Pozytywne osoby: co robią, aby zachować dobrą energię?
Pexels

Pozytywne osoby: co robią, aby zachować dobrą energię?

Bycie pozytywnym zwyczajnie się opłaca. Nie denerwujesz się na świat, a świat ci sprzyja.
Sylwia Arlak
25.09.2020

Są ludzie, którzy ciągle narzekają na swoje życie, praktykują złe nawyki, są wiecznie przygnębieni. Ich emocje, niekorzystnie wpływają na myśli i działania innych.  Ale są też tacy, którzy potrafią zachować dobry humor w każdych okolicznościach. Jak uczą się radzić sobie z negatywnymi sposobami?

Szukają szczęścia w sobie

Szczęśliwi ludzie nie opierają swojego szczęścia na zewnętrznych bodźcach. Zdają sobie sprawę, że jeśli coś pójdzie nie tak, trudno będzie im zachować dobry nastrój. Zamiast tego szukają wewnętrznych źródeł pozytywnej energii i praktykują uważność.

Ćwiczą myślenie pozytywne

Myśli wpływają na nasze działania. Jeśli myślisz negatywnie, trudno będzie ci zabrać do działania (po co? Przecież i tak wszystko skończy się klęską). Pozytywni ludzie nie wierzą w wymówki, które podsuwają im ich umysły. Praktykując pozytywne afirmacje, znajdując dobrą stronę każdego problemu, są przygotowani na sukces.

Wierzą w siebie

Istnieją niezliczone powody, dla których warto wierzyć w siebie. Czując swoją wartość, nie będziesz potrzebowała aprobaty innych ludzi. Poczujesz się wolna i zaczniesz żyć życiem, na które zasługujesz. Pamiętaj, że większość rzeczy, które o sobie myślisz, są tylko w twojej głowie.

Unikają negatywnych ludzi

Twoje otoczenie ma na ciebie ogromny wpływ. Jeśli spędzasz czas z pozytywnymi ludźmi, prawdopodobnie sama będziesz szczęśliwa i zadowolona. Jeśli masz wokół siebie ludzi, którzy ciągle narzekają, wspominają przeszłość („już nigdy nie będzie tak wspaniale, jak kiedyś”) i krytykują innych, nigdy nie zaznasz spokoju.

Regularnie trenują

Trening fizyczny wiąże się z uwalnianiem endorfin, a te odpowiadają za nasze dobre samopoczucie. Jeśli będziesz traktowała swoje ciało z szacunkiem, odwdzięczy ci się zmniejszonym stresem i większym poczuciem szczęścia. Ignorując potrzeby swojego organizmu, szybko doświadczysz negatywnych konsekwencji.

Spędzają czas na łonie natury

Przebywanie na łonie natury oczyszcza umysł i relaksuje ciało. Pozytywni ludzie zawsze znajdą czas, aby wyjść na zewnątrz i zachwycić się naturą. To świetny sposób na naładowanie baterii!

Wydają pieniądze z głową

Trudno nie dać się skusić kolejnym superofertom i wyprzedażom. Kupując kolejną rzecz, przez chwilę możesz poczuć się lepiej, ale w dłuższej perspektywie to niezdrowy nawyk. Pozytywni ludzi wolą inwestować w doświadczenia, odkrywać świat i tworzyć wspaniałe wspomnienia. Wiedzą, że kolejna para butów w szafie nie przyniesie im szczęścia.

Akceptują porażki

Pozytywni ludzie przyjmują porażki, zdając sobie sprawę, że to jedyny sposób na naukę i rozwój. Za każdym razem, gdy upadają, zamiast się poddawać, ciężko pracują, aby ponownie dostać się na szczyt. Rozumieją, że porażki bolą, ale wiedzą, że negatywne emocje kiedyś znikną. Aby przyspieszyć ten proces, nadal myślą pozytywnie.

Czytaj też: Warto poćwiczyć pozytywne myślenie. I nie dać się jesiennym smutkom!

Biorą za swoje życie pełną odpowiedzialność

Pozytywni ludzie zawsze biorą odpowiedzialność za to, co dzieje się w ich życiu. Czy to sukces, czy porażka, zawsze jest to efekt ich działań i myśli. Nigdy nie winią czynników zewnętrznych, tylko skupiają się na tym, co można poprawić. W ten sposób dążą do bycia lepszymi, wzrastają, zamiast frustrować się rzeczami, na które nie mają wpływu.

Uczą się kontrolować swoje myśli

Pozytywne osoby wiedzą, że jeśli nie będą kontrolować swoich myśli, stracą kontrolę nad swoimi działaniami i zachowaniami. Właśnie dlatego tak bardzo lubią medytować.

Znajdują czas na relaks

Pozytywni ludzie nie chcą być doskonali. Wiedzą, że czasami trzeba odłożyć swoje cele, ambicje na później i po prostu zwolnić. Czasami, aby iść dalej, robią krok do tyłu. W ten sposób unikają wypalenia. Wracają do gry z w pełni naładowanymi bateriami.

Wierzą, że zawsze jest rozwiązanie

Czasami życie jest wyjątkowo trudne. W takich momentach mamy tendencję do wątpienia w swoje zdolności do rozwiązania problemów. Pozytywni ludzie wiedzą, że zawsze znajdzie się jakiś sposób na pokonanie przeszkody. Nawet jeśli spadną na samo dni, wierzą, że stało się tak, żeby mogli stać się jeszcze silniejsi.

Wiedzą, kiedy powiedzieć „nie”

Pozytywni ludzie skupiają się na swoich priorytetach, zamiast zadowalać innych. Wiedzą, że jest wiele rzeczy, na które nie trzeba się zgadzać.

 

Kochasz czytać?
Czekamy na Ciebie!

Dołącz do grupy na FB
 

Uroda Życia - czytaj dla przyjemności

Czekamy na Ciebie na FB
 

Ludzie, psychologia,
pasja - inspirujemy!

Obserwuj nas na IG
Zaburzenia lękowe
Adobe Stock

Zaburzenia lękowe – co to takiego?

Zaburzenia lękowe nazywane są inaczej zaburzeniami nerwicowymi. Są bardzo różnorodne, a w ich powstawaniu, rozwoju i przebiegu bardzo istotną rolę pełnią czynniki psychologiczne.
Karolina Morelowska-Siluk redakcja „Uroda Życia”
24.09.2020

Zaburzenia lękowe uznane są za choroby, diagnozuje się je i leczy.  W umiarkowanym natężeniu dotykają co dziesiątej osoby na świecie, zaś w mocnym obserwuje się u aż około 10% populacji! Nie dość, że zaburzenia lękowe same w sobie są bardzo obciążające, często występują wspólnie z innymi schorzeniami, takimi jak depresja czy uzależnienia.   Badania wskazują wyraźnie, że zaburzenia lękowe częściej diagnozowane są u kobiet niż u mężczyzn. Ciężko określić, że te dane odpowiadają stanowi faktycznemu, bowiem przekazy kulturowe sprawiają, że mężczyznom zdecydowanie trudniej jest przyznać się, że lęk ich dotyczy, przecież: mężczyzna nie płacze, nie boi się, itd. Dlatego szacuje się, że około 30% zaburzeń lękowych pozostaje nierozpoznanych. Zaburzenia lękowe są najpowszechniejszymi  zaburzeniami emocjonalnymi, „dopadają” każdego: dorosłych w różnym wieku, ale także dzieci. Niektóre zaburzenia lękowe mają podłoże genetyczne, inne związane są z konkretnymi etapami rozwoju, a jeszcze inne mogą pojawić w reakcji na konkretną, trudną sytuację życiową. Najbardziej charakterystyczne „ataki” lękowe wiążą się z poczuciem niezrozumienia, obawą przed odrzuceniem oraz krytyką, a także strachem przed podejmowaniem rozmaitych działań, często związane są też z nieuzasadnionym strachem o własne zdrowie. Objawy zaburzeń lękowych To, co może dziać się z ciałem osoby doświadczającej zaburzeń lękowych, może mieć bardzo różny przebieg w zależności od przyczyn, które ten stan wywołują. Kiedy podłożem traumatyczne doświadczenie, chory przeżywa ponownie objawy somatyczne wiążące się z danym wydarzeniem. Stany lękowe i ataki paniki wywołują ból w klatce piersiowej, zaburzenia oddechu i rytmu serca, zawroty głowy, czasem także ból brzucha, odczuwany jako...

Czytaj dalej
WIĘŹ DOROSŁEJ CÓRKI Z MATKĄ MOŻE UTRUDNIAĆ ŻYCIE.
Adobe Stock

Jak pomóc osobie z depresją? Zobacz, czego nie mówić nigdy!

Jak wspierać osoby chore na depresję? I przede wszystkim jak należy to zrobić, aby pomóc, a nie zaszkodzić? Do tego potrzebna jest wiedza na temat samej choroby oraz zrozumienie dla sytuacji, w jakiej znalazła się bliska nam osoba.
Karolina Morelowska-Siluk
12.10.2020

Z sondażu przeprowadzonego przez dom badawczy Synergion wynika, że 80 procent Polaków czuje niedosyt wiedzy o chorobie, jaką jest depresja , jej objawach i sposobach leczenia. Patrzymy na naszych wciąż „smutnych” bliskich i bezradnie, „ślepo”, próbujemy jakoś im pomóc. Ale, by pomóc choremu na depresję trzeba mieć wiedzę, przekonują psychologowie, psychoterapeuci i psychiatrzy. Brak wiedzy na temat choroby, brak empatii i zrozumienia może prowadzić tylko do pogłębienia choroby.  Jak pomóc osobie z depresją? Przede wszystkim zmień język Mimo że depresja to realne cierpienie, przez wielu jest bagatelizowana i sprowadzana do zwykłego obniżenia nastroju, chwilowej fanaberii lub po prostu lenistwa. Jak bardzo mylą się ci, którzy nie dają wiary, że depresja to bardzo poważna choroba, próbują przekonywać ci, którzy depresji doświadczyli. „Mam jednak teorię – chociaż może to tylko marzenie – że każdy lęk ma swoją granicę: docierasz do poziomu, w którym już nic nie jest w stanie przerazić cię bardziej. Reaguje tylko ciało, które zaczyna zachowywać się inaczej – tak pojawia się depresja. A w depresji się poddałem. Leżałem i myślałem: niech zjawi się tygrys i mnie pożre” – tak swoją chorobę opisywał reżyser Lars von Trier. Jeśli nawet nie próbujemy bagatelizować choroby bliskiej nam osoby, często szkodzimy jej formą naszej pomocy. Mamy złudne przekonanie, że musimy „potrząsnąć” chorym i z naszych ust płyną zdania, które nigdy nie powinny być kierowane do chorego na depresję. Do zdań, których unikać należy jak ognia, należą m.in.: „Weź się w garść”, „Inni mają gorzej”, „Nie możesz tak ciągle się nad sobą użalać”, „Weź się do...

Czytaj dalej