Bądź eko – sneakersy jakich nie znasz!
mat. prasowe Veja, fot. Vincent Desailly

Bądź eko – sneakersy jakich nie znasz!

Szukasz sportowych butów na wiosnę? Rozważ wybór etycznej marki, która myśli o twoich stopach i twojej planecie. Zapłacisz ciut więcej, ale oddasz swój głos w słusznej sprawie.
Zuzanna Szustakiewicz
20.04.2020

Kupując ubrania i dodatki, staramy się wspierać inicjatywy, które na pierwszym miejscu stawiają nie własny zysk, ale dobro naszej planety i swoich pracowników. Lubimy marki, które mają transparentny łańcuch dostaw i mądrze zarządzają zasobami. Bo każdy nasz wybór ma znaczenie. My głęboko wierzymy, że moda zrównoważona to, bardziej niż kolejny przemijający trend, nowy kierunek, za którym niedługo podążą wszyscy. Im szybciej, tym lepiej, można nawet biegiem! Może w butach, którejś z tych 6 marek?

Veja

sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Veja
mat. prasowe Veja, fot. Vincent Desailly


Przyjaciele Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion założyli tę markę w 2004, wierząc głęboko, że można robić sportowe buty w sposób etyczny i ekologiczny. Ich buty projektowane są w Paryżu, a materiały pozyskuje się z organicznych hodowli i rolnictwa ekologicznego m.in. bezpośrednio od brazylijskich hodowców drzew kauczukowych, których Veja wspiera. Jedną z dostępnych opcji jest but w pełni wegański. Buty z rozpoznawalnym V mają już status kultowych, a ich fanką jest choćby Meghan Markle.

Timberland

sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Timberland
mat. prasowe

Marka od początku stawia na odpowiedzialność. Każdy produkt Timberland zawiera coś ważnego.
Składnik pochodzący z recyklingu. Zieloną technologię. Skórę z odpowiedzialnej garbarni. Marka każdego dnia pracuje nad jednym z najbardziej ekologicznych standardów produkcji w branży odzieżowo-obuwniczej. Przestrzega surowych norm na każdym etapie drogi ubrań i butów sygnowanych logo z drzewkiem. Nieustannie poszukuje innowacji. Polecamy model Emerald Bay, w którym cholewka wykonana została z wytrzymałego, lekkiego materiału ReBOTL pochodzącego z przetworzonych plastikowych butelek.

Allbirds

sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Allbirds
mat. prasowe


To fenomenalny przykład zupełnie innego myślenia o butach. Motto marki, którą założyło dwóch Nowozelandczyków Tim Brown i Joey Zwillinger brzmi „Zrobione z natury”. Bo buty Allbirds powstają z takich materiałów jak: wełna z merynosów, włókno z drzewa eukaliptusowego, TENCEL™ Lyocell, a zamiast tradycyjnie używanej do produkcji podeszwy butów pianki EVA (będącej pochodną ropy naftowej) Allbirds wykorzystuje SweetFoam™ z trzciny cukrowej. W 2019 roku firma ogłosiła, że jest carbon neutral (czyli nie zostawia śladu węglowego). I jak tu ich nie kochać?

Flamingos Life

sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Flamingos Life
mat. prasowe

Ta hiszpańska młoda marka powstała po to, by oszczędzić życie milionom zwierząt. Materiały wykorzystywane do produkcji butów pochodzą z recyclingu plastikowych butelek lub z ekologicznie hodowanej bawełny i konopi, podeszwy zaś wykonywane są z naturalnego kauczuku. Firma eksperymentuje z materiałem, który pozyskuje się z kukurydzy (a konkretnie z włókien jej liści, które są odpadem). Strukturą i funkcjonalnością przypomina on naturalną skórę, buty Roland V.3 są zrobione w 47% właśnie z tego innowacyjnego materiału. Wybierając dany model, widzisz również, na jaką pozarządową organizację ekologiczną przeznaczana jest część pieniędzy z twojego zakupu.

Good News

sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Good News
mat. prasowe

Marka ma dla nas same dobre wiadomości – zewnętrze tych stylowych tenisówek wykonane jest z ekologicznej bawełny, przy której uprawie nie użyto żadnych pestycydów czy chemicznych nawozów, podeszwa wykonana jest z gumy pozyskanej m.in. z opon samochodowych, a wkładka wykonana jest z zawierającej olej rycynowy Airfoam ECO 20 – ekologicznej alternatywy dla pianek poliuretanowych. Trochę gorszą wiadomością jest wysoka cena tych butów, ale na pocieszenie dodamy, że marka podobnie jak Allbirds cały swój niesprzedany asortyment (tzw. stock, który stanowi poważny problem na większości marek) oddaje potrzebującym.

Pepe Jeans 

sneakersy tenisówki eko moda adidas wiosna 2020 Pepe Jeans
mat. prasowe

Sama marka być może nie do końca kojarzy się z obuwiem sportowym, ale na uwagę w kontekście ekologicznych sneakersów zasługuje model No.22 Summer, który powstał w ramach innowacyjnego projektu TRU-BLU. Ten unisexowy but pokryty jest przezroczystą folią z dwutlenku tytanu (TiO2), która w kontakcie z promieniami UVA eliminuje do 80% tlenków azotu, które wchodzą w kontakt z powierzchnią buta. Co znaczy, że but ten oczyszcza powietrze, którym oddychamy.

1\6
Veja
Veja
mat. prasowe

390 zł

2\6
Allbirds
Allbirds
mat. prasowe

510 zł

3\6
Timberland
Timberland
mat. prasowe

335,99 zł

4\6
Flamingos Life
Flamingos Life
mat. prasowe

510 zł

5\6
Good News
Good News
mat. prasowe

620 zł

6\6
Pepe Jeans
Pepe Jeans
mat. prasowe

365 zł

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
H&M
Mat.prasowe

H&M otwiera pierwsze sklepy stacjonarne w Polsce. Sprawdź, w jakich miastach!

Przez pandemię koronawirusa galerie handlowe i większość sklepów była zamknięta dla klientów. Zakupy robiliśmy więc głównie online. Teraz powoli ma się to zmieniać. Marka H&M, jako pierwsza sieciówka odzieżowa w Polsce zdecydowała się na ponowne otwarcie czterech sklepów w Polsce.
Sylwia Arlak
22.04.2020

Dobra wiadomość dla wszystkich tych, którzy nie mogą przekonać się do zakupów online. Do tej pory przez pandemię koronawirusa galerie handlowe, a więc i popularne sieciówki, były zamknięte dla klientów. Teraz marka H&M poinformowała, że otworzy pierwsze sklepy stacjonarne. Oczywiście wszystko zgodnie z aktualnymi zaleceniami dotyczącymi bezpieczeństwa klientów. „ Pozostając w zgodzie z najnowszym rozporządzeniem Rady Ministrów, otworzyliśmy cztery sklepy stacjonarne H&M. Przypominamy o obowiązku zakrywania ust i nosa. W sklepach czekają na Was rękawiczki i żele dezynfekujące. Prosimy również o zachowanie bezpiecznego dystansu oraz wybranie płatności bezgotówkowej. Wasze zdrowie i zdrowie naszych pracowników jest naszym największym priorytetem” – napisali przedstawiciele marki na Facebooku. Przypominamy, że obecnie zakaz handlu obowiązuje w sklepach w o powierzchni powyżej 2000 m kw. Gdzie szukać otwartych sklepów H&M ? Katowice - ul. Stawowa 9, Zakopane - ul. Krupówki 49, Wrocław - ul. Świdnicka 7, Sopot - ul. Bohaterów Monte Cassino 55/57. Wszystkie sklepy funkcjonują w godzinach 11-19 . „ Obecne przepisy pozwalają nam otworzyć tylko cztery sklepy w Polsce. Mamy nadzieję, że otwarcie pozostałych sklepów nastąpi niedługo” –  dodali przedstawiciele H&M. Informacje o otwarciu nowych sklepów pojawią się w social mediach oraz na oficjalnej stronie internetowej marki. Zawsze możecie odwiedzić też H&M online, gdzie aktualnie trwają wyprzedaże. Ubrania, dodatki męskie, damskie i dziecięce kupicie teraz nawet z 50 % rabatem. 

Czytaj dalej
Fashion Revolution 2020 who made my clothes kampania
mat. prasowe

Dziś pytamy marki #whomademyclothes? Przyłączysz się?

Co roku 24 kwietnia, w rocznice tragedii w Rana Plaza warto zastanowić się, kto uszył nasze ubrania i zapytać o to nasze ulubione marki.
Zuzanna Szustakiewicz
24.04.2020

Dzisiaj mija siedem lat od tragicznych wydarzeń w Dhace w Bangladeszu. 24 kwietnia 2013 roku zawalił się kompleks fabryczny Rana Plaza , w którym znajdowały się szwalnie wielu znanych sieciówek, których ubrania nosi każdy z nas. W związku z tą tragedią, w której zginęło 1138 osób (głównie młodych kobiet), a kilkaset zostało ciężko rannych, światło dzienne ujrzało parę brudnych sekretów branży fast fashion. Okazało się, nie tylko że nasze ubrania ktoś na drugim końcu świata szyje w trudnych warunkach za niewielkie wynagrodzenie, ale przede wszystkim, że wiele marek ma tak nieprzejrzysty łańcuch dostaw, że nawet nie wie, gdzie powstają ich ubrania. W wyniku zdarzeń w Rana Plaza powstało wiele międzynarodowych inicjatyw mających na celu polepszenie warunków pracy w branży tekstylnej w Bangladeszu, a także poprawę przepisów budowlanych i przeciwpożarowych w tamtejszych zakładach pracy. Wielu ekspertów dość negatywnie ocenia to, czy przyniosły one pożądany rezultat. Jedną z inicjatyw, która narodziła się w bezpośredniej reakcji na wydarzenia z 24 kwietnia 2013, jest Fashion Revolution. Założony w Wielkiej Brytanii przez Orsolę de Castro i Carry Somers ruch społeczny ma za zadanie dać głos każdemu z 75 milionów pracowników, którzy uczestniczą w produkowaniu naszych ubrań. Na stronie Fashion Revolution czytamy - „Celem Fashion Revolution jest świętowanie pozytywnego wpływu mody na świat oraz wszystkich tych, którzy codziennie się do tego przyczyniają. Jako przedsięwzięcie na skalę globalną ma ono także ponownie połączyć poszczególne elementy całego łańcucha dostaw w jedną całość, gdzie każdy pracownik jest ważny i szanowany za swoją pracę”. Co roku w trzeci tydzień kwietnia przypada Fashion Revolution Week, w ramach którego odbywa...

Czytaj dalej
moda zalando sustainability wiosna spring 2020
mat. prasowe Zalando, fot. Brett Lloyd

Pracownicy bohaterami akcji „Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando”

Platforma sprzedażowa Zalando stawia na modę etyczną. W najnowszej kampanii występują pracownicy firmy, którzy i zawodowo i prywatnie dbają o środowisko.
Zuzanna Szustakiewicz
05.05.2020

Zalando ma ponad 30 mln klientów na 17 rynkach. Dla firmy to więcej niż imponujące liczby. To potencjał, który można wykorzystać w słusznej sprawie, np. po to, by zbudować większą świadomość ekologiczną wśród tych 30 mln ludzi. My także wierzymy w metodę „baby steps” – małe kroki składają się na coś o wiele większego. Zalando w stronę zrównoważonego rozwoj Marka od 2016 roku prowadzi szereg działań promujących modę bardziej etyczną. Cel jest jeden — być platformą zrównoważonej mody z pozytywnym wpływem na ludzi i planetę. Opakowania z materiałów z recyclingu czy umożliwianie klientom kompensacji śladu węglowego za ich zakupy to niektóre przykłady bardziej odpowiedzialnego podejścia do zakupów. „Chcemy umożliwić klientom odkrywanie i kupowanie bardziej zrównoważonej mody: ponad 30 tys. produktów w naszym asortymencie oznaczyliśmy flagą przyjazność środowisku oraz udzielamy informacji ułatwiających podjęcie świadomych decyzji zakupowych” – mówi Kate Heiny, dyrektor zrównoważonego rozwoju w Zalando. Ten projekt to trzecia odsłona strategii do.MORE, kontynuacja pierwszej kampanii oraz kapsułowej kolekcji premium „Małe kroki. Duża zmiana”, stworzonej przy współpracy z dziewięcioma skandynawskimi markami w styczniu 2020. Działajmy razem z Zalando! Hasłem przewodnim najnowszej kampanii jest „Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando”. Na zdjęciach tym razem nie zobaczymy modelek ani influencerów, ale pracowników firmy. Kampania przedstawia działania związane ze zrównoważonym rozwojem z punktu widzenia siedmiu osób z różnych działów Zalando, takich jak Sustainability, Partner Communications, Marketing, Category Management, Tech czy...

Czytaj dalej
Elementy Basic Denim lato 2020 kampania i kolekcja polskiej etycznej marki
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Szafa od podstaw, czyli Elementy Basic/Denim

Cztery modele jeansów, dwie kurtki, kilkanaście topów, bluzek, spódnic, sukienek oraz jeden trencz. Wszystkie wykonane z tkanin przyjaznych planecie. I szafa gra!
Zuzanna Szustakiewicz
29.06.2020

Świat kocha dżins. Jednocześnie klasyczna metoda wytworzenia pary dżinsowych spodni to nieprzyzwoicie wysoki koszt środowiskowy. Staram się dokonywać bardziej świadomych wyborów i z zaciekawieniem śledzę nowatorskie rozwiązania ekologiczne m.in. w kwestii produkowania denimu . O dżinsach marki Elementy miałam napisać wcześniej, bo pierwsze modele polska marka wypuściła już w kwietniu tego roku. Cieszę się, że poczekałam, bo teraz pojawił się jeszcze lepszy pretekst — czyli duża łączona kolekcja Basic/Denim. Kolekcja Basic/Denim Linia Denim składa się z czterech modeli spodni . Dopracowany krój oraz rozmiary od XXS do XL sprawiają, że każda sylwetka znajdzie model dla siebie. Uzupełnieniem denimowego looku są dwie kurtki: interpretacja klasycznej  truckerki oraz katany , obie z charakterystycznymi przeszyciami i kieszeniami. Przy produkcji materiału użytego w kolekcji denimowej  oszczędzono do 83% wody . Tkanina wykonana jest z certyfikowanej, częściowo recyklingowanej przędzy z Brazylii, przy której produkcji wykorzystywane są alternatywne źródła energii . Każdy model z kolekcji denimowej jest uszyty i wykończony w Polsce i sygnowany jest dodatkami wyprodukowanymi lokalnie — napami, guzikami i metką z ręcznie tłoczonej, wegańskiej skóry. Linia Denim to trzy kolory: pudrowa biel, modry błękit oraz popielata czerń. Modele z linii Basic to kilkanaście wzorów. Wśród nich: otulające ciało niczym druga skóra topy i T-shirty , zmysłowe semi-transparentne i żakardowe bluzki oraz swobodne spódnice i sukienki z nowoczesnych tkanin przyjaznych planecie. Nie zabrakło też dobrze znanego klientkom Elementów trencza. Tym razem nosi imię Stella i jest wykonany z błyszczącej, przeciwdeszczowej tkaniny wiskozowej w odcieniu gwieździstej...

Czytaj dalej