Simon Porte Jacquemus wydał wyjątkowy album: miłośnicy lat 90. będą zachwyceni
fot. Simon Porte Jacquemus

Simon Porte Jacquemus wydał wyjątkowy album: miłośnicy lat 90. będą zachwyceni

Simon Porte Jacquemus przejrzał zdjęcia z ostatnich 10 lat na swoim iPhone'ie i wybrał 321. Ta niezwykła foto książka „Images” trafia na półkę naszych ulubionych albumów.
Zuzanna Szustakiewicz
04.09.2020

O tym, że uwielbiam książki z modą i fotografią w roli głównej, już pisałam. Teraz do mojej listy Top 7 albumów muszę dorzucić jeszcze jeden tytuł — właśnie wydaną książkę „Images” - drugą pozycję ze zdjęciami zrobionymi przez Simone Porte Jacquemusa (pierwszą, przyznaję z żalem, przegapiłam).

Jak wystylizować białą koronkową sukienkę?

Jacquemus mistrz obrazków z Instagrama

Jeśli jeszcze nie śledzicie profilu francuskiego projektanta na Instagramie, to koniecznie musicie to nadrobić. Chociaż podejrzewam, że nawet jeśli nie znacie samego Jacquemusa, to widzieliście jego zdjęcia. A to dlatego, że projektant i jego marka odpowiedzialni są za jedne z bardziej „viralowych” obrazków w Internecie. Modelki sunące po długim różowym dywanie biegnącym przez pole lawendy? Wybieg wijący się pośród łanów zboża, z krzesłami i łóżkiem zatopionymi w złotych kłosach... Brzmi znajomo? Na mnie jednak największe wrażenie robi zdjęcie, które otwiera ten tekst. Jest ono jednym z 321 zdjęć, które Simon Porte zrobił od 2010 roku. Jest jednym z 321 zdjęć, które wybrał z ponad 85000 innych zgromadzonych w pamięci swojego iPhone’a i wydał jako książkę o prostym tytule „Images”.

Francuski projektant i nostalgia za latami 90.

Simone Porte jest ulubieńcem świata mody. Młody, uśmiechnięty, energiczny. Lansuje radosne, seksowne sylwetki. Udowadnia, że ciuchy mogą być proste i nieskomplikowane, a jednocześnie nieść czystą radość i sprawiać, że czujemy się lepiej. W swoich kolekcjach dodatkowo przemyca inspiracje współczesną sztuką oraz fascynację południem Francji. Co ciekawe tak pogodnie nastawiony do życia projektant nosi w sobie głęboką ranę. Jako nastolatek stracił ukochaną mamę. Lansowana przez niego estetyka lat 90. wynika z nostalgii za tym radosnym w jego życiu okresem dorastania przed traumą.

O Jacquemusie i jego historii, kiedyś tutaj jeszcze napiszę więcej, obiecuję, a teraz polecam zerknąć na obrazki, które znajdziemy w środku książki Images. To pochwała lata, młodości i przyrody, okraszona sporą dawką seksu i humoru. Dodam tylko, że aby otrzymać album, należy wpisać się na listę oczekujących na oficjalnej stronie marki, cena 50 USD. A oto mały „sneak peek”:

najmodniejsza fotoksiążka to ta od Jacquemusa
@jacquemus

najmodniejsza fotoksiążka to ta od Jacquemusa
@jacquemus

najmodniejsza fotoksiążka to ta od Jacquemusa
@jacquemus

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
Jacquemus, wiosna-lato 2020 kampania #jacquemusathome
Instagram @Jacquemus

W najnowszej kampanii marki Jacquemus wystąpiła babcia projektanta!

Na jego Instagramie znaleźliśmy zdjęcia promujące kolekcję wiosna-lato 2020. W nietypowej kampanii w roli modelki pojawiła się Liline — ukochana babcia Simona Porte Jacquemusa.
Zuzanna Szustakiewicz
29.05.2020

Jeśli jeszcze nie śledzicie tej francuskiej marki na Instagramie najwyższy czas to zmienić. Profil Jacquemusa to prawdziwa uczta dla oka, pełna pięknej architektury, południowych widoków, słonecznych kolorów, a także najnowszych tendencji w światowej modzie. Kampania #JacquemusAtHome wiosna-lato 2020 Projektant spędza czas lockdownu w swoim rodzinnym domu w Mallemort na południu Francji. Czas odosobnienia wykorzystuje kreatywnie: albo piecze pizzę dla swoich kuzynów, albo realizuje przez FaceTime  kampanię, w której Bella Hadid też pozuje z domu . Parę dni temu Jacquemus zaskoczył wszystkich, pokazując zdjęcia najnowszej kampanii #JacquemusAtHome, do której zaangażował Liline – własną babcię. Zdjęcia robił oczywiście sam.           View this post on Instagram                   💕💕 #JACQUEMUSATHOME WITH MY GRAND MOTHER LILINE SHOT BY ME SUMMER 2020 (ONE OF THE MOST SPECIAL STORY FOR ME ) A post shared by JACQUEMUS (@jacquemus) on May 21, 2020 at 10:06am PDT   Przy okazji publikacji zdjęć Jacquemus wyznał, że to bardzo specjalny dla niego projekt. Babcia to ważna postać w jego życia projektanta zwłaszcza po odejściu jego matki, z którą był bardzo związany. Liline pomimo wieku ucieleśnia szyk, luz i seksapil, które projektant lansuje w swoich kolekcjach. Instagramowy must have Simon Porte Jacquemus nie boi się wychodzić przed szereg. Robi modę trochę na swoich zasadach. Na dziesiąte urodziny marki połączył damską i męską kolekcję na sezon wiosna-lato 2020 i pokazał ją kompletnie poza kalendarzem ready to wear, pośrodku pola lawendy w Prowansji. „Wszystko, co...

Czytaj dalej
Veclaim Jessica Mercedes Kirschner  kampania ss 2020 Palm Reading gwiazdy w domu
mat. prasowe Veclaim

Jessica Mercedes, Anja Rubik i Bella Hadid też pracują... to znaczy pozują z domu!

Tej wiosny sesje mody nie odbywają się w tradycyjny sposób. Ale to nie szkodzi, wręcz przeciwnie. Dzięki zdjęciom dla Veclaim, Zary i Jacquemusa zaglądamy do domów gwiazd!
Zuzanna Szustakiewicz
12.05.2020

Świat od dwóch miesięcy stoi na głowie, a cała branża mody zastanawia się co dalej. Życie jednak wolniej, bo wolniej, ale toczy się dalej. Nadal oglądamy piękne zdjęcia , nadal jesteśmy ciekawi co u naszych ulubionych bohaterek/ów, nadal kupujemy ubrania. I choć produkcje modowe, w dotychczasowej formule się nie odbywają to gwiazdy oraz  modelki pracują i pozują w zaciszu swoich domów . A my jesteśmy zachwyceni! W domu z Veclaim, czyli kolekcja Palm Reading  Były już szalone lata 80, inspiracja Dynastią i mini disco sukienki. Był tarot, Joshua Tree i sukienki idealne na Coachellę. Chwilowo jednak nie pójdziemy na żaden festiwal ani nie pójdziemy na żadną imprezę, a Jessica Mercedes doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że moda ma iść z duchem czasu i odpowiadać na potrzeby ludzi. Ostatnio najchętniej chodzimy w dresach, więc i u Veclaim czas na dresy. Część z nas poszukuje sensu i odpowiedzi na nurtujące nas pytania „co dalej?” w horoskopach, magii czy wróżbach i w tej kwestii Veclaim jest ekspertem od samego początku. Najnowszą, międzysezonową kolekcję Palm Reading, zainspirowało czytanie naszego przeznaczenia z dłoni.  – Na pomysł wykorzystania motywu chiromancji wpadł mój brat Justin, który podczas nowojorskiego fashion week’u odwiedził wróżkę, zajmującą się odczytywaniem przyszłości za pomocą studiowania linii dłoni. Oboje wtedy zaczęliśmy interesować się tą tematyką. Justin jest tak naprawdę dużą częścią projektu i pomaga przy jego tworzeniu – wyjaśnia Jessica Mercedes. Palm Reading to uniseksowa minilinia basiców. W jej skład wchodzi wciągana przez głowę bluza i spodnie typu joggersy. Czarny kolor jest specjalnie sprany, a krawędzie ściągaczy postrzępione, by stworzyć efekt vintage. Jest też koszulka...

Czytaj dalej
Burberry Monogram - Kendall Jenner w wirtualnym świecie
fot. Nick Knight dla Burberry

Kendall Jenner jako awatar w nowej kampanii Burberry!

Brytyjska marka i Riccardo Tisci nie boją się eksperymentów z technologią. W najnowszej kampanii Burberry Monogram, skomputeryzowana Kendall Jenner żyje w wirtualnym świecie!
Zuzanna Szustakiewicz
07.07.2020

Brytyjski dom mody słynie z najbardziej znanej kratki na świecie i ze spopularyzowania trencza. Ale nie tylko, bo oprócz poszanowania tradycji i historii, Burberry stawia na nowe technologie. Burberry marka na miarę XXI wieku W 2016 roku – jeszcze za czasów poprzedniego dyrektora kreatywnego i CEO Christophera Baileya  –Burberry jako pierwsza marka na świcie robiła streaming swojego pokazu online w czasie rzeczywistym. W tym samym roku sprzedawała kolekcję pokazywaną na wybiegu na podstawie modelu „see-now, buy-now”, czyli tuż po zaprezentowaniu kolekcji. Także jako pierwsza marka luksusowa doceniła moc Snapchata oraz Instagrama. Teraz pora na CGI (computer-generated imagery). Nowy projekt kreatywny Burberry Pandemia postawiła branżę mody w trudnej sytuacji. Sparaliżowała nie tylko sprzedaż w fizycznych sklepach, ale także uniemożliwiła realizację kampanii i sesji zdjęciowych. Niektóre marki radziły sobie całkiem nieźle, realizując sesje zdjęciowe zdalnie. np. Jacquemus sfotografował Bellę Hadid przez Facetime'a! Burberry poszło o krok dalej. Bohaterka sesji, Kendall Jenner — przyrodnia siostra Kim Kardashian – sfotografowała się sama w domu. Zdalnie pomogli jej projektant Burberry Riccardo Tisci, dyrektor artystyczny projektu TB Monogram Peter Saville, fotograf Nick Knight i stylistka Katie Grand. Tradycyjne zdjęcia to tylko fragment projekty. Druga część kampanii to video, w którym występuje skomputeryzowana wersja topmodelki. Na podobieństwo wirtualnych influencerek z Instagrama (jeśli nie znacie Shadu i Lil Miqueli to sprawdźcie ich profile) ubrana w ciuchy i akcesoria z kolekcji TB Monogram Summer Collection Jenner, a raczej je awatar przemierza minimalistyczną, futurystyczną, białą wirtualną...

Czytaj dalej
Modne swetry z Benettona i street art z Nowego Jorku
mat. prasowe

Kultowy sweter z kultowym graffiti, czyli kolekcja Benetton x Keith Haring

W nowej kolekcji dla marki Benetton Jean-Charles de Castelbajac wykorzystał rysunki Keitha Haringa, kultowego artysty z Nowego Jorku z lat 80.
Zuzanna Szustakiewicz
07.09.2020

Pamiętam, że gdy w 1991 roku pierwszy raz odwiedziłam Nowy Jork, wszędzie widziałam kolorowe ludziki, pieski i serca malowane charakterystyczną czarną, kanciastą, a jednocześnie obłą kreską. Teraz te same obrazki znajdziecie na swetrach, T-shirtach i bluzach w sklepach Benetton. Kto za nimi stoi? Pierwsza lekcja sztuki W 1991 roku miałam 9 lat i niewiele widziałam o sztuce, zwłaszcza tej ulicznej. Zapytałam więc przyjaciółkę mojej mamy, u której byłyśmy wtedy w odwiedzinach, o co chodzi z tymi kolorowymi rysunkami. Anka opowiedziała mi wtedy o autorze tych charakterystycznych murali i obrazków — młodym nowojorskim artyście, który zmarł rok wcześniej na AIDS. Zabrała nas też do Tony Shafrazi Gallery na wystawę prac Jean-Michel Basquiata i autora tych kolorowych ludzików Keitha Haringa. To była moja pierwsza lekcja o street arcie i graffiti. Był to też świetny wstęp do pop-artu, a prace Keitha Haringa do dziś są jednymi z moich ulubionych dzieł sztuki współczesnej. Skoro więc Jean-Charles de Castelbajac właśnie wykorzystał prace Keitha Haringa w swoich projektach dla marki Benetton na nadchodzący sezon, to nie mogłam o tym nie napisać. Kim był Keith Haring? Urodzony w 1958 roku Haring stał się popularny na początku lat 80, kiedy jego prace malowane białą kredą na pustych, czarnych billboardach w miejskim metrze zostały dostrzeżone i docenione. Młody chłopak szybko stał się częścią nowojorskiego, artystycznego środowiska lat 80., pracował po kilkanaście godzin dziennie, a jego styl stał się rozpoznawalny na całym świecie. Niby nic takiego: jasne, podstawowe kolory i odważna kreska. Do tego prosta tematyka — narodziny, śmierć, miłość czy wojna i znane symbole: serce, fala czy promienie. Mimo tej prostoty, a może właśnie...

Czytaj dalej