
Kolekcja H&M Conscious Exclusive na wiosnę-lato 2020 zaskakuje (na plus!)
W sezonie SS20 nawiązujemy do motywu podróży koleją – nasi projektanci uznali, że to wspaniały symbol naszej drogi do zamknięcia obiegu mody. Zainspirowaliśmy się Le Train Bleu i dekadenckimi artystami, takimi jak Jean Cocteau czy Pablo Picasso, którzy spędzali wolne chwile w willi Santo Sospir na półwyspie Cap Ferrat. Chcieliśmy, aby nasza kolekcja nawiązywała do tej dekadenckiej swobody, ale też sprawdzała się w praktycznych zastosowaniach na co dzień” – powiedziała Ella Soccorsi, projektantka H&M.
W kolekcji H&M debiutują nowe materiały: CIRCULOSE® – naturalna tkanina z tekstyliów z recyklingu, a RENU™ – doskonały jakościowo poliester z użytku wtórnego. W swojej kolekcji marka wykorzystuje nie tylko tkaniny pozyskiwane w odpowiedzialny sposób, ale także czerpie z zasobów swoich magazynów –piękne klapki ze spektakularnym węzłem zostały ozdobione szklanymi paciorkami z poprzednich kolekcji.
Najciekawszą nowością, jeśli chodzi o materiały, jest VEGEA™ – wegańska alternatywa dla skóry, produkowana z wytłoczyn i łodyżek winogron. Na jej premierę świat mody czekał bardzo niecierpliwie. Od chwili, gdy została pokazana po raz pierwszy na wystawie Fashioned from Nature w londyńskim muzeum Wiktorii i Alberta minęły dwa lata.
„Odzież Conscious Exclusive na sezon SS20 projektowaliśmy staranniej niż kiedykolwiek wcześniej – z myślą o jej trwałości i całym cyklu życia. Szczególnie ważny był dla nas skład materiałów, stosowaliśmy też techniki farbowania, które w mniejszym stopniu wpływają na środowisko – używaliśmy na przykład naturalnego barwnika z fusów kawy użytej wcześniej w biurach H&M. Pragniemy w pełni holistycznie podchodzić do zrównoważonego rozwoju i projektować dzięki temu wyjątkową odzież, która będzie nam służyć całe życie” – powiedziała Ann-Sofie Johansson, doradca kreatywny z H&M.
Conscious Exclusive to kolekcja odzieży damskiej jakości premium, którą szwedzki gigant wypuszcza od 2012 roku. Kolekcje te są ekologicznym poligonem doświadczanym – to w nich marka eksperymentuje z innowacyjnymi materiałami i odpowiedzialnymi rozwiązaniami, które potem wdraża na szerszą skalę w swoich regularnych kolekcjach.
Grupa H&M ma ambitny cel, by od 2030 roku używać wyłącznie materiałów pozyskanych w sposób przyjazny dla środowiska. Kolekcja dostępna online od 26 marca 2020.