na surfing jest outfit. Dziękuję za tę kolekcję, bo teraz już wiem, w czym zacznę realizować swoje surferskie marzenia. Surfing tylko dla dziewczyn! W wieku 16 lat Rachel Murphy poszła na kurs przygotowujący do pracy ratownika. Przez tydzień mieszkała w zdezelowanej przyczepie na plaży w malutkim surferskim miasteczku w Kornwalii. Tak odkryła swoje powołanie. Od tej pory wszystko, co robi w życiu, związane jest z wodą i pływaniem. Rachel przez wiele lat jeździła po świecie i surfowała. Przy okazji zauważyła, jak mało dziewczyn pojawia się w line-upie (czyli czeka w kolejce do fali) i wpadła na pomysł, by w rodzinnej Kornwalii zorganizować surferską społeczności tylko dla dziewczyn. Chodziło o to, by się wspierać i uczyć bez ograniczeń wynikających z wieku czy poziomu umiejętności. I tak w 2017 roku powstało Woman + Waves, które dzisiaj organizuje lekcje, kursy i wyjazdy dla kobiet. „Gdy widzę jak wiele kobiet, dzięki Woman + Waves, zmieniło swoje życie na lepsze, czy to jeśli chodzi o pewność siebie, styl życia czy zdrowie psychiczne to jestem bardzo dumna i szczęśliwa” mówi Rachel. Z miłości do oceanu! Oprócz nauki pływania kolektyw Woman + Waves organizuje akcje czyszczenia plaż i stara się edukować i inspirować innych do dbania o to, by ocean był czysty i bezpieczny. „Czuję, że jako surferzy jesteśmy głosem...

Czytaj dalej
Swatch x You Jan Bajtlik wiosna-lato 2020 zegarek
mat. prasowe

Zrób sobie zegarek z grafiką Jana Bajtlika!

W ramach Swatch Art Week możesz skorzystać z dwóch grafik polskiego artysty, który na co dzień projektuje dla Hermès i stworzyć swój bajecznie kolorowy zegarek.
Zuzanna Szustakiewicz
09.06.2020

Jego portfolio mogłoby mu pozazdrościć wielu starszych kolegów. Jak na swój młody wiek Jan Bajtlik zrobił już bardzo dużo. Jego grafiki znajdziemy na najbardziej znanych jedwabnych szalach Hermès oraz na dziecięcej karcie dań w londyńskim Tate Modern. Teraz można je mieć także na swoim nadgarstku, czyli na zegarku.   Jan Bajtlik dla Art Week Swatch   Każdego miesiąca marka Swatch prezentuje efekty swojej współpracy z artystami, którzy specjalnie dla projektu Swatch X You tworzą wyjątkowe motywy w swoim unikalnym stylu. Jan Bajtlik stworzył dla marki Swatch dwa projekty: „Typo” i „Blue”. Pierwszy to zabawa z literami wyobrażonymi jako części mechanizmu zegarka. Ten labirynt kolorowych kształtów zawiera wszystkie litery alfabetu , możesz więc wybrać ulubioną literę, która będzie gwiazdą na tarczy zegarka.   Pomysł na drugi motyw: „Blue” wywodzi się z serii wielkoformatowych obrazów „Jardin Particulier”. Odkrywając naturę na nowo, Jan bawi się percepcją — charakterystyczne dla niego uproszczone sylwetki roślin przycięte do kształtu zegarka tworzą niezwykłe abstrakcyjne wzory. Każdy z projektów w ramach Art Week dostępny jest tylko przez tydzień , więc nie przegap szansy na stworzenie swojego zegarka. Z grafik Jana Bajtlika skorzystasz tylko do piątku 12 czerwca. Wejdź na stronę https://shop.swatch.com i szukaj Swatch x You w zakładce Kolekcje lub od razu przejdź do zakładki Personalizacja. Cena zegarka to 510 zł   Jan Bajtlik multiartysta   Ja na twórczość Jana Bajtlika natknęłam się dzięki moim dzieciom. Bo zanim w 2016 roku ten zdolny chłopak zaczął projektować dla francuskiego domu mody Hermès, zawitał na półkę z książkami moich dzieci jako autor ukochanego Auta i...

Czytaj dalej
Balagan Studio wiosna kampania 2020
mat.prasowe Balagan Studio, fot. Hanna Ferenc i Agata Matlak-Lutyk

Neoklasyczne buty i torebki, czyli cały ten Balagan!

Balagan Studio prezentuje swoje nowości na sezon wiosna-lato 2020 i zabiera nas do modernistycznego Tel Awiwu.
Zuzanna Szustakiewicz
09.04.2020

Nowoczesny design, wysokiej jakości rzemiosło i wygoda. Tak najkrócej można by opisać filozofię polskiej marki Balagan. W tym sezonie założycielki marki Hanna Ferenc i Agata Matlak-Lutyk lansują swoje klasyczne wzory. Leilot to udoskonalona wersja znanego już modelu Laila — klasycznych czółenek z nutką vintage na oblekanym skórą 5 pięciocentymetrowym obcasie. Dostępne są w jedenastu kolorach, w wersji zamszowej i z licowej skóry. Kolejny, dobrze znany klientkom Balaganu model, półbuty Opera również zmieniły kolory i dostały nową, cieńszą podeszwę, która sprawia, że but jest bardziej elastyczny i miękko dopasowuje się do stopy. Sesja zdjęciowa nowej kolekcji powstała w Tel Awiwie. Tak jak marka jest przywiązana do swoich modeli, tak jest konsekwentna również w swoich odniesieniach. Białe Miasto – wizytówka modernistycznej architektury Bauhausu, a także niezobowiązujący klimat ulic tego miasta inspiruje projektantki. Hania i Agata od początku, same dokumentują swoje kolekcje i robią to, wykorzystując fotografię analogową. W tym sezonie zdjęcia powstały w nadmorskim budynku biurowym położonym niedaleko historycznej dzielnicy Neve Tzedek. Niemal zupełnie opuszczony i przeznaczony do rozbiórki gmach sprawia wrażenie, jakby zatrzymał się w nim czas. „Zafascynowała nas nadmorska architektura budynku, z opływowymi liniami, okrągłymi oknami, wszystkimi nawiązaniami do statków i skojarzeniami z architekturą Miami – opowiadają Hania i Agata – w środku biurowca znajduje się ogród z palmami i kafeteria pachnąca daniami ze smażonym ryżem i kurczakiem. Wizualnie to sewentisowa reinterpretacja Bauhausu, symbolicznie portret Izraela z dawnych lat”. Premiera kolekcji przypada na trudny czas dla wszystkich niewielkich, lokalnych marek. By oswoić nieco ten okres,...

Czytaj dalej