Ta instruktorka jogi uczy nas, jak kochać własne ciało i akceptować wady
screen: www.danafalsetti.com

Ta instruktorka jogi uczy nas, jak kochać własne ciało i akceptować wady

Dana przez wiele lat zmagała się z zaburzeniami odżywiania
Karolina Kalinowska
23.09.2016

Diana Falsetti to blogerka i instruktorka jogi, która udowadnia, że puszyste osoby mogą być wysportowane, a aktywność fizyczna nie jest im obca. Ta kobieta inspiruje wiele tysięcy przedstawicielek płci pięknej. Możemy się od niej nauczyć, jak kochać własne ciało, ale też jak akceptować wady.

Diana nie zawsze była tak uśmiechnięta, a jeszcze kilka lat temu jej życie wcale nie wyglądało tak kolorowo. Od najmłodszych lat zmagała się z zaburzeniami odżywiania i uważała, że jedynie znaczna utrata wagi może przywrócić je wiarę w siebie. Nawet gdy chudła, zawsze dopadał ją efekt jo-jo, a warto dodać, że jej problemy z dodatkowymi kilogramami zaczęły się już w szkole podstawowej. Przez wiele lat walczyła z niepohamowanym apetytem i była coraz bardziej nieszczęśliwa. Jednak w pewnym momencie zdała sobie sprawę, że utrata wagi wcale nie wywołuje u niej poczucia szczęścia.

To właśnie joga pomogła jej inaczej patrzeć na siebie i własne ciało. Sprawiła, że nabrała pewności siebie. Na pierwsze zajęcia trafiła gdy miała 21-lat i joga wcale nie przypadła jej do gustu. Dlaczego? Była najgrubszą uczestniczką zajęć, dopiero zaczynała swoją przygodę z tym rodzajem ćwiczeń i nie nadążała za resztą grupy. Na początku wątpiła, że będzie w stanie wykonywać bardziej zaawansowanych pozy, bo jest za duża. Była przekonana, że jest za ciężka, by utrzymać się do góry nogami. Ale nie poddała się. Zrozumiała, że to jedynie jej umysł ustala limity. Zaczęła regularnie uczęszczać na zajęcia i z czasem wszystko się zmieniło. Obecnie to jej sposób na życie.

Wiele osób twierdzi, że jej sukces to efekt trendu, który pozwala nam pozytywnie spojrzeć na własne ciało. W czasach, gdy media lansują wychudzone modelki, coraz więcej osób stara się znaleźć prawdziwych ludzi. Takich, którzy nic nie udają, są sobą i są z siebie dumni. Jednak nie ma się co oszukiwać, Diana musi się także z krytyką. Zarzuca się jej, że promuje otyłość. Może i ma kilkanaście dodatkowych kilogramów, ale mogłabym tak wyglądać, gdybym potrafiła robić ze swoim ciałem takie rzeczy, jak ta młoda Amerykanka. Z całej siły trzymam za nią kciuki i mam nadzieję, że przytrze nosa wszystkim krytykom! 

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
Adobestock

Joga – więcej niż ćwiczenia!

Czy świadomość własnego ciała ułatwia codzienne życie?
Urszula Wilczkowska
29.04.2011

Pięć stref Filozofia jogi widzi w człowieku pięć stref . Pierwszą jest ciało materialne – człowiek, drugą strefa eteryczna – energia życia, trzecią stanowi umysł – emocje, myśli, czwartą strefą są czynności intelektualne (wiedza), a piątą tworzy doskonała, perfekcyjna błogość. Metody oddychania i medytacja są częścią jogi i prowadzą do podnoszenia energii, poprawy samopoczucia, równowagi, koordynacji ruchowej, koncentracji oraz osiągania wewnętrznego spokoju – odpowiedzialnego za szczęście. Choroba jest czynnikiem zachwiana równowagi w trzech pierwszych strefach. Energia zdrowego człowieka przepływa swobodnie przez wszystkie strefy. Joga pomaga w profilaktyce chorób somatycznych (zakaźnych i urazów). Poprawia ogólny stan zdrowia i sprawia, że człowiek staje się bardziej świadomy swojego ciała – a zatem mniej narażony na wypadki. Joga polepsza stan zdrowia cierpiących na astmę, zapalenie stawów, choroby serca i choroby zwyrodnieniowe. Pozycje jogi całkowicie wykorzystują ruchy kręgosłupa i stawów. Dzięki czemu poprawia się ich ruchliwość, zmniejsza zesztywnienie oraz ból. W chorobach psychosomatycznych dolegliwości sprawiają, że zaburzenia osobowości zamykają przepływ energii do sfer wewnętrznych. Powstaje niepokój, niezadowolenie, rozdrażnienie i stany depresyjne. Świadomość ciała Joga to kontrola i świadomość. Świadomość ciała i umysłu oraz kontrola nad nim. Wszelkie ćwiczenia pozwalają w większym stopniu poznać własne granice i przekraczanie ich. Z początku proste ćwiczenia powoli rozciągają ciało. Z każdym kolejnym wiemy, do czego jesteśmy zdolni. Satysfakcja z wykonania czegoś, co na samym początku wydawało się niemożliwe przynosi radość nie tylko na polu sprawności fizycznej. Człowiek nabiera pewności siebie, wiary we własne...

Czytaj dalej