Biżuteria polskich marek – prezent z duszą na Święta
Unsplash.com

Biżuteria polskich marek – prezent z duszą na Święta

Dla minimalistek, miłośniczek natury, pasjonatek stylu boho i tych, które żałują, że urodziły się o kilka dekad za późno. Dla tych, które jak serialowa Phoebe noszą pierścionki na wszystkich palcach i tych, dla których sznur pereł jest wszystkim, czego potrzeba. Biżuteria to doskonały prezent dla (niemal) każdej z nas.
Hanna Szczesiak
07.12.2020

Biżuteria jest jednym z najwdzięczniejszych świątecznych prezentów. Dobrze dobrana nie tylko ozdabia ciało, ale przede wszystkim oddaje naturę osoby, która ją nosi. W tym roku jeszcze bardziej doceniamy polskie twórczynie i polskich twórców, dlatego planując gwiazdkowe prezenty, warto sięgnąć do ich projektów. Skoncentrować się na jakości, nie ilości. Docenić rękodzieło, rozkochać się w detalu i ofiarować prezent z duszą. Jeśli nie mamie, babci, przyjaciółce czy przyjacielowi – w końcu biżuteria nie jest zarezerwowana wyłącznie dla kobiet – to może sobie?

Oto 7 polskich marek, w których projektach można się zakochać – od pierwszego wejrzenia!

Książę Karol nawet po rozwodzie chciał mieć ostatnie zdanie

Poly

Biżuteria Poly rozbudza tęsknotę za wakacjami – tymi spędzonymi na mazurskiej wsi, na rajskiej wyspie czy w samym sercu tętniącego życiem miasta. Urokliwe naszyjniki, kolczyki i bransoletki z pewnością przypadną do gustu miłośniczkom podróży (tych za ocean i do pobliskiego parku), letnich festiwali i zapachu opalonej skóry. Kolekcje Poli Olędzkiej, autorki marki Poly, pozwolą oderwać się od przytłaczającej codzienności – umilą wyjście do sklepu, spotkanie na Zoomie z przyjaciółkami czy planowanie kolejnej wyprawy.

Anka Krystyniak

Współczesne wiedźmy doceniają moc kamieni szlachetnych, wierzą w siłę symboli i magię liczb. Dlatego noszą biżuterię Anki Krystyniak. Ręcznie wykonane amulety zaczarują każdą pasjonatkę numerologii, astrologii i szeroko pojętej ezoteryki – pomogą pokonać trudne chwile, wyzwolą skrywany potencjał czy nauczą cieszyć się swoją kobiecością. Kolekcjonowanie pełnej energii biżuterii Anki Krystyniak warto zacząć od kultowej Lunuli – ten słowiański symbol pokochały już tysiące kobiet.

I COAL YOU

Biżuteria, w której pierwsze skrzypce odgrywa węgiel, skradnie serce każdej lokalnej patriotki – nie tylko tej ze Śląska. I COAL YOU to projekt powstały z miłości do najcenniejszego dla Ślązaków surowca, elementu śląskiej kultury i śląskiej tożsamości. Trudno nie zachwycić się prostą formą i głębokim kolorem biżuterii I COAL YOU. Choć Marilyn Monroe śpiewała, że „diamenty są najlepszym przyjacielem kobiety”, Katarzyna Depa, twórczyni marki, pokazuje, że czasem nie potrzeba diamentów, bo wystarczy... węgiel.

Umiar

Mniej znaczy więcej – to hasło przyświeca kolekcjom marki Umiar. Prosta, szlachetna forma projektów Magdaleny Brzozowskiej i Malwiny Wysińskiej trafi w gusta minimalistek, pasjonatek sztuki i designu, miłośniczek lat 50., 60. i 70. Kolekcje marki inspirowane się naturą – wodą, egzotyką, nieregularną fakturą Księżyca, geometrią (prawdziwy hołd dla minimalizmu) czy tym, co najbardziej ludzkie – emocjami. Umiar to również bycie blisko – przede wszystkim samej siebie.

Maar

Maar urzeka kolorem i nieoczywistą formą. To propozycja dla kobiet z fantazją, miłośniczek niebanalnych połączeń, które chcą wychodzić poza utarte schematy. Zamiast klasycznych pereł wybierają sznur kamieni w kolorze gumy balonowej, zamiast śniadania u Tiffany’ego – półmisek egzotycznych owoców. Twórcy marki, Agata Wojtczak i Antoni Bielawski, w swoich projektach wykorzystują kamienie z różnych stron świata, jednak biżuterię tworzą w swojej warszawskiej pracowni.

Trzpiotka

Trzpiotka podbije serca romantyczek, miłośniczek błyskotek i subtelnych dodatków. Choć mówi się, że nie wszystko złoto, co się świeci, Paulina Michalak, twórczyni marki, w swoich projektach sięga po materiały najwyżej jakości, w tym naturalne kamienie. O tym, czy oświadczyny w Boże Narodzenie to dobry pomysł, można dyskutować godzinami, jednak ci, którzy w te Święta planują zadać magiczne pytanie: „Czy wyjdziesz za mnie?”, powinni wiedzieć, że takich pierścionków zaręczynowych jak u Trzpiotki nie znajdą nigdzie indziej.

LAU Jewellery

„Motywuje nas miłość, inspiruje sztuka, napędza rytm miasta” – mówią Marta Gajewska i Szymon Kaspruś, twórcy marki. Tak właśnie narodził się LAU. Ta biżuteria to ukłon w stronę kobiet pełnych pasji, silnych i odważnych, czerpiących energię z dużych miast. Choć projekty LAU mają proste formy, cechuje je nowoczesność. Przyciągną wzrok każdej kobiety, która nie boi się wyróżniać w tłumie. I każdego mężczyzny – LAU to również kolekcja męskich sygnetów.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
Modna biżuteria, którą nosza Marina i Maja Sablewska
fot. Borys Synak

Jej naszyjniki-amulety noszą Maja Sablewska i Marina. Anka Krystyniak właśnie pokazała nową kolekcję

Znane z twórczości projektantki motywy księżyca, słońca czy gwiazdy isztar pojawiają się tym razem na masywnych łańcuchach i sznurach pereł. Jesteśmy zachwyceni!
Zuzanna Szustakiewicz
22.07.2020

Biżuteria Anki Krystyniak jest dobrze znana polskim gwiazdom , a charakterystyczne naszyjniki Słońce i Lunula są ulubionymi dodatkiem wielu stylistek i redaktorek mody . Oprócz oczywistych walorów estetycznych posiadają one funkcje amuletu . Ich moc wynika z symboli — zarówno polskich, jak i bliskowschodnich, religijnych lub etnicznych, które pojawiają się w projektach Anki. Właściwości magiczne to także zasługa naturalnych kamieni , z których wykonana jest biżuteria. Biżuteria Anki zawsze opowiada jakąś historię, w tym sezonie bałkańską. Modna biżuteria i pochwała wolności Nowej kolekcji Anki Krystyniak  nie byłoby bez filmu Emira Kusturicy „Czarny kot, biały kot” . Pokazana w tym nagrodzonym weneckim Złotym Lwem jugosłowiańskim filmie z 1998 roku historia to przerysowana opowieść o grupie Romów na bajecznie kolorowych Bałkanach . Bohaterowie kultowego obrazu Kusturicy łamią prawo, bawią się i biesiadują, brzęcząc złotymi i srebrnymi łańcuchami , a w tle gra radosna głośna muzyka. Jednak przede wszystkim kochają wolność , bo to ona jest w kulturze Romów najważniejsza. W komunikacie prasowym towarzyszącym premierze kolekcji znalazł się cytat z Bronisławy Wajs „Papuszy”, romskiej poetki – „Dobre ludzi dali mieszkanie, ale wziąć słowika w klatkę zamknąć, to on wszystko traci. Choć pięknie śpiewa, to jemu jest smutno. I te ściany takie ciężkie nade mną. A ja cygańska córka, las mi zdrowie daje”. Tę romską tęsknotę za wolnością i przerysowaną estetykę filmu Kusturicy Krystyniak przełożyła na język swojej biżuterii. Nowa wspaniała Kobieta Krystyniak zrywa z dotychczas lansowanym wizerunkiem kobiety nieuchwytnej. Bohaterka jej najnowszej kampanii to zadziorna wędrowniczka , samowystarczalna, łaknąca...

Czytaj dalej
modna biżuteria z łańcucha na jesień
Fot. Magdalena Kozicka

Najmodniejsza biżuteria sezonu jesień-zima 2020 to łańcuch. Ta polska marka wie to bardzo dobrze!

Setki małych ogniw składają się na modne minimalistyczne łańcuchy, tak jak pojedyncze emocje budują skomplikowane relacje. O tym opowiada nowa kampania Więzi marki Umiar.
Zuzanna Szustakiewicz
22.09.2020

Jeśli kiedyś zdarzyło nam się zapomnieć, jak ważne w naszym codziennym życiu są relacje, to ostatnie pół roku pozwoliło nam sobie o tym przypomnieć! Lockdown, ograniczenia w kontakcie z najbliższymi i brak spotkań towarzyskich uzmysłowiły nam, że najważniejsze w naszym życiu są więzi, które budujemy z innymi ludźmi. Z tymi, których kochamy, z tymi, z którymi się przyjaźnimy, z tymi, z którymi pracujemy, a nawet z nieznajomymi, z którymi mieszkamy na jednej klatce czy osiedlu. Wszystkie one budują skomplikowaną sieć relacji, bez której trudno wyobrazić sobie nasze życie. Modny łańcuch na jesień 2020 O wadze naszych relacji z innymi w swojej nowej kampanii opowiada marka biżuterii Umiar, a modne proste łańcuchy i ażurowe formy są pięknym punktem wyjścia tej opowieści. Więzi — tak nazywa się nowa kolekcja marki Umiar, która została stworzona dla niej i dla niego, aby za pomocą biżuterii opowiedzieć o wadze codziennych relacji. „Dzięki temu, że istnieją połączenia pomiędzy elementami, czyli więzi, może powstać coś pełnego i pięknego, zarówno w tworzeniu wyjątkowej biżuterii, jak i relacji z drugim człowiekiem” - mówią Malwina Wysińska i Magdalena Brzozowska, właścicielki i projektantki tej polskiej marki. Minimalizm i rzemiosło zawsze na czasie Biżuteria polskiej marki Umiar to pochwała minimalizmu w formie i wyrazie. Projekty z nowej kolekcji Więzi są również hołdem dla prostoty. Istotę kolekcji oddają użyte w niej materiały i tradycyjne techniki rzemieślnicze. Łańcuchy, które stanowią bazę kolekcji, zostały wyplecione ręcznie z setek małych ogniw, w niewielkiej pracowni pod Warszawą. Wykonano je z trzech rodzajów splotów. Nowością w ofercie marki są ażurowe siatki —...

Czytaj dalej
20 urodziny Pandora Moments Pandora recykling wiosna lato 2020
mat. prasowe

Biżuteria z recyklingu? Pandora pozytywnie zaskakuje!

Wszystkie fanki duńskiej marki biżuteryjnej ucieszy fakt, że teraz srebrne i złote koraliki Pandory, które kolekcjonują na swoim nadgarstku, będą bardziej przyjazne dla środowiska.
Zuzanna Szustakiewicz
04.06.2020

W opublikowanym w tym tygodniu na oficjalnej stronie Grupy Pandora oświadczeniu czytamy, że do 2025 roku marka będzie korzystać tylko ze srebra i złota pochodzących z recyklingu . Pandora jest największą na świecie marką biżuteryjną, więc jej decyzja ma realny wpływ na ilość wydobywanego surowca . To także dobry przykład dla pozostałych firm z biżuteryjnej branży.   Biżuteria przyszłości z przeszłością   Winnie Liljeborg i Per Enevoldsen zaczęli swoją przygodę z biżuterią na przełomie lat 70. i 80. Początkowo biznes polegał na tym, że importowali biżuterię z Tajlandii na zamówienie duńskich firm. Pod koniec lat 80. zatrudnili pierwszego projektanta i zaczęli tworzyć własne produkty, które powstawały w sprawdzonych zakładach produkcyjnych pod Bangkokiem. Choć wtedy nikt nie używał hasła zrównoważony rozwój, to para Duńczyków po prostu prowadziła swój biznes uczciwie i odpowiedzialnie.   Wyjątkowe wspomnienia, czyli bransoletka Moments   W 2000 roku powstał flagowy produkt duńskiej marki – bransoletka Pandora Moments . Nowatorski pomysł na bransoletkę, na której gromadzisz pojedyncze koraliki związane z jakimś wydarzeniem czy wspomnieniem, tak bardzo spodobał się klientom, że wkrótce Pandora weszła na rynek amerykański, niemiecki oraz australijski i stała się marką globalną. Od 2010 roku firma jest notowana na kopenhaskiej giełdzie. Obecnie marka sprzedaje biżuterię w ponad 100 krajach , w 7500 sklepach, z których 2700 to autorskie concept story, zatrudnia ponad 26 tysięcy ludzi, ponad 11 tysięcy w Tajlandii, gdzie powstają produkty Pandory.   Z szacunku dla ludzi, środowiska i surowców.   Pandora jest członkiem Responsible Jewellery Council i częścią UN Global Compact. Marka stawia na niskoemisyjny...

Czytaj dalej
modna biżuteria na więcej niż jeden sezon
fot. Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Złota biżuteria jest ponadczasowa. Ta modna polska marka wie to najlepiej!

Autorska marka Rosa w swojej najnowszej onirycznej kampanii udowadnia, że piękne biżuteryjne formy są w stanie przetrwać próbę czasu i że moda może zwolnić.
Zuzanna Szustakiewicz
21.07.2020

Najnowsza kampania Rosa Chains  jest międzysezonowa, bo na zdjęciach znalazły się modele marki z wcześniejszych kolekcji. Za obiektywem stanęli po raz kolejny Agnieszka Kulesza i Łukasz Pik, którzy współpracują z marką od początku. Tym razem zabierają nas w sentymentalną podróż, bo zarówno sceneria podwarszawskich ogródków działkowych oraz przewijające się motywy warzyw , oraz ślimaki wędrujące po dłoniach i uszach modelki kojarzą się z beztroskim dzieciństwem . Moda w rytmie slow Wszystkie modele, które znajdziemy w butikach Rosy to dzieło Agnieszki. Prototyp może powstać z każdego plastycznego elementu, który wpadnie w jej ręce — np. z aluminiowej folii, którą owija się łodygi kwiatów w bukietach. Pomysły następnie trafiają do pracowni, w której rzemieślnicy złotnicy dopracowują szczegóły i z której wychodzą gotowe produkty. Wszystkie modele  wykonywane są ręcznie , w małych seriach, z najlepszej jakości materiałów — najczęściej złota i kamieni szlachetnych . Marka Rosa to kwintesencja mody zrównoważonej, takiej, która szanuje ludzi i środowisko i której produkty są ponadczasowe. „Marzyłam o sesji, w której mogłabym pokazać nieprzemijalność i pozasezonowość moich kolekcji oraz to, jak nawzajem się przenikają i uzupełniają” – mówi Agnieszka Rosa, projektantka. To pierwsza taka sesja marki, w której możemy ponownie zobaczyć kultowe modele z różnych kolekcji. Biżuteria to zabawa złotem Projekty Agnieszki charakteryzuje minimalizm oraz nowoczesny design. To, co jest widoczne we wszystkich dotychczasowych kolekcjach marki, to zamiłowanie Agnieszki do zabawy strukturami złota . „To bardzo plastyczny i dający dużo...

Czytaj dalej